Vakencorner

Re: Först teori, sedan praktik i hat
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Igår kommenterades saken i dansk TV av en idiot som sade sig vara expert på svenskdanska förhållanden. Det råkar jag också vara. Idioten drog genast nazikortet och babblade sen på att svenskarna alltid tyckt som tyskarna och att nazismen fortfarande var levande i Sverige!
Det här skulle jag kunna bemöta så effektivt att han finge emigrera till... tja var är såna idioter välkomna? Östra medelshavsstranden nånstans??? Å andra sidan har danskarna just fått sörpla i sig nazianklagelser nyligen med bilder av Løkke i uniform och Den Lille Havfrue behängd med beslaglagda smycken. Dags för lite SANNING eftersom detta är Vaken. När jag var barn fanns det en skola en bit ifrån där jag bodde, jag var där några gånger och tittade eftersom det var den skolan jag skulle ha börjat i om jag inte hals över huvud hade ryckts iväg till Sverige. Där fanns det ett rep över skolgården. På ena sidan repet de etniskt rena danska barnen, på den andra "de tyska" barnen vars olyckliga mödrar hade varit ihop med tyska soldater och drabbats av en ohygglig graviditet. Dessa "tyska" barn fick inte besöka läkare, inte inneha och äta godis och vem som helst fick slå dom, bara man skrek ordet "stikker" samtidigt. Dom fick heller inte försvaras av vuxna som för övrigt också riskerade hårdhänt behandling om dom hade gjort nåt. Det fanns ett stort numera bortglömt koncentrationsläger utanför Århus där över 60.000 "tyskar" var hopträngda i flera år under förfärliga förhållanden innan man slängde ut dom till Tyskland och då fick dom knappt ha kläder på sig och det var ändå flera år efter kriget. Själv skakade jag ibland av skräck eftersom flera av dessa tyska barn tydde sig till mig som räddades av att "vara svensk" men jag visste ju att morsan hade jobbat i Tyskland före och under kriget. Liksom de många tusen danskar som värvade sig till Waffen SS (de svenska SS-männen var bara någon procent av de danska = 180 st). Ähum.
Posted on: 2016/1/31 10:38
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
Re: Först teori, sedan praktik i hat
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag letade på Youtube för att illustrera med videon från det stora slagsmålet i Stockholm häromdagen, nu när det sägs att händelserna på Sergels torg var bluff, men hittade det inte.
Men istället hittade jag det här som klart visar att det är möjligt att det INTE är en bluff, gå in nån centimeter och se själva https://www.youtube.com/watch?v=QuZHOYX9udY
Posted on: 2016/2/3 12:36
|
|||
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login