vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#1


See User information
Efter sommaren så kommer vaken.se få en ny stil. Vi kommer att rikta in oss mer på att skriva bra artiklar och nytt innehåll.

Vi går ifrån att vara oberoende till att få en tydligare profil där vi vill skapa en trevlig atmosfär för lärande och samarbete.

Ett tydlig ställningstagande är att vaken.se anser att nationalism är ett av de viktigaste maktmedel som används i härskarstrukturer för att tvinga fram krig och konflikt.

OBS! Detta betyder inte att vaken anser att månkultur är bra och att nationalism bär dåligt.

Iom att härskarstrukturer och härskartekniker är så dominerande inom den nationalistiska rörelsen så återspeglas det negativt i vakens forum och debatt.

Detta otillfredsställande sätt att debattera har lett till att alla inlägg om nationalism och homosexualitet som innehåller dömanden kommer att tas bort från vaken.se. Användare som fortsätter att posta inlägg av denna karaktär kommer att tas bort.

Vill man diskutera detta ämne utan dessa förhinder så rekommenderar jag tankefrihet.se.

Kommentera detta endast i denna tråd. Nya trådar om denna förändring komemr att tas bort.

Posted on: 2007/6/3 15:37
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#2
Det bästa med vaken är enligt mig att det är politisk oberonde men nu ska vaken.se gå etablisimanget ledband och bli politisk-korrekt och motarbeta nationalister!

Micro jag skulle även vilja ha en kommentar av dig ang denna tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48244#forumpost48244

Var går gränsen föresten kommer man få diskutera invandring,patritosm,invandrarelaterade problem förorter mångkultur?


www.vaken.se håller ett öga på NATIONALISETRNA ?


Edited by maggot on 2007/6/3 16:11:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#3


See User information
Jag är ledsen för alla välmenade nationalister som endast vill värna om en trygg miljö för alla människor.

Tyvär så är det så många som har missbrukat forumet och skapat en dålig diskussionsmiljö så att vi har tvingats göra så här.

Alla som dock skriver på ett respektfullt sätt kommer naturligtvis att få fortsätta med det. Om du är osäker på hur väl du skriver. Skriv på tankefrihet.se istället.

Posted on: 2007/6/3 16:23
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#4
Det är väl 3 trådar nu av 20 som man skulle kunna kalla "nationella" så jag ser inte vad som är så farligt?
Dessutom är de trådarna ofta välbesökta och med många och långa diskutioner

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#5
Vad är det för vits med att tala om globalister om man inte får kritisera deras mest uppenbara propaganda och mest uppenbara handlingssätt? Avskaffandet av nationalstater tillförmån för neo-feodala multikulti stater går inte att dölja, såvida inte man anser att EU och NAU är bara "konspirationsteorier".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#6
Nya vaken, Nya Moderaterna, Nya svek och mer censur

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#7


See User information
Micro!

Jag förstår att det är vissa saker som du känner går överstyr och inte stämmer med din bild av infowarriors. Men alla kan ju inte bo i kojor i skogen eller i skyddad medelklassmiljö.

Så om du med detta menar att man skall överge dem som känner av problematiken med det mångkulturella samhällets nackdelar först så förvånar du mig.

Sedan är det en sak med hur man lägger fram saker. En del människor har inte lärt sig skriftspråkets alla koder för att kunna föra en dialog som inte är irriterande rak. Men det betyder ju inte att deras åsikter är krokiga.

Vill du sätta dig till doms över den kanske inte formulerar sig så bra i skrift? Skumt!

Posted on: 2007/6/3 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#8


See User information
Det "nya" vaken är emot yttrandefriheten, tråkigt att en sådan här forumsida nu går hand i hand med makteliten, om att ta bort människors patriotismkänsla.

Tacka vet jag tankefrihet, en sida för oss som är för yttrandefriheten.

Posted on: 2007/6/3 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#9
Var är toleransen och respekten för människor som är nationellt sinnade i dagens sverige ?

Micro skulle säkert tillåta en muslim propagera för islam eller låta en iranie berätta hur stolt han är för han är från iran


Får man vara revisionist på vaken.se ?


TVINGA FOLKET ATT BARA DISKUTERA 9/11

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#10
Det är ju givetvis helt ok att påstå att WTC 7 inte ens ser ut som en kontrollerad demolering.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#11


See User information
Tankefrihet.se skulle inte kunna överleva om inte vaken tog bort några av de minst intressanta ämnena och överlät dom dit.

Så spring iväg dit och diksutera...

Posted on: 2007/6/3 18:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#12
Quote:

micro wrote:
Tankefrihet.se skulle inte kunna överleva om inte vaken tog bort några av de minst intressanta ämnena och överlät dom dit.

Så spring iväg dit och diksutera...


Nu är det väl snarare vad man väljer att fokusera på tankefrihet fokuserar på mångkultur medans vaken.se inte vill ha med det att göra

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#13
Vad är negationen av "nationalismpropaganda"? Globalism??

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#14


See User information
Att leva i negationer är källan till härskarstrukturerna. Världen är inte svartvit. Det finns harmoni också.

Posted on: 2007/6/3 22:17
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#15


See User information
Quote:

micro wrote:
Att leva i negationer är källan till härskarstrukturerna. Världen är inte svartvit. Det finns harmoni också.


micro, du pratar ofta och mycket om härskarstrukturer. Har du tagit det från någon speciell person/källa?

Vem kan "rå på strukturerna"?

Ingen.

Varför?

Det är bara en återspegling av vad vi/mänskligheten är inom sig själva.

Det spelar ingen roll om det därute struktureras till olika agendor osv, eller att det under färden/fallet/Devolution kommer in olika "gudar" och aliens. Det ÄR vårt eget förfall/fall som vi fejsar därute. Aliens är som jag sagt, de som har karmatiska kopplingar till oss - de som rensats ut i tidigare mindre rundor/"undergångar.

Jag säger för 100:e gången:

- det är inga fel därute.

Det därute förändras som en följd av att vi fullständigt vaknar - vaken.se har väääldigt lite att göra med att vara vaken. Vissa kan tro att det har det - de som tror, eller inte har greppat ruta ett om de inre, djupa avgörande frågorna:

Vad är en människa, varför är vi här, vad är meningen med livet osv.

Är man oandlig i botten så blir det man gör tokigt som en följd.

Att vara vaken har självfallet INGET att göra med att peka mot dåligheter därute, direkt - om man inte fattar lite djupare än så... varför det finns de omständigheterna, det samhället osv.

Det finns därute för att det är sådana vi är.

En vaken bryr sig inte om det därute primärt - utan vet att allt vad man har som är evigt finns inom en.

Annars kan det bli att man tror på "att söka" därute, fast klockan är nästan 12 - då kan det bli så här:

Ingen kritik timsan...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48122#forumpost48122

Jag tycker det är bra att informera, det kan ha sin plats. Men om det inte är för att få med bra principer till det som eventuellt kommer att bli ett slags samhälle framöver då är det inte bra.

Yngre personer som mest studerar konspirationer och lite pseudoandlighet och new age är ofta så himla långt ifrån grundläggande pusselbitar, de är förgiftade, men vet det inte själva, utan tror kanske till och med att de är "vakna" - att de har mage... - då blir det mest aktivism - det är helfel, fel fokus, och att lura sig själva och andra - inget lite brott.

Posted on: 2007/6/3 22:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#16
Quote:

micro wrote:
Att leva i negationer är källan till härskarstrukturerna. Världen är inte svartvit. Det finns harmoni också.


Just nu stödjer endast 40% ditt förslag om ett politisk korrekt vaken.se men du kör över majoriten av andvändarna här och detta skulle jag vilja kalla maktmissbruk ?

http://vaken.se/modules/xoopspoll/pollresults.php?poll_id=57

är detta någon form av ditt favorituttryck

"härskarteknik" ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#17


See User information
En poll på vaken?

Jovars! Nu har hela 14 personer av jordens övriga befolkning röstat!

Men vänta lite, vi måste räkna bort alla de som inte fesstår den svenska språken ja, och då kvarstår 6 miljoner! Ta bort alla de som inte har dator och då kvarstår i runda tal ev. 3 miljoner surfvilliga slavar under Microsofts programvaror och skärmstrålning! Räkna inte med de som har en glasburk över huvudet och aldrig ifrågasätter ett skit utan lever hela livet i en dyngpöl av lögner serverade av mainsstreammedia och komprimerade utbildningssystem. Kvarstår 300 000! Räkna sedan bort alla som tror att Vaken är ett nationalisthatarbögaroch är antisemetiskt forum. Kvarstår 14 personer.

Men i såfall och om det vore sant att vaken vore ett rasistiskt superantihomoforum som dessutom skulle avsky människor som är av judisk tro, borde det inte finnas otroligt mycket fler människor än de 14 som röstade på den här pollen då?

Var är alla onda människor som försöker infiltrera vaken och göra detta forum till ett tillhåll för ondsinta planer. Svaret är nog att de inte vill komma hit bara för att det finns en vågskål av bra och dåliga åsikter och att det egentligen är ganska fesljummet här för de värsta galningarna. Har ännu inte sett ett enda inlägg som tagit upp känsliga frågor som inte varit noggrannt underbyggt med både fakta och analys. Däremot har väl de som inte gillat vad som sagts ganska ofta använt väldigt låga metoder för att tysta andras åsikter.

Jag tror att det var Maggot som en gång skrev på sitt lilla lustiga sätt att "Det är inte de onda människornas fel att världen ser ut som den gör, det är de godas tystnad".

Censur, nej tack!

Posted on: 2007/6/4 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#18
"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

Micro vad blir bättre med detta ?

Du agerar precis som de styrande få bort invandringskritiker från samhället vägra de dom jobb skicka expo på dom osv

Jag trodde du stog på de svaga och utsattas sida

Vad blir nästa grej vaken stödjer Feministisk insiativ och "levande historia" ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#19


See User information
Frågan är handlar väl om hur högt till tak det ska vara på forumet, ska det finnas utrymme att hoppa lite eller ska man behöva gå med krokig rygg för att få plats här? naturligtvis ska det finnas möjligheter att stämma lite i bäcken men den möjligheten har väl admin....?

Posted on: 2007/6/4 10:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#20
Quote:

gaston wrote:
Frågan är handlar väl om hur högt till tak det ska vara på forumet, ska det finnas utrymme att hoppa lite eller ska man behöva gå med krokig rygg för att få plats här? naturligtvis ska det finnas möjligheter att stämma lite i bäcken men den möjligheten har väl admin....?


Vad menar du?
Kommer du inte till tals för alla "nationellt sinnade som kommer in med vassa armbågar" ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#21


See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

gaston wrote:
Frågan är handlar väl om hur högt till tak det ska vara på forumet, ska det finnas utrymme att hoppa lite eller ska man behöva gå med krokig rygg för att få plats här? naturligtvis ska det finnas möjligheter att stämma lite i bäcken men den möjligheten har väl admin....?


Vad menar du?
Kommer du inte till tals för alla "nationellt sinnade som kommer in med vassa armbågar" ?
Jag har också ett intresse för det "nationella" men kanske inte delar alla åsikter som framförs, men så är det väl här i livet.
Mina frågeställningar rör huvudskligen fenomenet om landet ska drivas som ett företag eller en nation, det vilar en viss skillnad i detta..

Posted on: 2007/6/4 11:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#22
Quote:

gaston wrote:
Jag har också ett intresse för det "nationella" men kanske inte delar alla åsikter som framförs, men så är det väl här i livet.
Mina frågeställningar rör huvudskligen fenomenet om landet ska drivas som ett företag eller en nation, det vilar en viss skillnad i detta..


Det är väl bara säga det då ?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#23


See User information
"Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda."

Och nu blir världen "a better place"...yeah right...

Bravo Micro!

Det är alltså OK att "propagera" för all möjlig smörja som "feminism" etc men inte nationalism...

Detta visar ju bara din enorma okunnighet.

Det är ju intressant att se vilka trådar som startar mest turbulens och VARFÖR "!!! Homofrågor, feminism, revisionism och invandrarrelaterade frågor är ju alla mer direkt relaterade till människor. Delvis därför blir ju dessa frågor mer känsliga.

Därför borde det vara i administrationens intresse att LÄRA sig något om dessa ämnen och och inte likt MS-media lipa om "dömanden", "tolerans" och annan dynga så fort dessa ämnen kommer på tal. Detta visar bara brist på argument och återigen okunskap.

Precis som någon sade, använder sig NWO av alla tricks in the book för att skapa osämja och konflikter. Att fokusera på just nationalism av alla är ju rent ut sagt löjligt.

Posted on: 2007/6/4 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#24


See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

gaston wrote:
Jag har också ett intresse för det "nationella" men kanske inte delar alla åsikter som framförs, men så är det väl här i livet.
Mina frågeställningar rör huvudskligen fenomenet om landet ska drivas som ett företag eller en nation, det vilar en viss skillnad i detta..


Det är väl bara säga det då ?
Jepp....I de frågeställningar som mina två grå behandlar infinner sig det att landets gemensamma tillgångar ska säljas ut av idiologiska skäl, vilket för mig verkar besynnerligt, men ligger i linje med en agenda som inte är helt transparant.
Hela det förfarandet är ett led i att corporationens skattebörda ska lindras och skattebördan ska läggas på de som producerar , därför jagas de arbetslösa med blåslampan nu, inte för att elliminera ett utanförskap som nämns utan för att andelen beskattningsbar innevånare måste öka.
Denna omfördelning av skatterna kommer inte idagen med det resonemang som förs av marionetterna inom fack af ams idag, vilket gör Ebba Gröns låt "staten å kapitalet" ännu mer aktuell....fan jag måste lägga på den nu...

Posted on: 2007/6/4 11:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS