vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Varför steg elpriset 300-400%?
#1


See User information
Varför steg elpriset 300-400% för ca 2 veckor sedan?
Resized Image

http://www.nordpoolspot.com/Market-da ... /Area-Prices/ALL1/Hourly/

Enligt Energimarknadsinspektionen (och likaså all media):
"En ökande elanvändning bidrog till att spotpriserna i Sverige och övriga Norden steg märkbart under den gångna veckan jämfört med sommarens ovanligt låga nivåer. Fyllnadsgraden i vattenmagasinen är fortsatt mycket god även om tillrinningen avtar"
http://www.ei.se/sv/nyhetsrum/nyhetsb ... -pa-elmarknaden-vecka-33/

Men någon ökad elanvändning kan knappt urskilljas:
Resized Image

http://www.nordpoolspot.com/Market-da ... /Consumption/ALL/Hourly1/

Men var det något annat som hände den 10-11 Augusti då elpriset steg?
Jo Ringhals 4 stängdes ner för revision (11 Aug - 14 sept), och 800 MW effekt försvann från nätet (vilket förövrigt motsvarar ca 3 X sveriges vindkrafts nuvarande medeleffekt).
http://www.vattenfall.se/sv/aktuellt-driftlage-ringhals.htm.


Så det var alltså inte sveriges arbetare som orsakat prishöjningen genom att börja jobba igen efter semestern, utan avstängd kärnkraft som tvingade fram import och dyrare elproduktion.

Ska det vara så svårt fär våra myndigheter att tala sanning, eller för våran media att ta reda på den?

Posted on: 2012/8/22 23:41
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#2


See User information
Nu får dina vänner som driver vindkraftverk mer pengar. Var glad att deras investering äntligen börjar löna sig, de investerade rätt ändå visar det sig. Nu behöver de inga statliga bidrag för att gå runt. Måste vara det bästa som har hänt dem. Nu kanske fler bygger vindkraftverk när statligt finansierad (subventionerad) kärnkraft inte längre snedvrider elmarknaden.

Posted on: 2012/8/23 0:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#3


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Nu får dina vänner som driver vindkraftverk mer pengar. Var glad att deras investering äntligen börjar löna sig, de investerade rätt ändå visar det sig. Nu behöver de inga statliga bidrag för att gå runt. Måste vara det bästa som har hänt dem. Nu kanske fler bygger vindkraftverk när statligt finansierad (subventionerad) kärnkraft inte längre snedvrider elmarknaden.

Vindkraften behöver 60-70 öre för att gå jämt ut, just nu ligger spotpriset runt 30 öre och till det kommer certifikat (subvention) på 15 öre, 45 öre täcker inte heller kostnaderna, fortfarande går varje verk back med 50-150 000 kr i månaden. Så tyvärr sitter dom på pottan ändå. Det vi sett under sommaren är extremt, men dessa låga priser (under 10 öre) visar vad svensk energiproduktion borde kosta när allt fungerar och vi tom kan exportera våran el till andra länder så dom kan minska sin koleldning, detta är precis vad vindkraftslobbyn hejat på, men inte sagt att vindkraften i ett sådant läge kommer att gå med brutal förlust.

Sedan är kärnkraften inte subventionerad, dom betalar Effektskatt (straffavgift) på 5 öre per installerad KW. Att betala många miljarder i straffavgift är inte att vara subventionerad.

Posted on: 2012/8/23 9:43
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#4


See User information
Låter som att det är dags att hela Sverige börjar tillverka el från gravitationskraft och slutar springa som ett gäng höns runt en tupp. Varför vågar ingen säga att gravitationskraft är en kraft precis som vindkraft och solkraft?

MVH

Posted on: 2012/8/23 11:07
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#5


See User information
Själv fick man rekord låg elförbrukning juni månad "159kwh". Då har man endå en hel del aparater som drar el dygnet runt. Men så länge solen skiner så kan man alltid använda solcellerna, som knappast var en billig investering, men priset på lite självständighet brukar aldrig vara speciellt billigt.

Jag brukar köra på fast kilowatt pris för att undvika vansinniga förändringar i priset, även om man säker hade tjänat mer i det stora hela på att ha rörligt nu under sommaren. Frågan är om man vill vara med i spelet eller inte.

Posted on: 2012/8/23 11:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#6


See User information
En statligt finansierad försäkring måste betraktas som subvention. Om kärnkraften skulle betala sin egen olycksfallsförsäkring så skulle de aldrig kunnat byggas. 5 öre per KW är en struntsumma som är till för att förvilla dig.


Jag är så trött på alla som vill betala elpriset genom skatten. Betala för elen du förbrukar och minska skatten för oss alla! Alla bidrag till kärnkraften äcklar mig. Att jag sedan kan tänka mig en nästa generations kärnkraft är en annan fråga. Men då ska det inte vara subventionerat av skattepengar!

Så länge som försäkringen är statlig kommer jag vara emot kärnkraften!

Posted on: 2012/8/23 12:49

Edited by pingubenji on 2012/8/23 13:05:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#7


See User information
Och gravitationskraft vill ni fortfarande inte prata om?

Även om det kan ge er alla en ekonomisk frihet samtidigt som energifrihet blir en verklighet?

Hur många vill egentligen uppleva äkta frihet, det är det egentliga frågan vi bör ställa oss :(

Posted on: 2012/8/23 13:24
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#8


See User information
Ja du Anvendernamn,

börjar du ana att det är viktigare för de flesta att ha rätt och att försvara sin nuvarande världsbild än att koncentrera sig på positiv problemlösning.

Vi gör ett experiment, vi bygger din manick och ser hur lite energi man behöver för att ha ett dubbelt så kul liv som medelbromsklossen.

200kwh/år borde räcka långt för 2 pers, lite lyse den mörka årstiden samt lite för tillverkning av kolloidalt silver, vill man chatta vidare så drar en asus eee pc typ 9-10 watt inklusive skärm, till allt annat finns elfria alternativ .

Rätt många lever idag i denna vår ankdamm i torpstugor utan el och majoriteten av dessa hävdar att det är ett behagligt liv även om det skiljer sig mot det vanliga "Råttracet "

För varmvatten är lika uppskattat en kall dag oavsett hur man värmt det, kan man göra det utan att förstöra framtida människors och djurs möjlighet att leva ett friskt intressant liv så känns det spontant som ett hett alternativ.

Om våran gemensamma arbetsinsats är anledning till att det idag finns el, oavsett generationsteknik, hur kommer det sig då att privata bolag begär betalt för denna el, pengar kan inte bygga kraftverk det kan endast svettiga idioter med ryggvärk göra och dessutom resten av livet betala för det med ännu mera arbete.

Detta är ett bevis på att "systemets" sk. skola är värdelös, alla har läst matte 9-12 år och få kan räkna.

Kunskap är en färskvara och de som idag skor sig på majoritetens ignorans kommer inte frivilligt att uppmuntra till såna initiativ som vår energiske vän föreslår.

Att de som resonerar/gnäller mest om elpriser är de som mest motarbetar såna initiativ är dock en gåta och säkerställer elmaffians pedofilresor till exotiska platser dit man tar sig på ett givetvis politiskt korrekt sätt via flygplan som endast lämnar kondensstrimmor efter sig och inget annat.

Dags för lite anal magnetism kanske, lev väl och spar på strömmen.

ps. kolla gärna hur många böcker det finns på biblioteket om Nikola Tesla och hans arbete HeHe. ds.


Posted on: 2012/8/23 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#9


See User information
Bygger ni en sådan maskin och låter mig testa den en vecka så köper jag den av er till bra pris så att ni har råd att bygga tio till och sälja dessa till mina vänner. Ni kommer bli stenrika. Mindre snack och mer verkstad om fri energi så kommer er vision bli verklighet!

Posted on: 2012/8/23 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#10


See User information
Är extremt rik på erfarenheter och all världens sk. valutor kan inte kompensera detta, testa att klippa en tusenlapp i hundra bitar och bjud ut den för halva priset på blocket, den är värdelös utan det är TRON som förtrollar majoriteten.

En säck potatis eller en trave ved är nåt med äkta värde, energi ja, ska man skaffa så många sladdförsedda grejor som möjligt bara för att de finns trots att all, just det ALL industri bygger på att förstöra natur hur man än försöker förtränga det.

Det är inte lätt eller ens önskvärt att från den ena dan till den andra tvärt ändra på det invanda, däremot en vettig målsättning att gå mot nåt bättre för alla inklusive naturen, och bör väl ändå starta med att dom som vill och har orken kvar får ta del av alternativ som bevisligen existerar så man kan vänja sig vid tanken och förhoppningsvis välja det bättre innan vi blir piskade till att överge denna konstlade livsföring som mejar ner all form av liv.

Så visst, blir detta ett lyckat experiment så kan väl alla som istället för att tro och med öppet sinne vågar testa alternativ och inte missbrukar denna möjlighet få chans att delta.

Har inga detaljer men vår vän får fylla i luckorna, minimalism är modellen annars är det ett villospår som så mycket annat.

Under tiden så kolla vad med sladd som kan gå till återvinning HeHe

Posted on: 2012/8/23 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#11


See User information
Det är lungt, jag har redan 2 miljoner som jag ska få av en kille som antagligen inte äger ett öre och 3 milijoner från en annan kille som antagligen inte äger ett enda öre han heller, när jag byggt ihop ett billigt gravitationselverk som dom vill köpa..

Jag tänker inte tjäna några pengar på kunskapen att ett hjul snurrar om du sätter magnet utanför hjulet och lägger en järnkula i hjulet.. Det är inte raketvetenskap och det känns inte nödvändigt att försöka tjäna pengar på någon annan människa genom att kunna det.. Lite för basisk kunskap för att se sig själv som nån energi-messias som bör få trälarnas pengar inte i utbyte mot uppfinningen utan i utbyte mot produkten som uppfinningen skapar medans vi behåller kunskapen för oss själva hahah.. Nä det var väl exakt det som gjorde så vi inte fick reda på den här enkla kunskapen..

Frågan är väl bara hurmånga som vill lämna Matrix om jag visar dörren ut, jag trodde folk skulle rusa ut direkt men det är inte så lätt, när dom flesta inte är redo att bli urkoppla ur matrix, få energifrihet helt enkelt..

Läs här om ni vill se trollattack på sånna här idéer https://www.flashback.org/t1945632
En kille börja nästan skrika att det är ett hot mot vetenskapen precis som intelligent design är ett hot och dom som pratar om intelligent design, som jag tycker är otroligt intressant att diskutera och det blir ännu mer intressant att diskutera när satanistclowner börjar skrika att det är hot mot vetenskap när det är vetenskap som visar det som dom inte vill se hahaha

MVH

Posted on: 2012/8/23 21:21
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#12


See User information
Jag kan säga varför elpriset steg 300-400%, det var endast för att vi diskuterade gravitationskraft för lite och att det finns andra möjligheter som gör att vi alla skulle kunna tillverka våran egen el gratis..

Visst hade väl elpriset gått ner nu?

Då betyder det att vi är på rätt väg när vi diskuterar grvaitation och andra sätt att ge folk energifrihet. Om jag satte elpriset och hade koll på internetforum så skulle jag absolut sänka priset på el om folk är så pass förbannade att dom börjar hitta sätt att bli energi-oberoende..

Tänk jag skulle sänka elpriset direkt om jag såg att sånnt diskuteras på internet för jag skulle förstå att jag tillverkar el gratis och säljer den dyrt till folk som inte har det lika bra ställt.

Känndes lite lika när jag skrev på forumen om att starta brevprojekt, då blev det debatt på tv som följd av det och sen var det lite tyst, brevprojektet lite nertystat.. Och jag undrar, blev dom rädda där eller är dom villiga att ha debatter helt plötsligt om saker som media väljer att inte skriva om så ofta.. haha

Det är brevprojekt gott folk och gravitationskraft som kan få svenska politiker och media och bli väldigt nervösa för att hella befolkningen ska få reda på sanningen och att politiker sedan kommer få stå ut med långa rättegångar för landsföräderi medans svenskarna med rent mjöl i påsen lever i det nya svenska paradiset där alla har gratis energi och inte en enda makthavare eller mediastation kan göra något fuffens utan att folket organiserar brevprojekt för att stå som ett enat folk mot förtryck och informations"censur"..

Ooh du den känndes skön att skriva

MVH

Posted on: 2012/8/23 22:10
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#13


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
En statligt finansierad försäkring måste betraktas som subvention. Om kärnkraften skulle betala sin egen olycksfallsförsäkring så skulle de aldrig kunnat byggas. 5 öre per KW är en struntsumma som är till för att förvilla dig.


Jag är så trött på alla som vill betala elpriset genom skatten. Betala för elen du förbrukar och minska skatten för oss alla! Alla bidrag till kärnkraften äcklar mig. Att jag sedan kan tänka mig en nästa generations kärnkraft är en annan fråga. Men då ska det inte vara subventionerat av skattepengar!

Så länge som försäkringen är statlig kommer jag vara emot kärnkraften!

Effektskatten på 5 öre/KWh gör ca 5 miljarder per år, struntsumma?

Sedan skriver du om "subventioner" för en icke existerande försäkring, vi betalar väl inte ett öre för någon "olyksfallsförsäkring" för kärnkraften. Visst, skulle det hända något fruktansvärt så lär stadskassan användas för evakuering sanering osv, men händer det inget, så är det ingen kostnad, hade försäkringen varit privat så hade det däremot blivit svindyrt, dessutom ägs den mesta av kärnkraften ändå av staten. Sveriges försvar har inte heller någon försäkring för en enda av sina enheter, skulle varenda stridsvagn, lastbil, båt vara försäkrade av försäkringsbolag, skulle sverige gå i KK direkt. Och hur är det med vattenkraften förresten, betalar staten deras "olyksfallsförsäkring" också? Dammar som brister kan ödelägga väldigt mycket.

Kan du redogöra för den årliga kostnaden för kärnkraftens "olyksfallsförsäkring"
eller iallafall "Alla bidrag till kärnkraften"?

Tänk även på att dyr elproduktion gynnar kärnkraften!
Ska vi ha elpriser som betalar för vindkraftens produktionskostnader utan subventioner, så hamnar vi på ca 1 kr KWh (70öre + 30 för reglerkapacitet). kärnkraften producerar för ca 10 öre (då har jag räknat bort effektskatten) då får kärnkraften en vinstmarginal på 90 öre. då snackar vi bortåt 50 miljarder i vinst årligen! (och 0 för vinden)

kärnkraft är farlig och bör bytas ut mot säkrare och realistiska lösningar, men dit hör inte vind och andra resurslukare som kräver subventioner för att överhuvud taget gå runt. Bygg ut älvarna, köp rysk gas, eller varför inte invadera Norge, där finns förutsättningar för vattenkraft så det räcker och blir över ;)


Posted on: 2012/8/24 0:31
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#14


See User information
ja invadera Norge så vi slipper säga dom förbjudna orden: gravitationskraft och gratis energi..

Posted on: 2012/8/24 1:35
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#15


See User information
Men Hallåå,

vadan detta enorma energibehov, kan det vara så att energi genererar energi , så med andra ord så kanske alla soffpotatisar skulle ut och motionera fläsket så slapp vi kanske bränna energi på alla dessa bekvämlighetsmanicker.

Gänget Mathernita nere i Europa har haft sin "frienergiomvandlare" typ 25 år den kallas Testastika, ser ut som en bordsmodell av en Jukebox och ger c:a 3Kw beroende på luftens fuktighet.

Tills nyligen så fanns en hel del info om detta men inte längre, fick dom ett litet anonymt samtal tro ?

När "systemets" forskare/socialbidragstagare var på besök fick dom veta 2 saker, att det är skitlätt att bygga en frienergiomvandlare man behöver bara finna en fridfull plats i naturen och meditera/visualisera med osjälviska intentioner typ 10-12 år så kommer svaren inifrån HaHa, de flesta sk. forskare fick en smärre hjärtattack av tanken på att bara sitta i naturen, huga det är ju bara en råvarukälla .

Nummer två var att trots att det är ett lugnt, fredligt och mycket tolerant community så var man rörande överens att majoriteten av systemslavarna var inte mogna att ta ansvaret att i dagsläget disponera en sån mackapär.

Tänk 3000 watt, hur många stolpskott skulle nöja sig med 3000 watt på villkoret att det var helt kosnadsfritt ? Ja men jag har råd att ha 7 st det är min rättighet, känns det igen, jag,mej,mitt osv, förträng och skit i konsekvenserna för allt liv.

Fullständigt ansvar för tanke, ord och handling vill få tala om, ännu mindre finna vägar dit, för då är det slut på slavägare/slavar och ingen kan längre behålla kontrollen över andra, så det är inte globalistpsykopaterna som är värst utan kreti och pleti som trots avsaknad av fungerande antenn ska leka kommers med smulorna som ramlar ner från kommersöverhetens smörgåsbord.

Blind tro måste vara det bästa sätt att hindra sig själv att finna bättre vägar, ett lätt exempel: fundera en stund var vi papegojor fått egna bevis på hur GRAVITATION funkar och framförallt vad det är, har vi själva via experiment mm kommit fram till nåt eller är det 3:e partsinfo vi rapar runt, kan det istället handla om elektromagnetism typ, eller, kanske.

1:a hands info är sällsynt om man tänker till, men å andra sidan vem har tid att finna svar när man har fullt upp med att diskutera spotpriser, aktiekurser och vilket fantastiskt parti, Jesus ellerGalactic Federation som med sitt trollspö kommer att städa bort det vi alla ställt till med.

Intressanta tider verkligen, lev väl och va försiktiga när ni bankar pannan i väggen, lagom är bäst.

Posted on: 2012/8/24 6:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#16


See User information
Elspriserna stiger för att generationerna innan er präglats till att bli beroende av el som funnits billigt, enlekt och bekvämt att hämta i uttaget. Nu är det inte så längre.

Det är en högst påtaglig ingrediens i den smet som går ut på att skinna er in på bara kroppen så att ni ska stå utblottade och skrika på hjälp. Helst av allt ta till våld, så systemets robotväktare får legitimitet att fängsla eller döda er.

Helt genialt. Kommer dock inte att fungera fullt ut på grund av fritänkande kreativa människor. Fri tanke och kreativitet har skapat t ex denna, bygger en just nu:

http://www.richsoil.com/rocket-stove-mass-heater.jsp

Posted on: 2012/8/24 7:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#17


See User information
Jag har i åratal försökt få hit folk till området där vi bor, utan resultat. De allra flesta trivs alldeles utmärkt med stadslivet och alla bekvämligheter. Vissa har kommit men det har ofta visat sig att de står totalt handfallna inför den uppoffring, framför allt vad gäller fysiskt kroppsarbete, som det innebär att leva utanför fåran.
Har en liten hund, en toypudel. Hon har fångat harungar och käkat upp dem. Detta lilla "gosedjur" är mindre domesticerad, uppenbart, än många av dessa människor!

Ivan Pavlov hade mycket rätt, hans arbete har betytt oerhört mycket för eliten.

Så, Nomad har väldigt rätt så som han så ofta har i sina inlägg men med viss modifikation.

Det behövs el, må den komma från gravitation om man får det att fungera eller från kinesiska lätta vertikala vindkraftverk. Vartsomhelst,bara inte kraftbolaget.

Elen ska driva sågverk, verktyg mm som jag själv får använda. Hade det varit som på Karl-Oskars och Kristinas tid (eller som i Amish-kulturen)
hade manskapet kommit och huggt i, brädorna och stockarna hade bilats fram, leran hade trampats i kar.
Nu blir det en tvångsblandare med trefas. Vi har gjort både och här, blandaren var minst slitsamt.

I väntan på att barnen ska växa upp, alltså.

Posted on: 2012/8/24 8:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#18


See User information
Jag blir så trött på individer som inte har en aning om vilka reglermöjligheter som redan finns. Sluta lägga på kostnader för reglerkraft. Vi har redan massor med gratis reglerkraft i Sverige.

http://www.landskapsskydd.se/pic/KVA- ... ndkraft%20i%20Sverige.pdf

Och ja, vattenkraften ska också betala sin egen olycksfallsförsäkring. Privatisera försäkringarna så att privata försäkringsbolag kan kräva ordentliga kontroller (privata försäkringsbolag slösar inte med sina pengar på samma sätt som staten, de sätter högre krav på kontroller för att undvika onödiga olyckor/utbetalningar)

Att bygga ny kärnkraft är löjligt dyrt, jag tror inte du förstår vilka summor det handlar om nuförtiden. Ekonomin går inte ihop för kärnkraft.

Försäkringskostnader finns det massor med studier på. Det uppgår i extremvärderingen till $3.40 per KWh. Det slår vind lätt!

http://grist.org/nuclear/2011-06-04-n ... xpensive-and-uninsurable/

Posted on: 2012/8/24 10:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#19


See User information
Tyskarna lagrar enligt vad jag hörde på radion vind- och solenergi som bildas som överskott när det blåser kraftigt eller är starkt solsken genom att omvandla den till vätgas som dom blandar i existerade "stadsgas"-nät. Blandningen funkar tydligen utan att explodera och det finns massor av plats.

I Sverige använder vi inte så mycket gas idag men faktum är att med gas kan man driva både spis och kylskåp, det vet varenda husvagnsägare.

Tyskarna menar faktiskt allvar med alternativ energi. Jag åker varje år över gränsen vid nordsjökusten och häpnar över den enorma mängden vindkraftverk. Just nu sågas hela skogar av mellanstora kraftverk av samma typ som exempelvis med Falkenberg helt sonika ner och skickas till uländerna och så monterar man upp enorma exemplar som är lika höga som tornen på Öresundsbron i deras ställe.

Praktiskt taget varenda sydvänd takyta är täckt av enorma solceller som ger upp till 20.000 watt (enda problemet är att eftersom solkraft inte går att stänga av så vägrar brandkåren att spruta på hus med solceller på taket under dagtid!).

Vi har spillt de senaste tio åren till ingen nytta i Sverige på grund av kärnkraftsmaffian.

Dom har lurat oss att köpa tyska kärnkraftverk som nu måste monteras ner till enorma kostnader...

Varför finns det inga genier i Sverige längre??? Vart tog dom vägen, Nobel, Alfa Laval, Ericsson, von Platen och allt vad dom hette. Återväxten verkar noll. Kvar återstår bara en flock svansviftande skälliga idioter... (jag menar förstås inte er, kära vakenläsare)

Jag kan inte göra mer och har redan emigrerat, men debatten är helt hopplös...

Posted on: 2012/8/24 10:37
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#20


See User information
De faktiska "kostnaderna" ingen verkar ta till sig är förstörda berg, skogar och vattendrag, men visst det är ju bara en produktionsfaktor och skall omsättas i ekonomisk tillväxt som ingen dessutom begriper, vilken jävla tillväxt ? för vem?

Däremot det som skulle behöva växa, friska matväxter som i sin tur med en hel del utförsbacke och hemlängtan å med en nypa tur dessutom kanske kan balansera bristen på ämnen som krävs för en fungerande antenn/hjärna har svårare och svårare att växa på grund av rådande ignorans som just bla. orsakas av nämnda brister i vår föda, typ moment 22.

Det är inte födan i ens liv som räknas utan livet i vår föda, och som en vis man sa : för att kunna förverkliga sina innersta drömmar krävs extremt bra föda, så husmans/sjukmanskost duger dessvärre inte.

Network, håller med om att livet är en resa och som så mycket så kan man endast välja alternativ man känner till för stunden, viljan att med öppet sinne finna bättre lösningar bör väl uppmuntras och när vi alla har ett intressant givande frisk liv som inte sker på bekostnad av andras liv då kan vi njuta en extra lång stund, schysst målsättning som inte drabbar nån negativt.

Har mer och mer upptäckt att verktyg utan sladd öppnar nya dimensioner och på nåt vis av sig självt bidrar till mer glädje under arbetet och framförallt verkar minska stressen, nån slags koma/meditationsgrej, kul är det å så slipper man magnetfältet i händerna.

Kan ju bero på att man inte längre har "karriär" HeHe och därmed frigör tid som t.o.m. räcker till navelpillning , katt å hundklappning i timmar mm.

Har kört Solosåg ett antal år med MS och en dag ringde jag till uppfinnaren av denna såg Bengt Byström och bad honom klura ut ett sätt att såga plank med hjälp av ett manuellt sågblad "typ gersåg" med div. stöd och anhåll där två glada dragare kör åt varsitt håll, han skrattade INTE åt detta utan sa :
du skulle bli med till Afrika och se vad dessa uppfinningsrika/pengafattiga människor hittat på för att fixa plank å brädor.

När vi släpper individualismens grepp så kommer återigen arbetskraft att frigöras och när vi återigen fattar poängen med samarbete då kan det bli intressant igen att skapa både det ena å det andra.

Njut av dagen alla , å apråpå kroppsarbete så kan det ju va så att det rent av kan vara nyttigt, dessutom slipper man både kostnader och pungsvettsdoft i källaren på gymet.

Posted on: 2012/8/24 10:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#21


See User information
Vad sägs om att Vaken säljer byggsatser för gravitationselverk?

I paketet ingår 2 cylindrar och en magnet, en cylinder gjord av järn och den större av aluminium. Den större måste vara upphängd på en ställning så den kan snurra fritt.

Vad händer då om vi har en stor aluminiumcylinnder med en järncylinder inuti om vi sätter magneten utanför cylindrarna?

Ganska självklart att såfort magneten börjar "dra" i järncylindern så kommer aluminiumcylinden snurra..

Men hur många vill egentligen uppleva riktig frihet? Jag kan bara visa dörren som går ur matrix men jag kan inte få folk att gå igenom dörren även fast jag försökt att putta ignom några mäniskor genom dörren..

Posted on: 2012/8/24 12:19
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#22


See User information
anvendernamn, har du utfört dessa experiment eller har du bara tänkt ut dem i huvudet?

Posted on: 2012/8/24 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#23


See User information
Jag har testat principen på mindre skala än vad dom gjorde i videoklippet..

Vad skulle du gjort om du var järncylindern instängd i en aluminiumcylinder som är ett omagnetiskt material, om vi attraherade dig med magnet från utsidan?
Klart du skulle dras upp på ena sidan av cylindern och sen skulle gravitationen tynga ner den sidan av cylindern eftersom magneten påverkar inte aluminiumcylindern, endast gravittaionen kan göra det..
Det finns bara ett resultat med den här principen.

Och det är kontinuerlig vridkraft, så länge magneten attraherar järncylindern..

Posted on: 2012/8/24 12:55
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför steg elpriset 300-400%?
#24


See User information
Aluminium är ju inte magnetiskt? Kanske man på nåt sätt kan balansera ett magnetiskt material med ett icke magnetiskt? Är det så du tänkt?

Posted on: 2012/8/24 12:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
63 user(s) are online (63 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 63

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS