vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Klamydiasmittade hämtas av polis
#1
Klamydiasmittade hämtas av polis
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,668529,00.html

Rätt eller fel? Eftersom det inte rör sig om en farlig sjukdom (sterilitet som resultat), som hotar mänskligheten, så ska inte staten lägga sig i. Det finns betydligt "farligare" sjukdomar som många drabbas av, men som man knappast behöver bli tvångshämtad för. En förkylning kan ju döda en person med svagt immunsystem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#2
Jo detta får mig att vrida tarmarna invertes. Detta är också vad vi kan förvänta oss av framtiden, mer och mer maktspel från polis och myndigheter. Snart kanske folk vaknar till, men de vet i f-n föresten. Samma utveckling har pågått länge och gemeneman ser sig inte själv ha någon makt över huvud taget att skrika till o säga ifrån. Jag tror att de aktivister som redan finns måste skrika ännu högre och DRA med sig folk ut på gatorna. Jag ser ingen annan lösning då det politiska systemet springer runt med skygglappar, duktigt stora.

Visst finns det ett problem med sjukdomar, men att ta till åtgärder som dessa är bara maktmissbruk i mina ögon, plåster på skavsår. Det är dags att byta ut skorna nu.

Jag skickade nyss ett relativt starkt mail till kommunalrådet här på Gotland angående den nya kongresshallen som skall byggas. Jag meddelade också att jag lägger upp alla mail i fortsättningen på webben att läsa. Vi får se vad han kommer med för svar. Kongresshallen skall kosta Gotlands kommun ca: 50 000 000kr, och det är så mycke som Gotlands kommun ligger back också. Brutala besparingar har gjorts, och detta i samband med att skatten och bensinpriset går upp. Vi får väl se vad som händer, lite demostrationer ligger nog inte långt borta nu. Vi får hoppas i alla fall.

Hare gott ...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#3
Jaha,...då var det dags för ett märkligt och huvudlöst inlägg igen av herr "A". Förkylning kan döda en person som du säger, men sällan. Det är oftast gamla och andra med lågt immunförsvar som hamnar i kistan.

Klamydia leder däremot oftast till sterilitet om man inte botar med (penis)ilin, sedan så smittas ju andra när dom knullar runt...
Man får en kallelse från sjukvården om att man måste komma dit för att få medicin emot klamydian, eftersom någon smittad har uppget ens namn och man får därför en kallelse. Går man ändå inte till sjukvården, då kommer "farbror blå" och hämtar en. Tycker det är mycket bra att polisen hämtar personer till läkare eftersom vissa uppenbarligen saknar all form av ansvar för att förhindra att det sprider sig till andra. Sedan är det enligt lag obligatoriskt att anmäla vilka man knullat med under smittoperioden, så dom också kan kontaktas och förhoppningsvis ges medicin.

Detta är ju ingen "polisstat" om du nu tycker det, det är ju faktiskt bara till för att skydda andra medborgare från att bli smittade av de klamydiasmittade som inte bryr sig.

En sjukdom som skapar sterilitet är visst på lång sikt ett hot emot befolkningsmängden, det säger ju sig självt.

Psilocyber

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#4
Visst är det en polisstatalltid, och en flitig sådan. Hela grejjen är sjuk från början till slut. Som jag sa tidigare så är detta bara ett plåster på skavsår, en bättre metod för detta är att omorganisera totalt och informera bättre. Vi vet att barn mycket tidigt blir sexuellt aktiva, och detta leder i sin tur till problem, tidigt. I flera år har vi sett att det är ett problem, och då sätter man in dessa lösningar, dåligt genomtänkt.

Ett bättre ansvar ligger till grund för en förbättring angående detta, men det är näst intill omöjligt att införa och förbättra detta i dagens kontroll samhälle, människan/ungdomar sliter sig ifrån allt mer åt det andra hållet, så det blir hela tiden moment 22.

Vi får se vad dom hittar på framöver, värre kommer det att bli i alla fall.

Hare

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#5
Sverige är en dold polisstat, vare sig man vill tro det eller ej. Om jag är sjuk, bär en sjukdom som i detta fall endast smittar via sexuell aktivitet, anser jag att alla människor ska kunna ta eget ansvar utan statens inblandning. Jag anser att det är en demokratisk rättighet att själv avgöra vad man vill göra med sin kropp, utan att storebror staten ska komma och tvångsomhänderta dig och tvinga dig till saker du inte vill.

Folk som kan tänka, kan också ta ansvar för sina kroppar och undvika klamydia. Om de inte gör det, så får de skylla sig själva, och att påstå att det är ett hot mot mänskligheten för att "alla kan bli sterila" är larvigt, för då tror man att inga människor kan ta eget ansvar för sina egna kroppar. Vill jag bli smittad med klamydia, så får jag också ta konsekvensen. Vill jag inte bli steril av klamydia, så blir jag det inte då jag kan ta eget ansvar och undvika smitta.

En förkylning som jag nämnde, är farligare, då människor med bland annat dåligt immunförsvar kan dö. Ska man inte tvångsomhänderta dessa förkylda människor också?

Ju mer man lättar på trycket och låter staten lägga sig i, desto mer kontroll blir det. Detta klamydiafall är bara början på ett totalt kontrollsamhälle.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#6
Är det en polisstat bara för att sjukvården vill decimera spridningen av en smittsam sjukdom som kan göra en steril?? !!??!??? Hahahahahahahahahahahah.....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#7
Psilocyber
Svar på din fråga: Nej.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#8
äntligen får polisen göra lite riktig nytta..!!

om jag ska vara ärlig så är grejen sjuk i sig då man som normal person som blivit meddelad om att man blivit smittad nog bör välja själv att medela dem man kan smittat..
om man har nån koll på dem så att säga.


detta är ett av miljoner problem som den svenska dubbel moralen skapar och det säger väl sig självt att polisen inte kommer kunna motverka resten av dem..

och det är här jag kan förstå dig filocyber att polisen makt kan överdrivas och samtidigt missbrukas till andra ända mål.
(för att inte nämna "order 66" i senaste starwars rullen)
men det är väl ändå polisens verkliga endamål? att missbruka våldsam makt och upprätthålla brutaliteten för oss labila homosapiens??

(hihi)



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Klamydiasmittade hämtas av polis
#9
Visst, farbror blå är ju huvudsakligen till för att hålla oss på mattan,...skönt att dom får göra lite riktigt arbete när dom fick skjutsa en klamydian till farbror vit...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
63 user(s) are online (63 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 63

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS