vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vaken i Expo
#1


See User information
Läs här

Läs delar av artikeln här, resten finns på biblioteket.

Posted on: 2009/12/21 14:19

Edited by micro on 2009/12/22 10:59:43
Edited by micro on 2009/12/22 10:59:52
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#2


See User information
Alla har ju sin världsbild...

Rätt så tråkig blogg rakt igenom dock.

Vad är expo, någon slags opinionsbildar tidning eller?

Länken som angivs är dock död.
Pröva - http://jonathanleman.blogspot.com/ istället och scrolla ned en bit.

Hej svejs, frihetsfejs!

Pöss/ Rocket

ps. Jag tycker inte du är antisemitisk micro, jag tror Jonathan är lite avis =P

Posted on: 2009/12/21 14:35
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#3


See User information
Jag tycker de kan gå och skriva om det här i stället.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6323046.ab

Posted on: 2009/12/21 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#4


See User information
Här kommer hela artikeln:

Resized ImageResized ImageResized ImageResized ImageResized ImageResized Image
Resized ImageResized ImageResized Image

Posted on: 2009/12/22 10:57
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#5


See User information
Mina svar

---

Hej,

Tänkte börja med att jag tar avstånd från alla typ av rasism, mobbning och förtryck. Även det som sker mot konspirationsmedvetna människor.

Sionist är inte samma sak som Jude, Sionist är en politisk inriktning.

Bara för att några sionistiska personer är med i makteliten så betyder det inte att judar har någon viss egenskap, lika lite som att alla konspirationsmedvetna har samma egenskaper som mig. Jag tror inte på dessa typer av generaliseringar.

Sen tyckte att det var ett fint citat ni publicerade från mig. Tänkte lägga in de bitar som inte fick plats från samma text.


"Vi har en tendens att generalisera, döma och förlöjliga andra. Detta ser vi inte minst i denna tråd. Om någon verkligen vill veta vad jag känner och tänker så kommer inte anklagelser att komma närmare detta mål.

Jag blir ledsen över dessa påhopp, för jag har inte i intentionen att ljuga eller liknande. Kanske har jag uttryckt mig slarvigt och bristande, men jag har inte haft den intentionen.

När jag studerar just dessa sätt som vi "härskar" över varandra med skam, skuld och hot så får jag uppfattningen av att just detta är problemet idag. Vi är helt enkelt rädda att tänka på ett sätt som skiljer oss från normen i.o.m. risken att bli dömda. Detta återfinns i skolor, tidningar, forum, forskning, politik mm. Det är just med denna struktur som man kan åstadkomma det som jag ser framför mina ögon. Att en hel värld låter sig manipuleras utan att ifrågasätta.

Jag hoppas att alla ser att det är lika fundamentalistiskt att tro att vad vetenskapen säger är sant, som att tro att kristendomen är sann, eller att en viss konspirationsteori är sann. Vi vet helt enkelt inte vad som egentligen är sant. Om vi lever i en tillvaro där vi inte på förhand har dömt våran omgivning kan vi plötsligt se saker som vi inte tidigare kunde se."

Mycket glädje, ljus och jul till alla.

---

1) Jag har aldrig använt sionist som ett kodord för jude. Jag har hört folk påstå att det används så, men aldrig själv sett det. Det är mycket möjligt att några använder ordet så vilket är mycket tråkigt.

2) Sionist är som jag förstår det (jag måste tillägga att jag inte har studerar vare sig sionism eller Israel och kan därför ha fel) en politisk idélogi som förespråkar ett apartheidsystem i Israel. Jag tror att Max Igan har denna typ av uppfattning om vad sionism är.

3) Jag tar avstånd från all rasism, mobbning och förtryck, publicerat på vaken.se och alla andra ställen. Jag har inte studerat Lasse Wilhelmson så mycket men av det jag läst så är han aktiv i att få fred i Israel/Palestina. Något anti-semitiskt har jag inte läst (om det betyder att tro att de är lägre stående varelser), med då vet jag inte vad som menas med anti-semit enligt dig. Om det är att kritisera Israels politik så är han definitivt det. Att ha ett kritiskt tänkande inför alla maktstrukturer tror jag är viktigt för att bevara fred, inklusive Israel.

Mitt intresse i att engagera mig politiskt är att skapa en kärleksfull värld där vi alla kan ha det bättre. I det arbetet ingår det att synliggöra det mörker som finns såväl i världen som i oss själva.

Jag ingår gärna i ett samarbete med Expo eller andra som vill stoppa anti-semitism då det är en viktig fråga för oss.

Frid!

----

Du gör påståenden om vaken, men du får även visa länkar till dina påståenden. Annars är det bara ord.

Jag tittade själv på filmen New World Order - The final solution med min fru i morse för att se vad som kritiseras.

Till att börja med så vill jag rekommendera den filmen till alla, för den är riktigt bra. Filmen handlar om att synliggöra problem men samtidigt förstå att kärlek är den enda lösningen.

Biten om sionister som filmen tar upp är den del jag tycker minst om. Han beskriver sionismen som en del av världseliten, men poängterar att de endast är en av många delar.

Att tala om sionister på ett sådant sätt tycker jag är mycket olämpligt. Istället för sionist skulle jag kalla dem för makteliten bland sionister, eller någonting mer specifikt.

Jag tycker att det är helt ointressant att överhuvudtaget peka ut grupper på det sättet. Att peka finger kan man göra när man städat framför sin egen dörr. Det är ju ändå vi som väljer vilka vi ska ge vår makt och energi till. Ansvaret är vårt.

Slutligen så vill jag säga att samtidigt som jag förstår att judendom och anti-semitism är mycket viktigt för dig och många andra så är det inte en stor del av det jag arbetar med. Klart att judiska namn förekommer även bland makteliten samt att en del nazister har förkärlek för konspirationsteorier, men det största av vårt arbete handlar om att motverka maktmissbruk, krig och korruption. Vi förspråkar endast fredliga sätt och pekar på vikten att se vårt eget ansvar till att upprätthålla härskarstrukturerna.

En av mina största förebilder är Marshall Rosenberg som med ickevålds-kommunikation visar hur vi kan lösa alla konflikter om vi bara lyssnar på varandra och förstår varandra.

Jag tror att även att du och jag skulle kunna arbeta tillsammans, för jag tror på att vi har samma inre längtan med vårt arbete - Att skapa en harmonisk värld.

Varför inte göra det?

----

Jag har inte postat anti-semitiskt material. Du anser att filmen är anti-semitisk, men det är din tolkning. Den är anti-sionistisk som värst. Dessutom så står inte filmen för vad jag tycker.

Jag försvarade inte Lasse så mycket alls. Jag tyckte att det var fånigt att ta upp en person som bevis för att vi alla skulle vara anti-semiter. Dessuton så tror jag inte att Lasse är anti-semit. Men är inte anti-semit för att man inte tror på en historisk händelse eller kritiserar en stat. Han har uppenbarligen en del problem med judendom, kanske delvis p.g.a sitt eget judiska arv. Därav tycker jag att han måste få visa sitt missnöje mot hans egen bakgrund utan att jag ska bli kallad anti-semit.

Varför vill du inte samarbeta? Tror du på riktigt att jag vill dig eller någon annan illa? Har du själv sätt filmen? Kärlek! Det är det som vinner i längden.

Må gud vara med dig.

Posted on: 2009/12/22 11:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken i Expo
#6
Tyvärr är man ju per definition antisemitisk om EXPO säger det

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#7


See User information
Det jag kom fram från vår diskussion om vad sionism är var just att ordet används olika bland olika människor.

Jag förespråkar att inte använda ordet så lättvindigt utan säga den sionistiska maffian, eller liknande för att förtydliga att det inte har med judar att göra.

Igen ber jag dig om att samarbeta istället för att låta maktstrukturerna söndra och härska.

Frid

Posted on: 2009/12/22 11:33
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#8


See User information
Dom är ju totalt patetiska:

1) Cristoffer Bollyn är en jude
2) Eric Hufschmid skyller ingenting på judar, han beskyller jesuiter

Två av dem har jag aldrig hört talas om och vad har SSPX med 9/11 att göra?

Det skulle vara riktigt roligt och tipsa dom om Barry Chamish, han tror stenhårt på att mossad hade något med 9/11 att göra och han är typ bosättare på väst banken (fick flytta till USA dock, lol)

Posted on: 2009/12/22 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken i Expo
#9
Undrar varför man inte är antisemitisk när man skyller på araberna? Araberna är också semiter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#10


See User information
Utmärkt poäng

Posted on: 2009/12/22 15:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#11


See User information
Han är en bra retoriker

du föll för "straw man" angreppet

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Posted on: 2009/12/22 16:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#12


See User information
Hej på er

Leman påbörjade denna artikel redan i somras. Jag och Linda blev uppringda av honom då han försökte masa in Robotfolket i antisemitism-fållan. Detta trots att boken svart på vitt tar avstånd från antisemitism!!!

Leman är inte kommunicerbar helt enkelt.

Även jag erbjöd honom att samarbeta, men han är inte i intresserad av antisemitism i sak, han söker skapa en "antisemitism-rörelse" för dess egen skull. Därför "svarar" han inte på deklarationer där man avsäger sig antisemitism, det rör honom inte, hans intresse finns inte i fredsskapande, hans intresse finns i att göra karriär inom "antisemitism-rörelsen"

Mats

Posted on: 2009/12/22 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#13


See User information
det är bra med vaken-kritiska artiklar eftersom vaken.se bara är en modell för hur dolda strukturer fungerar... det är livet som på det underliggande planet öppet försöker visa människan hur konstigt det kan bli... eftersom ingen vill lyssna så har livet valt att använda sig av ignoranta människor (läs vaken.se strukturen) och på så sätt visa en uppkomst och fall av vad en maktstruktur är...

de som utgör vakens struktur är alltså inte ens själva medvetna om vad som pågår.. de har blivit invaggade i detta liv för att visa något större.. något som de själva inte kan se...

Posted on: 2009/12/22 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#14


See User information
Quote:

det är bra med vaken-kritiska artiklar eftersom vaken.se bara är en modell för hur dolda strukturer fungerar.


Om du menar artiklar som står i expo så kan man tro att du vill att vaken admins ska skratta ihjäl sig

Posted on: 2009/12/22 17:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#15


See User information
Quote:

matsen skrev:
Hej på er

Leman påbörjade denna artikel redan i somras. Jag och Linda blev uppringda av honom då han försökte masa in Robotfolket i antisemitism-fållan. Detta trots att boken svart på vitt tar avstånd från antisemitism!!!

Leman är inte kommunicerbar helt enkelt.

Även jag erbjöd honom att samarbeta, men han är inte i intresserad av antisemitism i sak, han söker skapa en "antisemitism-rörelse" för dess egen skull. Därför "svarar" han inte på deklarationer där man avsäger sig antisemitism, det rör honom inte, hans intresse finns inte i fredsskapande, hans intresse finns i att göra karriär inom "antisemitism-rörelsen"

Mats


Kan inte hålla med mera!, om Leman nu t.ex skulle vara kvinna och vara med i någon feministisk grupp att göra karriär inom, så skulle han(hon) springa runt och göra allt för att få någon man att säga/göra någonting dumt, så Leman kan springa tillbaka till sin grupp och vara överens om hur fruktansvärt det förhåller sig! *Bwuhuhuhu*. Så barnsligt!, men så är tiden vi lever i.

Lika bra att nämna att det jag sa nyss var rent hypotetiskt sagt av mig själv!, och inte vad vaken.se står för som helhet!

Posted on: 2009/12/22 18:48
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#16


See User information
Rocketbanana:vad är expo
-----------------------
Expo är en ritkigt rolig tidskrift. De säger sig värna demokrati och yttrandefrihet . Medan de samtidigt hänger ut och kartlägger personer som de själva anser inte är demokrater. Dom samarbetar med polis och andra organisationer och får tydligen mycket uppgifter därifrån på privatpersoner, och det är personer som Achberg och andra sionister som finns med.
Tydligen är det flera kommunistiska organisationer som är knytna även. Och många straffade ungdoms brottslingar inom kommunistiska organisationer som finns med.
Att en sådan slags organisation ens kan existera utan att hamna i rätten är ett stort under.

Posted on: 2009/12/22 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#17


See User information
Hahaha, en direkt kopia på dom propagandaattacker som utförts av massmedia i USA med god hjälp av ADL. här ser vi ju en klar koppling mellan ADL och Expo, dom som kan sin historia om ADL vet numera vad Expo står för.. Ren och skär dis-info/psyops!

ADL attackerar alla som ifrågasätter officiella händelser eller politiken i stort.

Senast gjorde dom ju ett stort reportage om patriotrörelsen i USA, dessa länkades sen ihop med sanningsrörelsen och utmålades sen som antisemiter..

Expo, Attackera mera, det fungerar inte i USA och det kommer heller inte att fungera i Sverige... Antisemit som ord har tyvärr förlorat sin slagkraftighet tack vare för en för överdriven användning.

Posted on: 2009/12/22 20:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken i Expo
#18
Nu när Israel själv erkände att de stal människoorgan från döda Palestinier, blir det inget snack längre om judehat och sånt BS.
Men jag undrar, vad ska man kalla de som begick brottet?
Ska man kalla de för Judar, Sionister, Semiter, eller Khazarer...eller vad?
Du blir stämplad oavsett vad du säger. Israel's brottsliga handlingar ska du inte prata om, det är tabu, de är Gud's valda folk de får göra vad de vill med icke judar därför att det står i Talmud, att de får döda, lura, förslava, våldta...etc icke Judar utan att de blir straffade för det.

Det ironiska i det hela är att de förtryckta har blivit förtryckare nu, men utan att skämmas fortfarande kör de med den trasiga skivan (antisemitism) om och om igen, mot de som kritiserar deras brott och deras Apartheid regim.

Men det sorgliga är vad övriga världen gör/inte gör i att bara stå där och titta på medan de här brotten har begåtts dagligen i över ett halv sekel mot civila människor.

Till sist vänder jag mig till lille Leman och gratulerar honom för att han också anslutit sig till de stackars hjärntvättade som vill bli kändis på bekostnad av Vaken.
Om din kära tidning EXPO skriver om rasism, demokrati och yttrandefrihet, varför skriver ni inte om den rasism, extremism och anti demokratiska apartheid regimen i Israel?

Är du en nyttig idiot eller är du bara en ond människa som ska försvara Israel i alla lägen genom t.ex att anklaga Vaken för att vara antisemit?
Hur mycket pengar har du räknat att känna på den nya trenden att kalla sanningssökare för dårar och antisemiter!?!

Svara om du törs!!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#19


See User information
Leman bestämmer själv hur kommentarerna ser ut på sin sajt, han godkänner säkert endast kommentarer som stödjer honom eller förlöjligar motståndare.

Ska vi göra ett test?

Posted on: 2009/12/23 8:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#20


See User information
Starka påhopp mot Micro i hela artikeln tycker jag. Dom gör vad dom kan för att polarisera och putta ut Micro i de politiska ytterkanterna. Sedan är det ju bara att använda sig av "Guilt by association".

Att ADL är skapat av B'nai B'rith, vet säkert många om. Och de som inte gör det kan snoka lite på Google. Kan vara spännande.

Posted on: 2009/12/23 9:16
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#21


See User information
Det hade varit en sak om han hade skrivit en artikel om antisemtism i sanningsrörelsen. Men nu försöker han lixom koppla ihop micro, david ray griffin med flera med folk som påstår att austwich var en spa anläggning, bara för att kartärs döda och skapa hat.

Riktigt dålig människa det där. Jag tycker också att det e skit att micro blir så attackerad hela tiden i media. Micro pratar alltid om kärlek lixom.

Man skulle kunna skriva en liknade artikel där man kopplar ihop judar till krig t.ex. Och att han lehrman är typ ledaren för den judiska mördear rörelsen.

Posted on: 2009/12/23 10:28
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#22


See User information
Det skulle ju Leman ta som en komplemang

Posted on: 2009/12/23 12:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken i Expo
#23
Quote:

pingubenji skrev:
Leman bestämmer själv hur kommentarerna ser ut på sin sajt, han godkänner säkert endast kommentarer som stödjer honom eller förlöjligar motståndare.

Ska vi göra ett test?


Jag gjorde ett test igår men fegisen publicerade inte min kommentar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i Expo
#24


See User information
Lustigt att alla livets ord idioter lyser med sin frånvaro, de brukar de göra också när man undrar vem

"I know thy works, and tribulation, and poverty, (but thou art rich) and I know the blasphemy of them which say they are Jews, and are not, but are the synagogue of Satan. Fear none of those things which thou shalt suffer . . . be thou faithful unto death, and I will give thee a crown of life. . . . Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee. Revelation 2:9-10, 3:9."

eller att deras horhus till kyrka är ifrån Khazaria. Mossad operationer över allt

Han har rätt i en sak, kristna fanatiker är antisemiter: BURN IN HELL, HAHAHAH

(kolla inlägg numret, lol)

Posted on: 2009/12/23 23:27

Edited by Ecoflum on 2009/12/23 23:50:28
Edited by Ecoflum on 2009/12/23 23:52:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS