vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Juridik (Know your rights!)

See User information
Hej!

Jag såg precis den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=9m0FCzXYuGU&feature=sub

... och blev tokinspirerad av hur jävla duktig charlie var på att ifrågasätta konstapeln!

Jag tycker att jag också borde känna till lite juridik för att det är ju trots allt polisens uppgift att förstärka lagen så vore det inte smart att kunna använda just denna lag mot dom på ett klokt sätt och ifrågasätta dom, ja, vad som helst, för att kunna få ut en så bra deal som möjligt ifall man skulle hamna i knipa med the law. (Nu menar jag inte att jag är kriminell men snart är vi väl alla det ändå, som saker sker)

Så kan vi alla börja bidra med grymma Know your rigths-faktor för det här ändamålet?

Observera! Det måste liksom gälla Sverige, svenska lagar och så vidare för att vara aktuellt...

peace!

Posted on: 2010/6/11 23:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Juridik (Know your rights!)

See User information
Här kan vi ha något: http://www.fajaf.com/lokalt/sve_ratt.html#intro

"Revolutionär politisk praktik leder förr eller senare till konfrontation med
statens juridiska system. Vi har skrivit det här häftet för att underlätta denna
konfrontation."

Posted on: 2010/6/11 23:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du tänkte alltså skriva en ny version som riktar in sig på en guide för exempelvis:

http://video.google.com/videoplay?docid=4172563690300381284

Posted on: 2010/6/13 16:09

See User information
Nej, jag tänkte bara så att ingen snutjävel tror han bara kan köra med en hur som helst, alltså att utbilda sig själv, beväpna sig med information och så vidare, och om alla viste om några länkar med enkel juridik, ens rättigheter och så vidare.

Posted on: 2010/6/13 21:52

See User information
Alltid bra att kunna spelreglerna... speciellt när reglerna är så många att få individer kan dem... Då är man själv kung i spelet... då kan man göra som man vill...

Det är lite här som det juridiska systemet har misslyckats. Det går inte (som vanlig medborgare) att lära sig lagarna utan att plugga obskyra lagtexter i minst 10 år...

Det har blivit för svårt... för mycket...

Posted on: 2010/6/13 22:04

See User information
Men nu tycker jag du lät lite negativ...

Posted on: 2010/6/13 22:19

See User information
hehe, klart man kan lära sig tillräckligt för vanlig konfrontation med polis och vanligare situationer på en kort tid... jag var snarare upp bland molnen bland elitens "lagliga lekar" som de utövar. Där är det riktigt kryphål-letande....

Posted on: 2010/6/13 22:34

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper