Vakencorner

Re: farsighting
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Äter du nu... Menar du remote viewing? ![]()
Posted on: 2007/5/9 1:12
|
|||
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
ahhh, remote viewing. Jo, det var precis det jag menade. Det har lags ner så mycket tid på detta ämne och finns en del info. Kan inte tänka mig att det kan vara en total bluff, vem skulle tjäna på det. Om det inte finns folk som säljer dyra kurser, böcker eller liknande.
Posted on: 2007/5/9 2:03
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Ganska märkligt att både CIA och KGB la ner miljard belopp på det i projekt som sträckte sig över decennier. Ingen av dessa organisationer har någon vettig förklaring till varför eller om de fortfarande håller på.
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det är kanske en risk att skriva det här med skit samma. Har fått tag på litet info om hur det funkar, det är inte så svårt att få tag på. Men krväs meditation och att man är mer än en person för att testa. Tror inte att jag kommer att försöka, men det låter inte helt otroligt. Och det stora mängd info, och att det finns ett University of farsighting.
Tror inte bara att detta är någon sorts meditation, detta är nog en väldigt användbar metod.
Posted on: 2007/5/9 15:34
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Varför skulle det inte funka?
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Vill helst testa innan jag tror på det fullt ut men all desinformation som finns ute.
Posted on: 2007/5/9 15:40
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
En kompis lärde sig remote viewing och var ganska bra på det. Förenklat så går det till så här:
En person skriver på ett papper vad målet med en session är. Tex: Beskriv en gran. Sen viks pappret ihop eller läggs i ett kuvert och förses med 8 slumpmässigt valda siffror. Den som sen gör själva sessionen ser endast dessa 8 siffror och börjar sen skriva det som dyker upp i skallen på ett papper. Man följer olika procedurer för att få någon slags ordning på det som skrivs men i grunden skriver man ner allt som kommer upp i huvudet. Man ska vara bra skeptisk för att förklara bort den korrelation som ofta finns mellan målet och sessionen. Ibland kan det vara häpnadsväckande översensstämmande. Det bevisar, tycker jag, att vårt medvetande på något sätt är "direkt uppkopplat mot verkligheten". Metoden är osäker när det gäller ickeverifierbara mål (såsom aliens eller händelser i framtiden). Det som är "verkligt" och ens egna eller andras fantasier om det flyter ihop.
Posted on: 2007/5/10 16:33
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ta reda på lite om Ingo Swan, han har intervjuats av Alex Jones om jag inte minns fel, eller om det var en intervju på Coast to coast med George Noory..
Ingo har iaf skrivit en bok om remote viewing..
Posted on: 2007/5/11 0:02
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Posted on: 2007/5/11 0:12
|
|||
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Om någon är intresserad har jag ljudfiler som går in på metoder i stor detalj, orkade inte lyssna genom och vet inte om jag vill syssla med det. Tror i alla fall att det kan fungera.
Posted on: 2007/5/11 0:48
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
En kompis gjorde remote viewing på mej.......det var klockrent....jag blev mycket imponerad. Jag tänkte på en händelse i mitt liv. Berättade den för en vän som var vittne.
Viewaren satt i ett annat rum o skrev o ritade. Efter tio minuter sa hon vad hon tänkt o känt...jag tänkte intensivt på händelsen de tio minuter hon skrev. Jag fokuserade på min förlovning på Karlsbron i Prag o viewaren visade mej sitt papper...Hon hade ritat en ring, en båge o vatten som flöt under bågen....Hon trodde ringen var en byggnad men annars var det såååå imponerande. Vi var inte nära vänner o kände inte varandra så mycket utan träffades på en kurs så hon visste nada om mej. Hennes kille utbildade sig till remote v i USA, han tränade sen henne. Al Bielek o snubbarna kring Mountak o Philadelphia experimentet snackar mycket om denna teknik
Posted on: 2007/5/11 1:13
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag har personligen tränat hemma efter det materialet som finns på www.farsight.org
Mycket bra material, bra protokoll. Man får en ny förståelse för intuition av att lära sig RV. Rekomenderar det starkt.
Posted on: 2007/5/14 17:14
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login