vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Styrs Europa numera från Moskva?!
#1


See User information
Mycket tyder på detta! Europas ledare som inte vågade åka till Lech Kaczynskis begravning efter det som ser ut som ett dråp begånget med den ryska ledningens goda minne kunde trots detta samlas i Moskva i den gångna helgen. För att fira 65-årsdagen för Sovjetunionens seger över Nazi-Tyskland. Till och med Angela Merkel var på plats på Röda torget.

Den fullständiga frånvaron av rapportering kring de minst sagt hårresande avslöjandena dels om den manipulerade säkerhetsutrustningen på Smolensks flygplats och nu senast om mordet på den som filmade avrättningen av de överlevande talar sitt tydliga och bistra språk.

Personer som annars inte just utmärkt sig för konfliktskygghet när det gällt att brännmärka Ryssland för än det ena än det andra moltiger.

Även i Polen har man lagt locket på, det märks tydligt på förstasidorna som förtvivlat försöker hålla skenet uppe att det finns viktigare frågor att föra ut än att presidenten och hela toppskiktet mördats...

Lustigt nog kommenterade man allmänt Kaczynskis regering som väldigt egensinnig och knappast alltför europeiskt inriktad för något år sedan. Var man kanske överens om likvideringen i största hemlighet? Fick kanske Putin agera som EU:s förlängda arm för att man skulle bli kvitt den obekväme Kaczynski? Då är det europeiska etablissemangets tystnad fullt förklarlig!

I så fall sitter han med en rejäl hållhake på ett lydigt europeiskt etablissemang som tårögda flockats på Röda Torget för att fira Rysslands triumf och sitt eget nederlag.

Ryssarna är världens bästa schackspelare.

Posted on: 2010/5/10 8:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Styrs Europa numera från Moskva?!
#2


See User information
Nej, Ryssland står inte för fiolen. Men någon sträng kanske. Naturresurserna är dock talande och det finns väl flera komplicerade samband kring detta. Det som står klart är att Europa diggar naturgas och spelet på den nivån är ganska så klar, att Europa står i en medberoendesits.

CIA och KGB samspelade nog en hel del i sitt skådespeleri och Putin vet väl detta spel.

Ryssland är omvälvat i flera varv av NWO men i vilken grad i alla sammanhang tycker jag är svårt att säga. Brukar inte bry mig särskilt. Däremot är det tydligt att folkgrupperingar finner Georgien-krisen som viktig. Var det också teater? Nja, mindre troligt. Det var viktigt för att vidhålla Rysslands anseende. En politiker måste anspela på folkets känslor för att vara en resurs för NWO och folket (i viss mån samtidigt). Då lyder förstås en fråga till: står Putin ovan politikerleden och är han en viktig pjäs i NWO och inte bara för NWO?

...USrael finner i viss mån Rysslands makt som ett problem. I vissa andra fall är de 'comrades'.

Ja, vem fattar något? (inte jag i alla fall)

Vilka egenintressen inom NWO finns det - i vilka fall drar de åt olika håll och när är de rörande överens? Beats me.

Och hade Stalin och Churchill en pakt? :)

Posted on: 2010/5/10 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Styrs Europa numera från Moskva?!
#3


See User information
Mycket kort sagt: Churchill och Stalin var knappast hjärtevänner och försökte lura varandra hela tiden. Det enda de hade gemensamt var ett intresse av att hålla Tyskland på mattan. Båda hade ju imperier att falla tillbaka på, tillsammans härskade de över två tredjedelar av jordens landyta.

Posted on: 2010/5/10 19:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Styrs Europa numera från Moskva?!
#4


See User information
Quote:

Therold skrev:
Nej, Ryssland står inte för fiolen. Men någon sträng kanske. Naturresurserna är dock talande och det finns väl flera komplicerade samband kring detta. Det som står klart är att Europa diggar naturgas och spelet på den nivån är ganska så klar, att Europa står i en medberoendesits.

CIA och KGB samspelade nog en hel del i sitt skådespeleri och Putin vet väl detta spel.

Ryssland är omvälvat i flera varv av NWO men i vilken grad i alla sammanhang tycker jag är svårt att säga. Brukar inte bry mig särskilt. Däremot är det tydligt att folkgrupperingar finner Georgien-krisen som viktig. Var det också teater? Nja, mindre troligt. Det var viktigt för att vidhålla Rysslands anseende. En politiker måste anspela på folkets känslor för att vara en resurs för NWO och folket (i viss mån samtidigt). Då lyder förstås en fråga till: står Putin ovan politikerleden och är han en viktig pjäs i NWO och inte bara för NWO?

...USrael finner i viss mån Rysslands makt som ett problem. I vissa andra fall är de 'comrades'.

Ja, vem fattar något? (inte jag i alla fall



Vilka egenintressen inom NWO finns det - i vilka fall drar de åt olika håll och när är de rörande överens? Beats me.

Och hade Stalin och Churchill en pakt? :)



Jag har läst ovanstående noga och måste säga att jag heller inte hittar nåt omedelbart annat än Europas behov av den ryska gasen som förklaring till knäfallet inför Ryssland!

Ett Ryssland som på kort tid har flyttat fram sina positioner genom att återfå kontrollen över Ukraina och behålla de ryska flottbaserna vid Svarta Havet som ju är förutsättningen för att säkra sin sydvästra flank och ha tillträde till haven i söder.

Ett Ryssland som har makt att utradera den uppstudsiga polska eliten utan konsekvenser och nu kan koncentrera sig på att återskapa en maktposition i nordvästra utkanten, det vill säga Östersjöområdet där nu den nya gasledningen skall dras!

Men Ryssland har en ledare som demonstrerar politisk VILJA och här har vi parallellen till Stalin och Churchill. Vi har nämligen ingen gestalt med politisk vilja i EU: valet av van Rompuy som "EU-president" måste ses som ett ofattbart misslyckande om det gällde att skapa en motvikt mot den framfusige och konsekvente Putin.

I mina ögon liknar EU just nu mest ett hönshus där det flaxas fram och tillbaka medan räven Putin i rask takt avverkar den ena hönan efter den andre!

Kriser som den i Grekland måste sättas i ett perspektiv: börserna krisar och man rullar runt och bankar pannan mot golvet i förtvivlan över "förluster" som inte är större än vad jag förlorar varje gång jag växlar en hundring hos Forex ("hela årets börsuppgång borta yyyl snyft snyft åå nej!").

Medan detta ovärdiga skådespel pågår har den nymornade ryska aggressiva utrikespolitiken landat som en svart svan i ankdammen!

Svenska media: Skäms!!! Carl Bildt, van Rompuy et consortes: Avgå!!!

http://www.youtube.com/watch?v=qoLKsB ... ure=player_embedded#at=16

Posted on: 2010/5/11 4:48

Edited by Asgeir on 2010/5/11 5:03:23
Edited by Asgeir on 2010/5/11 5:14:49
Edited by Asgeir on 2010/5/11 5:26:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Styrs Europa numera från Moskva?!
#5


See User information
Den här länken av Henry Makow är otroligt intressant.

http://www.savethemales.ca/000275.html

Posted on: 2010/5/18 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
66 user(s) are online (66 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 66

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS