vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

(1) 2 »

Alan Watt på Alex Jones Show igår.

See User information
Lyssnat igenom början, intressant samtal.

Alex Jones - Alan Watt Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=8Jfnapxc1nE

MP3:
http://www.cuttingthroughthematrix.co ... exJonesShow_Oct202008.mp3

Lade först in fel länk, men i och för sig så är Alans egna program också intressant.

Posted on: 2008/10/21 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alan Watt på Alex Jones Show igår.
Köng!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alex njuter verkligen av att få dra de gamla ramsorna om och om igen. Inget nytt på horisonten som hjälper oss framåt. Över två minuter Alex om NAU och trilateraler innan Alan ens får säga något.

Bankeliten
Leage of Nations
Världskrigen
Valfusk
Världsregim

Ni vet ju redan allt det här. Bara repriser. Alex är nog som en drog för hans följe - man är inte intresserad av lösningar - bara att få höra Alex mala på om det.

Försöker inte starta en diskussion för det är fel forumavdelning för det.

Posted on: 2008/10/21 20:55
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Icehorn: Du har nog helt rätt. Inget lösningsorienterat på det sätt som alan och alex diskuterar.

Det är en enorm brist på lösningsorienterade eldsjälar.

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Alex njuter verkligen av att få dra de gamla ramsorna om och om igen. Inget nytt på horisonten som hjälper oss framåt. Över två minuter Alex om NAU och trilateraler innan Alan ens får säga något.

Bankeliten
Leage of Nations
Världskrigen
Valfusk
Världsregim

Ni vet ju redan allt det här. Bara repriser. Alex är nog som en drog för hans följe - man är inte intresserad av lösningar - bara att få höra Alex mala på om det.

Försöker inte starta en diskussion för det är fel forumavdelning för det.

Kanske det är bra att rapa det vi tycker är gammal skåpmat, det kommer en massa nytt folk in å lyssnar som inte har bilden klar för sig, det blir lite som att komma in mitt i filmen för dom...men som sagt för andra blir det repetitioner.

Posted on: 2008/10/21 21:14
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jag skulle kunna skriva en halv roman om denna. Folk borde prova att lyssna på Alex som om det var första gången man hörde honom. Då kommer ni att märka vad jag talar om.

Posted on: 2008/10/21 23:04
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Alan Watt on the Alex Jones Show 11/12/2008 P1
http://se.youtube.com/watch?v=vwgnzjyIpvQ

Alan Watt on the Alex Jones Show 11/12/2008 P2
http://se.youtube.com/watch?v=OkZB4pbOosw

Alan Watt on the Alex Jones Show 11/12/2008 P3
http://se.youtube.com/watch?v=-Ih0eZN99lg

Alan Watt on the Alex Jones Show 11/12/2008 P4
http://se.youtube.com/watch?v=qdpZhL01o10

Alan Watt on the Alex Jones Show 11/12/2008 P5
http://se.youtube.com/watch?v=JYDNXtB1g38

Posted on: 2008/11/13 3:34

Anonym
Alex Jones är bara hjärntvätt...
Så gott som alla kriterier är uppfyllda för detta.

Skulle kunna gå in på detta djupare, men orkar inte eftersom folk verkar inte intresserade. Många här har inte intresse av att bolla idéer utan vill bara att man ska ta efter deras tankar.

Vad är det med folk egentligen? Ni säger ni har upptäckt hur de som leder oss för oss bakom ljuset men letar ändå efter en ny ledare!?

Räkna hur många gånger Alex Jones programmerar er för detta. Hur många gånger han lyfter fram att det minsann var han som sa saker och ting, trots att detta är saker han tagit från andra.

Alex Jones vill bara ha en bit av elitens kaka. Han är en MISSNÖJESGRUPP. Tycker ni verkligen han har en lösning på någonting?
Alex Jones säger tom rakt ut vad DU ska tycka... Och många här går på det. Konstigt nog samma personer som säger man ska slänga ut TV'n.

Arthax och Icehorn har varit inne på detta tidigare...
De har dragit upp exemplet med kvinnan som blir misshandlad av sin man. Till slut vaknar hon kanske upp och skiljer sig från sin man.

Men som Arthax sa... Många av dessa kvinnor skaffar sig en ny man som misshandlar dem också, eftersom ingenting egentligen förändrats.

Jag vet att jag exempelvis inte är så populär här bland vissa, men dessa personer borde fråga sig själva vad detta beror på.

Somliga har fått för sig saker som inte varit sanna. Andra har fått felaktig information ifrån andra... Folk de inte ens känner.
Sedan finns det dom som sett svaghet i mig.

Jag är jag. Jag vill inte leda någon, men jag vill att folk ska förstå saker jag vet.

En del här är iallafall väldigt angelägna att trycka ner folk med annan åsikt än de själva. Väldigt många hämtar bara information från för sina åsikter, säkra källor.
Som att beställa färdigtuggad mat. Alla tankar som ni tänker har någon annan redan tänkt.

Hur kan man dessutom finna en lösning på någonting där man inte tar med allt i problemuppställningen?

Edited by c0mputerr0r on 2008/11/13 17:10:47

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Alex Jones är bara hjärntvätt...

Visslingar och applåder, du har mitt stöd. man behöver bara se honom gapa och skrika i tio minuter innan man fattar detta, han har ju dessutom Khazariska intressen, (zionistiska) eftersom hans fru och barn härstammar från dem.
Nån som släktforskat i Alex själv, kanske man hittar nåt kul, hehe, men det räcker med att se skrämslelpropagandan, och att han kallar sig "fader" till 9/11 Truth Movement, som är nedlusad med Khazarian disinfo.

Hur måmga har läst på om Khazarerna här igentligen?

Föresten färdigtuggad mat, är inte det pölsa? hehe

Posted on: 2008/11/13 20:35
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
John C, VISA MIG BEVIS på dina påståenden!?!!?

Inga bevis, ingen som helst trovärdighet!!

Posted on: 2008/11/13 21:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe skrev:
John C, VISA MIG BEVIS på dina påståenden!?!!?

hehe du är kul du. Vad har du för belägg för din egen trovärdighet, alla som vet nåt vet att Alex har en Judisk fru och därmed Khazariska barn, eller är det tvärt om? LOL

Idag är det för infekterat att hetsa mot judar, som egentligen inte vet att de är Khazarer, snart kommer väl Anti defamation League for Khazarians.

Posted on: 2008/11/13 21:10
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Men det har Alex Jones trots alla fel han har?

Varför behöver du en ledare slaveboy?

Allt detta rop på bevis så fort ens idol eller tankesätt kritiseras.

Jag gick precis och drack ett glas vatten, men kommer aldrig någonsin kunna bevisa detta för den som kräver bevis på detta.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Jag gick precis och drack ett glas vatten, men kommer aldrig någonsin kunna bevisa detta för den som kräver bevis på detta.

Ja och beviset har du druckit upp LOL

Posted on: 2008/11/13 21:32

See User information
Besvara frågan istället för att komma med flummiga kommentarer!!

Visa mig bevis på dom saker ni påstår.. Om ni inte har några som helst konkreta bevis så kan ni sluta med era grundlösa påhopp!!

Posted on: 2008/11/14 4:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
JohnC skrev:
Quote:

Hur måmga har läst på om Khazarerna här igentligen?

... räcker upp ett horn...

det börjar likna gamla tider... hehe...

See User information
c0mputerr0r och JohnC, fram med bevisen, borde inte vara så svårt när bevisen säkert är lika vattentäta som Titanic?!?!!

Posted on: 2008/11/14 21:21

/Benjamin Franklin

Anonym
TeBe:
För det jag säger är du själv beviset.
Lyd detta... http://www.youtube.com/watch?v=w8QVWj21cog

Våga leta lite själv och bilda din egen uppfattning.

Du är bara en i mängden som inte vågar leva utan en ledare som pekar ut "rätt" väg för dig.

Se bara klippet med Alex Jones egna ord och bara lyd.

Hur ska jag kunna ge bevis för någonting som uppförande?

Alex Jones ingår i en hjärntvätt vare sig han vet detta eller inte.

Det du gör TeBe är att springa fram och tillbaka i olika fållor. Du är inte fri!
Det enda du gör att söka ledare, efter ledare, efter ledare.
Du söker nya sätt att bli våldtagen på helt enkelt, eftersom det är det enda du vet.

PS. Uttrycken lyder "Vattentätt som ett såll" eller "osänkbart som Titanic"
Du blandar som vanligt ihop saker. Din ilska är beviset för detta.

PPS. Klippet med Alex Jones är lika skrattretande som vanligt.
Först ber han om skydd för att hans fiender hatar honom och sedan ber han om att inte bli försvarad.
Det är samma sak som att säga någonting i stil med "Jag vet att du kommer att säga nej, men får jag...?" Fungerar självklart inte varje gång, men Alex Jones är väldigt mån om att berätta om sin egen roll.

See User information
Ser inget större fel i Alex Jones, han har 'väckt' miljontals människor världen över och har ett framgångsrikt radioprogram med nyheter som täcker mer än de flesta täcker. Hans filmer är bra som info-material. Han agerar mer informationsspridare än någon slags ledare.

Om det nu skulle visa sig att han arbetar för eliten, vilket jag inte tror så känns deras/hans taktik i så fall väldigt konstig.

Posted on: 2008/11/14 22:24

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
Om det nu skulle visa sig att han arbetar för eliten, vilket jag inte tror så känns deras/hans taktik i så fall väldigt konstig.
Vissa tror ju att eliten ger ledtrådar precis till allting de gör. "hidden in plain sight" så att säga...
Visst stämmer detta till viss del, MEN avslöjas planer i förväg så ändrar de ju bara sina planer lite.
Detta säger förresten Alex Jones är skälet till att många av hans förutsägelser inte slår in... Samtidigt säger andra som paradoxalt nog idoliserar AJ att det inte är på det viset.

AJ är för egocentrerad och han tar inte emot någon somhelst kritik.

Bara en sån sak som att kalla folks döttrar för horor för att de ifrågasätter någonting??????

Representerar AJ den värld ni vill leva i?

See User information
Alex Jones är en journalist, radiopratare och dokumentärfilmare men inte världens bästa ledare. Vissa personlighetstyper gillar honom och startar sedan sin egen grej efter att ha sett någon av hans filmer eller lyssnat på hans radioprogram. Känner inte någon riktig tvekan om huruvida han kämpar emot den nya världsordningen, korruption och eliten i allmänhet. Att han sedan ibland uttrycker sig tarvligt eller inte gillar att ta emot kritik är en annan sak, Alex Jones vill nog inte själv att man ska hylla honom som någon kultfigur och dyrka honom. Har hört honom gång på gång uppmana folk att undersöka det han tar upp själva och sprida informationen vidare. Inte att alla ska följa någon plan som han lagt upp.

Posted on: 2008/11/14 22:38

Anonym
En journalist ska vara opartisk...

Men du... Behöver du Alex Jones så fortsätt lyssna på honom du. För mig är hans felfrekvens för stor för att tas som en seriös källa och jag ser inte honom som en förebild heller.

Jag kan hålla på hur länge som helst och varna för honom och märkligt nog skriker folk jag ska komma med bevis och källor när jag först och främst enbart gjort en karaktärsbedömning, men Alex Jones behöver aldrig ange källor och är otrevlig mot alla som ifrågasätter honom.

Han är DEFINITIVT ingen bra representant som han blivit för sanningsrörelsen. Visst... Det finns andra, men Alex Jones tar upp en FÖRBANNAD stor plats.

See User information
Lyssnar inte speciellt mycket på honom, mest när han har någon intressant gäst. Tror att det ändå kan vara bra att han tar plats, han generar också intäkter till sina gäster som kan skylta med sina hemsidor, böcker, filmer och be folk att donera pengar. Sedan håller han på med en del fula knep som att skrämma upp folk att köpa guld från hans sponsorer, även om det kan vara till ett bra pris med mera så överdriver han ofta hur högt det kan stiga och hur snabbt papperspengarna kommer att bli värdelösa.

Många 'insiders' har kommit till hans program för att komma ut med information, då han har en stor publik kan det vara säkrare än om de kommit ut på en liten internetradiostation med hundra lyssnare eller så.

Posted on: 2008/11/14 22:48

Anonym
Alltså... bara det om att USAs val är riggat.
Varför skulle det? bägge kandidaterna styrs ju ändå av eliten.

Jag säger ingenting om Bush/Gore valet dock...

Varför rigga ett val när man ändå styr alla kandidater?

För det första finns det ingen homogen grupp som styr, utan det är flera olika intressen.

*djup suck*
Jag kommer liksom inte till ruta ett med många här för saker och ting, utan anklagas med både det ena och andra...
Jag menar inte dig nu jin83.

Det är inte våra egon som ska utvecklas, för människan roffar åt sig där den kan... Det är förmågan att kunna leva ihop med varandra.

Det blir så konstigt när jag berättar hur jag genomskådat Alex Jones och då säger folk att jag sett för lite för att kunna uttala mig.
Det är samma sätt som att säga åt mig att jag måste lyssna mer för att hjärntvätten ska bli total.

En enda människa har väldigt svårt att ändra på saker och ting och gör han det blir det fortfarande inom samma ramar vi har precis idag med bara en annan ledare och när man säger att detta är någonting som man måste göra tillsammans beskylls man för att vara kommunist.

See User information
Låter vettigt, Alex Jones har blivit hyfsat framgångsrik och når en stor publik, för att lyckas i systemet som vi har idag så krävs det kanske att man är något oärlig och på andra sätt inte beter sig på allra bästa vis. Om vi haft ett annat system så kanske vi inte ens behövt så många som spred sanning eller åtminstone haft andra som tagit mer plats än Alex Jones. Om man inte är med eliten men ändå vill synas och påverka så måste man ha pengar, tid, engagemang och dessutom ta till en del fula knep.

Tycker fortfarande att det är bra att Alex finns, han samlar många bra personer som kan nå en stor publik genom honom, som t ex Alan Watt.

Posted on: 2008/11/14 23:10

(1) 2 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper