vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



När jag träffade Frank Sinatra!
#1


See User information
I september 1991 åkte jag och min bror till Oslo för att se Frank Sinatra uppträda i Spektrum Arena. Vi hade bokat rum på det flådigaste hotellet i stan och fick senare höra att även Frankie Boy bodde där. Vid 20-tiden på kvällen var vi på väg in för att se denna legendar live. Jag hade smugglat med mig en kamera in trots förbudet att fotografera. Jag tänkte inte missa min enda chans i livet att plåta Frank Sinatra live på scen. Konserten var mycket bra, Sinatra var ett fullblodsproffs in i det sista och trots att han var över sjuttio när vi såg honom hade han kvar glöden i rösten.

Morgonen därpå klev vi upp och gjorde oss redo för frukost. Vi klev in i hissen och på väg ner så hörde jag männen bredvid mig prata engelska med amerikansk accent. Jag tittade upp, och vem stod där om inte Frank Sinatra jr. Han var väldigt lik sin farsa bortsett från att han var betydligt rundare. Sinatra jr var dirigent under konserten, en uppgift han skötte med den äran. 30 år före vårt möte, 1961, då han var 19 år, blev Frank Sinatra jr kidnappad av tre män som senare fälldes och dömdes till livstids fängelse. Advokaten utverkade dock en uppgörelse som sänkte det till 16 år men de satt bara av 3 ½ rspektive 4 ½ år, men det är en annan historia.

Senare fick vi höra att Frank Sinatra Sr hade varit nere i baren under kvällen och druckit whiskey. Vet inte om det är sant, men det hade onekligen varit lite coolt om vi hade varit där samtidigt. Så ok, jag träffade aldrig Frank Sinatra den äldre......men nästan.

Posted on: 2007/1/4 16:04
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När jag träffade Frank Sinatra!
#2


See User information
Tänk om det varit idag, hade du kanske varit framme med nån smart fråga om Knights of Malta?

Posted on: 2007/1/4 17:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När jag träffade Frank Sinatra!
#3


See User information
Nja, jag hör till dem som brukar låta kändisar vara ifred. Men det är klart, skulle jag träffa på John Fogerty så skulle jag gå fram och hälsa.

Posted on: 2007/1/4 17:46
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När jag träffade Frank Sinatra!
#4


See User information
Frank Sinatra = Knights of Malta

Vad är intressant med Fogerty menar du?

Posted on: 2007/1/4 20:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: När jag träffade Frank Sinatra!
#5


See User information
John Fogerty är en gammal favorit. En av tidernas vassaste och skickligaste rockmusiker i mitt tycke. 1969 skrev han "Fortunate son" vid 23 års ålder. Den var en riktigt fet känga mot amerikansk politik och den elit som gärna skickade ut unga pojkar i krig mot Vietnam men såg till att hålla sig själva och sina söner utanför.

http://www.esnips.com/nsdoc/50470a32- ... 14617f7e2/?action=forceDL

Posted on: 2007/1/4 21:13
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS