vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Ny stjärna?
#1


See User information
Jag skjussade min mormor för 2-3 veckor sedan, hon är gammal men fruktansvärt klar i huvudet. Månen lyste och och bredvid månen lyste en stjärna enormt starkt. Min mormor såg också stjärnan och frågade vad det var för något och jag svarade att det nog är polstjärnan. Hon sa: "nej, nej, nej det är det inte och sen så lyser den där starkare än polstjärnan" Min enda förklaring var väll att det var en sattelit eller något. Och sen tänkte jag inte mer på det.

Men det ska tydligen vara Venus. MEN, ett stort men. Min mormor har bott på landet hela sitt liv och borde nog vara ganska klar med hur Venus ser ut? Är ganska säker på att hon sett Venus åtskilliga gånger.(finns väll inte så mycket att göra på landet än att titta på himlen, hehe) Och jag är tjugofem år och har heller aldrig sett något liknande. Men jag läste på ett annat ställe att nu när vi närmar oss galactic allignment 2012, så börjar alla planeter lysa starkare. Kan det vara förklaringen till att hon inte kände igen venus, för att den lyste starkare än den någonsin gjort tidigare? Eller är det en ny stjärna? eller sattelit?

Nån fler än jag som sett den?


Inte så seriös diskussion, men fler har iallafall sett det.

http://loading.se/forum.php?thread_id=55023&page=1

Posted on: 2009/1/10 22:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#2


See User information
Vad jag vet så "lyser" inga planeter. De reflekterar solljuset. Men vad vet jag egentligen, jag har ju indoktrinerats av frimurare på högskolan...

Posted on: 2009/1/10 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#3


See User information
venus reflexterar väl solljuset så den syns ibland.. det bara är väll bara jupiter som ger ifrån sig lite ljus?, iaf i vårat solsystem...

Posted on: 2009/1/11 0:51
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#4


See User information
Resized Image

Den här månen såg jag i början av december tror jag det var.

Lägg märke till dom två stjärnorna ovanför. Såg ut som en skit stor smiley på natt himmlen =)

Posted on: 2009/1/11 8:23
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#5


See User information
Jag hade turen att se detta:Har försökta att påtala om det men ,snackas bort liksom...http://se.youtube.com/watch?v=wrPTIx4mQ3Y

PÅ nyårsafton dök dessa ljus upp igen,OBS i Lund 2 veckor innan så kom ett helt gäng av dessa ljus, som höll samma fart mot malmö,men det kom en förklaring genom sydnytt sades det,jag såg inte repportaget,men ljusen kom tillbax på nyår prick kl:12 ,jag vet att många såg detta,men inget svar;ljusen var på sydhimmlen väldigt högt,å var inga rakerter...

såg ut så här exakt

Posted on: 2009/1/11 8:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#6


See User information
Quote:

sale skrev:
Jag hade turen att se detta:Har försökta att påtala om det men ,snackas bort liksom...http://se.youtube.com/watch?v=wrPTIx4mQ3Y

PÅ nyårsafton dök dessa ljus upp igen,OBS i Lund 2 veckor innan så kom ett helt gäng av dessa ljus, som höll samma fart mot malmö,men det kom en förklaring genom sydnytt sades det,jag såg inte repportaget,men ljusen kom tillbax på nyår prick kl:12 ,jag vet att många såg detta,men inget svar;ljusen var på sydhimmlen väldigt högt,å var inga rakerter...

såg ut så här exakt

Ballonger antagligen. Att de höll samma fart betyder förmodligen att de bara drev med vinden.

Posted on: 2009/1/11 13:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#7


See User information
Quote:

Fred123 skrev:
Jag skjussade min mormor för 2-3 veckor sedan, hon är gammal men fruktansvärt klar i huvudet. Månen lyste och och bredvid månen lyste en stjärna enormt starkt. Min mormor såg också stjärnan och frågade vad det var för något och jag svarade att det nog är polstjärnan. Hon sa: "nej, nej, nej det är det inte och sen så lyser den där starkare än polstjärnan" Min enda förklaring var väll att det var en sattelit eller något. Och sen tänkte jag inte mer på det.

Men det ska tydligen vara Venus. MEN, ett stort men. Min mormor har bott på landet hela sitt liv och borde nog vara ganska klar med hur Venus ser ut? Är ganska säker på att hon sett Venus åtskilliga gånger.(finns väll inte så mycket att göra på landet än att titta på himlen, hehe) Och jag är tjugofem år och har heller aldrig sett något liknande. Men jag läste på ett annat ställe att nu när vi närmar oss galactic allignment 2012, så börjar alla planeter lysa starkare. Kan det vara förklaringen till att hon inte kände igen venus, för att den lyste starkare än den någonsin gjort tidigare? Eller är det en ny stjärna? eller sattelit?

Nån fler än jag som sett den?


Inte så seriös diskussion, men fler har iallafall sett det.

http://loading.se/forum.php?thread_id=55023&page=1

Venus har faser precis som månen, och ser olika ut vid olika tillfällen.
http://www.space.com/spacewatch/venus_phases_031128.html
http://www.calvin.edu/academic/phys/observatory/images/venus/

Här har du en applikation där du kan se natthimlen från en godtycklig plats och tidpunkt, så du kan återskapa stjärnhimlen som den såg ut då.
http://www.astroviewer.com/interactive-night-sky-map.php

Varför skulle planeterna börja lysa starkare menar du?

Posted on: 2009/1/11 13:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#8


See User information
Quote:

Fred123 skrev:
Jag skjussade min mormor för 2-3 veckor sedan, hon är gammal men fruktansvärt klar i huvudet. Månen lyste och och bredvid månen lyste en stjärna enormt starkt. Min mormor såg också stjärnan och frågade vad det var för något och jag svarade att det nog är polstjärnan. Hon sa: "nej, nej, nej det är det inte och sen så lyser den där starkare än polstjärnan" Min enda förklaring var väll att det var en sattelit eller något. Och sen tänkte jag inte mer på det.

Men det ska tydligen vara Venus. MEN, ett stort men. Min mormor har bott på landet hela sitt liv och borde nog vara ganska klar med hur Venus ser ut? Är ganska säker på att hon sett Venus åtskilliga gånger.(finns väll inte så mycket att göra på landet än att titta på himlen, hehe) Och jag är tjugofem år och har heller aldrig sett något liknande. Men jag läste på ett annat ställe att nu när vi närmar oss galactic allignment 2012, så börjar alla planeter lysa starkare. Kan det vara förklaringen till att hon inte kände igen venus, för att den lyste starkare än den någonsin gjort tidigare? Eller är det en ny stjärna? eller sattelit?

Nån fler än jag som sett den?


Inte så seriös diskussion, men fler har iallafall sett det.

http://loading.se/forum.php?thread_id=55023&page=1




Vackra aftonstjärnan Venus

Publicerad: 07/01/2009 16:25
Lokalt Under de stjärnklara vinterkvällar vi haft i jul och nyår har många lagt märke till en speciell stjärna som lyst starkt i skymningen. Det är aftonstjärnan Venus som det lönar sig att spana in under hela vintern.
Redan i kväll händer det något spännande på stjärnhimlen: månen passerar framför Plejaderna.
Venus är en planet som ur vår horisont alltid syns röra sig nära solen, antingen före eller efter. Hon kallas både Aftonstjärnan och Morgonstjärnan och lyser riktigt starkt. Ser du bara en stjärna på himlen – då är det Venus du ser.


Morgonstjärna
I år syns Venus vid skymningen i januari och februari. Under mars övergår planeten till att bli synlig i gryningen. Ett tag syns hon faktiskt både i skymningen och gryningen.
Först framåt juli och augusti syns sedan Venus här hos oss som morgonstjärna. I slutet av november försvinner hon i gryningsljuset.
De här växlingarna skiftar år från år.
Andra kvällar då Venus syns speciellt nära månen är den 29 och 30 januari och den 27 februari.
Det vackra fotot av Venus har tagits av P-G Braf i Mariehamn. Från Lotsgatan, där han bor, har han en vacker vy över stjärnhimlen över inloppet till Mariehamn.
– I dessa dystra tider när snuset tar slut och allt är besvärligt ska man sikta på stjärnorna, säger han.
Han tipsar också om att man kan titta på Venus – och månen också – i en vanlig fältkikare.


Månpassage
Redan i kväll – om det är klart väder – kan ett speciellt fenomen noteras på stjärnhimlen. Månen ska passera framför stjärnhopen Plejaderna i stjärnbilden Oxen.
Plejaderna ligger cirka 380 ljusår bort från oss och de sju stjärnorna bildades för 50 till 80 miljoner år sedan. Betänk detta!
Månen står i sydost och passerar Plejaderna från höger mot vänster från klockan 18.30 till 19.30. För att se stjärnorna när de försvinner vid månens västra obelysta kant är det bäst att använda en kikare, men se upp så att du inte blir bländad av den ljusstarka månen.

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=39449

Posted on: 2009/1/11 13:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#9


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

sale skrev:
Jag hade turen att se detta:Har försökta att påtala om det men ,snackas bort liksom...http://se.youtube.com/watch?v=wrPTIx4mQ3Y

PÅ nyårsafton dök dessa ljus upp igen,OBS i Lund 2 veckor innan så kom ett helt gäng av dessa ljus, som höll samma fart mot malmö,men det kom en förklaring genom sydnytt sades det,jag såg inte repportaget,men ljusen kom tillbax på nyår prick kl:12 ,jag vet att många såg detta,men inget svar;ljusen var på sydhimmlen väldigt högt,å var inga rakerter...

såg ut så här exakt

Ballonger antagligen. Att de höll samma fart betyder förmodligen att de bara drev med vinden.


Fel zpz det var inga ballonger,det är du som driver med oss:)

Enligt sydnytt så skulle det vara borttappat rymdverktyg!

Men dessa hade röd brinnande svansar effter sig,var många dessutom.

Verktygslådan

Posted on: 2009/1/11 13:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#10


See User information
Det var väll vad du tror att det var.. jag har sett dem med som jag har sagt vid flera tillfällen. Lyssna inte på förnekarna/tvivlarna dom har ingen aning med sina naturfenomens / sattelit/ balong teorier. Som jag sagt flera gånger, har jag observerad 12-14 st i olika hastigheter kors o tvärs över natthimlen, de stannade och accelerade med starka ljussken samt vobblade fram.
För mig finns det inga tvivel om att det var UFO frågan är bara om det är våra regeringar eller varelser från ovan ..oOoooOooooOoo.

(edit) ursäkta gick off topic glömde av vad tråden handlade om.. inte sett stjänorna du talar om men ska ta o se efter.

Posted on: 2009/1/11 15:34
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#11


See User information
Visst, det var säkert ett gäng rymdverktyg som svävade där uppe och for iväg mot Malmö. Det låter ju helt självklart nu när du säger det.

"Den kanadensiska amatörastronomen Kevin Fetter, 35, använde information från Nasa för att räkna ut exakt när lådan skulle passera över den bit av himlen som han kunde observera från sin trädgård. Med hjälp av ett 1000-eurosteleskop och en högupplöst kamera lyckades han fånga väskan på film, och har nu lagt ut filmen på Youtube."

Posted on: 2009/1/11 16:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#12


See User information
Trams...

Helt klart är att sanningen mörkas som vanligt, jag har forskat runt både konspirationsteorier, NWO, UFO/USO, hemliga sällskap i allmänhet och okultism och tro mig när jag säger...allt hänger ihop och det mesta kommer att ges en förklaring inom en överskådlig framtid.

Vi är djur och precis som våra andra vänner ibland djuren så känner vi att något är på gång, det finns inte naturliga förklaringar för allt, det som är onaturligt för dig är en självklarhet för någon annan.

Många varnar för Niburu, planet X, Annunakis återkomst, 2012 som världens undergång eller att ett 3e världskrig stundar.

"Jorden måste varnas!" Den frasen känner vi väl igen vid det här laget?

Det är allvarligt läget som vi befinner oss i och som vi färdas mot men det finns en ljusning men den enda som kan möta den ljusningen är den som skaffar sig kunskap om den världen vi lever i idag samt börjar tänka själva annars är ni inget annat än får som vallas runt av sina herdar. På sidor som VAKEN och dess andra utländska motsvarigheter är det möjligtvis vilsna får men får likväl.

Sluta läs dagstidningar, sluta se på TV!
Oavsett du samtycker det eller inte så bollar herdarna med din hjärna!

Vill du se sanningen i vitögat? -Köp en stjärnkikare!

Jag har en stjärnkikare...

Vid det första stjärnfallet du ser så vill du önska dig något men efter att ha tittat i teleskopet i en timme önskar du bara en sak...att du aldrig hade tittat...Det är rena nyårsafton däruppe!

Jag är helt övertygad om att jag vet vad som pågår därför att jag ser det med egna ögon och öppnar du dina så ser du det också! Men Vågar du?

Väntar du så får du bara vänta ett år istället, jag tror vi förlorar, eller rättare sagt....jag hoppas att vi förlorar så att det blir en ny världsordning på det här stället för det mesta är åt helvete men kanske inte den världsordningen ni tror...

Såg du en ny stjärna? Vilken av dem menar du?

Men visst jag vet vilken du menar, jag ser den med men som sagt, titta en gång till...

...en påse med rymdverktyg...jo tjenare...

Posted on: 2009/1/11 20:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#13


See User information
hahahaahahaha

när man trodde att det inte fanns mer ord att komma på. Jo, då kastar dom in ordet... Rymdpåse.

låter som det är Kapten Klänning som delat ut utrustningen till astronauterna som ska delta i Quintus Gul.

- Tappa aldjig erjan Jyyyyyymdpåse!!

Posted on: 2009/1/12 6:10
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#14


See User information
Det var inte sånna här du såg då?

http://se.youtube.com/watch?v=2Q_dQzJwwao

Många som trott att det varit ufon när folk har släppt ut sånna här i sverige.

Posted on: 2009/1/12 8:32
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny stjärna?
#15
bra det här med stjärn kikare vad har du för modell?

fnns det inga observations center i dem större städerna där man kan komma och gå hur som helst och testa när det är mörkt såsom nu på vintern?

öppent för allmännheten vill säga?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#16


See User information

Posted on: 2009/1/13 1:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#17


See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Det var inte sånna här du såg då?

http://se.youtube.com/watch?v=2Q_dQzJwwao

Många som trott att det varit ufon när folk har släppt ut sånna här i sverige.
Svar nej det var det inte!Här kommer mer.

http://www.corren.se/archive/2009/1/2/k1l0wffoh9monnv.xml

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=467593

https://www.flashback.info/showthread.php?t=813185&page=3

Posted on: 2009/1/13 5:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#18


See User information
Quote:

2universum skrev:
bra det här med stjärn kikare vad har du för modell?

fnns det inga observations center i dem större städerna där man kan komma och gå hur som helst och testa när det är mörkt såsom nu på vintern?

öppent för allmännheten vill säga?
Jo en gammal jobb polare(Jan)är mycket inne i detta med stjärnor sedan 30 år tebax...han hade nycklar ditt redan på den tiden ,jag har varit o kollat på Venus ca:10-12 år sedan,så det finns.

Oxie

http://www.tbobs.se/index.php/Observatoriet/

Posted on: 2009/1/13 5:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#19


See User information
Har kollat länkarna och bilderna.

Det är sk UFO ballonger utan tvekan. Samma jag visade i videon.
Vore trevligt om dom blir mer poppis i sverige. Ser jävligt häftigt ut när folk släpper upp flera hundra vid ungefär samma tidpunkt.

Posted on: 2009/1/13 7:13
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#20


See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Har kollat länkarna och bilderna.

Det är sk UFO ballonger utan tvekan. Samma jag visade i videon.
Vore trevligt om dom blir mer poppis i sverige. Ser jävligt häftigt ut när folk släpper upp flera hundra vid ungefär samma tidpunkt.

Ok jag ger mig ,jag hoppas att jag har fel,men en sak jag måste lägga till att de (DOM)var under molnentäcket å drog i vågrätt riktning...skit samma ufo är ufo...dom hörde inte av sig .jag vill inte plocka poä(å)ng ..det är som det är cu MVH sale tack i a f.

Posted on: 2009/1/13 8:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#21


See User information
Har någon kommit fram till något om vad för planet/ stjärna det var som tråden egentligen handlade om? Vilken tid börjar man se venus under dagen ungefär?

Posted on: 2009/1/14 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#22


See User information
Quote:

wolfheart skrev:
Har någon kommit fram till något om vad för planet/ stjärna det var som tråden egentligen handlade om? Vilken tid börjar man se venus under dagen ungefär?

För tillfället är venus uppe när solen går ner och fram till ungefär kl 20 (Stockholm).
Titta t.ex. med applikationen här: http://www.astroviewer.com/interactive-night-sky-map.php

Posted on: 2009/1/14 22:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#23


See User information
tycker det är jävligt skumt att himlen aldrig är klar nuförtiden på just på eftermiddagarna .sen sommaren började har det inte varit många klara dagar på himlen skulle säkert kunna räkna dem på en hand iaf där ja bor. är det nått som döljs med trails ?är det något dom är rädda vi ska se ?

Posted on: 2009/1/15 14:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny stjärna?
#24


See User information
Quote:

wolfheart skrev:
tycker det är jävligt skumt att himlen aldrig är klar nuförtiden på just på eftermiddagarna .sen sommaren började har det inte varit många klara dagar på himlen skulle säkert kunna räkna dem på en hand iaf där ja bor. är det nått som döljs med trails ?är det något dom är rädda vi ska se ?


Kan ju va dåligt väder vet du... normal svensk höst/vinter/vår/sommar..

Posted on: 2009/1/16 15:45
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS