vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Så här svarar en stressad politiker...
#1
Hej Christer!
Jag har svarat på dina frågor och har ingenting att tillägga.
Hälsningar



Jan Lundgren
Gotlands kommun, S-621 81 Visby
Tel +46 (0) 498 26 93 35, mob +46 (0) 705 26 93 35, bost +46 (0) 498 21 62 47
E-mail; jan.lundgren@gotland.se



>>> "Christer Johansson" <cee@tele2.se> 2005-07-05 15:42



Hej J Lundgrean.

Nu har jag varit i kontakt med både folktandvård och läkare och inga tider finns lediga. Detta på grund av Era besparingar till Er kongresshall bla. Ert arbete för Gotland är totalt misslyckat i mina och många andras ögon och när kan vi förvänta oss en förbättring av detta maktspel som det faktiskt är?

Vården är den viktigaste grund det Gotllänska folket har att stå på då hälsan är vital för Gotlands framtid, och möjlighet till en god hälsa ser ni till att den försämras Jag med flera accepterar inte detta och nu frågar jag hur ni skall ombearbeta planerna för framtiden, detta är inte hållbart längre.

Du har tidigare svarat mig följande:
-------------------------------------------------------
- Folkomröstningar skall bara tillgripas i alldeles speciella fall där det parlamentariska systemet är otillräckligt.
-------------------------------------------------------

Vi ser svart på vitt att det parlametariska systemet är otillräckligt med denna massivt försämrade framtid för Gotland. Hur kan ni ha mage att ta ställning till en så viktig fråga utan att blanda in väljarnas åsikter i denna fråga? Efter det senaste mailet Du skickade till mig gick jag ut och frågade folk vad dom tyckte
angående besparingarna och kongresshallen och folk är arga och besvikna, kan jag få ett utlåtande på detta?

Eftersom Du tidigare inte svarat konkret på mina insändare i de lokala tidningarna så lägger jag nu detta mail + svaret online på webben. Debatten behöver förstärkning och fler öron behöver få ta del av direkta frågor gällande Era vansinnesbesparingar.

En påminnelse, Du har en uppgift, inte ett jobb och vi är många besvikna. Vi kräver en folkomröstning!

Hälsningar, Christer Johansson



----- Original Message -----
From: "Jan Lundgren" <jan.lundgren@gotland.se>
To: <cee@tele2.se>
Sent: Monday, June 27, 2005 9:02 PM
Subject: Sv: Re: Kongresshall!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Så här svarar en stressad politiker...
#2
Han är bra på retorik som de flesta politiker. "Jag har redan svarat på dina frågor!"

De orkar inte och de vill inte ta tag i något. Politikernas syfte är att bli politiker, det innebär pondus och makt. Om de sedan måste utföra ett arbete som politiker, struntar de ofta i. De gör endast något om den stora massan kräver det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Så här svarar en stressad politiker...
#3


......eller en "korrumperad" politiker utan visioner.

Dagens svenska politiker har inga Visioner och är totalt hjärntväddade eller styrda.

Total Justice har visioner om ett nytt mänskligt parti och nu behövs det mer än någonsin.

Ett nytt skattesystem behövs där det skall finnas några obligatoriska områden som skatten skall gå till.

Skola,sjukvård, äldreomsorg...

Andra områden skulle vara frivillig skatt på, som tex Försvaret, Kultur, ....

Dagen neddragningar i Sjukvård, äldreomsorg, skola är rena Landsförräderiet..............



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Så här svarar en stressad politiker...
#4
total justice låter för bra..
visst bör vi hålla tummarna, men jag ser dystrare på väg just nu för tillfället.. politiken brukar dessutom inte hjälpa utan skjälpa då den är mer teater för massan speciellt i detta frimurar land.

men vem e jag att komma och demonisera?
:D

cee du kanske borde försöka organisera om er "lilla" (känner ett par st som bor där och har även varit där) Ö från skratch istället och skita i komunens smutsiga ekonomi och kanske starta er egen??

http://www.ithacahours.com/swedish.html

läs den e kanon.. stora saker börjar smått..
lokal valuta bör kunna rädda oss alla så småningom..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Så här svarar en stressad politiker...
#5
Hmm, jo men problemet är att Gotland är fullt av zombies :) ... Dom sväljer och sväljer och sväljer och sväljer och sväljer och så vidare...

Mindcontrollen är total och man tror sig inte kunna påverka ens en liten myra.... Fårflocken är alltså väl samlad kan man säga...

Hare

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Så här svarar en stressad politiker...
#6
jag kan tänka mig att alla rå slaggar där borta.
men om du drar i rätt trådar (individer) så kan du nog skapa lite oreda tror ja..
önskar man kunde hjälpa till på nått sätt..

hur som helst vad tyckte du om ithicas lokala valuta?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
20 user(s) are online (20 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 20

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS