vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SAAB

See User information
Lol det är knappt så man kan hålla sig för garv.

Lol Ok ok antonov killen är maffioso så what inget nytt under solen vi vet ju att alla banker har kriminella bakom sin organisation.

Tillhör han en annan maffioso än er själva eller är det därför det strular med köpen hahahaha.

Kanske behövs en initiering av en ritual för att han ska få bli delägare möjligtvis bli påsatt i en kista med en sjögurka i röven doppad i tobasco och bärandes av en mask av en dödskalle och en stor dildo mitt i pannan` ?

Är det typ Joachim påssner stuket som behövs för att ha andelar i svenskt näringsliv och kunna påverka invånarna hahahaha eller är det prescott bush eller kissinger lögner som passar bäst?

Eller måste man ligga med någon för att bli en i familjen bland kungligheterna eller storfamiljerna eller hur funkar jargongen`?

Eller har han bara inte mutat tillräckligt många än?

Ajabaja Familjerna delar gärna inte med sig av sina mjölk kor man måste vara sparsam med källorna som tillåter en fylla fickorna med folkets medel.

Jag kan nog donera tobascon om det saknas något.

Posted on: 2011/7/14 12:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SAAB

See User information
ungefärligen rätt

Posted on: 2011/7/14 13:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: SAAB

See User information
Under min uppväxt fick jag mycket gnuggning i hur fin kapitalismen var och hur underbart det hela fungerade. De stora bolagen hette aktiebolag och där kunde man investera sina pengar och få utdelning på aktierna och dessutom hade man rösträtt i bolaget vid stämmorna som var en sorts riksdagar där styrelser utsågs.

Motsatsen var kommunism där ett fåtal bossar bestämde och folket och allra minst några småsparare saknade all talan.

Dessutom fick slavarna som bodde i dessa länder inte resa utomlands.

Idag är Sverige ett land utan all insyn i aktiebolagens styrelser och aktiemarknaden verkar inte spela någon som helst roll längre. Aktiemarknaden finansierar inte saker som bilfabriker utan fungerar bara som nån sorts spelbank.

Och friheten som var så värdefull att åtminstone jag var beredd att skjuta skarpt och även om nödvändigt själv dö för den har utvecklats till ett utreseförbund för alla de som får bidrag istället för lön eftersom "de skall stå till arbetsmarknadens förfogande".

En stor del av befolkningen sysslar alltså med att "stå till förfogande" och får som en konsekvens inte längre lämna landet. Som djur i en lagård.

Och vi har sovit oss igenom denna fruktansvärda omvärdering av allt som var värdefullt och värt att försvara.

Jag tror inte på djävulen, säger en del. Jag säger istället: vad spelar det för roll. Han bestämmer ändå!

Posted on: 2011/7/15 16:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper