vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#1


See User information
Kristen milis i USA åtalas för komplott
http://www.dn.se/nyheter/varlden/kris ... as-for-komplott-1.1070080

"Nio medlemmar av en radikal kristen milis i USA åtalas för att ha planerat krig mot myndigheterna. En organisation som kartlägger hatbrott uppger att antalet sådana grupper nästan trefaldigades från 2008 till 2009.

Gruppen Colonial Christian Republic har enligt åtalet, som offentliggjordes på måndagen, planerat dels att mörda poliser i delstaten Michigan, dels att ta till väpnad kamp mot regeringen.

Enligt åklagarmyndigheten har gruppen, som kallas Hutaree-milisen, betraktat enskilda poliser som den federala regeringens ”fotsoldater” och därmed som fiender. Den bedömningen har även gällt andra som inte delat gruppens världsbild och planer på en ny världsordning."


Det är organisationen Southern Poverty Law Center som har gjort denna "kartläggning", deras rapporter demoniserar hela sanningsrörelsen i USA och pekar ut dessa som inhemska terrorister. Det var även med i TV4-nyheterna kl 22.

Posted on: 2010/3/29 22:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#2


See User information
Man hittar dom lätt på www.hutaree.com.

Hela grejen verkar synnerligen "långt ute", men innan man tjoar om false-flag skall man ha i åtanke sånt som självmordssekten i Jonestown eller galningarna i Waco.

I många år tyckte prästerna härhemma illa om folk som läste Bibeln på egen hand.

Detta är väl praktexemplet på en anledning att rekommendera läsning under auktoriserad ledning, alternativt blir väl snart bibelinnehav straffbart.

Jag skämtar inte ens.

På annat ställe i forumet har jag skrivit om Djävulen och hur Han arbetar sedan urminnes tid. Att sådant som Hutaree kan finnas är väl ett praktfullt bevis på att jag har rätt.

En slutsats man kan dra är att beredvillighet och offervilja kan missbrukas å det gruvligaste...

Posted on: 2010/3/30 13:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#3


See User information
he he, kanske inte så konstigt att man plockar dom.





Posted on: 2010/3/30 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#4


See User information
Dom är oövervinneliga...

Alla vill ha kul på sitt sätt. Andra kanske sitter i verkstaden och tillverkar konstiga klisterlappar.

Posted on: 2010/3/30 13:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#5


See User information
Quote:

sheepdog skrev:
Dom är oövervinneliga...

Alla vill ha kul på sitt sätt. Andra kanske sitter i verkstaden och tillverkar konstiga klisterlappar.


Frågan blir då. Vem vill man ha som ledare, Kristna fantatiker eller Kristna fanatiker?


Posted on: 2010/3/30 14:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#6


See User information
Apropå videon ovan. Så här höll jag själv på varje helg i tre år i början av sextiotalet när jag var medlem först i hemvärnet och sedan i FBU. Dock utan politisk eller religiös slagsida. Jag tycker att det liknar en paintballklubb. Dom har träningsbanor här och där utanför exempelvis Göteborg och det finns en i Köpenhamn också...

Svårt att fatta det här. Faktiskt...

Men jag skulle bra gärna se bevisen på att dom verkligen planerat att mörda poliser, det skulle ju göra hela skillnaden!

Posted on: 2010/3/30 15:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#7


See User information
Problemet är väll att dom ägnar sig åt förberedande för offensivt motstånt mot nuvarande regering. Det är ju ganska lätt att svartmåla en sån grupp, och i allmänhetens ögon är dom rätt skrämmande med sina vapen och militära framtoning.

Om kampen skall vinnas, så måste det ske med passivt motstånd, kanske kommer då många slaktas som lamm, men man har iallafall rent mjöl i påsen.

...eller?

Posted on: 2010/3/30 15:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#8


See User information
Jaha? Det var en jäkla massa inbrott i vapenförråd runt om i Sverige 1985. Bland annat slogs polis och hemvärn om ett utanför Örebro, rena eldstrider. Och ett annat nånstans i Mellansverige sprängdes i småbitar i en megaexplosion.

Jag kan sätta en femtilapp på att det inte går att hitta nåt på internet om detta.

Och därför har det som bekant inte hänt nåt. Särskilt inte 1986.

Själv har jag ägnat mig åt passivt motstånd sedan dess. Men allt jag har fått ut av det är...

"r-vh-lstecknet!"

Jag har fått trivas så gott det går i min lilla "vardagskoma"...

Skulle vara kul om Sverige nån gång kunde begåvas med ett fungerande rättssystem!

Posted on: 2010/3/30 16:02

Edited by Asgeir on 2010/3/30 16:19:02
Edited by Asgeir on 2010/3/30 16:19:37
Edited by Asgeir on 2010/3/30 16:20:20
Edited by Asgeir on 2010/3/30 16:21:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#9


See User information
Min kommentar var riktad till trådens ämne och var inte menad som en fråga på din kommentar om hemvärnet och FBU om det inte framgick.

hej svejs!

Posted on: 2010/3/30 16:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#10


See User information
Internet och information är det nya vapnet, tänk på att en opinionsundersökning sänker regeringar på ett sätt som inte ett vapen kan.

Posted on: 2010/3/30 18:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#11


See User information
Man har ju sett denna demonisering komma för flera månader sen, skulle inte förvåna mig om det finns minst en FBI-agent i gruppen, som har försökt att radikalisera gruppen, möjligtvis så har FBI fått nåt luddigt hot med på nån inspelning/mobilsamtal eller liknande. Detta är nog bara början, kolla in detta klipp med CIA's Anderson Cooper.




Posted on: 2010/3/30 22:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#12


See User information
Gäsp...

As Predicted, FBI Agent Discovered at Center of Alleged Hutaree Conspiracy

http://www.prisonplanet.com/as-predic ... d-hutaree-conspiracy.html

Originalartikeln från Wall Street Journal

"An undercover agent played a role in the investigation that led to Monday's indictments. Grand jury testimony by a law enforcement officer referred to an "undercover FBI agent" who worked on the case. The FBI declined to comment, but infiltration is a common tactic for law-enforcement officials targeting domestic militia groups."

Dessa typer av operationer kommer snart till Sverige:

Regler om hemliga polisoperationer tar tid
http://www.rod.se/politikomraden/ratt ... polisoperationer-tar-tid/

"Det dröjer med ett förslag om hur polisen ska få använda infiltratörer och brottsprovokation. Först vid årsskiftet ska en utredning redovisa sina slutsatser."

Posted on: 2010/3/31 21:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: DN.se : Kristen milis i USA åtalas för komplott
#13


See User information
vavadejasa!

Det är inget nytt med agents provocateurs, inte ens i svensk kriminalhistoria:

Det har exempelvis gått rykten om påhittade konststölder som iscensatts "för att locka fram hälare" och annat under åren.

Det som då visat sig är att de som hade till uppgift att utreda brott hade egendomligt mycket gemensamt med försäkringsbedragare som fanns inom "de bestulnas" led!

Till sist uppstår en galen situation där man faktiskt inte klart kan urskilja vem som egentligen begår brotten.

Man kan inte ens säkert avgöra om ett brott begåtts!

Åtminstone en chef för rikskriminalen har fått avgå i sviterna efter en sådan skandal, men givetvis har det hela ej följts upp ordentligt.

Det hela hade aldrig uppdagats om det inte funnits en tredje part, försäkringsbolagen, som bedrev egna utredningar!

Om nu terrorbrott utreds bäst genom att man deltar i planeringen av dom måste väl den segaste idiot inse att det är vi som kallas "konspirationsteoretiker" som har rätt hur man än vänder och vrider på steken!

Nu får vi baske mig se till att det är vi som sitter i dom svarta mercedesarna nån gång!

Sätt dit dom jävlarna och skona ingen. Jag är MYCKET TRÖTT på alla jäkla dåliga historier jag matas med... och Hutaree och Jihad Jane tar väl nästan priset!

Ärligt talat, har dom inte bättre folk i CIA och FBI, FSB och vad dom heter än att dom är så här lättgenomskådade....

Låt oss vara den tredje parten! Nästa steg får vara att ordna finansieringen...

Posted on: 2010/3/31 22:02

Edited by Asgeir on 2010/3/31 22:17:30
Edited by Asgeir on 2010/3/31 22:20:19
Edited by Asgeir on 2010/3/31 22:25:22
Edited by Asgeir on 2010/3/31 22:26:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS