vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


bilder från månen
#1


See User information
Tja

blev tippsad till denna sida av en kompis

och nu till frågan .

Alla bilder från månen som man ser är perfekta. Är dom tagna på månen eller tagna i studio?

Posted on: 2006/1/12 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#2


See User information

Posted on: 2006/1/12 14:17
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#3


See User information
En kamrat till mig sa så sent som i går att månen inte är en riktig måne utan någonting annat. Han hadde hittat det på någon tokig sida, men det fanns lite mystiska aspekter runt månen. Att den alltid har samma sida mot jorden mm.

Fast det kanske är lite vildare än att monlandningen inte var äkta.

Posted on: 2006/1/12 15:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#4


See User information
Bl.a Stewart Swerdlow påstår ju att månen är ett rymdskepp, andra att den är artificiell.

Posted on: 2006/1/12 15:34
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#5


See User information
Swerdlow säger väl att månen är artificiell också, har jag för mig. Det vet naturligtvis NASA och många rymdinvolverade om - det finns inget som skulle antyda att månen är något annat än konstruerad. Månen är ett skal.
De som först såg månlandningen i Australien - läste jag någonstans - såg att någon sparkade undan en Coca Cola-flaska... de var snabba att redigera bort det, eller ta fram en annan Hollywood-variant när sändningen länkades vidare ut i världen. Skulle vara kul om det fanns inspelat någonstans.

Posted on: 2006/1/12 16:04
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#6


See User information

Posted on: 2006/1/12 17:15
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#7


See User information
Detta är en bra artikel om Månens ursprung http://members.ozemail.com.au/~wlangy/moongate/spaceship-moon.htm

En annan fråga, jag såg bilder, eller om det var i en film, minns inte, där man såg en konstruktion på en annan måne, det var ingen rund måne, kanske det var en "satellit" asteroid, eller något runt Saturnus eller något. Det var som en stor stenbumling och på den så stod det tydligt en konstruktion - någon som sett/minns?

Posted on: 2006/1/12 19:23
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#8


See User information
Har ni läst detta, apropå "månar", en annan måne - Iapetus: http://www.enterprisemission.com/moon1.htm. som är konstruerad.
Om NASA:s urspungliga loggo, säger mycket... http://www.enterprisemission.com/kennedy1.html (kennedy ville ha ett öppet spaceprogram, en anledning till att de dödade honom, sägs det).

Posted on: 2006/1/12 19:30
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder från månen
#9
Då måste månen ha varit konstruerad av intelligenta varelser för tusentals år sedan, då människorna har bevittnat månen på himlen i tiotusentals år. Eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#10


See User information
Jo så är det nog. Men att människor bevittnat månen i tiotusentals år... jag vet inte... något tumult har ju hänt i solsystemet, som ställde till det, mars fick överges osv, de kom hit. Har för mig att det är länk här i till Velikovskys teori: Velikovskys teori http://www.nibiru.tv/

Det var nog istället Venus tydligen, som är den där skäran, som man oftast benämt månskäran, som man ser från Egyptiska/Babylonska målningar.

Posted on: 2006/1/13 16:20
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Virus Varning
#11


See User information
det finns en trojansk downloader på sidan som du hänvisar till, (www.niburi.tv el liknande) jag rekommenderar inte att besöka den.

Posted on: 2006/1/14 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#12


See User information
Finns en 2 timmars intervju från Coast2Coast med två forskare som hävdar att månen måste vara artificiell och anser att det kan bevisas här:

http://conspiracycentral.net:6969/index.html?search=moon


Posted on: 2006/1/17 21:43
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#13


See User information
Man måste se ironin i det hela annars har NASA arbetat i onödan med alla SFX :D

http://www.youtube.com/watch?v=ifC6dqmsY1k&NR=1


Av alla "bevis" för att vi inte varit på månen är ändå denna filmen roligast :D

De andra är bara massa diskussioner om naturlagar, vindar på flaggor mm..

Nu vet jag dock inte om det finns något motbevis till sanningsgraden i denna men den är rolig :)

Allt den egentligen bevisar är att filmmaterialet gjordes på jorden, sedan kan de mycket väl varit där utöver det som de filmade på jorden för att kunna skryta med sin resa dit. :D

Posted on: 2008/8/23 20:41

Edited by pingubenji on 2008/8/23 21:06:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#14


See User information
Och inte nog med att de "fejkade" bilderna tagit bort figuren enligt youtuube-filmen, de lade till färg, och tog också BORT brus och problem med orginalfilmen, (varför skulle de göra det??)

Man kan fundera varför man inte skulle spela in filmen på nytt om det skett (speciellt då radera ut dylikt skulle (speciellt då) tagit mer tid och kostnad än en nyinspelning på samma "fejkade" ställe! (har man än gång byggt en vacuumkammare så gigantisk skall det väl hålla för ett par tagningar?)

Lite mer koncentrering på figuren (uppförstoring som inte hade den usla upplösningen i youtube-klippet tex)
Man skulle ju kunna be om att få lite förstoringar av de intressanta delarna i sista delen också, inte bara skuggaktigt brus...

Innan du kommer med mer dylikt, får jag föreslå du tittar på
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_M ... ons#Photographs_and_films
är du snäll...

Posted on: 2008/8/23 23:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#15


See User information
Nu förstod jag inte om du var för eller emot att filmerna var gjorda på jorden...

Det var inte ens en vakuum kammare, andra filmer visar att det blev vinddrag när de gick förbi flaggan.
http://www.youtube.com/watch?v=qJ9B7KUMGCg


Jag tror iofs att NASA filmade 90% av sitt material på jorden, eftersom det var enklare, sen gjordes resten på månen under uppdragen.

Att den förra filmens original var sämre än officiella versionen (saknade färg med mera) vissa bitar är antagligen för att den förvarats dåligt och digitaliserats dåligt...

Posted on: 2008/8/24 1:19

Edited by pingubenji on 2008/8/24 1:36:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#16


See User information
pingubenji skrev:
"Nu förstod jag inte om du var för eller emot att filmerna var gjorda på jorden...

Det var inte ens en vakuum kammare, andra filmer visar att det blev vinddrag när de gick förbi flaggan."
http://www.youtube.com/watch?v=qJ9B7KUMGCg

Du har tydligen inte ens brytt dig om att läsa länken jag gav, det tar bla. upp det...

"Jag tror iofs att NASA filmade 90% av sitt material på jorden, eftersom det var enklare, sen gjordes resten på månen under uppdragen."

Som då alltså utforskats i alla fall, bara inte vid ALLA månlandningarna? (ny version på det hela!)


"Att den förra filmens original var sämre än officiella versionen (saknade färg med mera) vissa bitar är antagligen för att den förvarats dåligt och digitaliserats dåligt.."

(det förstnämda tar inte bort all färg, det sistnämnda ger inte störningarna på det viset! (ok, svartvit digalitiserare, men det är svårt att hitta dylika idag (när han tog fram filmen))
Han nämde också att det var nasa som tagit bort störningarna (och inskränkningarna på formatet "orginalet" hade! (duktigt jobbat att få det större än orginalet! (fråga fotografer)))


Eller för att den första "orginalet" kanske är "kreativt editerad" om det ens är samma film (lättare om man använder suddig svartvit film med "störningar", samt med dagens hemdatorer som slår 60-talets stordatorer många tiopotenser om)....

Men det är klart att människor på Yahoo alltid har rätt och att det inte finns någon risk att de skapar egna förfalskningar? (eller felklipp, jag tycker att det verkar vara en "editerad" film från en annan månlandning, skall kolla upp det (även om kvaliten i Youtube-versionen sög mer än rimligt vilket försvårar)

Posted on: 2008/8/24 3:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder från månen
#17
Quote:

Gab. skrev:
Som då alltså utforskats i alla fall, bara inte vid ALLA månlandningarna? (ny version på det hela!)
Eh? Inte alls en ny version på det hela... Läs din egen länk på http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_M ... s#Predominant_hoax_claims

Allt är inte svart eller vitt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#18


See User information
Hur som helst är jag inte det minsta insatt i ämnet till att börja med, men det verkar inte du heller vara.

Jag tog bara fram länken på forumet för att jag tyckte den var rolig I annat fall är allt så jävla blodigt allvar här på vaken.se, men jag lärde mig en läxa. Inte skämta med en kritiker.

Om det är originalet som distribueras (till vem som helst) vet jag överhuvudtaget inget om, det är EN version som lyckats komma upp i ljuset genom youtube

Om den är editerad eller inte vet jag ingenting om, men då har de gjort ett bra! jobb, att först hitta en svart suddig sak på officiella filmerna(om detta ens är sant?) och sedan varit extremt finurliga att göra en egen film som verkar ruskigt lik officiella filmen, där de satt in en svartklädd människa som samlar skräp.
Egentligen kan vi bara beskylla sekretessens existens.

Allt skulle vara mycket bättre här i världen om allt material enligt lag kunde krävas från organisationer och dyligt efter 5-10 år eller åtminstone 20 år. Och att organisationer skulle ställas till svars om de försnillade kontroversiellt material.

För, som jag ser det, så är konspirationsforskning bara slöseri med mänsklighetens tid. Tid som, om konspirationer var omöjliga(genom bra offentlighetsprinciper), skulle kunna användas till att korta ner arbetsdagen för alla jordmedborgare.

Hehe, att vi sedan skulle kunna lägga ner vartannat ekonomiyrke, som bara är består av spekulation och andra typer av spel med pengar, är en annan femma. ;)

Då skulle alla kunna ha sin fourhourworkweek(.com) och resterande aktivitet i samhället skulle vara hobbyverksamhet eller annan form av nöje.

Så jobba med att få fram bättre offentlighetspraxis i världen istället för att blint kritisera allt som inte stämmer in i er världsbild.

Det skulle gynna er som kritiker, ni skulle äntligen få rätt utan något möjligt tvivel!

Posted on: 2008/8/25 1:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#19


See User information
Quote:

micro skrev:
En kamrat till mig sa så sent som i går att månen inte är en riktig måne utan någonting annat. Han hadde hittat det på någon tokig sida, men det fanns lite mystiska aspekter runt månen. Att den alltid har samma sida mot jorden mm.

Fast det kanske är lite vildare än att monlandningen inte var äkta.


Du glommer en sak, om manlandningen ar fake, kan ALLT vi vet vara fake om manen, idag ar jag helt saker pa att det ar en Ost.

Osten ar sakerligen inblandad i det "lås" som Tsarion med fler talar om, som haller eliten fången på "vår" planet.

Kan man ljuga om EN ENDA sak, kan man ljuga om allt, personligen tror jag inte ett smack pa vad de "etablerade" sager, innan jag FORSTAR huruvida det ar sant eller inte, man kan inte googla runt for att kunna valja sida, man maste inse hur det ligger till, eller avsta, eftersom bevis saknas, ar det en ost, eftersom jag gillar pizza, varma mackor, pastasaser etc, hehe

Posted on: 2008/8/25 7:32
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#20


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Om den är editerad eller inte vet jag ingenting om, men då har de gjort ett bra! jobb, att först hitta en svart suddig sak på officiella filmerna(om detta ens är sant?) och sedan varit extremt finurliga att göra en egen film som verkar ruskigt lik officiella filmen, där de satt in en svartklädd människa som samlar skräp.
Egentligen kan vi bara beskylla sekretessens existens.

Allt skulle vara mycket bättre här i världen om allt material enligt lag kunde krävas från organisationer och dyligt efter 5-10 år eller åtminstone 20 år. Och att organisationer skulle ställas till svars om de försnillade kontroversiellt material.

För, som jag ser det, så är konspirationsforskning bara slöseri med mänsklighetens tid.
...
Så jobba med att få fram bättre offentlighetspraxis i världen istället för att blint kritisera allt som inte stämmer in i er världsbild.
...


Nu har jag hittat mer i ämnet... tog ett tag... :D

Läs beskrivningen på:
http://www.youtube.com/watch?v=4IXRAUKhQT0

Nu är det iofs inte säkert att detta är sant heller, men det kan vara kul att påpeka att det sägs vara en falsk video. Såna här personliga experiment skulle inte störa sanningssökandet om sekretess avskaffades.

Posted on: 2010/3/25 3:28

Edited by pingubenji on 2010/3/25 5:21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#21


See User information
Människan har varit på månen, dvs USA. På riktigt under åren 1969-72. Det fanns i huvudsak ett skäl mer än något annat att resa dit och det var inte att samla prover och bräcka ryssarna.

Det finns massor av material på flera planeter och månar i solsystemet av högteknologisk karaktär, antingen från tidigare högteknologiska civilisationer på jorden (Atlantis?) eller placerade där av några andra...

Konspirationsteorin att människan aldrig landat på månen är osann, och dessutom utspridd av NASA (eliten) själva. För att täcka över andra obekväma fakta.

Mycket troligt är också att mycket av bildmaterialet från månen är förfalskat, vilket också förklarar hur lätt det är att avslöja det (Arizona, precis)

NASA/amerikanerna/eliten fick vad de ville ha, därför upphörde programmet 1972. Först när Kina började få resurser att ta sig dit blev det åter intressant att resa... det nya månprojektet Constellation har dock fått avbrytas. Det finns inga pengar, eller rättare sagt folk i kongressen har stoppat det för Obama skulle gärna se att det blev av... ju mer saker som kostar pengar desto bättre, han är satt där han är satt för att haverera USAs ekonomi så krig, sjukförsäkringsprogram och månfärder är helt ok...

Mina främsta källa är Richard Hoaglands bok Dark Mission. Men jag har sett lite annat material om detta här och där. Jag skulle inte bli förvånad om detta också var anledningen till Nazisternas planer på rymdprogram och bemannade månfärder, och merparten av deras hjärntrust kom ju sedan till...

...NASA (eller NAZI som det borde heta!)

Jo, redigering:

Sovjet visste samma som USA och hade också ett månprogram. Det havererade i bokstavlig bemärkelse, raketen smällde vid testuppskjutning. Googla på Soviet moon program

Posted on: 2010/3/25 7:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder från månen
#22
Jag tror också att människan varit på månen, dock inte 1969, utan senare. Dessutom tycker jag att man borde lägga större tyngdpunkt till vad faktist amerikanarna kontrade med mot Sputnik-programmet... Nämligen ARPA. Detta gav grunden till den övervakning de flesta av oss drar in i våra hem helt godtyckligt - Nämligen Internet.
Ryssarna satsade först på övervakning ifrån rymden, medans amerikanarna mycket tidigt la grunden för självövervakning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#23


See User information
Här är massor med bilder på månen från Lunar Reconnaissance Orbiter Camera

http://lroc.sese.asu.edu/

Mest upplösta bilden på Apollo 11 landningsplats i Mare Tranquillium:
http://wms.lroc.asu.edu/lroc_browse/view/M109080308RE

http://lroc.sese.asu.edu/news/index.p ... -at-Tranquility-Base.html

Posted on: 2010/3/25 9:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder från månen
#24


See User information
lite notis, varenda dator som användes för att få folk till månen efter projektet var avklarat så sattes dessa datorer i bruk för ett helt nytt uppdrag. Att kreditbedömma varenda amerikan i usa för att dessa sedan skulle kunna lånas pengar, alltså skapa kredit för kredit fanns inte innan.

Posted on: 2010/3/25 11:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
78 user(s) are online (78 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 78

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS