vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#1


See User information
http://www.popsci.com/science/article ... ited-nations-policy-paper

Humanity Needs to Start Farming Bugs for Food, Says United Nations Policy Paper

The raising of livestock consumes two-thirds of the planet's farmland, and is a major source of greenhouse gases. Meanwhile, tons of edible, sustainable protein swarms all around us, free for the taking. In a new policy paper being considered by the UN's Food and Agriculture Organization (FAO), Belgian entomologist Arnold van Huis makes the sensible recommendation that the western world eat more insects.

Farming edible insects like mealworms and crickets would produce far less greenhouse gas -- 10 times less methane and 100 times less nitrous oxide -- than the large mammals we currently farm. Insects are metabolically much more efficient, which makes them far cheaper to feed and raise; and, since they're so biologically different from humans, they are less subject to contagious disease scares like mad cow. They are high in protein and calcium, and, with over 1,000 edible species, offer plenty of delicious variety.

Science, Paul Adams, agriculture, bugs, diet, eating, farming, food, insects, un, united nations, world hungerIn April, the FAO started a pilot locust-farming project in Laos, where entomophagy is not unheard of, but where it's been in decline under the cultural influence of the West. According to the Guardian, 15,000 household farmers already raise locusts in Thailand, and that expertise can be transferred elsewhere.

Introducing a bug-rich diet to the western world might be more of a challenge, although it's certainly not unheard of. A British author named Vincent Holt published an essay advocating it in 1885, along with a nice selection of menus -- moths on toast, anyone? -- in a pamphlet called Why Not Eat Insects?

Van Huis proposes a two-phase plan: first just farming insects to feed to more conventional livestock; and then gradually introducing them directly to the menu for humans. "We're looking at ways of grinding the meat into some sort of patty, which would be more recognizable to western palates," he says.

Posted on: 2010/8/3 10:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#2


See User information
Det här blir bara galnare och galnare.
"the sky is the limit" till vad dessa psykopater kan hitta på. Låter som ett dåligt skämt...det värsta är att det är fullt allvar...

Posted on: 2010/8/3 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#3


See User information
Jag tycker det är en bra idé. Mest för att de smakar gott och kan ätas levande till skillnad från stora äckliga kreatur (som är fyllda med hormoner och skit nuförtiden).

Posted on: 2010/8/3 11:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#4


See User information
Levande inskekter? Då slopar jag helllre allat vad djur och insekter heter och håller mig till odlat

Posted on: 2010/8/3 12:06
kolla gärna in min blogg på passagen: http://blogg.passagen.se/infinituss/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#5


See User information
Why not eat the POOR?

Oh right, their flesh is filled with too many chemicals already! ; )

Visst är vegan dieten mycket bättre med hänsyn till MILJÖN, förutom den där klimat propaganda trams----

Posted on: 2010/8/3 12:25
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#6


See User information
Om inte annat kan det slinka ned flugor när freganerna äter. Jag träffade för någon vecka sen en ung tjej på "avdelningen" som berättade att hon var fregan och medlem av Greenpeace.

"Fregan?" frågade jag.

"Jo, vi letar i containers utanför exempelvis ICA Supermarket efter kött som dom slängt för att dom är rädda för bråk om datummärkningen. Vi anser att om man äter det som alltså redan producerats och sedan kasserats så påverkar man inte miljön i onödan eftersom ju vi inte belastar produktionen för egen del".

Jag orkade inte berätta för henne att jag 2002 hittade en död kvinna på golvet i en lägenhet på Biskopsgården med en korv i munnen.


Posted on: 2010/8/3 14:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: FN vill att vi ska äta insekter istället för kött, för att rädda klimatet
#7


See User information
Wow... Är nästan imponerad.

Låter dock väldigt likt med hur vi beter oss runt alla möjliga ämnen runt oss i vårt sociala system vi har idag...

Så egentligen, varför bli förvånad...

Jag äter fortfarande kött, men har av en udda anledning fått dragningar från tyngre kött... Får se var det bär, men blir fysiskt illamående av att äta tyngre kött... Jätteskumt, har tidigare alltid älskat kött.
Men jag är med handen på hjärtat emot hur våra köttproducenter hanterar djuren i många fall.

Vem vet, kanske jag blir en idisslande tok i en snar framtid... Vi får se.

Posted on: 2010/8/3 16:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS