vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


disinfo-agents?
#1


See User information
Hej alla

Som ni säkert sett på andra liknande forum som vaken.se i andra länder så är ett ganska vanligt ämne hurvida det finns disinfo-agenter inom det egna forumet. Dvs de som antingen tjänar ett syfte att grusa sanningen snarare än nå den. En del kallar dom troll Ett vanligare alternativ till det skulle kunna vara någon form polis kanske? Som med andra ord får betalt med Våra skattepengar för att förvilla oss "folie-hattar".

Hur vanligt är detta på vaken.se tror ni? ...om det ens förekommer?


Posted on: 2011/3/26 11:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#2


See User information
För många år sedan blev jag medlem i Universal Life Church vars grundare prästvigde alla som anmälde sig för att de skulle kunna undgå att bli drafted till Vietnam. Jag fick tipset av grannar som var amerikanske desertörer och anmälde mig själv och är alltså sedan många år registrerad som präst i USA. Det är en kyrka som är öppen för både kristna, judar, häxor och buddhister, samvetet är trosgrund. Jag har tagit det hela mycket allvarligt. Men givetvis är det lite "Vaken" över kyrkan också vilket då och då väcker militärens ilska. Dom brukar då regga sig och tuta ut sina åsikter men får mothugg i samma anda och det tycker jag är rätt.

Till och med militärer kan ha rätt och då skall man erkänna det!

Att dom sen åtminstone i USA visar sin tro genom att vika flaggan 32 gånger eller hur det nu var är deras business, jag har inget emot det heller.

Men dom blev ganska sura när vi (www.ulc.org) avslöjade den stora pulverbluffen med de s.k smittobreven som cirkulerade under början av 2000-talet.

Min "profet" var den gamle Hensley som satt på sin veranda med en hagelbössa över knäna och rökte på en majspipa medan han vevade i sig lite whisky ur ett plåtkrus då och då och kläckte lite finurligheter i den numera stillsamma förorten Modesto utanför Los Angeles.

Om ni prästviger er, nämn gärna mitt namn för Kevin. Om jag fått 50 personer att prästviga sig blir jag nämligen biskop.

Men glöm inte att respektera även "trollens" åsikter...

Såklart är de ute för att störa och vilseleda men så upplever de ju å andra sidan oss

Lika för lika om vänskap skall gälla!

Posted on: 2011/3/26 12:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#3


See User information
Finns nog överallt God Morgon...

Finns det inte tillräckligt med sovande nyttiga idiot stackare som puttar deras agendor framåt så kan du räkna med att hitta dom överallt mer eller mindre.

Man kan hitta orsaker och verkan och sanningar lite överallt gäller bara och söka dem ha ett öppet sinne och inte ta något för givet.

Förändring ger framgång sägs det.

Posted on: 2011/3/26 12:06
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#4


See User information

Bara se till dom som försöker sära åsikter mot dom du själv känner!? Gränser som "new age", "maya"-kommunism och allt som motsätter sig ett kall av att lära sig en själv...

I sanningen måste allt innefattas i sin helhet, men ett starkt påhopp på dig är enbart en lära ur styrets egenvilja. Se bara på delning via rasism, könsroller och andra spelade motsättningar mot vem du verkligen är... Allt detta är slöjor, fråntaget dig att finna sanningen om vem du verkligen är...

Fortsätt bara i kärlekens namn broder!




Posted on: 2011/3/26 12:45

Edited by Avatar on 2011/3/26 13:03:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#5


See User information
Svaret är ja med andra ord?

Om det nu skulle vara så, vad skulle i så fall kunna vara deras agenda? Och då bortser vi från de som bara hamrar emot allt bara för att rättfärdiga sin egen trångsynthet...

Tror ni att det finns makter som antingen avlönat saboterar och motarbetar här, alternativt driver en "elit"-styrd smutskampanj? I så fall på uppdrag av vem?

Anledningen till att jag frågar är för att det ofta syns hur budskap/trådar/frågor förvrängs och plockas sönder, trots att de har en god avsikt och ofta har en tänkbar sanningshalt.

Det hela skulle i så fall vara en ganska massiv konspiration i sig, vilket som bekant borde passa ganska bra in här.

Posted on: 2011/3/26 16:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#6


See User information
Jamen nu måste jag hänvisa till Orwell igen, är det ingen som läser 1984??? Tricket är ju att finnas på båda sidor! Redan Snorre Sturlasson var inne på dessa tankar när han beskrev den Enögdes leende när han såg människor fightas...

Renodlad Odinism är vad det är. (Det=Verkligheten...)

Kämpa väl så ses vi i Valhall i kväll...

Posted on: 2011/3/26 18:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#7


See User information

Håller med, men inte i sin helhet...

Odinism, Religioner, Norda tron, Allah, kristendom, buddism... Allt grundar sig på tolkningar... En reflektion, färgade av en synvinken av något bakomvarande...
Inget gällande det är en sanning, utan tolkningar av det undervarande... En reflektion, en aspekt, tolkning... Fantastisk uppfinningrikedom och filtrerats genom en hög av filtreringar och omnämningar... Du har och fåller allt inom dig... Har du alltid gjort...

Älskar Peter Russels beskrivning... Vad är medverandet och den som tolkar den... Fukta läpparna och njut av en aspekt av det vi strävar efter... Hämta en öl, vettja...

http://www.sprword.com/videos/primacy/


Posted on: 2011/3/26 19:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#8


See User information
Oh, ja...jag är mycket väl medveten om taktiken. Spelets regler.
1984 är en handbok snarare än fiction.

Precis som Al-qaida är en inside styrd operation. Eller som HA och Bandidos. Poliser som leker mc-knuttar.

Man kan säga att det är samma gäng som leker indianer & cowboys i alla läger, medans vi andra vackert står och tittar på.

Jag är mycket väl medveten om spelet bakom kulisserna, och tack vare inside information ifrån en av vakens admins så vet jag med ganska stor sannolikhet vilka som jobbar dubbla skift.

Jag ville bara se om alla andra ser det, innan jag presenterar vilka som får en slant i fickan för att posta inlägg här

Må väl!

Posted on: 2011/3/26 19:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#9


See User information


Inga slantar här, delger av hjärtat... Ser det enbart som verktyg.

Min dator har börjat leva sitt egna liv efter jag började posta på vaken.se dock... Skulle inte bli förvånad om AB sverige lurkar med sin egna agenda i den. Bryr sig inte i vilket fall, låt dom hållas och ta ansvar för sina egna handlingar... Vilket dom redan förbereder... Till ingen nytta alls. Ser dom enbart som barn, sittandes och tjura för att bli hörd... "Dina" barn växer om dig, utan att du märker det, kära "storebror"...

Posted on: 2011/3/26 19:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#10


See User information
Min erfarenhet av vakens forum är att förutom de du antar är disinfoagenter, så finns det också falanger som kämpar om spaltutrymmet för att få ut sin personliga agenda. Helt utan annan uppdragsgivare än sig själv, eller möjligtvis någon udda livsåskådning.

Jag har också haft det tvivelaktiga nöjet att träffa provokatörer/agenter eller liknande ute i verkligheten, men de är mycket lättare att avslöja. Kolla dom i ögonen. Du märker direkt, om du är någorlunda sensetiv.

Posted on: 2011/3/26 19:49
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#11


See User information
Yes, jag vet precis vad du menar Perennial.
Och det är oftast inte provokatörerna som är bovarna. Snarare tvärtom. Annars blir det svårt att skaffa sig en plats i gänget.

För er som följt Peter Rätz-fallet så vet ni hur jag menar, även om Peter var något av den stökigare sorten redan från början. I ett mc-gäng funkar det dock att spänna musklerna för att ta sig in. I dessa kretsar är det en annan femma.

Jag gav för någon minut sedan mitt ord på att inte skriva något om det jag fått till min kännedom, så tyvärr kan jag inte avslöja några namn. Men bara vetskapen för dessa individer att det finns folk inom vakens admins som har hyfsad koll på vilka dom är borde duga gott nog.

Precis som jag blev varnad, kommer de nog att se till att varna andra om det skulle behövas i framtiden.

Det som retar mig allra mest är att man i detta land inte ens kan diskutera UFO's, rökmoln bakom flygplan eller 9/11 utan att storebror ska övervaka oss. Jag antar att vi ibland kanske närmar oss farligt nära sanningen, och det är ju absolut förbjudet!
Jag undrar just vilken budget polisen i detta land har för att förfölja och övervaka människor inom den s.k. "sanningsrörelsen", som inte ens existerar! Jag har då aldrig sett någon "rörelse" iaf. Bara en grupp människor som delar en och samma sak.

Viljan att veta sanningen.

Fred & kärlek alla!

Posted on: 2011/3/26 20:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#12


See User information
Du vet, många skulle säga att du är paranoid.
Jag vet att jag inte är det, men jag vet att han i den svarta vanen ute på gatan som avlyssnar mina samtal är det.

Skämt åsido, så bör man betänka att vissa saker som den sk sanningsrörelsen för fram, kan spela manipulatörerna i händerna, och därför mycket möjligt har dem som skapare. Det man när med sin uppmärksamhet, får näring och växer.
9/11 är ett undantag såklart eftersom brottet föregick konspirationsteorierna.
Glöm inte att de är svartmagiker av högsta rang.

Posted on: 2011/3/26 21:23
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#13


See User information
Liite paranoid är bara sunt att vara

Jag vet inte om någon lyssnar på mig eller följer mig ibland, det tror jag inte, det var inte riktigt så jag menade.

Jag blir bara lite förundrad över hur det kan läggas resurser på att infiltrera en grupp som näst intill kan liknas vid scouterna.
Frommare människor får man liksom leta efter.

Men i dagens samhälle är väl alla snart en tänkbar terrorist, så det dröjer nog inte många år innan vi alla har big-brother hemma i sovrummet

Point made.
Over and out

Posted on: 2011/3/26 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#14


See User information
"Den som sa're va're" ;)

Posted on: 2011/3/26 23:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#15


See User information
För att ta´t igen.
Att infiltrera och "scoutrörelsen" är endast motiverat om man söker nyttiga idioter.
Min gissning är att de utomparlamentariska grupperingar som besöker vaken i syfte att sabotera/ infiltrera (om de verkligen finns som sådant) söker att få aktivister att utföra önskat "PR arbete" åt som, som dom aldrig kan göra själv, då de ju är hemliga och egentligen inte "finns" utåt sett.

Tänk på det så här: "illuminater" (och liknande pack) behöver truthers lika mycket som rockstjärnor behöver pressen. "SVENSK ROCKSTJÄRNA TOG ÖVERDOS" som rubrik säljer många plattor och konsertbiljetter. Det funkar likadant med idéer, sk. memer, dom behöver energi för att överleva och fortplanta sig.
Därför måste man vara jävligt besinnad för att överhuvudtaget vistas i en tankemiljö som denna. Annars tjänar man den "mörka sidan" (star wars hade verkligen en poäng där, hur larvigt det än kan låta, uttrycker mig mest på detta sätt för att hitta en gemensam känslovalör), och man märker tyvärr inte ens när man gör det.

Tyvärr har väldigt många nyvakna ett stort behov av att "väcka dom andra". Det verkar ju fint till en början, men vad man då missar är att man lätt kan bli en megafon åt fel krafter. Samma krafter man vill stävja. Väckelsearbete sköttes i urtiden inte av adepter utan av mästare. Kanske finns en logik i att låta den vise och erfarne leda andra än en rookie?

Bara lite tankar så här en lördag kväll.

btw
Du god-morgon, varför har ni endast en sumerisk stentablett, och inget annat innehåll, nu på er site?


Posted on: 2011/3/26 23:29
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#16


See User information
stentabletten är för att väckelsearbetet är slut, precis som du skriver ovan
Det bästa man kan göra är att bara vara sig själv, positiv och givmild mot de människor man möter i vardagen. Ståhej med megafoner & lapp-utdelning på stan är det slut med, iaf för min del.
Uppvaknandet är svårt att locka fram, det kommer inifrån när varje människa är redo.

Ja, kanske är syftet det du säger med att infiltrera sanningsrörelsen. Och egentligen får dom infiltrera & ta över bäst dom vill. Jag har inget att dölja, och orkar inte bry mig längre.
Att försöka få till en förändring så som världen ser ut idag är tyvärr omöjligt.
Det går inte att backa bandet, vi får bara invänta kassetens slut och se till att nästa band blir bättre från början.
Problemet är att kabalen redan har utstakat en plan för hur ordningen skall skötas i den nya världen.

Dom precis som vi väntar just nu bara på att den gamla ska sköljas bort först.

Jag tror varken den vise eller rookien ska leda någon av dem. Led dig själv. Var din egen ledare.

Som Buddah sa, "Lead, don't follow"

Natti

Posted on: 2011/3/27 0:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#17


See User information
Visa ord.
Godnatt godmorgon.

Posted on: 2011/3/27 0:24
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#18


See User information
Det kommer inte komma fler nummer av God morgon alltså?
Vad tråkigt, uppskattade verkligen den och tyckte den tog upp många intressanta ämnen och var lätt att ta till sig.
Men då får jag tacka för det numret jag fick läsa i alla fall!

Posted on: 2011/3/27 1:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#19


See User information


Bara se på serier som tex The Event...

Manusförfattarna har plagierat sanningsökarna rakt av, i bulk...

Posted on: 2011/3/27 3:22

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#20


See User information
Quote:

Chriss skrev:
Det kommer inte komma fler nummer av God morgon alltså?
Vad tråkigt, uppskattade verkligen den och tyckte den tog upp många intressanta ämnen och var lätt att ta till sig.
Men då får jag tacka för det numret jag fick läsa i alla fall!


Tidningen Godmorgon och personen/gruppen är inte samma sak. Det är två olika personer/saker.

Posted on: 2011/3/27 9:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#21


See User information
Försöker du säga att användare god-morgon inte överhuvudtaget är affilierad med tidningen godmorgon som han ger sken av? Eller menar du bara att person och sak är två olika ting? Jag blir inte helt klar med dina inlägg i tråden.
/Förvirrad

Posted on: 2011/3/27 12:04
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#22


See User information
Sorry, det blir så när man postar inlägg strax efter man vaknat!

PDF-tidningen Godmorgon ges inte ut av användaren "god-morgon" här på Vaken, utan av en person som jag har för mig heter Jonas som jag m.fl träffade i Malmö 11:e juli 2010.

Ville bara klargöra detta för Chriss pga hans inlägg här ovan :)

Rätta mig gärna om jag har fel?

Posted on: 2011/3/27 12:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#23


See User information
Kanske "användaren" god-morgon kan reda ut saken här i tråden så det inte uppstår mer förvirring i vakenlägret
Eftersom du har godmorgonsvergie som websida osv så är du väl från tidningen? Eller delar hela redaktionen på detta konto?

Posted on: 2011/3/27 15:27
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: disinfo-agents?
#24


See User information
Helt korrekt.

www.god-morgon.se / godmorgon sverige (vi) startade som ett dokumentärfilmsprojekt förra sommaren. Kombinerat med lite aktivism i stil med det vaken.se sysslar med.
Precis samtidigt (!) startade pdf-tidningen godmorgon, utan varandras vetskap, och om allt hade gått enligt planerna så hade projekten förmodligen slagits samman.

Tyvärr har dokumentärfilmandet stannat på halva vägen, och det är oklart om det kommer bli en färdig film i nuläget. Men många intervjuer är redan klara och väldigt mycket är klart.

Problemet är att som världen ser ut just nu så förändras hela tiden det som kanske är viktigast att lägga fokus på för tillfället. godmorgon har valt att fokusera på Sverige, då det mesta som finns i den konspiratoriska youtube-världen mynnar från USA.
Ett litet axplock,
Vi har bl.a besökt nyrenoverade underjordiska baser på ett par platser i Sverige (i skydd av mörkret såklart) Vi har försökt följa upp det här med chemtrails genom att bl.a. intervjuat både piloter och metrologer om hur de uppfattar det som folie-hattarna "ser".
En lång intervju med bloggaren Corruptio finns i bagaget, som avslöjar en hel del smuts inom samhällets övre skikt. Carl Bildt har dessvärre nekat till en intervju.
Haarp har nog många av er hört talas om. Vi har besökt småland och filmat/undersökt det nätverk av antenner som skapar "Lois", som jobbar inom samma frekvensomfång som Haarp. Kiruna, och Eiscat står på schemat så snart värmen anländer.
Många vakna människor som vi träffat runt om i landet har också intervjuats. Och en hel del mer...

Projektet är alltså på god väg, men då vi alla jobbar och har familjer så är tidsbristen den största bromsklossen, och i kombination med att projektet har växt så har vi haft svårt att enas om hur detta ska presenteras övergripligt. Och som sagt, händelser sker i rasande takt så det har just nu resulterat i att vi har tagit en paus helt enkelt.

Om ni tycker att vi ska slutföra projektet, skulle nog flera i gänget uppskatta ett par peppande ord, då man ofta möts av kritik vart man än tittar :)

Hoppas detta förklarar varför det finns två godmorgon :) En som skriver och en som gör dokumentärfilm.
Kanske blir resultatet en sammanslagning av de båda.

Uppdaterat hemsidan med förtydligande:
http://www.god-morgon.se/

Posted on: 2011/3/27 15:34

Edited by god-morgon on 2011/3/27 16:13:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS