vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



TTIP
#1


See User information
TTIP vansinnet närmar sej.
250 000 personer gick i går ut på Berlins gator för att demonstrera, men.. inte ett ord om detta på svensk TV? Aftonbladet skrev några rader, Expressen inget.
en kortis på radio var det enda jag hittade, och då var antalet demonstranter minskat till 100 000. http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=6275945


internationellt fanns det i alla fall lite mer.

Reuters:
http://www.reuters.com/article/2015/1 ... sts-idUSKCN0S40L720151010

Spiegel:
http://www.spiegel.de/video/freihande ... berlin-video-1615857.html


Euronews:




Å lite mer video






Posted on: 2015/10/12 0:06
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#2


See User information
https://en.wikipedia.org/wiki/Transatl ... nd_Investment_Partnership

Jag tycker att det pratades rätt mycket om saken för ett par år sedan men sen dess har det varit rätt tyst. I stort sett går det ut på att få Europa att acceptera GMO och köpa amerikansk gas och olja istället för rysk.

Det påstås också att det skall ge mer pengar i plånboken för gemene man, typ en fem-sex tusen i snitt per år, plus att en massa nya jobb skulle skapas.

Det lilla jag själv sett av amerikanska varor har inte gjort mig till motståndare till ett sådant avtal. Även om udden verkar riktad mot Ryssland importerar vi väl i nuläget inte särskilt mycket därifrån (även om jag såg en nytvättad fin långtradare från Ryssland på färjan till DK för två dagar sedan).

Men varför denna upphetsning??

OBS att jag med detta inlägg vare sig stödjer eller förkastar TTIP, jag skulle välkomna en klartext om var skon klämmer, det jag läste ovan fick inte mitt piss att koka.






Posted on: 2015/10/12 19:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#3


See User information
Oj oj oj, är det verkligen så illa med dej Asgeir!
Ärligt talat trodde jag att du hade lite mer omvärldskoll
Jag menar att du inte hört om TTIP de senaste 2 åren....? Det var väl då det offentliggjordes, sedan dess har kritiken bara ökat med åren. Att avtalet kommer att innebära. 5-6 tusen mer i plånboken låter lika trovärdigt som öl och vin på Konsum måndagen efter att vi röstat för EU inträde, men folk gick på den bluffen (jag med) å nu sitter vi i skiten. Vi blir ständigt lurade in i avtal på detta vis.

Det mest kritiserade i TTIP/TPP avtalen är väl det att storindustrin ska sätta upp egna tribunaler/domstolar där dom utan insyn kan besluta att bestraffa länder som dom anser hindrar deras handel. tex om ett land (som undertecknat avtalet) vill säja nej till tex GMO-odlingar och fracking på dess mark, eller nej till skadliga kemikalier i mat/matproduktion osv, så kan dom helt utan demokratisk omröstning eller insyn inrätta sanktioner mot det landet. Systemet som införs är med andra ord rent fascistiskt ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism )

Detta är (som jag ser det) moroten den globala storindustrin ges för att leda in oss i NWO. För att lura/leda in oss andra så använder dom moroten/piskan Agenda 2030 via FN. Tillsammans har man då uppnått 100% globalt styre och 0% demokrati =fascism (för vi får ju varken rösta i tribunalerna eller FN)


TTIP: A Wolf In Sheeps Clothing:






"New World Next Week"
Corbett Report & Media Monarchy diskuterar saken
(startar 5.40)





Hela avtalet är inte avslöjat, och de värsta sakerna kommer förmodligen inte avslöjas förrän efter det har undertecknats.
men här är några detaljer. (TTIP och TPP är i stort samma avtal, men avser olika regioner)


The TPP Could Kill the Internet
http://bit.ly/1j4CZcG

The Trans-Pacific Partnership Negotiations Are Finished: Here’s What You Need to Know

http://bit.ly/1LjEoat
TPP Trade Agreement Text Won’t Be Made Public for Four Years
http://ind.pn/1KW8IX9

NWNW Archive: TPP
http://bit.ly/1LALVDO



kanske kanske (håll tummarna) får man 5-6 tusen mer i plånboken per år, är man bara tillräckligt girig så kanske man kan acceptera avtalet med dessa förhoppningar.

Posted on: 2015/10/13 9:32
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#4


See User information
Faktum är att jag fick en broschyr om just det du säger för kanske ett par år sedan. Det stod också i broschyren att man försökte genomföra detta utan att precis överupplysa allmänheten.

Precis så har det sedan gått till, därför kan man förmoda att de tillgängliga skohorn och lämpor som behövs redan är använda och att loppet är kört, och jag kan bara sitta och nicka och säga att precis så här har jag alltid föreställt mig att det hela skall gå till sist.

Men vad jag inte begriper är varför dom här krafterna inte smyger sig in där marken är bättre förberedd???

När jag själv var i sexton-sjuttonårsåldern älskade jag svarta skjortor och att marschera och stå uppställd i formation i stel givakt och invänta hårda strama kommandon.

Jag närmast dräglade över fascistlitteratur och slukade alltihop rått.

När jag såg bilderna från den jättelika trupp-paraden i förrgår i Nordkorea blev jag plötsligt kåt på sådana upplevelser igen.

Tänk att få marchera i trupp över en jättelik marchplats och med stelt utsträckt arm få känna den enorma samhörighetskänslan ända in i döden som var mitt yttersta mål för över femtio år sedan.

För några minuter satt jag formligen och dräglade av åtrå efter en sån upplevelse igen men efter endast en timma var Youtubeklippet slut men jag är verkligen avundsjuk på KimJongUn som fått skåda detta, och hans vältrimmade baletttrupp på flera miljoner man som fick marschera.

Nå, min tanke är inte att predika för mina gamla perversiteter, men jag undrar verkligen: VARFÖR SLÅR INTE NORDKOREA OCH DOM HÄR FASCISTERNA IHOP SINA PÅSAR OCH SKAPAR ETT TOTALT LYCKORIKE FÖR SÅNA DÅRAR SOM JAG VAR EN GÅNG???

Den som är lika pervers som jag har verkligen något att drägla över här

https://www.youtube.com/watch?v=PzPvhrh7gLM



Posted on: 2015/10/13 11:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#5


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Faktum är att jag fick en broschyr om just det du säger för kanske ett par år sedan. Det stod också i broschyren att man försökte genomföra detta utan att precis överupplysa allmänheten.

Precis så har det sedan gått till, därför kan man förmoda att de tillgängliga skohorn och lämpor som behövs redan är använda och att loppet är kört, och jag kan bara sitta och nicka och säga att precis så här har jag alltid föreställt mig att det hela skall gå till sist.

Men vad jag inte begriper är varför dom här krafterna inte smyger sig in där marken är bättre förberedd???

När jag själv var i sexton-sjuttonårsåldern älskade jag svarta skjortor och att marschera och stå uppställd i formation i stel givakt och invänta hårda strama kommandon.

Jag närmast dräglade över fascistlitteratur och slukade alltihop rått.

När jag såg bilderna från den jättelika trupp-paraden i förrgår i Nordkorea blev jag plötsligt kåt på sådana upplevelser igen.

Tänk att få marchera i trupp över en jättelik marchplats och med stelt utsträckt arm få känna den enorma samhörighetskänslan ända in i döden som var mitt yttersta mål för över femtio år sedan.

För några minuter satt jag formligen och dräglade av åtrå efter en sån upplevelse igen men efter endast en timma var Youtubeklippet slut men jag är verkligen avundsjuk på KimJongUn som fått skåda detta, och hans vältrimmade baletttrupp på flera miljoner man som fick marschera.

Nå, min tanke är inte att predika för mina gamla perversiteter, men jag undrar verkligen: VARFÖR SLÅR INTE NORDKOREA OCH DOM HÄR FASCISTERNA IHOP SINA PÅSAR OCH SKAPAR ETT TOTALT LYCKORIKE FÖR SÅNA DÅRAR SOM JAG VAR EN GÅNG???

Den som är lika pervers som jag har verkligen något att drägla över här

https://www.youtube.com/watch?v=PzPvhrh7gLM




Just nu pågår en kampanj för att påverka den amerikanska kongressen. Hoppet finns ju att den inte godkänns där.

Posted on: 2015/10/14 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#6


See User information
Greenpeace som jag har stor respekt för är ju mot GMO och det verkar som om självaste Monsanto börjar dra öronen åt sig, så om hotet om framtvingande av import av GMO-lantbruksvaror är borta ur avtalet verkar det väl mer smakligt?

Posted on: 2015/10/14 11:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#7


See User information
Jag kanske skall klargöra min inställning till USA: under min uppväxt i Göteborg var stan Sveriges port mot Väster. För min egen del betydde det dels att min farmor bodde i Brooklyn istället för Majorna, dels att jag försökte (och lyckades) få sommarjobb på Amerikalinjens båtar för att ta mig dit.

Min farmor hade flyttat till USA redan på tjugotalet och när andra världskriget kom var hon hyttjungfru eller vad det heter och gjorde åtskilliga atlantresor med allierade konvojer. Det var mycket riskfyllt, hon var med om tio sänkningar och fick efter kriget en fet pension för sin tid som Coast Guard. Själv besökte jag ju några gånger New York och insöp en del stämningar men var inte lika överdrivet imponerad som så många andra. Men jag fick en del coola upplevelser... som t.ex att röka majspipa i Greenwich Village, tillbringa en kväll med Robert Zimmerman (even more famous than Bob Dylan ever was) och mycket annat, liksom lite av livet i the Blues Brothers eller Fritz the Cat om nu någon minns vad det står för. Men jag träffade också många amerikanska flyktingar från Vietnamkriget och gick med i deras vapenvägrarkyrka ULC där jag fortfarande är vigd präst och som jag aldrig gått ur.

Kort och gott, jag är ingen nutidsmänniska i det avseendet och har svårt för mycket av det som sägs i dessa spalter av det skälet. Men jag har aldrig vägrat att lyssna till folk, det har flera gånger visat sig att trots att jag haft rätt i allt väsentligt i hela mitt liv, så hade jag inte intagit den ståndpunkten utan att lyssna till sånt jag inte gillade.

Så om någon föreslår att vi helt enkelt går ihop med USA, så är jag inte per automatik emot det.

Det finns bra och dåligt folk i ALLA läger...

Nu kanske någon undrar hur detta går ihop med det jag skrev om fascism i föregående inlägg. Jo det är mycket enkelt, en en enda pipa hasch förändrade mitt psyke totalt från att ha varit en stenhård fanatisk svartskjorta till en skuttande hippie gick på femton sekunder... min världsbild ändrades från en svartvit buddistspiral till ett sant kaleidoskop på ett ögonblick och så har jag förändrats, varje vridning av synfältet bildar genast spännande nya mönster. En enda liten glödande småklump, utan tobak... fantastiskt!!!

Om jag ångrar något? Ja, givetvis, jag har fått många feta erbjudanden jag tackat nej till, så jag får skylla mig själv för min nuvarande situation. Men ge mig, aldrig, och trampar ni mig på halsen så väser jag...

https://www.youtube.com/watch?v=e7qQ6_RV4VQ

Posted on: 2015/10/14 18:38

Edited by Asgeir on 2015/10/14 18:54:04
Edited by Asgeir on 2015/10/14 18:59:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#8


See User information
Man ska nog inte blanda i hop ett lands befolkning med dess makthavare, själv står jag alltid på folkets sida oavsett nation, hyllar eller hatar dom sin ledare pga propagandan dom utsätts för så låter jag inte det avgöra min åsikt om dom, propaganda har ett så enormt genomslag att man måste vara mycket stark, kritisk och påläst för att inte ryckas med, får känslorna styra så har man snart den åsikt de med mest pengar vill att man ska ha.


När det gäller TTIP/TTP så är det förövrigt FN som satt upp det avtalet, inte USA (även om man kan skönja ett "visst" inflytande därifrån)

Posted on: 2015/10/19 9:21
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: TTIP
#9


See User information
Breaking! TPP Trans-Pacific Partnership Full Document

The TPP Was Supposed To Be Kept Secret From the Public For 5 Years! New Zealand Held True To the Principle Of Transparency And Released It! Here Is The Full TPP Document http://www.tpp.mfat.govt.nz/text








Posted on: 2015/11/5 20:50
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS