vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Telegraph : EU to ban cars from cities by 2050

See User information
EU to ban cars from cities by 2050
http://www.telegraph.co.uk/news/world ... from-cities-by-2050.html#

"Cars will be banned from London and all other cities across Europe under a draconian EU masterplan to cut CO2 emissions by 60 per cent over the next 40 years."

The plan also envisages an end to cheap holiday flights from Britain to southern Europe with a target that over 50 per cent of all journeys above 186 miles should be by rail."

Den gröna-fascism har inga gränser, grattis alla EU-medborgare..

Posted on: 2011/3/29 21:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Telegraph : EU to ban cars from cities by 2050

See User information
Vi snackar 2050 här.
Såå inte relevant över huvud taget i det rådande läget.
Som det ser ut nu ska vi vara glada om vi har det nuvarande samhället kvar vid nästa, eller kanske t.o.m årets slut.

Att vi kommer leva i en globalistisk fasciststat om makteliten får bestämma vet vi redan. Att mångt mycket värre saker kommer träda i kraft långt innan om 40 år från nu kan vi alla nog vara eniga om. Har du sett 1984?
Planerna ligger lite behind, men det där är en våt dröm för dessa "vad f**n dom nu är"

Ursäkta om jag ifrågasätter din tråd, men vad vill du få sagt? Att bilar kommer förbjudas om 40 år?

Jag anser att det finns viktigare saker att prata om.
Men det kanske bara är jag...

Posted on: 2011/3/29 22:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
edit:
ursäkta min irritation igår, jag var bara för tok på dåligt humör, läst alldeles för mycket smörja på nätet. Och när det dök upp något om att bilar ska förbjudas om 40 år blev det bara för mycket
Sorry. Fred och kärlek

Posted on: 2011/3/30 8:18

See User information
Det finns säkert nanorobotar 2050 som kan skapa vilka saker och möbler du vill eller så kanske dom bygger alternativa fraktsystem i städerna. Man kan också ställa sig frågan hur städernas framtid kommer se ut 2050 efter alla jordbävningar, översvämmningar, krig och ekonomiska kollapser.

Posted on: 2011/3/30 9:27

See User information
Om 40 år... haha... då åker jag ändå ingenstans... den generationen som vill ha sin frihet får faktiskt lyfta ett finger själv... inte min uppgift att rädda kommande generationer från sin idioti...

...på samma sätt ser jag problemet med ungdomsarbetslöshet på mer än 20%... vill de ha jobb får de väl börja demonstrera eller gå ihop och starta riktiga fackföreningar som faktiskt gör någonting för folket...

AGERA!!! SLUTA SOV!

Posted on: 2011/3/30 18:36

See User information
Hail Pingu

Men tyvärr måste jag skylla på nöjesbranschen. Postar frekvent om intressanta saker som borde skapa intresse. Tyvärr verkar dagens ungdom (min generation) upptagna med stimuli... Jag får väll skapa en demonstration emot ansiktsboken.

Posted on: 2011/3/30 22:56

See User information
Quote:

...på samma sätt ser jag problemet med ungdomsarbetslöshet på mer än 20%... vill de ha jobb får de väl börja demonstrera eller gå ihop och starta riktiga fackföreningar som faktiskt gör någonting för folket...

AGERA!!! SLUTA SOV!

Hur ska fackföreningar och demonstrationer kunna skapa fler jobb? Fackföreningar hade bara en plats i Sverige när lönerna var på svältgränsen. Idag används dom mest för att reglera lönerna.

Posted on: 2011/3/31 11:44

See User information
Nu kan de avskaffa LAS och låta företagen förnya sig med ung kompetens som inte tvingas lämna företag först vid problem osv...

Finns mycket som gynnar ungdomar...

exempelvis förbjuda sånt här:
http://svtplay.se/v/2376549/uppdrag_granskning/del_11_av_23

de jobben skulle kunnat ha varit exempelvis svenska...

Posted on: 2011/3/31 18:37

Edited by pingubenji on 2011/3/31 19:15:18
Edited by pingubenji on 2011/3/31 19:15:49
Edited by pingubenji on 2011/3/31 19:20:25

See User information
God-morgon, visst att det är 40 år tills att bilarna blir förbjudna, men vi måste väl ändå tänka på våra barn/barnbarn, vilka friheter kommer dom att få kvar..

Posted on: 2011/3/31 23:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper