vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#1


See User information
Det var värsta sprayningen här idag, det har i detta området inte varit så mycket sedan 2007. På Facebook berättar folk från hela landet om att det är samma hos dem. Rapporter?

Posted on: 2011/11/16 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#2


See User information
Här med strax utanför Halmstad vart det ett inferno med Chemtrails. Jag drog upp mobilen och fotade en del för att det var så extremt mycket. kan läggas upp senare.
Appen "flight radar" är det någon som har använt den för att kolla vad det är för plan som flyger när det sprayas?

Posted on: 2011/11/16 18:32
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#3


See User information
Kan väl röra sig om även kommersiella flygbolag som är med på detta.

Posted on: 2011/11/16 19:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#4


See User information
Samma över öland de senaste dagarna, det är så sorgligt och det nästan mer sorgliga är att folk inte reagerar!!!

Posted on: 2011/11/16 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#5


See User information
En annan märklig sak...ingen måne ikväll fast det är stjärnklart och alla stjärnor har samma position som igår samma tid

Posted on: 2011/11/16 20:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#6


See User information
En liten tanke kring detta!
Att vi ser dessa trails och cirrusmoln som skapas av vanligt trafikflyg, behöver inte betyda att det inte är samma utsläpp dagar då de inte ger i från sej någon strimma alls!

Trots allt, många av geoengineering-patenten rör bränsleformulan, och är utformade att boosta kondensstrimmorna till att lättare bilda cirrusmoln som ska utgöra "sunblock" för jorden som dom säjer, alltså blir effekten bara synlig när förutsättningar finns. en fråga kommer dock upp, är detta detta den verkliga effekten dom vill åt, eller är det bieffekten av en helt annan?, jag blir alvarligt fundersam när man lyssnar på bla CFR folkets minst sagt nervösa stämma när dom kommer in på hälsoriskerna av nedfall av de olika kemikalierna som diskuteras.


PS Henryhope!
Den har inte kommit upp förrän nu ;)

Posted on: 2011/11/16 21:47
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#7


See User information
lustigt, en kompis ringde från Nacka bara för att berätta om det, då gick jag ut och det var helt vansinnigt här också

Posted on: 2011/11/16 22:14
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#8


See User information
Network: Spännande. Var har uppgifterna blivit publicerade?.

Kan man se vädermanipulation med ögonen?, hur länge har sverige sysslat med vädermanipulation och i vilken utsträckning?.

Tänk att alla de tusentals människor som har studerat k-strimmor i flera år, aldrig har sett dessa chemtrails och rappoterat om det.

Quote:
Henryhope: "En annan märklig sak...ingen måne ikväll fast det är stjärnklart och alla stjärnor har samma position som igår samma tid"


Helt fantastiskt. Militären borde hyra dig, du måste ha mycket bra ögon.



Posted on: 2011/11/16 23:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#9


See User information
Anser du att det är en bra taktik att försöka förlöjliga människor, fungerar det för att föra fram sin egen syn på saker och ting?

Posted on: 2011/11/17 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#10


See User information
Quote:
"One simple way to debunk chemtrails is to look at the basic claim that “chemtrails are geoengineering”
as portrayed in WITWATS the movie.

The “Chemtrails are geoengineering” hypothesis says that geoengineering has been taking place in the form of aircraft placing aerosols of various substances in the atmosphere to ameliorate global warming by blocking sunlight.

If, in fact, such a geoengineering program were being implemented, such a program would result in an increase in aerosol density in the atmosphere.

The facts show that earth’s Global Aerosol Optical Thickness(AOT) has been decreasing during the time frame that the chemtrails hoax has been around, and specifically a downward trend has resulted in an AOT which has reached a 30 year low.
see:
Science 16 March 2007:
Vol. 315 no. 5818 p. 1543
DOI: 10.1126/science.1136709
Long-Term Satellite Record Reveals Likely Recent Aerosol Trend
Michael I. Mishchenko*, Igor V. Geogdzhayev, William B. Rossow, Brian Cairns, Barbara E. Carlson, Andrew A. Lacis, Li Liu and Larry D. Travis
http://cee.engr.ucdavis.edu/faculty/…chenko2007.pdf"



Posted on: 2011/11/17 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#11


See User information
Mycket bra info samling här som bemöter allt som finns där ute: http://contrailscience.com/how-to-debunk-chemtrails/

Posted on: 2011/11/17 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#12


See User information
Tree, det där var en debunkingsida, som bland annat dissar filmen "What in the World are they Spraying".. Litar du på debunkingsidor efter att vi har haft våra egna "debunkers" på vaken!?

Posted on: 2011/11/17 0:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#13


See User information
Quote:
Chriss. Anser du att det är en bra taktik att försöka förlöjliga människor, fungerar det för att föra fram sin egen syn på saker och ting?


Chriss: jag ställer bara rättvisa frågor till grundlösa påståenden.

Men absolut, vi har alla ett mer eller mindre skadat intellekt, det är viktigt att hjälpa folk som är halvsöndriga och börjat bli medvetna att inte hamna i ett trosystem som skadar deras intellekt mer. När någon har lämnat verkligheten och lever enligt egna regler och kan se saker andra inte kan se etc, så är det bara vänligt att peka ut det, kanske slutar med att personen kommer tillbaka och ger en en kram och erkänner att den hade fel.

Psilocybin hade hjälpt många, att inse att de inte är i kontroll, att släppa sitt ego, att ta Ctrl+Alt+Del på sin hjärna och in med ett nytt operativsystem, och man kommer aldrig absorbera propaganda på samma sätt igen. Gemensam kulturell programmering, förutbestämda beteendemönster, politisk och social hjärntvättning och kontroll kommer aldrig bita på de flesta likadant igen... Allt det blir som något utomjordiskt som man har svårt att förstå.

Posted on: 2011/11/17 0:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#14


See User information
Tebe: Det är en hemsida som bara bemöter just chemtrails, den förnekar inte möjligheten av vädermanipulation, har faktiskt aldrig sett någon bättre sida i ämnet, då den bemöter varenda påstående man kan hitta och har väldigt mycket info samlat.

Från vad jag har läst, var det någon kass journalist som hittade på namnet "chemtrails" och gav detta namnet till hemliga sprayningar av militären, hemliga sprayningar han inte själv har avslöjat eller vad för typ av sprayningar det rör sig om. Så vad är det han talar om egentligen?. Sedan är det några konspirationstokar som har spridit felaktig info angående hur k-strimmor beter sig. Alla som är övertygade om chemtrails, använder t.ex argumentet att k-strimmor bara kan stanna kvar några minuter, detta är kraften internet kan ha när felaktig info sprids som en cancer, även "vakna" kan falla för grupptänk.

"What in the World are they Spraying" går inte igenom någon vetenskap eller data som backar upp vad dom säger i filmen, utan det är mer intervjuer med folk som säger vad dom själva tror, den är också fylld av faktafel som du kan läsa här: http://contrailscience.com/what-in-the-world-are-they-spraying/

Antar jag är en chemtrail debunker!

Riktig vädermanipulation är dock något jag har studerat sen något år tillbaka och hur man experimenterar med olika gifter och kemikalier på befolkningar behöver avslöjas, det finns många riktiga problem där ute, men chemtrails över sverige är inte en av dom.

Posted on: 2011/11/17 1:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#15


See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Tebe: Det är en hemsida som bara bemöter just chemtrails, den förnekar inte möjligheten av vädermanipulation, har faktiskt aldrig sett någon bättre sida i ämnet, då den bemöter varenda påstående man kan hitta och har väldigt mycket info samlat.

Från vad jag har läst, var det någon kass journalist som hittade på namnet "chemtrails" och gav detta namnet till hemliga sprayningar av militären, hemliga sprayningar han inte själv har avslöjat eller vad för typ av sprayningar det rör sig om. Så vad är det han talar om egentligen?. Sedan är det några konspirationstokar som har spridit felaktig info angående hur k-strimmor beter sig. Alla som är övertygade om chemtrails, använder t.ex argumentet att k-strimmor bara kan stanna kvar några minuter, detta är kraften internet kan ha när felaktig info sprids som en cancer, även "vakna" kan falla för grupptänk.

"What in the World are they Spraying" går inte igenom någon vetenskap eller data som backar upp vad dom säger i filmen, utan det är mer intervjuer med folk som säger vad dom själva tror, den är också fylld av faktafel som du kan läsa här: http://contrailscience.com/what-in-the-world-are-they-spraying/

Antar jag är en chemtrail debunker!



Riktig vädermanipulation är dock något jag har studerat sen något år tillbaka och hur man experimenterar med olika gifter och kemikalier på befolkningar behöver avslöjas, det finns många riktiga problem där ute, men chemtrails över sverige är inte en av dom.



Problemet med alla dessa teorier eller trosuppfattningar är att de kan alla vara helt möjliga om man tittar på hur vår historia ser ut med div mänskliga expriment etc etc som är bevisade i dag ! En sak som jag funderat på den sissta tiden är tex 9/11 och hur jävla klumpiga de varit med hela aktionen, det är så många frågetecken runt hela händelsen att man nästan kan tro att det gjorde allt för att just bli "upptäckta" eller är de så jävla blåsta så de tror att alla skulle gå på det ?

Vädermanipulation existerar i dag, i en form eller en annan, det vet vi....för det har forskats mycket på det, så möjligheten att de "sprayar" skit är högst möjligt och skulle inte lyfta på ögonbrynen 1 mm om det skulle bli bevisat !

Posted on: 2011/11/17 1:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#16


See User information
Det har publicerats på Facebook, gruppen Investigate Chemtrails Sweden och även Vakens grupp.
Ja, att det påstås att det sprayas Barium och aluminium i relation till de höga halterna av Barium i vårt blod (se Ulf Brånells testresultat på www.alternativjournalen.se) och en hög förekomst av aluminium i mark och vatten är bara tillfälligheter. K-strimmor, tryck på Gilla-knappen...

Posted on: 2011/11/17 8:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#17


See User information
Jag har aldrig direkt trot att jag sätt dessa "Chemtrails" då jag inte kan avgöra skillnaden mellan dem och contrails men igår var himlen oskyldigt vit och det kändes som det kom ett plan var femte minut över saluhallen i centrala Göteborg

(Har aldrig upplevt något liknande)

Posted on: 2011/11/17 13:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#18


See User information
Har observerat feta chemtrails över Eskilstuna idag och det var ett bra tag sen jag såg dom sist.

Posted on: 2011/11/17 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#19


See User information
Jupp Network, det var illa den 16/11.

I Göteborg var det den värsta Chemtrails-dagen jag och polarn någonsin sett.

Det låg vid ett tillfälle tre eller fyra kryss på rad.

Vi kunde räkna till fem "flygplan" som körde samtidigt.

Vid ett tillfälle när jag tittade upp såg det ut som om två plan flög "rote", där ett plan var "point" och det andra följde. De lade ut trails brevid varandra, det såg väldigt koordinerat.




Posted on: 2011/11/17 18:29
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#20


See User information
Quote:

Snapcase skrev:

Vid ett tillfälle när jag tittade upp såg det ut som om två plan flög "rote", där ett plan var "point" och det andra följde. De lade ut trails brevid varandra, det såg väldigt koordinerat.


Det går lätt att spola tillbaks flightradar24.com upp till 16 dagar bakåt för att se vilka plan det var. (Om planet inte har ADS-B transponder syns det dock inte.)

T.ex. runt kvart över 12 flög BAW878 och AFR2062 över Göteborgsområdet på ungefär det sätt du beskriver.
http://www.flightradar24.com/2011-11-16/11:15 (klockslaget är GMT)

Posted on: 2011/11/17 19:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#21


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Snapcase skrev:

Vid ett tillfälle när jag tittade upp såg det ut som om två plan flög "rote", där ett plan var "point" och det andra följde. De lade ut trails brevid varandra, det såg väldigt koordinerat.


Det går lätt att spola tillbaks flightradar24.com upp till 16 dagar bakåt för att se vilka plan det var. (Om planet inte har ADS-B transponder syns det dock inte.)

T.ex. runt kvart över 12 flög BAW878 och AFR2062 över Göteborgsområdet på ungefär det sätt du beskriver.
http://www.flightradar24.com/2011-11-16/11:15 (klockslaget är GMT)



Jaha ?
Varken du eller andvändarna här betvivlar att flygplanen var uppe i luften så varför länka till radar som bekräftar det ?
Frågan är varför det såg ut som det gjorde

Posted on: 2011/11/17 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#22


See User information
Quote:
Det går lätt att spola tillbaks flightradar24.com upp till 16 dagar bakåt för att se vilka plan det var. (Om planet inte har ADS-B transponder syns det dock inte.)


zpz2 du kanske kommer ihåg att du och jag har diskuterat det här tidigare?



I vilket fall som helst så är min åsikt att vi aldrig kan se dessa plan på flightradar24.com. Jag kommer inte ihåg vad det andra webbaserade programmet heter som en av mina polare använder förutom flight24, men där var det inte heller möjligt att se dessa plan.

Personligen tror jag det många(kanske de flesta) av chemtrailsplanen inte är "vanliga" plan, utan kanske en nyare generation av flygfartyg som inte används för civilt bruk. Men de kan också vara något helt annat.

http://www.youtube.com/results?search ... 3l1l1l1l0l237l237l2-1l1l0

Min egna erfarenhet är att dessa plan låter väldigt lite eller inget alls, jag och en polare var i Drammen, Norge och jobbade. Vi var på ett bygge som låg nära toppen av bergskam med utsikt över stan.

När jag tittare upp såg jag hur det kom ett plan och lade ut en chem. Jag sade till min polare;

- Jäklar va fort han flög och såg du vad lågt han gick, vad tror du, mellan 2000 och 2500 meter?

Min polare svarade:

- 3000 max, (15 sekunders paus), men tänkte du på att han inte lät något?

Jag hade inte tänkt på det, men när han sade så tänkte jag; Skumt vi borde ha hört det, eller?

Och JA, jag är hyfsat bra på att bedöma höjder på flygande plan. Gick fallskärmskurs -96 och har 1000 hopp, min polare är mer erfaren hoppare än jag.

Alla kärror jag har hoppat låter hörbart ner till backen när de är på final på 4000 meter och passerar över ens huvud. Vissa låter väldigt mycket.

Vi kan ha misstagit oss, men jag tror inte det...




Posted on: 2011/11/17 21:42
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#23


See User information
Dom två första fotona tagna kl 0900 16/11 och det tredje 1320 15/11 ( Göteborg )

Resized Image

Resized Image

Resized Image

På fotot ovanför ser man hur flera stråk bildat molnliknande formation.


Det var nästan lika mycket den 15:e som den 16:e, och till och med icke troende reagerade.


Det kanske är svårt för en del att minnas tillbaka 5, 10 , 15 år , men så här såg det fan inte ut för 15 år sedan. Och den 16:e var det värsta jag sätt än så länge....

Från den 16:e kl 0900.

Tre paralella stråk Norr-Söder. Kallar jag för Pisa- Trondheim -rutten.
Resized Image


Och här har vi då ett Chemtrail- Plan ( Pisa- Trondheim-rutten ) utan identifikation och jag påstår att det även saknar transponder.

Jodå. Det finns Piloter som har snackat........

http://www.youtube.com/watch?v=7TQKx3W971Y


Posted on: 2011/11/17 22:12

Edited by sparta88 on 2011/11/17 22:33:17
Edited by sparta88 on 2011/11/17 22:45:59
Edited by sparta88 on 2011/11/17 22:47:05
Edited by sparta88 on 2011/11/17 22:51:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails i stor mängd över Sverige 11-11-16
#24


See User information
Quote:

Snapcase skrev:
Quote:
Det går lätt att spola tillbaks flightradar24.com upp till 16 dagar bakåt för att se vilka plan det var. (Om planet inte har ADS-B transponder syns det dock inte.)


zpz2 du kanske kommer ihåg att du och jag har diskuterat det här tidigare?



I vilket fall som helst så är min åsikt att vi aldrig kan se dessa plan på flightradar24.com.

Av dina "fem flygplan som körde samtidigt" kunde inget ses på flightradar24? Låter mycket osannolikt, vet du vilken tidpunkt det var?

Quote:

Personligen tror jag det många(kanske de flesta) av chemtrailsplanen inte är "vanliga" plan, utan kanske en nyare generation av flygfartyg som inte används för civilt bruk. Men de kan också vara något helt annat.

Har du frågat någon flygledare eller pilot vad de tror?
Menar du att det är flygplansmodeller som är hemliga?

Quote:

Min egna erfarenhet är att dessa plan låter väldigt lite eller inget alls, jag och en polare var i Drammen, Norge och jobbade. Vi var på ett bygge som låg nära toppen av bergskam med utsikt över stan.

När jag tittare upp såg jag hur det kom ett plan och lade ut en chem. Jag sade till min polare;

- Jäklar va fort han flög och såg du vad lågt han gick, vad tror du, mellan 2000 och 2500 meter?

Min polare svarade:

- 3000 max, (15 sekunders paus), men tänkte du på att han inte lät något?

Jag hade inte tänkt på det, men när han sade så tänkte jag; Skumt vi borde ha hört det, eller?

Det tror jag inte. Jag har aldrig nånsin sett ett plan på under 3000 meters höjd som lämnat kondensspår (med undantag från kondens som bildas i ändvirvlar vissa dagar).
Att du inte hörde planet talar också starkt emot att det flög på under 3000 meters höjd.

Quote:

Och JA, jag är hyfsat bra på att bedöma höjder på flygande plan. Gick fallskärmskurs -96 och har 1000 hopp, min polare är mer erfaren hoppare än jag.

Det betyder inte att du behöver vara duktig på att bedöma höjden på flygplan. Det är mycket svårt att bedöma höjden på något som flyger högt upp eftersom det inte finns några referenspunkter.

Quote:

Alla kärror jag har hoppat låter hörbart ner till backen när de är på final på 4000 meter och passerar över ens huvud. Vissa låter väldigt mycket.

Vi kan ha misstagit oss, men jag tror inte det...

Ja de flesta flygplan är hörbara från marken på 4000 meters höjd. Men du anser att "chemtrails-planen" inte är det? Kan du då förklara vilken teknik de skulle kunna använda sig av som är så tyst?

Posted on: 2011/11/17 22:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS