vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#1
TV4 sänder söndagen den 27 maj morgonprogram om The Secret kl 9:00.

I samband med att Energica förlag släpper den SVENSKA översättningen av boken "The Secret - Hemligheten" kommer TV4 att avslöja Hemligheten för svenska folket. Med största sannolikhet kommer Barbro Bronsberg att deltaga och berätta om boken och filmen.

Barbro Bronsberg kommer vara en av dem som kommer presentera den svenska utgåvan av boken The Secret - Hemligheten den 31 maj i Stockholm. Boken ges ut av Energica förlag.

**********************

The secret, hemligheten är en film med 24 inspirerande ledare och tänkare som lär oss om lagen om attraktion: det vi tänker och fokuserar på får vi mer av. En kunskap som tidigare bara några få kände till, men som nu sprids med vindens hastighet.
De 24 som är med i filmen är kvinnor och män. Vetenskapsmän, kvantfysiker, investerare, psykologer, företagare, Feng Shuiexperter, läkare, teologer, och författare av kända böcker som John Gray med ”Män är från Mars och kvinnor från Venus” och Neale Donald Walsch som skrivit serien ”Samtal med Gud”.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#2
Låter skumt att TV4 skulle få tillstånd av sina ägare Bonniers att avslöja något som verkligen är hemligt...
Jävlar vad den här "The Secret" promoteas överallt, måste ta och titta och se vad the fuzz is all about..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#3


See User information
Det är den värsta agendaskiten.

Posted on: 2007/5/16 13:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#4
Här kan du se den online:
http://www.worldwidenlightenment.com/46.html

Ladda ner med torrent:
http://isohunt.com/download/11741573/%22the+secret%22

Men när den sänds på 4an så lär den vara svensktextad och det finns ju inte att få tag på än så länge.

Så sprid till alla som kan vara intresserade!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#5
Upp

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#6


See User information
Jag tog bort filmen efter 30 minuter. Jag rekomenderar alla andra att radera den. Gatekeaper är någonting som kommer till tanken.

Svartmagi är bara förnamnet.

Posted on: 2007/5/26 20:45
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#7


See User information
Quote:

micro wrote:
Jag tog bort filmen efter 30 minuter. Jag rekomenderar alla andra att radera den. Gatekeaper är någonting som kommer till tanken.

Svartmagi är bara förnamnet.


Tack micro, även om jag inte vet vad du menar med 30 min - hade du inte reklam länge för den på första sidan?

Posted on: 2007/5/26 20:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#8


See User information
Det verkar i alla fall inte som att den ska sändas längre, i alla fall inte om man tittar på tablån för i morgon (den 27:e Maj)

Posted on: 2007/5/26 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#9


See User information
Ok att filmen inte är den yttersta mystiska upplysningen som gör dig till en boddhisattva på en kväll, men har inte filmen iallafall ett visst värde?

Om inte annat så för att den skapar en del intressanta diskussioner?

Jag anser att filmen har flera intressanta poänger. Även om den helt uppenbart driver tesen om "law of attraction" in absurdum så förklarar den väl på ett spännande sätt hur många människor tänker kring hur vår verklighet konstrueras socialt.

Visst är filmen lite magiskt barnslig och sektig, men det gör ju heller inga andra anspråk.

Jag är kanske naiv i detta fallet, men jag tror faktiskt att intentionen bakom filmen "the secret" är god. (Jag har inte forskat i saken dock.) Är det någon här som vet vilka som gjort den och vilken deras dolda agenda är?

Posted on: 2007/5/26 21:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#10
Håller med timsan.

Tycker det är bra att det överhuvudtaget smyger sig igenom sån här information till allmänheten även om det i det här fallet var lite egoönskande och hollywood dramatiserande.

En sak jag inte gillar med filmen är att de inte ser helheten och varnar för att det inte är någoting att leka med att börja önska sig tio rolls royce.

Jag rekommenderar att se Hale Dwoskin
on The Sedona Method på http://www.consciousmedianetwork.com/home.htm för att förstå mer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#11
Quote:

NisseHult wrote:
Det verkar i alla fall inte som att den ska sändas längre, i alla fall inte om man tittar på tablån för i morgon (den 27:e Maj)


Ja tydligen så visar dom inte filmen som jag trodde utan de ska bara disskutera den på TV4 gomorron. Men läste även i tablån att den snart släpps i sverige.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#12
Tycker att filmen är bra för många att titta på..Filmen kan öka självförtroendet för många..

Att tänka negativt och nedvärderande om sig själv är nog värre och vanligare än att tycka positivt och vara glad..

Ser inget konstigt i filmen svartkonst eller liknande..Filmen talar sitt tydliga språk vill du inget så blir det inget det är mycket enkelt...Eller om du vill men tvekar då blir det inget heller ....

Och det är ju så det ser ut idag : Det Negativa är ju att framgång lämnar offer efter sig !!!!!!

Men det är klart ser man filmen som en trollformel med dansade häxor här och där så kan det bli fel..

"frågan är då, är det fel på filmen ?"

NOVAX är en mupp

Jag ska montera ett vindkraftverk utan för ditt fönster

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#13
http://www.thesecretsdirtylittlesecret.com

Vem är illuminati och vem är sanningen... ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#14
Tänk positivt men gör inget konkret.



Gör både och men det säger de inte. Bäääää, bäääääahä, bääää.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#15
Quote:

wikhall wrote:
http://www.thesecretsdirtylittlesecret.com

Vem är illuminati och vem är sanningen... ?



http://www.thesecretsdirtylittlesecret.com

Du lura mig trodde typ att det var porr eller nått annat kul bläää

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#16


See User information
Jo...
http://www.thesecretsdirtylittlesecret.com/thesecret.html

Ingen vaken har gått på filmens budskap.

Det är väldigt enkelt, det är bläcksvart. Tyvärr har fd. människor ingen andlig förståelse längre utan de är som öppna soptunnor och tycker att skräpet som slängs i dom skiner.

Det enda som ger en en bättre liv, och som då även är de omständigheter man har i livet>>> ger en samhället... är hur man är i förhållande till universums egenskap. Varför är det så svårt att fatta? Jag har sagt i andra trådar vad det här är för evil. Samtidigt är det evil, eller karma i "människor" som då tror att filmen är bra... det är bara till för att promota degenerering, det syns ju i inledningen av filmen, eller huuuhuuuur...

Ovakna söker bara desperat lite utrymme för att klara sig ett tag till- det börjar pressa på nu - kan några börja snappa vad det är detta tidsrum står inför, och vad det som då har massa namn... som domedagen, armageddon, skilja agnarna från vetet, eller som maya sa med sina ord mm... - det "döms" efter något - det är hela grunden - det är det som denna tid, och hela historien är till för denna tid - vi har fått denna plats för att vara med i denna tid, ha en chans att se/gå Vägen istället för att ha blivit bortsopade tidigare. Samsara är en plats som skapats. hallåhååå. Nu är de onda och non human ganska desperata... och de tar till massa knep, det ingår i agendan.

Vakna borde inte ta i en sådan film. Man kan inte alls gå emot universums principer, det är bara det som ger en det liv man får... karma. Metoder... som försöka sånt som filmen handlar om är så patetiskt och idiotiskt, fullkomligt skrattretande. Allt i livet är i fullständig ordnung, det är inget som är fel - det är styr från ovan, och under kontroll från ovan. En fånge i en cellär där för att han hör hemma där - inte för att han missat metoder via filmer.

Puckos... lite putt...

Posted on: 2007/5/31 17:46
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#17
Pajas Novax,

Det är mycket troligt att alla besitter mer förmågor än de man har tränat idioter till att tro att man har. Om du skulle besitta sådan information, presentera det då snarare än att slå ihjäl en död häst.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#18


See User information
Quote:

Tomten wrote:
Pajas Novax,

Det är mycket troligt att alla besitter mer förmågor än de man har tränat idioter till att tro att man har. Om du skulle besitta sådan information, presentera det då snarare än att slå ihjäl en död häst.


quack quack - bra du inser att hästen är död.

Bra du inser något.

Jag för in det i din journal.

Dr Klot.

Posted on: 2007/5/31 17:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#19
Du vill inte veta vilka HBT-tricks jag vill göra med din journal i din ändtarm.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#20


See User information
Quote:

Tomten wrote:
Du vill inte veta vilka HBT-tricks jag vill göra med din journal i din ändtarm.



Hörredu, det heter vad gäller mig inte "min journal", utan min CV.

Du verkar vara en våldsam typ. På Avdelningen använder vi inte våld, det är helt emot vad vi tror på.

Det kallas "Kärleksfull omvårdnad". Lightsaber skrev Avdelningens policymanus innan han själv bländades av sin egen skugga och gick bort sig i Avdelningens kulvertsystem.


Posted on: 2007/5/31 18:03
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#21

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#22


See User information
Här är en annan kristen som skriver om det. Läs hela.

"Rhonda Byrne and Oprah Winfrey ask their audience to eat from the tree in the middle of the garden. Will we fall for the same trick again? With sales topping two million already (with nearly four million in print), I believe that sadly the answer is yes."

http://onetruthministries.com/TheSecret.htm

Posted on: 2007/5/31 18:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#23


See User information
"Where do you think this most unscientific—some would say crazy—idea came from? Esther and Jerry Hicks, the authors of The Law of Attraction, have convinced their believers that their ideas came from a cluster of supernatural spirits collectively calling themselves "Abraham.""

[...]

Mainstreaming the occult

Practitioners of the New Age occult, such as Esther and Jerry Hicks and other channelers, deliberately suspend the critical thinking and judging capacity of the brain and empty their minds into a receptive trance. These psychics knowingly open themselves up to be used as mouthpieces by spirits.

Jerry Hicks said he and his wife learned to channel after being convinced of the existence of supernatural spirits through Ouija board messages.

http://www.gnmagazine.org/issues/gn70/secret.htm

Posted on: 2007/5/31 18:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Secret på Tv 4:a söndagen den 27 Maj !!
#24


See User information
Archarya har en annan uppfattning om filmen "the secret"

Hi there -

Beginning a couple of years ago, "the Secret" began to spread around the net and beyond, finally ending up on Oprah not long ago.

So what is all the fuss about the Secret? To boil it down, it's all about the ages-old concept the "Law of Attraction." It is claimed that this secret is so powerful it has been used repeatedly over the centuries by luminaries in all walks of life to achieve success.

While I do not subscribe to all of the concepts that go along with "positive thinking" and the "law of attraction" - such as we create ALL of our reality - I do feel that being exposed to these ideas can be extremely beneficial to many people.

Thus, I wanted to share with you this special new audiobook

"The Secret" by Rhonda Byrne. This audiobook is very inspiring and uplifting - check it out now!

http://www.stellaraudiobooks.com/Title.aspx?titleId=5023

That's my audiobook store, Stellar Audiobooks, where you can find this great title and many other wonderful selections.

Please come explore and listen to the terrific audioclips for fr.ee!

Enjoy!

Acharya S
http://www.truthbeknown.com
http://www.stellaraudiobooks.com


To unsubscribe from this newsletter, click the link below:
action=leave&usernum=255250313 ... =ingrid.kulper@minpost.nu" title="http://pub30.bravenet.com/elist/add.php?action=leave&usernum=255250313 ... =ingrid.kulper@minpost.nu" rel="external">http://pub30.bravenet.com/elist/add.p ... =ingrid.kulper@minpost.nu

Posted on: 2007/5/31 22:49
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS