vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#1


See User information
Tycker det här är väldigt intressant och relevant.

Från Charlie Veitch, Love Police mm:

The whole world is aware of the conspiracy theories around 9/11.
Whilst you rant and rave and chase ghosts in your sick-minded and hate-fuelled desire to show the whole world your paranoid world-view, the system marches on, the industrial killing continues, and the mainstream laughs at you. For the love of God, please snap out of this cult and be a real activist. The world needs you.

What happens when believers in 9/11 conspiracy theories change their minds:
http://www.slate.com/id/2302852/

Video: http://www.youtube.com/watch?v=uJ4ZRD ... ature=channel_video_title

Sen har vi:

An Apology (1 of 2)

something good I read recently
FREE TO BE HUMAN
http://www.amazon.co.uk/Free-Human-In ... -defence-Illusions/dp/187...

Vi alla är, trots allt, bara människor, med idér och olicka backgrunder... Vad händer i Charlie's huvud? Vem vet?

Men det är intressant och tänkeväkande...

Det vara en hel del sanning i den han delar med sig, och SÄKERLIGEN skit snack... som alla människor som tänker för mycket

http://www.youtube.com/watch?v=-pdwtP ... ature=channel_video_title

Posted on: 2011/10/12 0:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#2


See User information
Det är inte så svårt att förstå vad Charlie Veitch menar.

Efter sådana förtroendekollapser som efterdyningarna efter 9.11 nu när sanningen börjar klarna, så har det skapats ett vacuum som måste fyllas med nånting.

I det perspektivet framstår de som fortsätter yrka på en utredning (och alltså i praktiken en sorts bevis på att rättvisan trots allt fungerar) - som konservativa krafter.

Medan nydanande och därför som brutalitet upplevda krafter faktiskt skapas av det förtroendevakuum som nu uppstått.

Det är i det ljuset man skall se hastigt växande proteströrelser än här än där.

Posted on: 2011/10/12 7:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#3


See User information
Människan vilken varelse ehhhh?

Världen behöver insikt.

Insikt får världen genom förståelse.

Förståelse får dom genom upplevelser.

Upplevelser får dom genom sin kunskap.

(Anpassning).

Väck hjärtat väck anden . Vakna och skåda dårskapet pågå och fråga dig själv.

Vill du leva ett kort liv och göra vad som är rätt eller ett långt liv i en lögn?

Se sedan dom som jorden vill förstöra och folket kontrollera.
Har dom inte barn?
Jo.

Där har du höjden på människans dumhet i en och samma bild.

Vad gäller folket kan jag bara säga.

Skolan skolan : you evil little thing.

Så mycket konflikter och död i onödan.

Gå den sanna vägen eller den falska vägen.

Tror du det är ett val?
Då lurar du dig själv.

På samma sätt som satansdyrkarna lurar sig själva.
Djävulen sitter brevid gud och säger, vad ska jag göra med syndarna?

Skillnaden från att vara andlig medveten och omedveten kan finnas som en jämförelse i denna berättelse från en buddistisk tes jag läste i en bok.

Det var en gång 2 goda vänner i livet som efter döden gick skilda vägar. En blev en mask i en latrintunna och en annan en ängel i ljuset.
Själv vet jag att människan inte kan degraderas till en mask så fort genom dharman men låt gå iallfall för historiens skull.
Herren säger till ängeln en dag.Jag ser att du sörjer för din vän och lider för honom såsom änglar gör.
Du får försöka gå till honom och ta med han in i himmlen så får han bli en ängel.
Med en känsla av bedrövelse för sin väns öde tar han sig till latrintunnan där masken (hans gammla vän ligger) och han frågar honom. Min kära broder jag har saknat dig och jag vill att du ska följa med mig till himmlen och bli en ängel så kan vi ha det bra där tillsammans.

I Himmlen får du allt du önskar dig men det är gjort av himmlafabrikat.
Du kan klä dig i vad du vill av himmlafabrikat och äta vad du vill av himmlafabrikat.

Masken ''' hans vän svarar:

Men broder jag har det varmt och skönt i min latrintunna så jag behöver inte klä mig och jag behöver inte anstränga mig för att äta eftersom maten kommer från ovan rakt i munnen på mig.

Att inte vara vaken är värre än vara blind genom livet.

Det är som att vara för bedövad för att inse värdet av anden själen och livet och sin egen existens.

Och när man inte kan vara medveten om sin egen existens så kan man inte leva efter sanningens principer. Vilket i realiteten betyder att människan begår mord på sin avkomma.

Tänk om folk tänkte på det när dom såg barn i ögonen.

Vilken värld.

Posted on: 2011/10/12 8:38
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#4


See User information
Att bara inse en så simpel sak som sanningen gör inte underverk det är ett underverk.

Därför vi alla går omkring med gömda förmågor ej klart utvecklade.

Att inse den 8 faldiga vägen och inse dess amband med agreggaten (sinnen) = Nice.

Att lära sig utöva den genom kroppen = Ännu bättre.

Att förstå att den ochså är en produkt av lagarna bakom orsak och verkan = Frid.

Och genom hjärtat kommer med meningen till livet för att lära sig dö.

Att gå igenom livet utan att vakna är som att ha en radio med sig som man aldrig använt eller ett fordon eller ett verktyg eftersom kroppen har så många fårmågor.

Det är skabbigt skamligt att kasta bort en sån gåva istället för utveckla den såsom många inte bara gör men tvingas göra.

Vet att det finns många missnöjda röster som är less på teatern även från samhällsfuktionernas sida även.

Saker och ting har sin gräns liksom.

Awakening underway please wait for rebooting.

Säg mig inte hur många i en vettig ålder nuförtiden börjar ställa sig frågan vad går det ut på?

Ska man jobba sova och skita inget ha övers och tvingas tävla med andra genom livet och sluta upp som ett paket.

Medborgarlön och automatisera dom funktioner inom arbetssektionerna som går såsom var planerat på 60-70 talet.Sluta förtryck tekniken och ge folk deras frihet.

Då man ochså planerade och tillåta alla producera sin egen el och sälja överskottet genom elnätet.

Det är dags och hoppa tillbaks till rätt spår.

En annan sak är att i dagens värld finns kommunikation så diskrimineringslagar funkar inte .

Så lägg ner den gammla maktmissbruksförtryckar systemet.

Snart återvänder allt skit tillbaks.

Det är ingen slump.

Även en politiker måste förr eller senare ta konsekvenserna av sitt handlande. Många spjut riktas mot staten nu.
Och politikerna höjer sina löner och betalar inte ens hyra.
Medans folk får sparken och utförsäkras och hamnar på gatan och psyken där dom blir sjukare och dör bort.

Vi ser mycket väl vad som händer vi lever bland det dagligen.

Att tro man kan sålla ut befolkningen genom systematiskt utfrysa dem fungerar ändå inte för vi ser fortfaraande vad som händer framför oss.

Fashiststater alla dessa länder som centraliserar sin makt till ett gäng skådisar.

http://www.youtube.com/watch?v=WLrrBs8JBQo

Denhär gången när folket vaknar blir den sista gången för fashisterna för denhär gången behöve rinte enstaka grupper ta till våld och bli manipulerade framför massan.

Denhär gången kommer folks hjärtan visa dome varandras ansikten och hycklarnas handlingar och intentioner kommer inte gå att fly med.

När hjärtat öppnas är heliga ängeln där ditt högre jag då du är en del av det heligaste och den stora anden.

Och deras slöjor lyftes undan och folket såg igenom slöjorna.

Vi börjar alla se idag på deras ögon rörelser retorik handlingar känslor tal vilka som står vart och vilka som är sanna och inte.

Snart blir det mycket orwelliskt får jag en känsla av.

Se filmen Equlibrium

Posted on: 2011/10/12 9:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#5


See User information
Ja, alla kämpar med att höras mest. Alla som tar uppmärksamhet från någon annan blir en fiende.

Dock måste jag säga att synen på "vad som är en skandal" är lite skev. Hur kan en avsugning vara en skandal när inte skatteflykt för 60 miljarder dollar är det. Skandalerna är inte ens i samma division. Alla vet om Lewinsky grejen men ingen vet om googles skattefusk.

http://www.bloomberg.com/news/2010-10 ... ost-to-tax-loopholes.html

Folket och media borde ju vara rasande när stora företag skattefuskar för miljardbelopp. Men tydligen inte...

Så den stora frågan är...

Vad ska man lägga fokus på? Det stora eller lilla.

Love police har lyckats skapa möjligheten för folk att prata i megafon på gatorna. Är det yttrandefrihet? Ger det gemene man någon frihet eller rättvisa?

Så vad är en skandal?

Posted on: 2011/10/14 8:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#6


See User information
Quote:

pingubenji skrev:

Folket och media borde ju vara rasande när stora företag skattefuskar för miljardbelopp. Men tydligen inte...



Håller med dig.

Drakarna bygger upp sina skatter i grottor långt från skattmasens räckvidd, och det är i folks ögon helt legitimt.

Vi lever i en tid där det mesta är okej så länge man tjänar pengar. Grundinställningen är: "Varför ska XXX betala för alla andra när de trots allt skapar jobb"? Det är okej att åka slalom mellan paragrafer för att komma i mål med mindre minuspoäng. Aktieägarna älskar det, folket skulle gjort samma sak och media.. ja dom är som dom är.

Det underliga i kråksången är att det är fult att utnyttja systemet för att få bidrag, a-kassa eller en avsugning, men det är ok att skatteplanera och göra allt för att inte ge tillbaka till samhället. För den som har pengar har ju "kämpat" för att få det och ingen annan ska ta del av dessa hårdförtjänta pengar.

Åter igen handlar det om media som talar om för oss vad som är viktigt. Det är media som dikterar vem som har rätt och vem som har fel, speciellt i en tid där folk inte har någon ideologi. Om media belyser att en president blir avsugen, så är det viktigast just nu. Belyser de inte skatteflykt och fusk bland företagen, så är det en icke-sak.

Kortfattat kan man i alla fall säga att den som är ärlig och rättskaffens straffas genom att få sämre läge i den globala världen, vare sig det gäller skatteplanering eller att handla i affären. Därför är det okej att fuska och göra det du sparar på, även om det egentligen är fel.

Quote:

Bill DeBerg skrev:

The whole world is aware of the conspiracy theories around 9/11.
Whilst you rant and rave and chase ghosts in your sick-minded and hate-fuelled desire to show the whole world your paranoid world-view, the system marches on, the industrial killing continues, and the mainstream laughs at you. For the love of God, please snap out of this cult and be a real activist. The world needs you.



Gällande vår vän från "love police" så är det bara att respektera hans ståndpunkt och uppskatta någon som följer den väg som han tycker är rätt. Han äger all rätt i världen att ta vilken ståndpunkt han vill.

Däremot försöker han slå mynt av att han tidigare "minsann var lika vilseledd som de andra", men nu har nått ett högre stadium av medvetenhet och har klarat av att gå ur sekten. Han vill ge sken av att han är smartare och har förstått det som vi andra missat. Detta är ett knep som använts många gånger.

Det förändrar ingenting! 9/11, 7/7, korruptionen och allt det andra finns kvar lika väl som innan han "bytte sida". Hans hela poäng med varför vi ska demonstrera och förändra världen sammanfaller med och utstrålar från de händelser han nu tycker är oviktiga att spekulera kring. Det är en underlig ståndpunkt han äger. Det är en ståndpunkt som påminner väldigt mycket om att "utredarna" kring 9/11 inte tycker finansiärerna bakom 9/11 är viktiga.

Han kan tralla vidare på sin anarkiststig och försvinna in i skogen med sin megafon. Han är ett troll och hör hemma där.

Posted on: 2011/10/14 11:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#7


See User information
Vad ska man då säga om hur banken nyttjar räntesystemet för att skapa fantasisummor?

Posted on: 2011/10/14 16:50
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#8


See User information
Kan bara hålla med Cupios uppfattning om Charlie Veitch, den snubben har jag totalt tappat respekten för, han agerar som en insider som helt plötsligt har insett att 9/11, 7/7 bara är påhittade konspirationsteorier. Vad gjorde MI5/MI6 med honom när han blev arresterad senast? Omprogrammerade honom?

Litar nog hellre på arkitekterna och ingenjörerna i AE911truth än Charlie..

Posted on: 2011/10/14 23:30
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Conspiracy Theorists are the Enemies of the Resistance
#9


See User information
Charlie Veitch och hans åskådningsomslag är ett typexempel på hur LSD-derivatet MTE fungerar. Den som blir exponerad för drogen ändrar totalt åsikt i kärnfrågor i någon månad. Om det rör sig om en känd person med många engagemang har han efter denna tid trasslat in sig så mycket i resonemangen att omsvängningen blir bestående.

Posted on: 2011/10/15 6:23
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS