vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ny världsvaluta
#1


See User information
Ryssland, Iran, Kazakstan men främst Kina har förslagit en ny världsvaluta baserad på det sammslagna värdet på euro, pund, yen och dollar.

Vad säger ni om det och vet ni orsaken till detta?

Posted on: 2009/6/7 13:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny världsvaluta
#2
Det är som uträknat.
Emro-Euro och sedan asien.

Dela upp kontinenterna till 3-4 superkontinenter så kan man kontrollerad dem lättare och ruta in planeten .

Det är så man skapar fashist kontroll.

Finns ett engelskt ord för den hierarki man bygger upp men glömt vad det heter.

Dom lägger allt i fack i ordning likt pyramiden för att styra dom olika instanser, instutioner, länder osv osv som ligger under.

På detta sätt kan några få kontrolera väldigt mycket.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#3


See User information
Vet inte men jag har en kanske att de kommer att skippa det och hoppa direkt till en världs valuta. som UN samt Kina är en av de parter som vill ha det och sagt.

Posted on: 2009/6/7 16:51
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#4


See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Finns ett engelskt ord för den hierarki man bygger upp men glömt vad det heter.

Dom lägger allt i fack i ordning likt pyramiden för att styra dom olika instanser, instutioner, länder osv osv som ligger under.
compartmentalization?

Posted on: 2009/6/7 18:28
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny världsvaluta
#5
Exact Gordon EXACT.

1000 tack ; )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#6


See User information
Detta är förklaringen till varför Ryssland, Iran, Kazakstan men främst Kina har förslagit en ny världsvaluta.

Kina har 2000 miljarder dollar i sin valutareserv och de andra länderna har även de stora dollarreserver.

Det pengarna har inte USA utan USA har en enormt budgetunderskott på ca 1000 miljarder dollar så när de ska ge bildindustrin 700 miljarder dollar måste USA låna pengarna av bl.a. Kina vilka har fått dollarkursen att gå ned.

Detta har gjort att Ryssland, Iran, Kazakstan och Kina vill komma bort ifrån dollarberoendet och deras förslag är alltså den nya världsvalutan.

Det stora budgetunderskotet i USA gör också att USA:s makt i världen minskar vilket alla borde inse då Kina har dubbelt så mycket dollar som USA:s budgetunderskott.

Det fokuseras alldeles för mycket på USA här på Vaken. Jag anser att de pågår en utveckling i världen som få detta forum är medvetna om. USA är INTE den enda stormakten i världen utan även Ryssland, Kina och Indien är på gång.

Posted on: 2009/6/7 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#7


See User information
Quote:

lunar skrev:
USA är INTE den enda stormakten i världen utan även Ryssland, Kina och Indien är på gång.


Rätt, men ändå inte. De andra maktfaktorerna har varit på gång under en längre tid. USA har också, till stor del medvetet, raserats för att skynda på en sann kommunismifering av världen.

Posted on: 2009/6/7 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#8


See User information
kommunismiferingvar ordet för dagen

Posted on: 2009/6/7 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#9


See User information
Quote:

Therold skrev:
Quote:

lunar skrev:
USA är INTE den enda stormakten i världen utan även Ryssland, Kina och Indien är på gång.


Rätt, men ändå inte. De andra maktfaktorerna har varit på gång under en längre tid. USA har också, till stor del medvetet, raserats för att skynda på en sann kommunismifering av världen.

Kommunismen är nästa död. De enda riktiga kommunistiska länder som finns kvar är Nordkorea och Kuba.

I Kina råder marknadsekonomi vilket inte är kommunistiskt. Däremot är Kina inte en demokrati men kan bli inom en inte allt för avlägsen framtid.

Skulle det hända kommer Kina att bli en stormakt.

Posted on: 2009/6/8 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#10


See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Therold skrev:
Quote:

lunar skrev:
USA är INTE den enda stormakten i världen utan även Ryssland, Kina och Indien är på gång.


Rätt, men ändå inte. De andra maktfaktorerna har varit på gång under en längre tid. USA har också, till stor del medvetet, raserats för att skynda på en sann kommunismifering av världen.

Kommunismen är nästa död. De enda riktiga kommunistiska länder som finns kvar är Nordkorea och Kuba.

I Kina råder marknadsekonomi vilket inte är kommunistiskt. Däremot är Kina inte en demokrati men kan bli inom en inte allt för avlägsen framtid.

Skulle det hända kommer Kina att bli en stormakt.


Zinken. Du är fortfarande en zuperzopa!

Gå å lägg dig. Det är ingen här som vill lyssna på dina Dagisanalyser a´la, Bo-Inge Andersson och K.G Bergström.

Posted on: 2009/6/8 0:57

Edited by bennybear on 2009/6/8 1:15:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny världsvaluta
#11


See User information
Tja, begrepp är alltid begrepp. Kommunism enligt manifestet är EN SAK, att vardagligt prata om kommunism är svårare. Vad jag åsyftar är en global konvertering av marknadskrafterna till att bli toppstyrd. Via massmedia etc. styrs våra konsumtionsmönster och värderingar läggs in i våra liv för att vi skall vara 'glada'.

Frihandel är väl egentligen att få kontroll över handeln i stort. Vad som sedan sker vet jag inte men tänker man lite RFID-chip, aspartam, E621 (natriumglutamat) och fluor så börjar man närma sig en kärna av sanning - vi blir alltmer distanserade mot ett korrekt och/eller sanningsenligt sätt att leva.

Vi kommer alla att bli förvägrade ett VISA-kort i framtiden om vi inte böjer oss för den elitstyrda värld som är oss ämnad. När all valuta är elektronisk, hur ställer man sig då till frågan om yttrandefrihet? Jag har skrivit om detta förut, bl.a. att det blir kontaktstopp på stadsbussarna i Uppsala nu i sommar. Varje resenär kommer att lämna en elektronisk signatur efter sig och därtill tvingas till elektronisk kredit i övrigt.

Bit för bit går vi in i en kommunistisk era, en toppstyrd sådan - ej för folket, eller kanske för eliten och får den mest sovande och blint lojala befolkningen som diggar underhållning och perverterade nonsensintressen: "bara jag får leva MITT liv ifred". Att bomber faller i Afghanistan verkar få bekymra sig över.

Mitt liv, min lycka - jag är min egen lyckas smed. Att betala elektoniskt är smidigt, va bra! Just det, bli en mönsterkonsument och SE FÖRDELARNA, för all del blunda för snaran som planeras för oss alla som inte TROR på en världsdiktatur bakom finansiella 0:or och 1:or.

Klagomuren? Va fan, it's wall street.

Posted on: 2009/6/8 8:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS