vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Föda i hemmet

See User information
Jag saknar det här ämnet i forumet. Jag hittade i "alternativ medicin" en tråd om hur barn "måste" stickas när de föds för att bli registrerade i en sk blodbank.. det fick mig att tänka på detta...

Ingen som tänkt på att föda hemma? Om vi ska verkligen ta tillbaka vår kraft och bli fria måste vi väl ändå börja med det mest grundläggande?

Fundera på detta: du blir gravid, du går på läkarundersökningar där en främmande man eller kvinna tittar in i dig, tar blodprover, gör ultraljud, du registreras i ett register, sen när det väl är dags ska du till ett sjukhus där apparater och dropp sätts in och du får bedövning, barnet tas ut av en annan främmande man och sticks av barnmorskor.

Är den gravida kvinnan en patient? Är att ge liv en sjukdom? Och vad blir den andra förälderns jobb under födseln av SITT eget barn? Pappan står oftast bredvid och känner sig hjälplös...

Vi ska lämna över allt åt läkarkåren och staten, osv? För att toppa det hela ska vårt barn ha ett nummer och registreras i blodbank. Vi börjar alltså vårt liv med att sättas in i ett system vi inte valt själva. En vän från USA berättade för mig att grunden till "birth certificate" kommer från att man ville ha kontroll över alla slavar.

Jag undrar också varför detta inte tas upp i tråden "Suveränitet".. jag hörde från en invandrad fransman för länge sen att det är underligt hur svenskar själva inte ser hur kontrollerade vi är av staten. Det var det första som hände när han flyttade hit, han fick 4 extra nummer på sitt födelsedatum..

Jag har forskat lite och det finns faktiskt en förening i Sverige för hemföderskor som listar adresser till barnmorskor. Men kruxet är att alla barnmorskor är "skyldiga" att rapportera till staten när barnet föds oavsett plats.
Jag antar att det bästa vore att lära sig själv och sin partner hur vi tar emot våra barn till världen.

Vidare kan man diskutera vad allmänna skolor har för agenda egentligen, även det är staten som ligger bakom...

Vore trevligt att höra vad föräldrar eller blivande föräldrar tycker! (jag är inte förälder själv men vill bli det). Eller om det finns någon här som fött hemma som kan berätta om det?

Vill tillägga också att jag är inte ute efter att förolämpa någon, och jag tror mig inte ha rätt om allt. kom med era åsikter så kan vi utbyta tankar!

Frid på er

Posted on: 2009/9/14 18:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Föda i hemmet

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Chinaeyes skrev:
"Vill tillägga också att jag är inte ute efter att förolämpa någon, och jag tror mig inte ha rätt om allt. kom med era åsikter så kan vi utbyta tankar!"

Grattis, detta gör dig unik här.
Tack (!) för din ödmjuka inställning och inbjudan till DIALOG. Mer sådant och vi kanske kommer någon vart här...

/Meta

Posted on: 2009/9/14 19:26

See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Palmius om skolans dolda mål 2003 1av3:
http://www.youtube.com/watch?v=7fmUkP ... =2D0F6B5D8282F58B&index=1

OJ OJ vilken intressant film!! Mycket informativ. det ligger i samma banor jag tänkt, men han lade fram det väldigt tydligt.

Jag tänker så här, varför ska vi födas på en plats utanför hemmet och sen ska våra föräldrar lämna över oss till dagis/skola för att ANDRA ska ta hand om oss?

Meta> tack så mycket! dina ord värmer! jag försöker bara göra mitt bästa :) Frid på dig

Posted on: 2009/9/14 20:21

See User information
Det finns barn i Sverige idag som inte existerar i några register.

Mitt barn gör förvisso det men är född hemma. En mycket stark upplevelse.

Se www.fodahemma.org

Behöver ni komma i kontakt med hembarnmorska, PMa.

Posted on: 2009/9/15 19:27

See User information
Vi födde för 2 veckor sedan min son Gabriel här hemma i köket. Vi hade hyrt en stor pol från föreningen föda hemma. Köket var förberett med ett stort buddha-altare och rökelser och frukter. Indisk musik spelades i högtalarna och vi badade alla tillsammans, jag min fru och vår 3.5 årige son. Barnet kom ut till världen och var lugn och avslappnad.

Det kan jag rekommendera!

Posted on: 2009/9/16 9:35

Edited by micro on 2009/9/20 0:17:24
Edited by micro on 2009/9/20 0:18:04
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro skrev:
Jag födde för 2 veckor sedan min som Gabriel här hemma i köket.

Grattis Ragnar!

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5728095.ab
Ne skämt och sido
Jag antar det var din fru som födde en son åt dig ?
GRATTIS!
Men det som står i artikel är inget att prova på, däremot kommer Robert Aschberg återigen ta den svenska journalistiken till nya höjder

http://www.expressen.se/Nyheter/1.169 ... dricka-ragnars-brostmjolk

Anonym
Grattis Micro! Och vilket fint namn.

See User information
Grattis. Du och jag och några andra tillhör den lilla skara människor som får bevittna dessa äkta naturkrafter i rörelse. Tråkigt att vi är en minoritet. men den växer hoppas jag.

Om det var du och inte din kvinna som födde barnet kan du hämta ut en miljon US Dollar, det är belöningen som utfästs till den man som blir gravid och föder ett barn...

Posted on: 2009/9/17 9:29

See User information
Micro grattis!! ni kommer lära er så mycket av varandra :D

Quote:

Network skrev:
Det finns barn i Sverige idag som inte existerar i några register.

Finns det? Känner du någon? Jag är himla nyfiken på detta!

Posted on: 2009/9/19 19:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper