vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#1
Hel havre finns på dom flesta livsmedels affärerna MIXA HAVRE VATTEN I EN MIXER sila , i fall man vill DRICK ! lite russin ifall man vill .....

1-2 msk havre svälj hela med vatten havren öppnar sig i tjocktarmen sväller lite samt ger mat till tarmbakterierna ...

havremust/välling ? Mixa helhavre till mjöl värm försiktigt med vatten ...

Havren är bland det mest kompletta som finns ....

Nackdel ! Lite slembildande dom som har problem med slem max 1glas dag ..... ca 1/2dl ...

Min grund mat nestår av följande

Broccoli
Blomkål
Morot
Paprika
lök
purjo
Hirs
kidneybönor
Avokado

Blomkål o broccoli äts istället för potatis el ris som jag äter ca 1dag vecka .....

________________________________________

godis

Russin
Mandlar
Nyponpulver

________________________________________

Favoritfrukost

Hirsflingor Zwicky ( smakar som risgrynsgröt )

i en glasburk mixar jag russin ,nyponpulver ,mandlar ,lifrö,

häller på gröten ...

En perfekt frukost inga blodsockerfall el hunger känslor , faktiskt så kan man vara utan mat hela dagen om man så vill ...

JÄTTEGOTT he he

okej jag kommer med mera ! men vad käkar ni då ?

Målet är att få bort genmanipulerat ,förgiftad.ingen näring skräp mat ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#2


See User information
Här är tips , OBS en vän till mig , ni kan läsa lite av hans tips....http://antiox.se/ ,,det jag tycker är viktigt är försurnigen i kroppen läs om den

Posted on: 2007/1/29 12:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#3
Till frukost brukar jag göra en fruktsmootie med spirulina algen.
Mixar Lifestream Spirulina med en två bananer, lite frysta bär (hallon är gott), valfri mjölk och lite kanel.
Man kan även blanda i fler frukter, vad man känner för.

Snabbt och smidigt att göra och smakar supergott!
En bra start på dagen me massor av nyttigheter, håller sig bra mätt med!


- Spirulina gör dig piggare och yngre
http://www.aftonbladet.se/halsa/0011/11/spirulina.html

- LifeStream`s Spirulina är en mikroskopisk sötvattensalg som innehåller över 100 olika näringsämnen - vitaminer, mineraler, antioxidanter och aminosyror. Spirulina är en naturlig källa av järn, kalcium, vitamin E, zink, klorofyll, vitamin B, folsyra, GLA och många andra potenta antioxidanter och mikronäringsämnen. Spirulina känns igen av kroppen och är ett mycket lättsmält livsmedel. Med en biotillgänglighet (upptag av kroppen) på över 95 % går så gott som ingenting förlorat.

Se mer: http://www.nyform.se/pdf/Lifestream_Spirulina.pdf

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#4


See User information
Nu under vintern så lägger jag på gröten en halv deciliter Aronia-bär och ett Havtorn-bär - ett Havtorn-bär innehåller lika mycket C-vitamin som en apelsin. Jag har med andra ord en hel apelsinlund i frysen.

Gröten är upphälld här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30563#forumpost30563

Aronia-buskar finns överallt, kommunerna brukar ha dem i planteringar. Jag plockade 8 liter på under en timme. Inga bryr sig om dessa goda suveräna bär.

Posted on: 2007/1/29 20:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#5
Quote:

novax wrote:
Nu under vintern så lägger jag på gröten en halv deciliter Aronia-bär och ett Havtorn-bär - ett Havtorn-bär innehåller lika mycket C-vitamin som en apelsin. Jag har med andra ord en hel apelsinlund i frysen.

Gröten är upphälld här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30563#forumpost30563

Aronia-buskar finns överallt, kommunerna brukar ha dem i planteringar. Jag plockade 8 liter på under en timme. Inga bryr sig om dessa goda suveräna bär.



Läste här http://sv.wikipedia.org/wiki/Aronia att..
Den svarta aronians smak är bitter och osmaklig, men fullt ätbar.
Det engelska namnet ”chokeberry” kommer av bärens sammandragande effekt på slemhinnorna i munnen.

Låter inte så goda och suveräna, hehe, men ska prova dom när jag hittar. De växer under vintern alltså?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#6


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Läste här http://sv.wikipedia.org/wiki/Aronia att..
Den svarta aronians smak är bitter och osmaklig, men fullt ätbar.
Det engelska namnet ”chokeberry” kommer av bärens sammandragande effekt på slemhinnorna i munnen.

Låter inte så goda och suveräna, hehe, men ska prova dom när jag hittar. De växer under vintern alltså?


Man kan läsa lite här om båda bären:
http://www.wideum.se/ + läs om Historier om Havtorn.

Jag tycker bären är ganska goda.

Det finns en större Aronia-buske också, där bären är mycket större också - kanske är det den här:
http://www.eplanta.com/sida_1_81.asp

Bären finns ganska lång tid på året, sent.

Posted on: 2007/1/29 20:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#7
Quote:

novax wrote:
Nu under vintern så lägger jag på gröten en halv deciliter Aronia-bär och ett Havtorn-bär - ett Havtorn-bär innehåller lika mycket C-vitamin som en apelsin. Jag har med andra ord en hel apelsinlund i frysen.

Gröten är upphälld här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30563#forumpost30563

Aronia-buskar finns överallt, kommunerna brukar ha dem i planteringar. Jag plockade 8 liter på under en timme. Inga bryr sig om dessa goda suveräna bär.


Intressant

Aronia har man inte provat ...ähh man vänjer sig säkert vid smaken

Tydligen fungerar det att frysa dom oxå ?

Det är ju perfekt om man vänjer sig nästan gratis ogiftigt ej genat går att frysa vad mer kan man begära he he

Måste fixa en jätte frys till nästa år för då blir det viltkött och aroniabär....


Aroniabär växer på aroniabusken som är ett träd. Den finns i två varianter: svart (Photinia melanocarpa (Aronia melanocarpa)) och röd (Photinia pyrifolia (Aronia arbutifolia)). Den svarta varianten är mer lättodlad och den som oftast avses. Bären är svartglänsande och hänger i klasar, likt rönnbär. Blommorna är vita. Bladen hos plantan sitter kvar långt in på hösten och har ett praktfullt utseende.

Den mörka färgen kommer av att skalet och fruktköttet är mycket rikt på anthocyaniner, bioflavonoider och polyfenoler. Aroniabären är rika på vitaminer och mineraler. Karoten/Provitamin A, B 2, B 6, B 9, C, E. Aroniabäret innehåller också flera spårämnen: järn, molybden, bor, jod och kalcium. Aronia är en av de starkaste enkla antioxidanterna vi känner till i naturlig form. Jämförelsevis är antioxidantinnehållet i bären fem till tio gånger högre än i tranbär.

Aronia har genom tiderna varit en del av folkmedicinen i före detta Sovjetunionen och Östeuropa. I Polen, Ryssland och andra östeuropeiska länder, samt Danmark, används aronia idag kommersiellt i saft-, vin- och ciderindustrin. Den svarta aronians smak är bitter och osmaklig, men fullt ätbar.

En svensk sort av arionabär är Hugin. En av de mest odlade är Brilliantissima, som är utmärkt som fågelföda. Det engelska namnet ”chokeberry” kommer av bärens sammandragande effekt på slemhinnorna i munnen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#8
Lite läskigt är det ju då bären kallas för CHOKEBERRY

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#9


See User information
Quote:

silverboy wrote:
Lite läskigt är det ju då bären kallas för CHOKEBERRY


hehe... problem med svärmor, ge henne en deciliter aronia...

Nej, det är inge fara me det. Kolla mer på denna tråd på alternativ.nu:
http://www.alternativ.nu/yabbv2/index ... 2;start=msg73456#msg73456

Editerad: Ny adress ovan...

Posted on: 2007/1/30 10:00

Edited by novax on 2007/1/30 10:21:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#10


See User information

Posted on: 2007/1/30 10:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#11


See User information
Micros kökskonster:

Frukost:
Havregrynsgröt med jordnötter, kanel och kademumma. Till det serveras varmt vatten och två knäckemackor.

Lunch
Satvisk Grönskagsgryta: (Ett recept med mycker ingredienser, samma prinsip fungerar med bara en lök och en morot)
Koka basmatiris. (Ha på 6:an tills det kokar bra, stäng sedav av plattan och låt koka på självvärmer)
Fräs lök, vitlök, purjo i gee eller jungfru olja samt blanda i kryddor.
Krydda med, ingerfära, (färsk) chili, (japansk) soja, vinäger, salt, svartpeppar, curry, koriander, spiskummin.
Lägg i linser, potatis, brokoli, blomkol, morot, paprika. Häll på vatten.
Låt koka tills det är klart.

Middag.
Rester från lunchen eller någonting mindre hopsläng, Tex en omelättt bestående av stekt lök, morot och två ägg.

Posted on: 2007/1/30 10:54
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#12
Quote:

micro wrote:
Micros kökskonster:

Frukost:
Havregrynsgröt med jordnötter, kanel och kademumma. Till det serveras varmt vatten och två knäckemackor.

Lunch
Satvisk Grönskagsgryta: (Ett recept med mycker ingredienser, samma prinsip fungerar med bara en lök och en morot)
Koka basmatiris. (Ha på 6:an tills det kokar bra, stäng sedav av plattan och låt koka på självvärmer)
Fräs lök, vitlök, purjo i gee eller jungfru olja samt blanda i kryddor.
Krydda med, ingerfära, (färsk) chili, (japansk) soja, vinäger, salt, svartpeppar, curry, koriander, spiskummin.
Lägg i linser, potatis, brokoli, blomkol, morot, paprika. Häll på vatten.
Låt koka tills det är klart.

Middag.
Rester från lunchen eller någonting mindre hopsläng, Tex en omelättt bestående av stekt lök, morot och två ägg.


Det var inte mycket till middag, min middag två macker två packet nudlar samt basilikapuckar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#13
Privat tips för dig maggot och flera för att lugna ner frustration kyla ner hettan ,öka immunförsvar och föryngrande.


ingefära ingefära ingefära passar bra med varm mjölk och lite socker eller lemonad osv.

börjar du frysa passar det inte ditt element eller för svag mage eller för mycket slagg matrial i meridianer.

Lool i kina går flesta lättkläda trots vintern nu chi cirkulerar.

NEVER Underestimate the journey in your thoughts.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#14
Quote:

TheAssasin wrote:
Privat tips för dig maggot och flera för att lugna ner frustration kyla ner hettan ,öka immunförsvar och föryngrande.


ingefära ingefära ingefära passar bra med varm mjölk och lite socker eller lemonad osv.

börjar du frysa passar det inte ditt element eller för svag mage eller för mycket slagg matrial i meridianer.

Lool i kina går flesta lättkläda trots vintern nu chi cirkulerar.

NEVER Underestimate the journey in your thoughts.


Jag och en vän har precis varit på afterwork och ätit fetaost och ingerfära
dock drack vi bättre saker en "varm mjölk" dock bara två

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#15


See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

micro wrote:
Micros kökskonster:

Frukost:
Havregrynsgröt med jordnötter, kanel och kademumma. Till det serveras varmt vatten och två knäckemackor.

Lunch
Satvisk Grönskagsgryta: (Ett recept med mycker ingredienser, samma prinsip fungerar med bara en lök och en morot)
Koka basmatiris. (Ha på 6:an tills det kokar bra, stäng sedav av plattan och låt koka på självvärmer)
Fräs lök, vitlök, purjo i gee eller jungfru olja samt blanda i kryddor.
Krydda med, ingerfära, (färsk) chili, (japansk) soja, vinäger, salt, svartpeppar, curry, koriander, spiskummin.
Lägg i linser, potatis, brokoli, blomkol, morot, paprika. Häll på vatten.
Låt koka tills det är klart.

Middag.
Rester från lunchen eller någonting mindre hopsläng, Tex en omelättt bestående av stekt lök, morot och två ägg.


Det var inte mycket till middag, min middag två macker två packet nudlar samt basilikapuckar.


Resized Image










Maggot... du får hitta någon som kan sådant där... - de finns i ett antal varianter, med olika utbildning.

Resized Image

















































Resized Image

































Resized Image

Posted on: 2007/1/30 19:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#16

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#17
ISBERGSSALLAD !

är faktiskt underskattad alla som har nått problem bör prova äta så mycket som man orkar . 1/4-1/2 per dag fungerar väldigt bra ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: MAT VAD ÄTER NI ? tips idè-r emottages : )
#18
glömde ris kan man äta rått oxå mycket bättre en kokt mindre slembildande ..

Ekologiskt ris med vatten i en skål 24tim då blir riset mjukt ...

bra för miljön/energiräkningen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS