vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Och hur tolkar man detta då..?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Och hur tolkar man detta då..?
Man har bett till Gud/Gudarna i ett antal Tusen år.

Men inte har det dykt upp någon !

Vi kan ju sätta oss ner och bejaka denna text och hoppas på Hjälp Utifrån och bli helt handlingsförlamade när NWO fortsätter sin Agenda. Det är kanske det som är meningen.

En del " Tokstollar " skulle säkert kunna tro att det är en Invasion på gång.

Utdrag ur meddelandet :

"Även om människan som individ besitter många potentialer så tycks det svårt att utöva dem på ett civiliserat sätt. Så är fallet bland de flesta av er främst av geografiska/politiska skäl. Ni är flera miljarder och utbildningen av era barn, levnadsvillkoren för er och era djur och växter kontrolleras av en liten skara av era politiska, ekonomiska, militära och religiösa företrädare.

Era tankar och era övertygelser är formade för att göra er till slavar samtidigt som de ska få er att tro att ni har full kontroll över era liv och er framtid.

Men det är en lång väg mellan ens önskningar och vad man klarar av att skapa när de verkliga spelreglerna är okända för en. Den här gången är det inte ni som är erövraren

Förutfattad information är en strategi ägnad att användas på människor. Att använda sig av inplanterade tankar, känslor och organismer som inte hör till er via diverse teknologier är en gammal strategi.

Underbara möjligheter till utveckling står nu sida vid sida med möjligheterna till förtryck och destruktiva hot. Både farorna och möjligheterna existerar nu. Men, ni kan endast förstå det som ni tillåts känna till.

Just nu väger enorma möjligheter till framsteg för människan över mot undergångs hot. Dessa faror och möjligheter finns nu. Men ni kan ändå bara uppfatta vad som presenteras för er. Slutet på era naturresurser närmar sig samtidigt som inga långsiktiga lösningar har presenterats."

Så Sant !

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det kommer från tjuren och är brunt, så tolkar jag det.

Källa ? Är det han snubben som snackar med utomjordingar som varnade för en ny flodvåg

Posted on: 2006/8/17 12:08
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Verkligen.

Tror du vi är dom enda Intellegenta varelserna i denna Galax ?

See User information
Om VI är intelligenta eller inte beror nog vad man lägger in i det ordet.

Vad beträffande annat liv i universum tror jag nog inte vi är ensamma, därmed inte sagt att jag tror att vi någonsin kommer etablera kontakt.

Jag antar att du tror på annat liv, tror du då också att kontakten kommer ske via telepati efter ett kedjebrev på internet ?

Posted on: 2006/8/17 12:25
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
verkligheten, är ju den att det redan finns en kontakt..
ta en titt på denna Crop Circles: Quest For Truth med väldigt övertygande bevis att dessa sädescirklar hur som helst inte är gjorde av oss människorna. se bilder: http://www.lucypringle.co.uk/photos/2006/jul.shtml

här är ett offentlig press på att dom har varit här länge som kom i skymundan när den ägde rum några dagar innan 9/11:
http://www.disclosureproject.org/npcwebcast.htm

mer filmbevis från privatpersoner, militär, nasa..
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... de=flat&order=ASC&start=0

så frågan är inte när lr om vi får kontakt utan snarare när vi får träffa dom..

See User information
Det här kan man bara tolka som tarvligt dravel, faktiskt...
Först lite hokus pokus om varför ingen kan se dom...sedan lite hot om att nån jättearmada och om man då inte tror på dom så är det försent...... Låter ungefär som vanliga predikningar.

"Är ni inte med oss är ni emot oss"

"Tror ni inte på gud kommer ni till helvetet"

Såklart att det finns liv ute i universum, det vore mycket märkligt annars.
En dag satt jag på busshållplatsen och väntade. Jag satt å tänkte på hur en typisk rymdvarelse borde se ut, då hoppade en skata över vägen och det slog mig att denna skata kanske är en typisk rymdvarelse. En varelse som lever på en planet snurrandes i rymdens enorma vidder.

Posted on: 2006/8/17 12:52

See User information
Ja du neurook, du och jag har helt skilda uppfattningar om vad bevis är.

Den kommersiella kraften bakom cirklarna är med all sannolikhet större en den "kosmiska"...

Posted on: 2006/8/17 13:03

Anonym
om du skulle tittat på filmen innan du postade så skulle du förstå att vi inte kunnat göra cirklarna.. så om inte vi gör dom vem gör? det ser ja som bevis

och att dom gått ut till allmänheten i national press club, vad kräver du för bevis, att de landar på rödan matten utanför vita huset?

Anonym
Verkligen.

Mitt Programerade sinne har svårt att tro på en kontakt.

Jag vill se det med egna Ögon , men avfärdar det inte så lätt som du gör det.

Jag stämplar inte Folk som " Idioter " för att dom tror något annat !

Det kanske inte du heller gör.

See User information
Nej, stämplar ingen som idiot p.g.a att man tror på utomjordingar och cirklar.
Vad jag efterlyser är lite nyanser och eget tänkande.
Finns det alternativa förklaingar ?
Är det mest troligt att vi få kontakt vi cirklar, kedjebrev eller via SETI ?

Vad det gäller "meddelande till världen" är det svårare att ta troende på allvar.

Posted on: 2006/8/17 13:48

See User information

Posted on: 2006/8/17 15:03

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper