vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#1


See User information
Här följer en jämförelse mellan ett Chemtrail-plan och ett Contrailplan
Alla foton är tagna vid samma tillfälle.

Steg 1. Detta är ett Chemtrailsplan som flyger på relativt låg höjd. Uppskattningsvis någonstans mellan x000-1x000 fot
Notera att en bit bakom planet bildar kemikalierna ett vitt streck.
(Planet syns till vänster om trädtoppen)
(Chemtrailet anas till ovanför till höger om trädtoppen)

http://s86.photobucket.com/albums/k92 ... refPage=&imgAnch=imgAnch1

Posted on: 2006/8/19 18:45

Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:04:48
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:05:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#2


See User information
Steg 2

Här kommer vid samma tidpunkt på betydligt högre höjd (antagligen 33000 fot) ett "vanligt flygplan" med ett vanligt contrail. Se när det planet på hög höjd korsar det tidigare chemtrail-planets kurs. Se hur det tidigare chemtrailplanets kemikalier hänger kvar i luften. Senare sprids dessa ut och bildar en "haze"

http://s86.photobucket.com/albums/k92 ... refPage=&imgAnch=imgAnch4

Posted on: 2006/8/19 18:48

Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:07:14
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:15:49
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:18:50
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#3


See User information
Steg 2.

Här syns hur det "vanliga flygplanets" contrail (frusen vattenånga) hänger kvar i ca 20 sekunder. Flygplanet flyger antagligen på 33000 fot

http://s86.photobucket.com/albums/k92 ... refPage=&imgAnch=imgAnch3

Posted on: 2006/8/19 18:49

Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:09:44
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:17:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#4


See User information
Steg 4

Här ses i vänstra sidan det ordinarie högre planets contrail försvinna efter ca 20 sekunder medans chemtrail-planets trimma hänger kvar nere till höger


[img]http://s86.photobucket.com/albums/k92/chems_01/?action=view¤t=IMG_5075.jpg[/img]

http://s86.photobucket.com/albums/k92 ... view¤t=IMG_5075.jpg

Posted on: 2006/8/19 18:50

Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:12:02
Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:50:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#5


See User information
Brännvid (full EXIF-info finns på samma sida som respektive foto)

Bild 1 - 210mm
Bild 2 - 55 mm
Bild 3 - 18 mm
Bild 4 - 18 mm

Jag skriver detta då teleobjektivet på foto 1 får planet att verka närmare (lägre) än det egntligen är, dock så är det uppenbart att även med hänsyn till detta så flög chemtrails-planet MYCKET MYCKET lägre.

Posted on: 2006/8/19 19:28

Edited by cfr2 on 2006/8/19 19:51:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#6
Ja, de verkar flyger på olika höjd. Det är också två helt olika flygplanstyper, turboprop (om jag inte ser helt fel) respektive jetplan.
Detta är två faktorer som gör att kondensstrimmorna blir olika.

Men jag är inte så säker på att din bedömning x000-1x000 fot är korrekt för propellerplanet. (Menar du förresten 1000-19000 fot eller vad??)

Quote:

cfr2 wrote:
Jag skriver detta då teleobjektivet på foto 1 får planet att verka närmare (lägre) än det egntligen är, dock så är det uppenbart att även med hänsyn till detta så flög chemtrails-planet MYCKET MYCKET lägre.

Så uppenbart är det inte för mig. Jag tycker inte alls att turbopropen ser ut att flyga "MYCKET MYCKET lägre".

Hade du haft en scanner/ACARS-mottagare hade du förmodligen kunnat identifiera planen och vilken höjd de flyger på.
Var är förresten planen fotograferade?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#7
Här är flygplansentusiasternas kommentarer till teorierna:

Quote:
Vad är det för tokar på det där forumet?!

Vad skulle det finnas för motiv för att sprida ut kemikalier efter ett plan?! Roll Eyes

Jag har haft min scanner i 2 år nu och kollat på varenda contrail som dragit förbi här sedan dess och de ser olika ut beroende på vädret. Ibland ligger de kvar i flera timmar och ibland försvinner de direkt och ibland blir det inga contrails alls...


Quote:
Ja du, dom verkar vara lite bakom flötet allihopa, som de flesta som tror på sådana här konspirationsteorier... Eller så har dom väldigt tråkiga liv om dom har tid och ork att sitta och slänga ut teorier om att folk styr våra tankar. Man ser ju också när man läser att när folk kommer med logiska förklaringar så ignoreras dom, helt otroligt...

Jag har en teori, dom är paranoida idioter hela bunten! När jag ser deras orimliga antaganden vill jag bara skrika på dom, men dom får väl ha sina små lekar där, det skadar ju ingen...


Quote:
Fast det är ju antagligen mest 11-15 åringar där, när jag va liten trodde jag att Wrestling var på riktigt och att hulk hogan var starkast i världen etc... men när man blir 17-18 brukar de flesta mogna till och börja tänka på viktigare saker Wink Vissa blir ju kvar i det där och isf är det ju ofta psykisk sjukdom bakom, vilket inte är något att skratta åt.

Men lite roligt är det, killen som kan avgöra höjd är ju roligast. Han verkar missat att det finns plan i olika storlekar.


http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.750

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#8
cfr2, i vilka vädersträck flög planen? Och i vilken del av jämtland?


Edited by zpz on 2006/8/21 20:56:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#9
Har fått ett synnerligen trovärdigt förslag på flygplansmodell för ditt s.k. chemtrailsplan.

http://www.airliners.net/open.file/1080170/M/
http://www.airliners.net/open.file/1018242/M/
http://www.airliners.net/open.file/1009340/M/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#10
Hittade en bild tagen med ungefär samma perspektiv..
http://www.airliners.net/open.file/0609167/M/
http://s86.photobucket.com/albums/k92 ... view¤t=IMG_5065.jpg
Ganska likt tycker jag!

cfr2 var är du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#11


See User information
Sorry, skrev förut, men var väl för sen att posta...hursomhelst

Hyfsat likt tycker jag, helt klart. Bra jobbat.

Detta var dock bara en sorts chemtrail, ett av de lägre flygande (och det enda turboprop jag sett) som antagligen beror på drivmedlet som används. Som du ser så bildas ju trailet bra långt bakom planet till skillnad från när det är jet-motor


Stämmer det att Jet A-1 är samma som JP8 ?

jag trodde att Jet A-1 alltid varit detsamma, när ändrades det isåfall?
Såhär står det på airliners.net
"JT is right, although JP-8 is actually Jet A-1, JP-12 is used it the SR-71."
http://www.airliners.net/discussions/tech_ops/read.main/16715/

Posted on: 2006/8/22 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#12
Quote:

cfr2 wrote:
Sorry, skrev förut, men var väl för sen att posta...hursomhelst

Hyfsat likt tycker jag, helt klart. Bra jobbat.

Ok, så har vi då rett ut att det rör sig om ett helt vanligt civilt flygplan? Widereo flyger denna modell på sträckan Arlanda-Trondheim, en rutt som passerar över jämtland.
Quote:
Detta var dock bara en sorts chemtrail, ett av de lägre flygande (och det enda turboprop jag sett) som antagligen beror på drivmedlet som används. Som du ser så bildas ju trailet bra långt bakom planet till skillnad från när det är jet-motor

Stämmer det att Jet A-1 är samma som JP8 ?

jag trodde att Jet A-1 alltid varit detsamma, när ändrades det isåfall?
Såhär står det på airliners.net
"JT is right, although JP-8 is actually Jet A-1, JP-12 is used it the SR-71."
http://www.airliners.net/discussions/tech_ops/read.main/16715/

"JP-8 is the military equivalent of Jet A-1 with the addition of corrosion inhibitor and anti-icing additives; it meets the requirements of the U.S. Military Specification MIL-T-83188D. It is the dominant military jet fuel grade for NATO airforces. The UK also have a specification for this grade namely DEF STAN 91-87 AVTUR/FSII (formerly DERD 2453). NATO Code F-34.2"

Turboprop tror jag använder sig av Jet A-1, men jag är inte helt säker.

Folket på g-kraft kan nog ge bättre svar, jag är ingen flygbränsleexpert.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#13
Fast det skall väl tilläggas att bränslet inte har någon betydelse för bildandet av kondenstrimmor. De bildas när kall, fuktig luft blir uppvärmt. I det här fallet att luften passerar en het turbin och på de viset FÖRÅNGAR vattnet i luften. Se dom som ett valnigt moln, samt att de har molnets egenskaper.

Ett vanligt prop plan med en icke turbinmotor kan inte bilda dess strimmor

Vatten som förångar expanders 100 tals ggr, det är därför det ser så mycket ut.
Åter igen om det hade varit låt oss säga fibrer så skulle all denna massa INTE få plats i ett flygplan, tänk bara på vilken otrolig vikt det representerar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#14


See User information
JP-8 jet fuel exposure results in immediate immunotoxicity, which is cumulative over time.

Harris DT, Sakiestewa D, Titone D, Young RS, Witten M.

Department of Microbiology and Immunology, University of Arizona, Tucson, AZ 85721, USA. davidh@u.arizona.edu

The US Air Force has implemented the widespread use of JP-8 jet fuel in its operations, although a thorough understanding of its potential effects upon exposed personnel is unclear. In the present study, the immediate effects of JP-8 exposure on the immune system were analyzed. Exposure of mice once to a single 1000 mg/m3 concentration of JP-8 for one hour resulted in significant immune organ weight loss and loss of viable immune cells from the spleen within two hours post-exposure. Although a similar exposure had no effect on thymus organ weight, it did result in significant losses of viable immune cells at one hour post-exposure. It was also observed that a loss of viable bone marrow cells could be seen at four hours post-exposure, with a return to baseline levels by 24 hours post-exposure. In terms of peripheral blood immune cells, a significant loss of viable immunecells was observed within one hour post-exposure, which became more pronounced with time. Further, it was observed that a single one-hour JP-8 exposure resulted in an immediate loss of immune function at one hour post-exposure that did not recover within 24 hours. An extension of the above experiments revealed that each additional one hour/day of exposure to 1000 mg/m3 of JP-8 promulgates the significant immunotoxicity described above. That is, spleenic organ weights, as well as viable cell numbers, continued to decline with additional days of short-term exposure. Thymic organ weights were significantly reduced at three to four days of one-hour exposures, with a continuing loss of viable cell numbers. Significantly, functional immune responses continued to deteriorate with each additional day of JP-8 exposure. Thus, low concentration JP-8 jet fuel exposures have significant effects on the immune system, these effects occur rapidly and these effects are cumulative over time.

PMID: 12868796 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Posted on: 2006/8/23 8:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#15


See User information
Ja, det är inte nyttigt att få JP-8 på sig. Precis som bensin är cancerframkallande och så vidare. Det betyder inte att avgaserna är akut farliga för människor och djur.. Användningen av JP-8 är ju försvinnande liten om man jämför med Jet-A1 dessutom..

Och visst kan man bilda små kondensationsspår med ett vanligt litet propellerplan. Det blir bara inte så mycket av dem, så man ser dem bara ifrån planet som hastigast innan de försvinner.

Posted on: 2006/8/23 17:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#16
Quote:

skeptisk1 wrote:
Fast det skall väl tilläggas att bränslet inte har någon betydelse för bildandet av kondenstrimmor. De bildas när kall, fuktig luft blir uppvärmt. I det här fallet att luften passerar en het turbin och på de viset FÖRÅNGAR vattnet i luften.

Nej... här har du allt lite fel.
Vattnet som finns i luften som luftfuktighet ÄR vattenånga, och varm luft kan hålla MER fuktighet än kall.

Strimmorna bildas inte pga uppvärmning, utan pga att vattenånga som bildas vid förbränningen tillförs luften, och när det blir mer vattenånga än luften klarar av att hålla, så bildas kondensstrimman. (tvärtom, strimman bildas ofta en liten bit efter planet, pga att luften först värms upp, och strimman bildas då inte förrän en liten avkylning skett)

Strimmor kan också bildas vid vingarna pga tryckförändringar, men detta ger normalt inga långlivade strimmor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#17
Får upprepa mig eftersom cfr2 inte svarade på frågan...

Accepterar du förklaringen att "chemtrailplanet" var ett Wideroeplan av modell Dash-8 på rutten Arlanda-Trondheim?

Och att det alltså var en vanlig contrail?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails och Contrails, se skillnaden?
#18


See User information
ZPZ: Det handlade om att du ansåg att alla plan som jag sett var på samma höga höjd och därför postade jag denna bild. Jag tycker det verkar rimligt att det är planet du angett

Det flinns olika sorters Chemtrails, både på hög höjd samt på lägre höjd

Har fler foton på 7x7 som uppenbarligen inte flyger på 10000m

Kan du få fram om Jet-A1 specen har ändrats någon gång? Antar att Dash-8 anväder det?

Samt kan någon ladda ner denna?
http://conspiracycentral.net:6969/sta ... a6f6178b77013953b1b50836f

Posted on: 2006/9/2 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS