vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Thermate/thermite nu bevisat för WTC-stål.
Steven E Jones har nu slutligen bevisat att Thermate (en version av termit med adderade ämnen för att göra reaktionen kraftigare) användes vid demoleringen av WTC. Ni kan höra om skillnaderna på Thermate och Thermite i intervjun eller göra egna internetsökningar om de båda ämnena.

Stål har samlats in från minnesplatser över USA där monument har byggts med skrot från WTC. Steven E Jones uppmanar folk att lokalisera alla andra 911-minnesmonument och fotografera samt dokumentera det stål som finns där. Han rekomenderar inte folk att börja demontera dessa monument i första steget. Dessa minnesplatser ska även finnas utanför USA. Hela Steven E Jones förklaring och beskrivning av Thermate och undersökningarna av stålet finns att höra i Alex Jones 2006-06-07 Intervju med Steven E Jones.

Det finns även mer att läsa om Thermate/Thermite via 911blogger.com och reportage från 911-Chicago konferensen där Steven E Jones deltog.

Länk:
http://globalplantation.org/aj_radio/aj_2006-06-07.mp3

PS - Jag är på jobbet och har inte tid. Någon får gärna skriva om samt redigera min text och sen lägga upp den som nyhet på vaken.se framsida. Tack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Thermate/thermite nu bevisat för WTC-stål.

See User information
På vilket sätt är det "bevisat" ?!

Posted on: 2006/6/9 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Well. Lyssna på intervjun. Han skriver en rapport om det just nu.
Den överses även av andra forskare. Jag har ingen som helst misstro för Steven E Jones och har inte funnit något som pekar på att han skulle vara en lurendrejare. Sen kommer även denna rapport och det material som dom undersöker överses av andra för att konfimera det. Folk vågar väl inte acceptera det för än kanske
följande har accepterat det:

NIST?
Att George bush går ut och säger: "DET VAR THERMATE"?
Att det publiceras i american journal of Engineering och är peer review:at?

Alla som har material, länkar eller liknande som motsäger att det inte skulle vara Thermate, posta det här. Jag antar att ni sett videosekv från WTC där det formligen sprutar ut smält stål (blir till järn) ur sidan på tornet.

Jag kan än idag INTE fatta hur Bazant och Zouh blev peer-review:at. Det är ett mysterium som gjorde att jag tappade mycket tilltro till sk peer-review:ed papers.
http://911research.wtc7.net/disinfo/e ... zant_jem/bazant_zhou.html
(Nej, jag förstår inte matematiken, men det går ändå att skapa sig en förståelse av den).

Journal of Engineering Mechanics ASCE, in press
9/13/01, Expanded 9/22/01, Appendices 9/28/01)
OBS publiceringsdatumen. Lite skrämmande snabbt...

See User information
Hehe, jag tänkte just skriva om det. bra! det var väl sista biten i det pusslet.

För den sakens skull lär inte zkeptikerna tystna, men jag har inte hört nåt om att "araberna demolerade byggnaderna" ännu..

Posted on: 2006/6/9 21:00

See User information
Quote:
.... men jag har inte hört nåt om att "araberna demolerade byggnaderna" ännu..

Rätta mig om jag har fel, men var det inte bla det som de diskuterade i slutet av intervjun ?

Posted on: 2006/6/9 21:52

See User information
Du menar alltså att intervjun BEVISAR att Thermate är orsaken ?!?

Vidare anser du att bevisbördan ligger i att påvisa att Thermate inte var orsaken ?!? Tycker du själv det låter rimligt ?

Själv har jag inte lika stort förtroende för Professor Steven E . Jones, uppfattning delas av andra professorer på BYU som dessutom har betydligt bättra kunskap i ämnet.

Här kan du läsa vad de tycker om hans rapport, bl.a:

Before one (especially students) supports such a conspiracy theory, they should investigate all details of the theory. To me a practicing structural engineer of 57 continuous years (1941-1998), Professor Jones' presentations are very disturbing.
D. Allan Firmage
Professor Emeritus, Civil Engineering, BYU

Posted on: 2006/6/9 23:57

Anonym
Verkligen: Japp. Svara med länkar till angepp på person istället för på hans forskningsmaterial. Tunnt, lågt, hopplöst töntigt. Hans svar på NIST rapporten:
http://www.physics911.net/stevenjones.htm har forfarande många bra frågor som inte besvarats och många centrala angreppspunkter på NIST-sagan.

D. Allan Firmage Professor Emeritus, Civil Engineering, BYU. Säger precis ingenting(!). "very disturbing". Kan inte professorn med alla titlar "Emeritus" själv skriva ett vetenskapligt paper och besvara? Nej, antagligen inte. Vem pröjsar denna rädda person egentligen?

- Steven E Jones är inte ensam i att undersöka detta ämne.
- Steven E Jones har kollegor som stödjer honom. Lyssna på intervjun igen eller sök lite på honom på nätet kanske?

För att forskning ska ha värde måste experimenten vara upprepningsbara, och det kommer säkert testas. Var inte rädd.
"they should investigate all details of the theory" Vad tror du han håller på med då? Hur trög får man bli? Utredde den officiella rapporten ens EN BRÅKDEL AV DET SOM BORDE GJORTS? NEJ. DOM RÖJDE UNDAN BEVISEN. Den officiella rapporten, applicera citatet från professor Firmage på den och tänk om några gånger.

Läs mitt förra inlägg och fundera över vad du behöver för bevis för att acceptera Thermate. Duger inte detta för dig, så kanske du blir mer nöjd när rapporten kommer ut. Är du rädd för att acceptera det för tidigt?

Hur har du ens mage att posta ett tomt och intetsägande: "Letter to the Editor" som svar på ett vetenskapligt paper? "LETTER" Ett brev på ett par rader. Jämför med en opponering på en vanlig magisteruppsats vid ett svenskt universitet. Skulle det då komma och duga om professorn sade: "very unreliable" som enda egentliga argument för att din magisteruppsats inte ska bli godkänd. Detta är ett lågvattenmarke av rang.

Vet ni vad det roliga är? Att när den vetenskapliga communiten börjar vakna till liv och fler förstår omöjligheterna i WTC demoleringer så kommer den kollektiva massan av alla som undersöker WTC avgöra allt rent kvantitativt också. De som förstår att den officella versionen är total bougs kommer bli så många. Det går inte att muta var enda forskare i hela världen att hålla käften och ljuga genom hot eller pengar.

Fan va jag lackar ur på dis-informatörer som dig.
Helt allvarliga frågor:

1. Vilken myndighet jobbar du för?
2. Lider du av kognitiv dissonans?

See User information
hetsa inte upp dig for hans skull.

Posted on: 2006/6/10 12:53

Anonym
Lyssna här, TORNEN FÖLL PÅ GRUND AV ATT DOM SKULLE DET!.... End of story, hur dom föll är enkelt att se, om ni vill diskutera det vidare så gör det, frågan är bara varför?... Se på infon/problemet, förstå, släpp det, fortsätt till nästa... Konspirationen är inte 911, den är kryptiskt liten i det hela... Dumt o fastna där...

Hare gött...

Anonym
Bireal, Cee.
Får ta och lugna ner mig...

Anonym
:) ...

ja va tusan!!!

Hare gött...

See User information
Nej, jag svarade inte med en länk med angrepp på hans person, däremot på hans rapport.
Jag vet att han har kollegor som stödjer honom, so what ?
Tänker du på den USA fientliga poeten Peter Dale Scott eller prästen David Ray Griffin ??

Ni är så skönt inskränkta i er konspirationsteori att ni VÄGRAR se något annat.
Jag tycker inte du ställer några högre krav på bevisbörda när du basunera ut att "Thermate nu bevisat !"

Jag frågar igen; exakt VAD är det som är bevisat ?!

Att sedan Steve E Jones är professor i teologi och medlem i "The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints" gör inte att mitt fötroende för honom ökar...

Men visst, när arbetet har klarat peer review ska jag vara bered att ompröva min åsikt.
Nej, just det, du hade tappat tron på peer review när det inte passade dina åsikter...

Posted on: 2006/6/12 11:46

Anonym
1. Länken till angrepp på hans rapport sade ingenting. Läs om mitt inlägg. Det var ett av det pinsammaste svar jag någonsin sett övht. What is you major malfunction? Sluta posta barnsliga "letters" som inte innehåller något vetenskapligt övht. Har du ingen broms i hjärnan som säger åt dig att det är helt ovettigt och att du framstår som helt korkad om du postar en länk med svar på en vetenskaplig artikel där kritiken enbar är: "very unreliable". Förstår du inte den låga och pinsamma nivån på något sådant?

2. "Nej, just det, du hade tappat tron på peer review när det inte passade dina åsikter..." Har du läst Bazant och Zouhs paper?
Hur kunde den bli peer review:ad? Du tar saker ur kontext och larvar dig. Tror du på all peer-review även om 2 artiklar motsäger varandra?

3. Du ägnar dig bara åt personangrepp och hånar personerna istället för att svara på den fakta dom lägger fram. Lågt, meningslöst och töntigt. Klarar du itne av att svara på den fakta de lägger fram så är inte angrepp på deras person giltig kritik.
Du är bland de sämsta personerna på att komma med vettiga inlägg övht. SLUTA med att kasta skit på forskares person och svara på DEN FAKTA DE LÄGGER FRAM! Hör du vad jag säger?
Går detta in?

4. Är saker fakta för dig och alltid trovärdiga när dom peer-review;ats? Är det då du tycker att du kan tro på dem och ta det för sanning? Är det peer-review som är din bas för att skapa dig en uppfattning om saker?

5. Att spår av Thermate finns på stål från WTC. Förstår du vad det betyder? Har du ens lyssnat på intervjun?

6. Du är så inskränkt i angrepp på personerna bakom forksningen att du antagligen är den värsta av alla konspirations teoretiker. Du är medveten om att du ägnar dig åt konspirations teorier, när du stöder den officiella förklaringen? Du är medveten om att du ägnar dig åt konspirationsteoeri av GIGANTISK FANTASI. Den officiella teorin är by-far den sjukaste av konspirations teorier. Ägna dig åt fakta istället för det där larvet.

SUB-FRÅGOR:
1. Lider du av kognitiv dissonans?
2. Vilken myndighet jobbar du för?

See User information
För trejde och sista gången nu (och sluta hänvisa till en radio intervju);

Vad är beviset som visar på Thermate !!

Posted on: 2006/6/12 13:01

See User information
Här är en intressant bild från Ground Zero där det ser ut som en balk har skurits av med hjälp av thermite. Notera det smälta stålet på balken i mitten.

http://www.prisonplanet.com/images/april2006/240406thermite1.jpg

Mer om detta här:
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 406thermiteidentified.htm

Posted on: 2006/6/14 10:07

See User information
Okej, så detta är beviset !
Då börjar vi om igen:

vaken
Quote:

Michaels wrote:

Det är gjort med en skärbrännare, har kapat mycket stål och järn, så jag vet..
Det som du tror är stål/järn som har droppat är slagg.. det smälta stålet ligger säkert på backen.. Det svalnar inte så fort som man tror.
Att dom kapat av balken snett beror säkert på att dom ville att det smälta järnet inte skulle slagga igen där dom skurit.
Givetvis så har dom med en lyftkran fäst en lyftanordning typ rep och lungt lyft bort den avkapade balken..

De små jack du ser är typiskt för skärbrännare.. Det större hålet är startpunkten....

Posted on: 2006/6/14 10:17

Anonym
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper