vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ännu en husoccupation vräkt
#1


See User information

Posted on: 2009/8/18 11:03
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#2


See User information
Fattar inte, vad gjorde ungdomarna där?

Posted on: 2009/8/18 11:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ännu en husoccupation vräkt
#3
Poliser och politiker föredrar att ungdomar håller till i underjordiska garage säljandes heroin tydligen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#4


See User information
Det vet vi väl, inget nytt

Kriminaliteten skulle ju minska om vi gav ungdomar en plats att vara, det kan vi inte tillåta

Vi behöver skapa arbete, vad är bättre än att skapa 100 000 väktare?

Men det är samma baktänk som när fackföreningar kräver löneförhöjning varje år, om alla får löneförhöjning hela tiden så blir det ju inte bättre, pengarna blir mindre värda bara

Men varför bröt sig ungdomarna in?

Posted on: 2009/8/18 11:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ännu en husoccupation vräkt
#5
Mm insikt genom straff,, satans slogan ideologi.

Dom längtade efter att stimuleras.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ännu en husoccupation vräkt
#6
Quote:

pingubenji skrev:
Det vet vi väl, inget nytt

Kriminaliteten skulle ju minska om vi gav ungdomar en plats att vara, det kan vi inte tillåta

Vi behöver skapa arbete, vad är bättre än att skapa 100 000 väktare?

Men det är samma baktänk som när fackföreningar kräver löneförhöjning varje år, om alla får löneförhöjning hela tiden så blir det ju inte bättre, pengarna blir mindre värda bara

Men varför bröt sig ungdomarna in?


Nyliberal propaganda, någon? Kanske gör jag en höna av en fjäder, men...

Inte tänkt på att andra saker än löner är inflationsdrivande? Exempelvis prishöjningar. Eller hela systemet med 'fractional-reserve banking'...

Inte tänkt på att människor har olika utgångslägen? Och att lönehöjningar därför innebär olika påverkan? En löneförhöjning för en person kan vara livsavgörande medan det för en annan kan innebära att ytterligare spekulationskapital hamnar på kontot...

I maktkampen om hur stor del av vinsten som skall gå till ägare respektive arbetare...föredrar jag (starka) fackföreningar före inga eller svaga diton alla dagar i veckan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#7


See User information
"Inte tänkt på att andra saker än löner är inflationsdrivande? Exempelvis prishöjningar. Eller hela systemet med 'fractional-reserve banking'..."

Varför förutsätter du att jag bara menade lönekriget? Vill du bråka för bråkandets skull? Håller med dig, Klart att det är mer som spelar in, läs gärna mina inlägg i ekonomitrådar så ser du att du inte alls behöver hugga på mig

men att höja lönerna löser inte roten till något av alla dessa problem

Jag står fast vid att låginkomsttagare slösar sin tid varje år på att förhandla löner, de skulle förhandla fram en levnadsstandard, inte lön

Levnadsstandarden skulle då följa index för vad man kan köpa för sin månadslön, det skulle sedan vara lätt att växla ut en lön till dagens levnadsstandardvärde, man skulle alltid få lika mycket som förra året i jämförelse med alla andra yrkesgrupper, helt utan att behöva förhandla för att "komma i kapp de andra yrkena"'s lönenivå

Man skulle aldrig behöva förhandla mer och på så sätt lägga sin tid på viktigare saker än att slåss om vilken yrkesgrupp som ska ha mest stålar

Ett sådant index skulle öka allas lön om en viss yrkesgrupp försökte höja sin lön,

cirkelkriget där A höjer lönen så att B nästa år höjer sin lön och C året därefter inser att han är underbetald och höjer sin
Då ökar girigheten hos A som återigen höjer sin lön, (det är ohållbart, man måste ha ett index)

Hoppas du förstår, det är bara sunt förnuft, ingen politisk sida

När du begriper det här är du en av 2% lyckligt lottade i världen

Posted on: 2009/8/18 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ännu en husoccupation vräkt
#8
Quote:

pingubenji skrev:
"Inte tänkt på att andra saker än löner är inflationsdrivande? Exempelvis prishöjningar. Eller hela systemet med 'fractional-reserve banking'..."

Varför förutsätter du att jag bara menade lönekriget? Vill du bråka för bråkandets skull? Håller med dig, Klart att det är mer som spelar in, läs gärna mina inlägg i ekonomitrådar så ser du att du inte alls behöver hugga på mig

men att höja lönerna löser inte roten till något av alla dessa problem

Jag står fast vid att låginkomsttagare slösar sin tid varje år på att förhandla löner, de skulle förhandla fram en levnadsstandard, inte lön

Levnadsstandarden skulle då följa index för vad man kan köpa för sin månadslön, det skulle sedan vara lätt att växla ut en lön till dagens levnadsstandardvärde, man skulle alltid få lika mycket som förra året i jämförelse med alla andra yrkesgrupper, helt utan att behöva förhandla för att "komma i kapp de andra yrkena"'s lönenivå

Man skulle aldrig behöva förhandla mer och på så sätt lägga sin tid på viktigare saker än att slåss om vilken yrkesgrupp som ska ha mest stålar

Ett sådant index skulle öka allas lön om en viss yrkesgrupp försökte höja sin lön,

cirkelkriget där A höjer lönen så att B nästa år höjer sin lön och C året därefter inser att han är underbetald och höjer sin
Då ökar girigheten hos A som återigen höjer sin lön, (det är ohållbart, man måste ha ett index)

Hoppas du förstår, det är bara sunt förnuft, ingen politisk sida

När du begriper det här är du en av 2% lyckligt lottade i världen


Yo. Uppskattar att du skrev lite mer om ditt tänk i denna fråga. Ditt resonemang blev genast mer förståeligt. Speciellt jämfört med det första du skrev (kanske lättare om man läst dina tidigare inlägg).

Därmed inte sagt att vi är överens i den här frågan...

För övrigt känns steget till att införa ett index avlägset.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#9


See User information
Folket kommeralltid att få det som till synes avgörs av andra, ouppnåeliga. Det är ett spel - kan man inte kalla den svenska facken för att ha varit extremt starka - är det inte just på grund av det som deras bromsklossverkan varit så effektiv så att vi idag är fattigare än på sextiotalet...

Facken är bland det mest löjeväckande som finns, men ligger naturligtvis i lä av Darwinismen...

Posted on: 2009/8/18 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ännu en husoccupation vräkt
#10
Quote:

arkman skrev:
Folket kommeralltid att få det som till synes avgörs av andra, ouppnåeliga. Det är ett spel - kan man inte kalla den svenska facken för att ha varit extremt starka - är det inte just på grund av det som deras bromsklossverkan varit så effektiv så att vi idag är fattigare än på sextiotalet...

Facken är bland det mest löjeväckande som finns, men ligger naturligtvis i lä av Darwinismen...


Visst är fackförbunden en del av ett spel. I vårt kapitalistiska system känns de dock nödvändiga (för arbetaren iallafall). Att de tyvärrr inte alltid fungerar så bra som de skulle kunna göra är en tråkig realitet. Ett monster - även känt som Nyliberalismen - slukar det mesta i sin framfart och försöker inte precis stärka fackens ställning i samhället.

Att påstå att facken är "det mest löjeväckande som finns" är...märkligt. Varför tycker du så? Tror du att alla de som arbetar under slavliknande förhållanden världen över skulle hålla med dig? Hur skall arbetare kunna stå upp emot ägarens diktatur om de ej går samman?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#11


See User information
Quote:

spektisk skrev:
Quote:

arkman skrev:
Folket kommeralltid att få det som till synes avgörs av andra, ouppnåeliga. Det är ett spel - kan man inte kalla den svenska facken för att ha varit extremt starka - är det inte just på grund av det som deras bromsklossverkan varit så effektiv så att vi idag är fattigare än på sextiotalet...

Facken är bland det mest löjeväckande som finns, men ligger naturligtvis i lä av Darwinismen...


Visst är fackförbunden en del av ett spel. I vårt kapitalistiska system känns de dock nödvändiga (för arbetaren iallafall). Att de tyvärrr inte alltid fungerar så bra som de skulle kunna göra är en tråkig realitet. Ett monster - även känt som Nyliberalismen - slukar det mesta i sin framfart och försöker inte precis stärka fackens ställning i samhället.

Att påstå att facken är \"det mest löjeväckande som finns\" är...märkligt. Varför tycker du så? Tror du att alla de som arbetar under slavliknande förhållanden världen över skulle hålla med dig? Hur skall arbetare kunna stå upp emot ägarens diktatur om de ej går samman?


Ja jag kanske uttrycker mig lite extremt.
Har sett lite... och drar allt över en kam.
I ett staligt bolag så blev alltid de högsta hönsen som fackrepresentanter befordrade till chefer och direktörer, såsom personaldirektör - tack för kaffet och varsågod för ett gott samarbete...

Jag menade först att allting kontrolleras inifrån och ut - och de ouppnåeliga avgör (på ytan) hur mycket pengar som ett folk/grupp ska få till sig.

Om det är så att det ligger i tiden, så uppkommer det att arbetare/\"slavar\" till synes får komma samman och organisera sig - det är Under kontroll i någon ände ändå... men på något sätt ska scharader uppföras, och det går inte utan att en roll som behöver tillsättas kallas för fack.

Posted on: 2009/8/18 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#12


See User information
Quote:

spektisk skrev:
Därmed inte sagt att vi är överens i den här frågan...

För övrigt känns steget till att införa ett index avlägset.


Har du några bättre förslag när vi ändå hanterar ämnet, jag kommer inte på något annat som skulle kunna få slut på tidsslöseriet

Jag vet att det är det största man kan göra, att fastslå värdet av ett yrke i relation till de övriga går inte så lätt, kanske är omöjligt

Men å andra sidan skulle det kunna vara någonting som de folkvalda röstade fram som en del av sitt partiprogram, en slags garanti att det arbete en medborgare utför under en viss regering ska vara värdesäkrat

Jag ser stora brister med min idé, dock så anser jag att bristerna i dagens samhälle är ännu större

Svävar ut lite i tankarna, det jag säger från och med nu är inte så genomtänkt, men det känns som rätt i skrivande stund;


Det kan bara bli bättre, vi är redan på bottnen vad gäller samarbete, allt samarbete dödas av egoism och gängbildning/fackföreningar som motarbetar andra (yrkes)grupper genom att förhandla/skapa bättre villkor till sig själv

Jag tror att en nation måste tvingas till att bli en enhet som samarbetar, man kan inte ha valmöjligheten att gå med i gäng som utnyttjar svagare gäng/grupper/yrkesgrupper, då skapas "utanförskap", "de som hamnar mellan gängslagsmålen" som vi alla håller med om är ett problem i ett samhälle, (hoppas metaforen gick att förstå)

Dessutom ser jag detta som en möjlighet för en nations medborgare att inse att allt hänger ihop, bagaren är lika mycket värd som statsministern, de utför båda samma antal timmar arbete per dag, om man får det svart på vitt i ett partiprogram att de har rätt till att ha sjukt olika löner så kommer folk börja tänka om och bli rättvisare mot varandra

Nationen kan med detta system även skapa ett gemensamt mål för vad nationen vill uppnå, nationens värdesättningar och mål kommer direkt synas i hur den har viktat värdet på olika yrken och arbetsuppgifter

Exempel
Anser de flesta medborgarna att vi ska kriga så kommer en högre lön röstas fram för de yrkesgrupper som tillverkar vapen och utövar krig, då kommer fler sträva efter att få de jobben som finns inom den sektorn, därmed förflyttas automatiskt kompetens och drömmar till denna aktivitet, då blir det mode att utöva detta, samma sak med alla andra (mer konstruktiva) tänkbara aktiviteter

I dagens samhälle är alla vilsna myror som här och där hittar en grupp att överleva med, Jämförelsen med myror är inte ens rättvis, myror har nästan perfektionerat samarbete medan vi människor är motsatsen, vi krigar mot alla vi träffar, tillockmed inom gruppen

Den dagen jag ser något som alla svenskar kan enas kring, den dagen har vi ett gemensamt mål och då kan vi börja samarbeta

Så sammanfattat är det väl en fackförening som är på partinivå och inte som separata maktelement i nationen jag funderar kring

Posted on: 2009/8/19 0:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ännu en husoccupation vräkt
#13


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

spektisk skrev:
Därmed inte sagt att vi är överens i den här frågan...

För övrigt känns steget till att införa ett index avlägset.


Har du några bättre förslag när vi ändå hanterar ämnet, jag kommer inte på något annat som skulle kunna få slut på tidsslöseriet

Jag vet att det är det största man kan göra, att fastslå värdet av ett yrke i relation till de övriga går inte så lätt, kanske är omöjligt

Men å andra sidan skulle det kunna vara någonting som de folkvalda röstade fram som en del av sitt partiprogram, en slags garanti att det arbete en medborgare utför under en viss regering ska vara värdesäkrat

Jag ser stora brister med min idé, dock så anser jag att bristerna i dagens samhälle är ännu större

Svävar ut lite i tankarna, det jag säger från och med nu är inte så genomtänkt, men det känns som rätt i skrivande stund;


Det kan bara bli bättre, vi är redan på bottnen vad gäller samarbete, allt samarbete dödas av egoism och gängbildning/fackföreningar som motarbetar andra (yrkes)grupper genom att förhandla/skapa bättre villkor till sig själv

Jag tror att en nation måste tvingas till att bli en enhet som samarbetar, man kan inte ha valmöjligheten att gå med i gäng som utnyttjar svagare gäng/grupper/yrkesgrupper, då skapas \"utanförskap\", \"de som hamnar mellan gängslagsmålen\" som vi alla håller med om är ett problem i ett samhälle, (hoppas metaforen gick att förstå)

Dessutom ser jag detta som en möjlighet för en nations medborgare att inse att allt hänger ihop, bagaren är lika mycket värd som statsministern, de utför båda samma antal timmar arbete per dag, om man får det svart på vitt i ett partiprogram att de har rätt till att ha sjukt olika löner så kommer folk börja tänka om och bli rättvisare mot varandra

Nationen kan med detta system även skapa ett gemensamt mål för vad nationen vill uppnå, nationens värdesättningar och mål kommer direkt synas i hur den har viktat värdet på olika yrken och arbetsuppgifter

Exempel
Anser de flesta medborgarna att vi ska kriga så kommer en högre lön röstas fram för de yrkesgrupper som tillverkar vapen och utövar krig, då kommer fler sträva efter att få de jobben som finns inom den sektorn, därmed förflyttas automatiskt kompetens och drömmar till denna aktivitet, då blir det mode att utöva detta, samma sak med alla andra (mer konstruktiva) tänkbara aktiviteter

I dagens samhälle är alla vilsna myror som här och där hittar en grupp att överleva med, Jämförelsen med myror är inte ens rättvis, myror har nästan perfektionerat samarbete medan vi människor är motsatsen, vi krigar mot alla vi träffar, tillockmed inom gruppen

Den dagen jag ser något som alla svenskar kan enas kring, den dagen har vi ett gemensamt mål och då kan vi börja samarbeta

Så sammanfattat är det väl en fackförening som är på partinivå och inte som separata maktelement i nationen jag funderar kring


Inget sådant fungerar - man kan aldrig tala om att \"skapa rättvisa\" med språk av politik och aktivism.

Människors ego är det som de får fejsa - att ändra på spelplanen med kampaktivosmär komaism. Vändningsismen säger att allt är som det ska vara... ändrar sig människor (kultiverar) då uppkommer en annan situation, och samhälle.

Komaister vill alltid ändra på andra... och systemet... lägg ned.

Posted on: 2009/8/19 0:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
52 user(s) are online (52 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 52

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS