vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Hur kan någon vara förvånad över "it-skandalen"???
#1


See User information
Efter 2010 har det tagits flera riksdgsbeslut som går ut på att underlätta och stödja insamlande av uppgifter om svenska medborgare. Givetvis har detta skett genom de enklaste kanalerna som samtidigt är de som har bäst koll på medborgarnas åsikter, nämligen partierna.

Mest känt historiskt är socialdemokraternas rapportering av kommunister till USA under kalla kriget men det är bara en del av det hela.

Initiativtagaren till den senaste bravaden är förmodligen "en nyttig idiot" i Alliansen, kanske den eventuella efterträdaren till Löfven...

Denna nöt måste knäckas med försiktighet.

Posted on: 2017/7/25 8:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan någon vara förvånad över "it-skandalen"???
#2


See User information
Hela affären avslöjar också vilka otäcka möligheter det finns att bli grundlurad av it-tekniker. Dom som är yrkesmän har samma makt över sina uppdragsgivare som läkare över sina patienter!


Därför tycker jag att det nu pågående mediedrevet kan slå helt fel. Det är långt ifrån säkert att en ny regering skulle vara bättre rustad att hantera dom här frågorna som ju faktiskt är yrkeshemligheter hos en väl avskärmad grupp.

"Avskärmad" för att ingen begriper deras fackspråk...

Jag har den senaste tiden försökt att få kommentarer från i mitt tycke intelligenta personer om vad blockchains och bitcoins egentligen är men bara skördat vad jag uppfattar som generad tystnad!

Det är här som jag tror dödsstöten kommer för nästa regering.

Jag befarar att även en ren SD-regering står med rumpan i vädret...

Posted on: 2017/7/26 8:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS