vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Tydligare kan det inte visas!
#1
Jag tar mig för pannan idag den 13:e December. Och det är varken för att solen värmer, vilket dock är den första och främsta förklaringen till våra klimatförändringar...

...det är inte heller för att luciorna med ljus i hår kommer med varm glögg....

...köp en eco-DECT från SIEMENS och spara 60% energi... ...så säger annonsen...

...Rätt sak på rätt plats, jo jo. Förneka en variant av miljöförstöring och upphöj en annan variant som är en bluff med ett uppenbart syfte. Så ser det ut mina vänner.

Lyckligtvis har åskan en tendens att slå ner i såväl master som DECT-telefoner...

http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article1454589.ab

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tydligare kan det inte visas!
#2


See User information
klimathotet är ju en bluff, koldioxid-ökningen vi ser idag, kommer ju från att Solen började skina mer för 800 år sedan.
vad sedan frimurare organisationen röda korset sedan påstår är ju inte heller direkt intressant.

Posted on: 2007/12/13 13:32
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#3
Quote:

wiseguy skrev:
klimathotet är ju en bluff, koldioxid-ökningen vi ser idag, kommer ju från att Solen började skina mer för 800 år sedan.
vad sedan frimurare organisationen röda korset sedan påstår är ju inte heller direkt intressant.


Vet du eller gissar du bara? OM du VET Visa på bevis som håller. Jag vill inte ha en massa länkar till webbsidor för såna kan jag skaffa själv utan jag vill ha BEVIS för att ditt påstående är SANT. Antar du utmaningen eller fortsätter du bara med det som din avatar visar?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#4
Butter!

Jag håller med dig till 100%! Det är oerhört tröttsamt med antaganden och påminner inte sällan om en omvänd häxjakt där flocken skrämmer upp varann istället för att stanna upp och börja leta efter fakta.

Det betyder inte att det inte skulle vara sant att klimathotet är över eller underskattat. Men att varje påstående utan saklig grund snarare är till skada för ändamålet eftersom det så lätt mals ner i sina beståndsdelar oavsett hur mycket övertygelse avsändaren än må ha.

Internet är en bra infokälla om man bara inte tror att allt som står skrivet, är filmat eller kopplat till ljudfiler är sant. Varje fakta måste skärskådas för att få trovärdighet.

När det kommer till intuition så finns det människor som har kommit till en nivå där de faktiskt kan utnyttja denna underskattade kraft. Men det finns fler som faktiskt inbillar sig att de har en gåva utan att själsligt kunna stava till detta märkliga ord.

De sistnämnda skulle även kunna kallas självälskande lögnare och
jag tror att jag med dessa ord avslöjar vilka jag har förtroende för och vice versa! Charlataner bör brinna i Hades oavsett om de är lögnare det på det andliga, teoretiska eller fysiska planet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#5
Start reading fools. Finns ju hur mycket böcker som helst som förklarar för er. Många verkar verkligen ha köpt det här med CO2 som något "farligt" hook-line-and-sinker... Come on, att tex skatta CO2 är samma sak som brittiska kungar för gjorde med "fresh airtax" och skatt på solljus (så folk bommande igen sina fönster). Totalt förnedrande skatt alltså pga naturliga fenomen i vår värld som genomgår sin "cykel".

http://conspiracycentral.net:6969/sta ... b3dfea992a328ac1afca7b209

Kommer snart till vårt PDF bibliotek.

This is Gerd R. Weber's eye-openning book Global Warming - The Rest of the Story (1992) which elegantly exposes the global warming as a gigantic scientific hoax used for nefarious political purposes. First it was acid rain, then the ozone hole. Now, CO2 in the air is supposed to bring on a climate catastrophe. Is global warming really a threat, are the polar ice caps in danger of melting and are coastal areas of habitation under threat of a deluge? Do we therefore need an energy-CO2 tax? The author of this rare and mostly unknown book explains in straight-forward language what climatological research indicates about the following questions: What is and how does the greenhouse effect work? What does that mean for life on earth? Why is a rise in temperature feared? How and for what reasons has climate changed over the centuries and what role was played by the greenhouse effect? What do we really know about the effect of a growing concentration of greenhouse gases in the atmosphere and what do current computer programs make of that? How do plants and algae cope with increased CO2 and temperature through photosynthesis? Find out what kind of science and mostly politics lies behind the global warming "threat" so at least you'll know why you'll be soon forced to pay all kinds of ecological taxes which will have nothing to do with ecology at all. 185 pages, many pictures.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#6
Butter = Zink som har lärt sig använda en proxy.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#7
Quote:
Hurensohn: Butter=Zink


Jag hoppas inte att du menar att detta faktum skulle betyda att nedanstående inte gäller!

Kalkonmannen: Charlataner bör brinna i Hades oavsett om de är lögnare det på det andliga, teoretiska eller fysiska planet.

För i så fall skulle det betyda att du följer en flock... istället för att tänka självständigt.

Jag menar att varje tanke som en annan individ uttalar inte kan vara dålig bara för att denna person per automatik vägrar att ta till sig nya tankemönster. Eller för att miljoner personer hävdar att allt denna person säger är kasst.

De som inte direkt vågar släppa taget om den verklighet de känner till känner sig förmodligen mycket otrygga i den värld de lever i och behöver större fallskärmar, kraftigare hängslen, större doser psykofarmaka eller mainstreaminformation för att ens våga andas.

Jag försöker väga varje stavelse eller tanke på guldvåg innan jag beslutar mig för att såga, lyfta eller kommentera. Det är endast med fakta, fakta och åter fakta man kan bemöta bullshit! Inte genom att följa en flockmentalitet och göra som alla andra. Det kan inte vara det levnadsmönster någon vettig människa eftersträvar.

Å andra sidan kan ju en del människor envisas med att hela tiden sätta käppar i hjulet för fria tankar genom att stockkonservativt hävda att nya tankar bör förbjudas för att de inte funnits tidigare.

Då gäller enligt min önskan samma citat: Charlataner bör brinna i Hades oavsett om de är lögnare det på det andliga, teoretiska eller fysiska planet.

Oavsett om de heter Zink, Butter, Micro, Kalkonmannen eller annat!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#8
pajas.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#9
???

Sluta att dricka av vattnet i julgransfötterna. Det är till för granarna inte grannarna.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#10
Tror du verkligen att jag skulle släpa in ett träd och dyrka midvinterståndet (lucifer) och sen dricka av foten... wtf, jag som inte ens är religiös.



(Alla kristna fåntrattar som tror att deras Messaiah föddes på juldagen är antingen idioter eller satanister, båda två hamnar i helvetet enligt deras egen definition)

In addenum: Mina "julförberedelser" var noll och ingenting. Shit för loosers, religiösa eller andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#11
Hurensohn!

Det handlar inte om att vara religiös eller ej.

Det handlar enbart om att vi är många som inte vill att JULGRANSLJUSEN skall kulturberikas och mot vår vilja förvandlas till JULGRANSJUICE!

Ställ dig nu lugnt och stilla framför spegeln, ta ett djupt andetag, räkna till tio, titta på dig själv och säg:

TOMTAR FINNS! JAG ÄR EN TOMTE!


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#12
Jag har fortfarande INTE fått svar på min fråga. Den enda som har försökt är void men han straffade ut sig själv genom att använda en länk. Det är lite symtomatiskt att så många troende INTE kan svara på en enkel fråga, samtidigt så är det skrämmande att det loggas vem och var ifrån medlemmarna är. Tycker ni att det ger rätt signaler?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#13
Quote:

HURENSOHN skrev:
Tror du verkligen att jag skulle släpa in ett träd och dyrka midvinterståndet (lucifer) och sen dricka av foten... wtf, jag som inte ens är religiös.



(Alla kristna fåntrattar som tror att deras Messaiah föddes på juldagen är antingen idioter eller satanister, båda två hamnar i helvetet enligt deras egen definition)

In addenum: Mina "julförberedelser" var noll och ingenting. Shit för loosers, religiösa eller andra.


Hmm Jag tror inte dina kunskaper om mig eller för den delen andra medlemmar är på den nivån att du kan avgöra vem och vilka det är som är "idioter".
Ditt inlägg visar däremot på en mognad som gör en pedofil skälvande av vällust. Måtte du växa upp till en man, men min intention säger mig icke.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#14
Puss på dig med zink.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tydligare kan det inte visas!
#15
Quote:

HURENSOHN skrev:
Puss på dig med zink.


Puss? Din gränsöverskridande sexualitet intresserar mig inte, däremot blir jag fascinerad men icke föga överraskad att du/ni inte kan komma med ett enda svar på min enkla fråga.
Jag tycker att det utgör ett bevis gott som något att du/ni har fel i erat påstående att klimathotet är en bluff.

Eller som en lärd man sa. Tomma tunnor skramlar mest.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tydligare kan det inte visas!
#16


See User information
Quote:

Butter skrev:
Quote:

HURENSOHN skrev:
Puss på dig med zink.


Puss? Din gränsöverskridande sexualitet intresserar mig inte, däremot blir jag fascinerad men icke föga överraskad att du/ni inte kan komma med ett enda svar på min enkla fråga.
Jag tycker att det utgör ett bevis gott som något att du/ni har fel i erat påstående att klimathotet är en bluff.

Eller som en lärd man sa. Tomma tunnor skramlar mest.


Det finns alltid massa hot - är vi på väg mot en ny istid, vad tror du?

Posted on: 2007/12/29 18:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
68 user(s) are online (68 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 68

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS