vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Laglig marijuana i USA en revolution
#1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#2


See User information

Nice, hoppas människan är mogen för denna vara och kan använda den med "sunt förnuft".

Har personligen aldrig testat något alls i drog väg och jag är nästan 40... Så jag är en drog-n00b.

Men.. Jag har bestämt mig... Efter att ha sett följande film och gjort en jäkla massa undersökningar... Tänker jag testa Röd Flugsvamp i höst;

The Pharmacratic Inquisition
http://video.google.com/videoplay?docid=825942553983229569#

Jag ger mig själv denna "experience". Finner att jag är spirituellt mogen för ett test.

Disclaimer:
Jag vill inte säga att droger är något en person skall hålla på med, utan allt detta måste hanteras med respekt och mognad. Liksom så mycket annat, måste det hanteras med varsamhet (hintar åt politiker och hanteringen av ansvaret mot sin befolkning).
Detta är mitt personliga val och föreslår att alla som läser detta tar en lång funderare om detta är något för dig.



Posted on: 2010/8/1 21:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#3


See User information
Hej Avatar!

Du bör nog läsa detta innan du petar i dig röd flugsvamp:

En lagom dos är fem till sex medelstora svampar. Men! De skall torka på ett snöre åtminstone en säsong, det finns mer än ett gift i dom och det giftet du garanterat INTE vill ha går bara att förstöra genom långvarig torkning.

Så nästa år kan du njuta av drogen, inte i år. Intag dom med lite filmjölk. Effekten liknar alkohol med den skillnaden är du blir fullständigt lycklig om någon vill retas med dig.

Och skulle nån vara riktigt tyken och erbjuda sig att slåss känner du dig i sjunde himlen! Så enastående fint och vänligt att ställa upp mot DIG HAHAAA HAAAA!

Ta med en påse att lägga dom avryckta huvudena i - det ser inte så smart ut att springa omkring och hålla dom i håret...

Posted on: 2010/8/1 22:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#4


See User information
Hej Asgeir,

Ja, mycket av efterforskningar jag gjort (en hel del).
Bifogar lite mer fakta som jag hittat.

- Muskarinet (som finns i en väldigt låg dos i svampen och kan ses som en ofarlig dos, om man gämför med andra giftsvampar).
- Illamåendet får man av Ibotensyran vilket dekarboxyliseras vid torkning.

Kvoter:
186.2-225.7ug/g ibotensyra
10.7-50.1ug/g muskimol

Framställning;
Torkning i mörker (rumstemperatur)

eller i ugn (under 100 grader, men inte under 80 grader) om man vill framställa det direkt.
Ugnen medför dock en svettningseffekt på svampen och i denna svettning, försvinner DMTn "önskade effekt verkan". Dock är den drickbar och kan återblandas med svampen vid konsumption. hur man konsumerar den får man låta sin fingerfärdighet i köket avväga.

Det viktiga är dock att dekarboxylisera Ibotensyran. Så den som muckar gräl, slipper hantera spyor...

Personligen kommer jag ta det lugnt med dosen, samt hålla mig borta från folk (Campa i skogen). Hade en tanke på att ta med en kompis, som är läkare... Men det verkar inte som han e så sugen på de...

Dosering
Effekt Torkade gram Motsvarar ungefär
Lätt 1 - 5 g 1 mediumstor hatt
Medel 5 - 10 g 1 - 3 medelstora hattar
Stark 10 - 30 g 2 - 6 mediumstora hattar


Så helt oförberedd är man kanske inte...

Jag tänker vara utan oro och väl grundad inför "erfarenheten" och ser inte detta som enbart en kul grej. "Erfarenheten" jag söker är en spirituell användning och med "erfarenheten" försöka se och förstå betydelsen av detta, som vi hållt på med i tusentals år.

Posted on: 2010/8/1 22:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#5


See User information
Kanske det blir en fin säsong i år, men jag har inte sett en enda svamp sen i juni då jag hittade jätterök stora som badbollar!

Posted on: 2010/8/1 22:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#6


See User information

Hehe, dom kommer börja kika fram nu dom kommande veckorna.

Har varit långa turer i naturen (Skyller på mitt uppvaknande som driver ut mig i skogen hela tiden, nått jäkla kall från vildmarken jag fått) och haft kontakt med en kompis i USA som igår först såg svamparna hos sig... Dock väldigt små... Och hos honom kommer dom i mängder...

Posted on: 2010/8/1 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#7


See User information
Verkar som någon på aftonbladet har fattat till lite.

Det är bra att plantmänniskorna inte anklagas.
Jag finner cannabis historia en ytterst märklig sak, att en planta har haft såpass stor betydelse för människans historia är otroligt.
Människan borde vara lite tacksammare mot plantan)plantorna än se den som ett gift med tanke på vad den bidragit till genom människans historia.

Synd om dem sjuka i sverige och världen som använder den.
Och dom som använder den som sin nubbe.
Mystisk planta innehåller delar från havsdjur som visar sig vara genetiskt besläktat med vissa delar av människans evolution.
The Union var en bra dokumentär.

http://www.esoterictube.com/the-union ... -behind-getting-high.html

En mer civiliserad syn vore att låta folk bruka det under kontrollerade former som i usa och sjuka kunna få licens för odla osv.

Människor är lustiga.
Jag pratade med en tjänstekvinna en gång och sa till henne om en snar framtid kommer många delar av jordens befolkning svälta och det krävs mycket grödor för att kunna föda alla.
Ja så är det svarade hon.
Då sa jag men jag har en lösning på problemet som kan föda alla människor på jorden genom att kretsloppsodla och plantera växterna i rännor med aerophonic , bubblersystem och ultraljud i rännorna.
Så sa jag, då kan folk jobba med växter ochså.
Som svar fick jag , men alla människor kan ju inte jobba med växter.
Så förbiser människan värdet i deras egna liv att dom ser inte ens någon värdighet att ge jorden tillbaks vad dom dagligen tar från henne, det gav mig kväljningar.
Snacka om att folk är bortskämda att dom använder det perspektivet till argument och ursäkt så att andra ska få lida.
Men det är föga förvnande när man alltid hittar någon som gör en industri på andras lidande.
Så är det med cannabiset istället för strukturera och göra profit på något som leder till något gott gör man profil på saker som bidrar konflikter och lidande.
Tycker det sger en hel del om hur strukturen styrs och ser ut i sin källa.
Man kan säga att samhället speglar dom som styr samhället.
Deras kapacitet kan man säga.
Finns inga pengar till sjuka och gammla men det finns pengar till vapen krig fallskärmar och bonusar.
Människan visar mycket väl att dom inte uppskattar deras liv , såna änen saker som gör profit visar sig skadliga tyder på trolöshet.
Brist på insikt.
slutcitat : legalisera cannabiset och skapa struktur inom behovet och du ger ditt folk en hjälpande hand.
Att icke göra så tyder på diskriminering , trots allt är förbudstider mycket man förknippar med Al Capones tider och bör vara översökat med nu då vi lever på 2000 talet.
Att det inte är överstökat visar på att systemet förnekar något uppenbart.
Att alla människor vet att systemet har fel, ananrs skulle ju inte ens marijuanafrågan ens finnas.
Rätt lustigt att man har lyckats tona ner dess betydelse för religion,historia,medecin ,logistik, nytta mm osv osv.

Det är synd om alla dom rättfärdiga människor som drababs av systemets baksida pga denna mirakelväxt, speciellt dom sjuka men även dom som vill vara ett med sitt ursprung, sin rot.

Posted on: 2010/8/1 22:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#8


See User information
Röd flugsvamp är vacker. När det gäller marijuana och dess laglighet finns det mycket att säga. Jag skulle inte vilja flyga med en pilot som var pårökt. Eller att nån som sköter underhållet på Barsebäck skulle röka. Tyvärr har alkotester ibland medfört att folk rökt ganja istället.

Faktum är att personer med svåra alkoholproblem kan fås att sluta supa om de får röka istället. En bieffekt är förstås att de ofta röker tobak också i accelererande mängder. Men det är trots allt bättre än ett evigt fyllestappel.

Jag besöker ibland Christiania och gillar den oftast fantastiskt fina och lugna stämningen ute på "staden" (av "fristaden"). Jag har också tillbringat sju veckor varje sommar i Amsterdam och rört mig mycket runt Leidseplein, Melkweg och Vondelspark och känt mig verkligt hemma och fri - även om jag INTE RÖKT!

Tyvärr urartar alla droger jag har hört talas om med att doserna ständigt stegras. Må det vara tobak, alkohol, marihuana, khat och allt vad det heter. Till och med elstimulans och meditation utvecklas på detta sätt.

Så jag säger: "Knark och sprit är fel. Ett underbart gott humör är rätt!"

Posted on: 2010/8/1 22:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#9


See User information

Jo, men jag tror det finns fler bottnar i detta med "medvetenhets droger".

Historiskt har dessa använts i tusentals år av präster, shamaner och andra ledare i kulturer. Vi har ju flugsvampen idag på våra julkort och alla möjliga lägen runt jul och påsk.

Jag kan lätt se en restriktion mot allt som är "medvetandehöjande" i vår västerlänska kultur.

Läste någon om er om läkaren som botade en killes cancer (USA) med hempa Olja? Har för mig det var hudcancer.
Att han botade killen tystades ner, men det blev ett jäkla hoolabaloo och han åkte in i finkan så det bara sjöng om det för att ha hanterat Hempa... Här låter det mer som att medicinindustrin kom ner med sin hela tyngd för att täppa till och förvarna andra att försöka äventyra deras aktieägare...

Posted on: 2010/8/1 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#10


See User information
Har studerat naturmedecin i flera år, oljan verkar vara den som är mest effektiv. Men som många är inne på, det är ok att använda vad som, så länge man inte missbrukar, och med tanke på det, det går att missbruka precis vad som helst.

Skönt skulle det vara om människor fick hjälp med sina sjukdomar och problem, sen vad det är dom blir hjälpta av och med spelar ingen roll, hjälper det så hjälper det.

Lika stor tanke bör slängas på vad det är som gör en sjuk också, medecin är bra, men det är dock ett bevis på att något gick snett eller att man äter fel etc.

Må gott

Posted on: 2010/8/2 13:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#11


See User information
Det märkliga är att George Washington främst odlade hampa. Det är därför det syns hampplantor på dollarn.

Posted on: 2010/8/2 14:28
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#12


See User information
Fast, tar man ett steg tillbaka... och tar sig en funderare.

Måste detta vara höjden av idioti...

Att förbjuda något som växer naturligt.... Skall nog bara vara mänskligheten som lyckas med en sådan sak.
Skall nog vara den "moderna samhället" som lyckas med att påstå att något naturligt är fel...

"Tusan, tycker den sjön ligger fel, låt oss förbjuda den."

Posted on: 2010/8/2 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#13


See User information
Vänta nu... DMT? Flugsvamp innehåller väl inget DMT?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=158142#forumpost158142

Vill du ha DMT går det att få tag på utan att riskera njurpaj med flugsvamp.

Posted on: 2010/8/3 17:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#14


See User information
Som jag förstått det är DMT = Magiska molekyler.
Så det är inte ett ämne, utan en grupp ämnen.
Och vad njurpaj beträffas, dör ca ett dussin människor i hela Europa av denna svampen per år... Så risken är inte direkt stor...


Peace!

Posted on: 2010/8/3 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#15


See User information
Röd flugsvamp lärde man sig redan i lågstadiet att den var giftig.

Uppdatera hur det går Avatar.

Posted on: 2010/8/10 21:08
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#16


See User information
"
Röd flugsvamp lärde man sig redan i lågstadiet att den var giftig.

Uppdatera hur det går Avatar."


Sure. Vad gäller svampen, så kika gärna på dokumentären ovan och fundera varför vi har det i alla möjliga former runt jul...

Varför alla julkort och sådant har denna förbaskade "giftiga" svamp är så många gånger avbildad i kyrkor osv... Varför Alice u underlandet käkade precis denna svampen, innan hon krymte...

Det är väl inte första gången vi lär oss att sakers sanna ursprung och skolans lärdom inte alltid är en och samma sak...

EDIT: postade länker här för dig...
Är du kristen, kanske den inte avger den bild av religionen vi har som vi är vana vid.

The Pharmacratic Inquisition
http://video.google.com/videoplay?docid=825942553983229569#

Posted on: 2010/8/10 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#17


See User information
Vi i Sverige har en så länge lagligt digital marijuana :) Digitalla droger var en fluga 2007 men har ebbat ut p.g av att ungdomar fått inte det de förväntat sig. Men utom digitala droger finns det mycket fina ljud för olika sinnesstämningar: lung, pigg, chakra, allert i huvudet. Jag finner det mycket användbart. Här är länken:
http://translate.google.se/translate? ... w%3D1%26safe%3Doff%26sa%3

Posted on: 2010/8/11 9:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#18


See User information
Lite OT:

DMT betyder DiMetylTryptamin och är ett hallucinogent ämne som inte har något med röd flugsvamp att göra. Jag har aldrig sett det användas som en generell benämning på roliga ämnen. DMT är en av de starkaste hallucinogener som finns och förkommer naturligt i kroppen i små mängder.

Om man söker bland den inhemska floran så kan man hitta DMT i gräset Rörflen.

Posted on: 2010/8/11 12:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#19


See User information
En länk som jag satte på "övrigt" men passar bättre här:
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

Posted on: 2010/8/11 13:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#20


See User information
Utmärkt animation, illustrerar väl vad man ser ta plats och hända runtom samhället.

In the middle of the street of it, and on either side of the river, was there the tree of life, which bore twelve manner of fruits, and yielded her fruit every month: and the leaves of the tree were for the healing of the nations.

Den var nice vindpust

Den får tio fingrar upp från mig och tår ; )

Exellent.



Genesis 2:9 Out of the ground the LORD God caused to grow every tree that is pleasing to the sight and good for food; the tree of life also in the midst of the garden, and the tree of the knowledge of good and evil.


Posted on: 2010/8/11 14:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#21


See User information

Posted on: 2010/9/6 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Laglig marijuana i USA en revolution
#22


See User information
(Min vanliga disclaimer om droger mm gäller här)

En intressant analys:

(Checka även länken i infofältet)





http://www.cato-at-liberty.org/new-st ... minalization-in-portugal/


_________________________

New Study: ‘Drug Decriminalization in Portugal’


On July 1, 2001, a nationwide law in Portugal took effect that decriminalized all drugs, including cocaine and heroin. Drug possession for personal use and drug usage itself are still legally prohibited, but violations of those prohibitions are deemed to be exclusively administrative violations and are removed completely from the criminal realm.

In a new study, constitutional lawyer and Salon.com writer Glenn Greenwald examines the Portuguese model and the data concerning drug-related trends in Portugal, and argues that, “judged by virtually every metric, the Portuguese decriminalization framework has been a resounding success.”

Greenwald will speak at the Cato Institute Friday, April 3, about the success of the decriminalization program.


Posted on: 2010/9/27 0:49

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
57 user(s) are online (57 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 57

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS