vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vaken går exxonmobile's ärenden

See User information
There is overwhelming scientific consensus that greenhouse gases emitted by human activity are causing global average temperatures to rise. Conservative think tanks are trying to undermine this conclusion with a disinformation campaign employing “reports” designed to look like a counterbalance to peer-reviewed studies, skeptic propaganda masquerading as journalism, and events like the AEI luncheon that Crichton addressed. The think tanks provide both intellectual cover for those who reject what the best science currently tells us, and ammunition for conservative policymakers like Senator James Inhofe (R-Okla.), the chair of the Environment and Public Works Committee, who calls global warming “a hoax.”

This concerted effort reflects the shared convictions of free-market, and thus antiregulatory, conservatives. But there’s another factor at play. In addition to being supported by like-minded individuals and ideologically sympathetic foundations, these groups are funded by ExxonMobil, the world’s largest oil company. Mother Jones has tallied some 40 ExxonMobil-funded organizations that either have sought to undermine mainstream scientific findings on global climate change or have maintained affiliations with a small group of “skeptic” scientists who continue to do so. Beyond think tanks, the count also includes quasi-journalistic outlets like Tech CentralStation.com (a website providing “news, analysis, research, and commentary” that received $95,000 from ExxonMobil in 2003), a FoxNews.com columnist, and even religious and civil rights groups. In total, these organizations received more than $8 million between 2000 and 2003 (the last year for which records are available; all figures below are for that range unless otherwise noted). ExxonMobil chairman and CEO Lee Raymond serves as vice chairman of the board of trustees for the AEI, which received $960,000 in funding from ExxonMobil. The AEI-Brookings Institution Joint Center for Regulatory Studies, which officially hosted Crichton, received another $55,000. When asked about the event, the center’s executive director, Robert Hahn—who’s a fellow with the AEI—defended it, saying, “Climate science is a field in which reasonable experts can disagree.” (By contrast, on the day of the event, the Brookings Institution posted a scathing critique of Crichton’s book.)

Hela artikeln

http://www.motherjones.com/news/featu ... /05/some_like_it_hot.html

Posted on: 2008/8/25 11:22

Edited by Joshua on 2008/8/25 11:51:36
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken går exxon mobile's ärenden

See User information

Posted on: 2008/8/25 11:34
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken går exxonmobile's ärenden

See User information
Och vad menar du med detta?? Hade du inget att säga mer än att saxa skitsnack?

Some like it hot menar du, men vad skall man göra åt det hela då, människan KAN inte och HAR inte orsakat detta, det är du som går elitens ärenden med denna post, "warming-stolle"

Du får nog allt argumentera för din sak, när man ser en sån person som Al gore med noll (0) trovärdighet, mässa om en sak, då ar det ABSOLUT OSANT tills motsatsen bevisats, även om han skulle hålla med mig, att månen är en ost, som jag verkligen tror, i brist på bevis, vad månen är eller inte, då skulle jag sluta tro min egen övertygelse, i väntan pa varför, jag och han kan vara överens.....detta är djuuuuup ironi, och jag driver mest med mig själv, om du inser detta.

Ta fram bevis, annars är det noll trovärdighet.

Så är det med allt nuförtiden om du intye visste det, du kan inte ens tro att du har sett din egen morsa på tv, med dagens tekniska utveckling, en Global warming fixar man på en kafferast, med scalar-vågsteknik.

Man kan kyla med samma teknik, så bli inte överraskad, om global warming, går förlorad, rätt in i en sjuhelvetes artificiell istid, som slutar ett par månader eftewr att det sista puckot svultit ihjäl.

Simma lugnt, vi agerar MEDANS vi har chansen. Vi gnäller inte efteråt, Om du vill ändra global warming, kan man göra det, med syreverk, eller Ålandsvingen, som jag uppfunnit. kolla http://o2gruppen.se kostnaden sketabilligt 1 trillion dollar, ungefär en dags förbrukning av Olja, räddar planeten och håller jämn temp oavsett sol, koldioxid, getter och kossor, smältande tundror etc. För evigt och utan tillförsel av extern energi...

Jasså, om det funkade skulle man ha gjort det, säger du nu. Jag kontrar innan du sagt det, med ta dig själv, som exempel, om du kunde fattat hade du gjort det, inte sant?

Du verkar ju vara övertygad, ta en titt på min vågenergi, jag behöver alla miljövänner jag kan hitta, du behöver inte GILLA MIG, eftersom det inte handlar om MIG, utan om DIG, och ALLA andra, personligen skiter jag i vilket, bara jag gjort mitt.

Har du inget äkta engagemang för miljön, kan du satsa för pengarnas skull, vill du inte ha med mitt företag att göra, kan du få bygga hur mycket du vill ha i ditt eget företag, där du satsar dina egna pengar, för din egen räkning, och bestämmer allt själv, mot % i din vinst.

Passa dig dock för WavePartner, vi kommer konkurerra med tidigare inte skådad taktik, var så säker. Tekniken dock varldens just nu bästa, det kan du vara lugn för!

http://wavepartner.eu

Posted on: 2008/8/25 19:00

Edited by JohnC on 2008/8/25 19:16:53
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Hm Gore har inte det minsta med det här att göra, och Al Gore använder sig av forskning vare sig han är oppertunist eller inte.

Jag har inte själv tagit reda på oljeindustrins inblandning eller sponsring utav köpta undersökningar och fejk journalism så därför vidarebefordrar jag fakta. Hedrande att du hade trott mer på mig iförsig.

Denna information är knappast överraskande, det är mer överraskande att människor blundar för vad som händer med vår miljö med argument som Al Gore måste ljuga:)

Endag kommer du få förklara för dina eller andras barn vilken ståndpunkt du hade när världen plundrade dem. Du sålde dig billigt till den världsledande och världsförödande industrin.
Du valde till och med att propagera för den.

Det är självklart att vi inte kan använda vår atmosfär som
soptipp.
Lika självklart som att jordens resurser är ändliga och att gröna träd är något bra.
Svart segflytande vätska kommer ifrån döda as, ödetsironi.

PS: Ingen blir gladare än mig om det projektet du hänvisar verkligen kan hjälpa, men det försvarar inte din inställning och förnekelse av människans exploatering. Jag tror inte heller på att tekniken kommer hjälpa oss, Vi måste begära det enkla livet (filosofera lite på det)

Posted on: 2008/8/27 22:38

Edited by Joshua on 2008/8/27 22:57:08

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Hm Gore har inte det minsta med det här att göra, och Al Gore använder sig av forskning vare sig han är oppertunist eller inte.

Jag har inte själv tagit reda på oljeindustrins inblandning eller sponsring utav köpta undersökningar och fejk journalism så därför vidarebefordrar jag fakta. Hedrande att du hade trott mer på mig iförsig.

Denna information är knappast överraskande, det är mer överraskande att människor blundar för vad som händer med vår miljö med argument som Al Gore måste ljuga:)

Endag kommer du få förklara för dina eller andras barn vilken ståndpunkt du hade när världen plundrade dem. Du sålde dig billigt till den världsledande och världsförödande industrin.

soptipp.
Lika självklart som att jordens resurser är ändliga och att gröna träd är något bra.

PS: Ingen blir gladare än mig om det projektet du hänvisar verkligen kan hjälpa, men det försvarar inte din inställning och förnekelse av människans exploatering. Jag tror inte heller på att tekniken kommer hjälpa oss, Vi måste begära det enkla livet (filosofera lite på det)

tycker du jag skall svara på detta, får du allt citera mig eller nämna mitt namn, helst annans namn, eftersom jag har svårt att tro det, men frågar ändå, jag har några synpunkter, men vill veta vad du vill först, så jag inte hoppar på nån oskyldig!

Posted on: 2008/8/28 0:02
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Hardly!

http://www.worldnetdaily.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=64734

31,000 scientists reject 'global warming' agenda
'Mr. Gore's movie has claims no informed expert endorses'

More than 31,000 scientists across the U.S. – including more than 9,000 Ph.D.s in fields such as atmospheric science, climatology, Earth science, environment and dozens of other specialties – have signed a petition rejecting "global warming," the assumption that the human production of greenhouse gases is damaging Earth's climate.

"There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane, or other greenhouse gases is causing or will, in the foreseeable future, cause catastrophic heating of the Earth's atmosphere and disruption of the Earth's climate," the petition states. "Moreover, there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the Earth."

The Petition Project actually was launched nearly 10 years ago, when the first few thousand signatures were assembled. Then, between 1999 and 2007, the list of signatures grew gradually without any special effort or campaign.

But now, a new effort has been conducted because of an "escalation of the claims of 'consensus,' release of the movie 'An Inconvenient Truth' by Mr. Al Gore, and related events," according to officials with the project.

Oh and Al Gore's OIL money as well:
http://www.thenation.com/doc/20000522/silverstein

Wake up already

JohnC skrev:
Quote:

Joshua skrev:

soptipp.

tycker du jag skall svara på detta, får du allt citera mig eller nämna mitt namn, helst annans namn, eftersom jag har svårt att tro det, men frågar ändå, jag har några synpunkter, men vill veta vad du vill först, så jag inte hoppar på nån oskyldig![/quote]

Posted on: 2008/8/28 0:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Hardly!

http://www.worldnetdaily.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=64734

31,000 scientists reject 'global warming' agenda
'Mr. Gore's movie has claims no informed expert endorses'

More than 31,000 scientists across the U.S. – including more than 9,000 Ph.D.s in fields such as atmospheric science, climatology, Earth science, environment and dozens of other specialties – have signed a petition rejecting "global warming," the assumption that the human production of greenhouse gases is damaging Earth's climate.

"There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane, or other greenhouse gases is causing or will, in the foreseeable future, cause catastrophic heating of the Earth's atmosphere and disruption of the Earth's climate," the petition states. "Moreover, there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the Earth."

The Petition Project actually was launched nearly 10 years ago, when the first few thousand signatures were assembled. Then, between 1999 and 2007, the list of signatures grew gradually without any special effort or campaign.

But now, a new effort has been conducted because of an "escalation of the claims of 'consensus,' release of the movie 'An Inconvenient Truth' by Mr. Al Gore, and related events," according to officials with the project.

Oh and Al Gore's OIL money as well:
http://www.thenation.com/doc/20000522/silverstein

Wake up already

JohnC skrev:
Quote:

Joshua skrev:

soptipp.

tycker du jag skall svara på detta, får du allt citera mig eller nämna mitt namn, helst annans namn, eftersom jag har svårt att tro det, men frågar ändå, jag har några synpunkter, men vill veta vad du vill först, så jag inte hoppar på nån oskyldig!
[/quote]

Jaha Lorax var du så hardly fyndig att du inte ens fattade vitsen med detta själv?? Vad haR JAG MED SAKEN ATT GÖRA??

Är jag inlurad i nåt här, hmmmmm

Posted on: 2008/8/28 1:05

See User information
The Lorax fin sak du valt att lägga ditt engagemang på.

Detta är ingen bluff
Resized Image

Mitt förra inlägg var ett svar till dig JohnC

Posted on: 2008/8/28 9:37

Anonym
Joshua, du e i alla fall min idol !!

Ja det är fantastiskt.
Gott om Lemmings ligger o plaskar i vattnet i Östersjön på sommarn, sjöbotten dör under dom, o sen kommer pratbubblor ur dessa lemmings, - se, där e Al Gores lögn, o där e också politikernas arbete, o det där skiter jag i för jag e så j---a viktig o behöver uppassning o mackor på sängen o jag har rätt o jag är värd de o de o de o de o de..... + vem vill bli miljonär, de måste ja se!

Allt e politikernas fel, allt e Bush fel, allt e Usamas fel, FBI etc.
De e dom som lever era liv eller hur?

barnkammare!

See User information
Quote:

Joshua skrev:
The Lorax fin sak du valt att lägga ditt engagemang på.

Detta är ingen bluff
Resized Image

Mitt förra inlägg var ett svar till dig JohnC

Bäste Joshua det pålästa människor opponerar sig emot är den ensidiga co2 debatten, precis som om co2 var det som hotade vårt livsrum, har du hört om detergenternas inverkan på livsformer i våra vattendrag? eller (PAH) polyaromatiska kolvätens inverkan på landlevande organismer, detta tillsammans med andra mer eller mindre farliga utsläpp i recipienten som fullständigt glömts i debatten, vi fokuserar på fel saker som vanligt, så bilden du förmedlar stämmer med verkligheten, men innehållet som sipprar ur dessa skorstenar är knappast begränsat till co2 som i sammanhanget är en petitess.

Posted on: 2008/8/28 9:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper