vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

AB Sveriges dotterbolag Polisen och Kronofogdens goda samarbete!

Registrerade sig:
2009-09-11 19:06
Frn Vstergtland
Inlgg: 1287
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16656209.ab

Kan denna robot vara tillverkad p Ericsson mnne?

Postat den: 2013-04-23 19:40

Re: AB Sveriges dotterbolag Polisen och Kronofogdens goda samarbete!

Registrerade sig:
2010-07-30 17:45
Frn Idag Jorden, Universum imorgon.
Inlgg: 2556
Knner till det, men tackar fr att du visar det.

I rest my case with all my "free man" + poster om kommersiella systemet.

Ja, hela skiten r fretag som agerar som en myndighet (Hur djupt gr denna indoktrinering?). Jag hoppas ni e klara att dessa saker inte fr "beblandas"... Fr d r det frrderi, brder och systrar, ven utan tjnstemannaansvaret... Frn vgpiraten, vakten vid krogen, till sjlvaste stammande fnen och flinten som "agera" som statsminister, med hela sin stab/styrelse...

ven tar detta in WBs post om professor Bosse om hur ven domare bortser Rb 1:9 och sammanblandningen av 1974:174 (Jur. person)... Lget borde st glasklart, ven fr Bosse (Ledsen broder fr ordet och nicken).

Om ni inte ens betnkt detta, ta en funderare p varfr AB Skatteverket, AB frskringskassan, AB Kronofogdemyndigheten osv nu mer ligger i samma lokaler?! (Se till allabolag.se tex)

Mtte detta ta slut snart, innan vi ker p den "lnga" resan fr vad vi glmt! Fr detta finns det ingen grns fr!

I fred och <3!

Postat den: 2013-04-23 22:49

FRI
Ej Kontrakterad av fretagspolicy av stat, fretag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det r Du som mste vrida om lset dr det passar.

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2007-10-29 15:10
Frn Oslo-Berlin
Inlgg: 192
Citat:

Om ni inte ens betnkt detta, ta en funderare p varfr AB Skatteverket, AB frskringskassan, AB Kronofogdemyndigheten osv nu mer ligger i samma lokaler?! (Se till allabolag.se tex)

Avatar, Jag har betnkt och funderat p VARFR du skriver AB ditt och datt, om du inte frst har kvalitetsskrat den information som du reproducerar r kvalitetsskrad av EN offentlig eller privat organisation som tillsynsmyndighet.

Bolagsvrket vill, kan eller vgar, i brev rtt adresserat och rtt kvalitetsskrat inte rttsskert (trovrdigt med ansvar och risk, fr bter eller/och skadestnd) intyga att AB ditt och datt r EN juridisk person, rttssubjekt och nringsvrksamhet med STRIKT produktansvar fr producerat resultat med skerhetsbrist i brev till EN drabbad enskild fysisk person, med rtt mental kunskap, tnk och handling i nutid och rum.

Avatar, r allabolag.se en nringsvrksamhet med STRIKT produktansvar och risk, fr skerhetsbrist i redovisat resultat i nutid, nra framtid och rum p Internet?

Avatar, om du svarar NEJ eller VET EJ, p min frga om allabolag.se, vill, kan och vgar Jag INTE i nutid och rum lita p information, om AB hit och dit har den kvalitet och skerhet, som mitt mentala Jag frvntar i tid och rum, lokalt i en delstrat i USA eller lokalt i en medlemsstat, p den inre marknaden EES och Europeiska unionen.

Brev adresserat till EN fysisk person frn EN juridisk person, skall enligt min mentalt utvecklade kunskap i livet, tnk och handling i nutid och rum i fyrarummare vara kvalitetsskrat enligt nedan!

Avatar, hittar du ett brev bland dina efter 1994?

Mvh
Lrstad den 25 april 2013
Namn p nringsvrksamhet med eller utan STRIKT avsvar och risk, fr skerhetsbrist i producerad information i brev adresserad till EN medveten mental fyrarummare, med rtt mental kunskap, tnk och handling.

Postat den: 2013-04-25 13:41
Vrderar, vrdeskrar och vljer mentalt och fysiskt i nutid och nra framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar fr producerat resultat med skerhetsbrist i nutid, nra framtid (10 r) och rum, lokalt i en medlemsstat p den inre ma...

Registrerade sig:
2010-02-17 21:51
Inlgg: 84
Whistleblower:Mitt frslag till dig r att du slutar att skriva inlgg helt och hllet d dessa inte ger ngot.

De innehller bara upprepningar av dina uppenbarligen snedvridna tidsuppfattningar och annat ointressant svammel.
Jag lmnar din ev mentala utveckling utan kommentar.
Mvh

Postat den: 2013-05-02 22:16

Registrerade sig:
2008-07-02 03:03
Inlgg: 1307
Tycker det r ganska intressant beteende. Inte riktigt frsttt vad syftet r nnu; att skriva s p ett forum... Kan visserligen tycka det r lite lustigt att behandla sig sjlv som en resurs/instinktiv robot bara fr att samhllsstrukturen gr det. Som att ge efter fr en vldtktsman ungefr... Men som sagt, jag har inte frsttt varfr eller vad dennes upplgg har fr mlinriktning; n svrare r det att f svar p eftersom hen helt enkelt anvnder det sprket. Det finns ett ord fr det dr som jag glmt men som gr sig bra med analogin att akademiskt sprk r som ett proppskp. Passar sig bara dr det r gjort fr att passa vilket resulterar i att i tid och rum r proppen inte kvalittskrad eftersom ingen frstr vad fr mental och fysisk kvalit proppen har: Det finns ingen brygga mellan kulturella och sociala normer och betenden som anvnds fr att gra sig frstdd... Hms nu blev det krngligt. Om staten gr det och folket inte frstr staten? Hur kvalittsker r den isfall i tid och rum om den ska utg frn folket? Vilket hl i skpet ska proppen sitta i nu d... HmzZz

Postat den: 2013-05-03 00:45

Registrerade sig:
Hej wb,

Oj vilken analytisk/systematisk post, skall gra mitt bsta att svara p dina frgor. Behver dock dig fr att dra linjen mellan punkterna och gra kopplingen, det finns mycket "rkrider" och variationer att det r svrt att se trdet fr skogen. Mycket av detta jag skriver hr, har framkommit p min egna resa med samtal och dialog med s.k. myndigheter. Ett deltagande i en dialog, krver deltagande.

Att allabolag.se (gs delvis av UC) r en nringsvrksamhet r solklart, vill ptala att det r en jur. person (1974:174). S ven r Disney och hans Kalle Anka. Alla har vi vl rtt att likstlla oss med Kalle Anka...

Utdrag frn: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19740174.htm
Citat:

1 Identitetsbeteckning i numerisk form (organisationsnummer) ska faststllas fr
1. aktiebolag, europabolag och europakooperativ med ste i Sverige, handelsbolag, ekonomisk frening och samfllighetsfrening,
2. erknd arbetslshetskassa, frskringsfrening och annan allmn inrttning som enligt lag eller annan frfattning str under offentlig tillsyn,
3. kommun, landsting, kommunalfrbund och annat organ fr samverkan mellan kommuner,
4. registrerat trossamfund och dess organisatoriska delar, och
5. stiftelse. Lag (2010:70).

Vad i 2 gr att avlsa r "Vad i frsta stycket sagts gller i motsvarande mn i frga om enkelt bolag"

Det r denna entitet du deklarerar fr och deklarationen i sig r ett Bokslut fr denna 1. ven detta r "nringsvrksamhet". S snart du visar upp ditt ID, agerar du som jur. person. Du identifierar dig som 1974:174, hr i ligger ditt fria val att frng ART 6 av UHR.

Om du behver vidare bevis fr detta, ber jag dig kontakta Skatteverket/RSV. Jag har sjlv varit i kontakt med Skatteverkets expert i frgan.
Vill ven ptala att detta hr och r direkt relaterat till "Samhllskontraktet".

Hr r ngra varienter av varfr jag Skriver AB "ditt och datt". Ordet AB r en ironisk form av kommersiell entitet. Jag ber dig inte ta det ordagrant. Hr i ligger ven insikten av hur laga sprket hanterar ordet person, bara ett ex i hgen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Organisationsnummer

Citat:
[b[Organisationsnummer fungerar i Sverige som personnummer men avser en juridisk person[/b], allts en kommun, ett aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag, ekonomisk frening, ideell frening, stiftelse eller trossamfund. Organisationsnummer r en svensk freteelse som infrdes 1975 genom lagen (1974:174) om identitetsbeteckning fr juridiska personer m.fl. Organisationsnummer anvnds frmst vid kontakt med Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter, samt ligger till grund fr EU:s momsregistreringsnummer fr svenska fretag. De mste ocks skrivas p kvitton och fakturor till kunder.

Liksom personnummer bestr organisationsnumret av tio siffror, varav den sista r en kontrollsiffra som kan berknas ur de fregende nio. Till skillnad frn personnummer r de frsta sex siffrorna i ett organisationsnummer inte ett datum. Fr att skilja p personnummer och organisationsnummer r alltid "mnaden" (andra paret, som byggs upp av tredje och fjrde siffran) i ett organisationsnummer minst 20.

SVERIGES DOMSTOLAR med sitt ste(Adress r inte samma som fakturastlle, dremot r stet adressen fretaget r registrerat p) i Jnkping
Org.nummer: 202100-2742
Verksamhet: Domstolsverksamhet

Jag misstnker du r medveten om att detta fretag registrerades 1975 och innehar F-skattsedel. Taxeringsret 2011 uppgavs omsttningen till 3000 - 4999 tkr.

Hr r orsaken till mitt ironiska "AB"-ande fr dessa. Vidare utgr jag att vi hade en domstol vl fre 1975.

Du kan ta vilken "Myndighet" du vill, s fr du liknande svar. Verksamhet = Affrsomrde, under vilket fretaget agerar inom. Vilken kommersiell verksamhet kan ens vga tilltala UHR idag, speciellt dessa som skall aera fr alla vr fred, tex allmnt trodda enheter som Poliser, domstolar, sjukvrden och andra sociala verkande enheter?

Vill du skra detta och samtala grna med deras experter, ber jag dig vnda dig till RSV.

(Konstpaus)

Nu skall vi inte springa i frvg, utan vi behver fortsatt ta ett steg tillbaka, vilket inte gick att avlsa i din post fanns tillskriven.

Varesig du syftar till naturlig person, jur. person eller fiktiv person (Dessa r de 3 def. som jur sprket anvnder).

Samtliga av dessa r former av "person" i grund och sedan ur den form person sedan nyttjas. Redan i Lag 1974:174, gr det att lsa att det finns en ofantlig mngd def. av jur. person. Jag hoppas du r med nu att detta behver belysas.

ven person har en varierande def. beroende p tolkare, om det s r en stat eller kyrka. Dock finns det en rd trd.

(Konstpaus)

Nu tnkte jag ter ta ett steg tillbaka, till UHR:
http://www.humanrights.com/sites/defa ... ation-of-human-rights.pdf

r det nrmsta jag funnit mot ordagrant sanna deklarationen frn 1948 och orginal r det som skall strvas fr, allt annat r hrsgen och omskrivningar som http://ec.europa.eu/civiljustice, vilket steg fr steg omvnder ord fr ord ner till regeringens egna Svenska versttning av UHR.

ART 6 lyder:
"Everyone has the right to recognition everywhere as a
person before the law."

S tid och rymd...? Allt enbart stllt mot "Nuet", Hr och nu! Ur detta hr och nu, [u]urkommer[/] morgondagen(riktningen). Fr egen del finns varesig grdagen eller morgondagen, som framtiden enbart r parfymer av Nuets mjligheter under en frvntan.)

Skall inte ta in fr mycket, men lter dig ven sammanbinda ldre tnkare i detta syfte fr egna kopplingen (Hade lskat en del l runt en lgereld och alla dessa lagbcker ordbcker vs lag-ordbcker som exempel, bara vlj en lag och frga mig om tanke, betydelse i tid och rum, bara sl upp en ett vett'ja!):

"Beware of the leader, who strikes the war drum in order to transfer the citizens into patriotic glow, patriotism is indeed a double-sided sword. It makes the blood so boldly, like it constricts the intellect. And if the striking of the war drum reached a fiebrige height and the blood is cooking and hating, and the intellect is dismissed, the leader doesn't need to reject the citizens rights. The citizens, cought by anxiety and blinded through patriotism, will subordinate all their rights to the leader and this even with happy courage. Why do I know that? I know it, because this is, what I did. And I am Gajus Julius Csar."
- Gaius Julius Caesar

Och det sista, som jag ser ske idag;

If you once forfeit the confidence of your fellow citizens, you can never regain their respect and esteem. It is true that you may fool all the people some of the time; you can even fool some of the people all of the time; but you can't fool all of the people all the time.
-Abraham Lincoln

Jag vill ptala att s mnga egna "Jag" idag har s mnga aspekter av vad ens en terrorist r, men vet inte att def. av det r att du mste agera fr en stat eller som en fr att ens kunna kalla det som terrorist (I agerande)... Detta r verket om hur ord r "spelling". Idag rcker det att du br en huvad trja, fr att ses som en.

I mitt egna agerande tappar jag allt mer och fortare bde stavning och enkelhet i mitt skrivande, s jag ber om urskt i frvg infr ev poster i frgan, vet med mig att "hr och nu" gr bttre i full aspekt ga fr ga.

Citat:

Avatar, hittar du ett brev bland dina efter 1994?

Brjar med att sga att jag inte frstr frgan av ord som tex "dina", "bland", "frstr", "brev" och fre eller efter 1994... Dremot, nrmre och efter 1994, mot idag r begrnsningen av information allt mer ptaglig.

Skriver sllan till/frn "persona", utan frbehllaren av entiteten. Du borde veta som jag, att vi kontrakterade bort vr fdelsertt, fr rttigheten. Jag anser att detta ej r lagligt, d samtliga parter av detta avtal ej informerats fullt ut om detta.

Det du frgar verkligen om, r ven understllt en verksamhets skerhetsstjnsts skydd (Fler trdar tyder, kan inte bevisa d det sgs liga skyddat dr. Kan bara pvisa sammanhang och mnster). Varfr tror du sista grundlagsndringen ven innefogade ddandet av all dokumentation som legat under Nationell skerhet och fr den delen d vi snackar i trden... Varfr ndrades 2 enkla syften av verkan, av bara byta orden "Varje person" till "var och en" (ven detta finns direkta lnkar p forumet till regeringens hemsida".

"Dtid, nuet, framtid", r upp till oss! Det r Hr i tid och rum, vi R!

Jag vill stlla frgan till alla hr p forumet... Varfr behver "regeringen" din rst att ens klia sig dr bak fr din rkning, s varfr frgar du ens om lov till din rtt att agera i fred fr vad du anser r rtt utan att skada eller skapa frlust?

Det jag bevittnat detta samhlle hller p som, vgrar jag delta i.

Och gllande "urkommer ur folket" r ngot dessa glmt... Hur kan ngot i s fall undanhllas, hemligstmplas frn folket du skall agera fr? Intressekonflikten r uppenbar!

Postat den: 2013-05-03 15:44

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2008-07-02 03:03
Inlgg: 1307
Otroligt intressant lsning. Jag undrar hur det r stllt med skuldskapande gentemot en persona i ett annat land?

Jag har ett bankkonto utomlands som jag inte har anvnt p lnge. Det kostade tydligen pengar att ha det kontot; vilket borde innebra att de skapar en slags rnta (skuld) fr att kostnaden skall uppst fr kontot: r detta lagligt, - gr det kringg och hur kan det te sig om landet i frga inte r medlemsstat i EU?

Postat den: 2013-05-04 12:00

Registrerade sig:
Citat:

alarik skrev:
Otroligt intressant lsning. Jag undrar hur det r stllt med skuldskapande gentemot en persona i ett annat land?

Varesig detta e inom EU eller utom, handlar du internationellt... Vilket du sjlv, redan ligger handel fr i SKERHET... (S dom tar ditt och ditt liv)

Dessa sjlviska "LABEL" tjnar p att alla OSS(Var och En) tvistar, precis som p vaken...(Ursktar er som har betalt fr ert omjliga jobb).

Brja frga om det ens finns en sak som "SKULD"...

Hr, brjade jag min vandring... Och jag fann i detta att det behvs ens frgas, d det r enbart ett erbjudande...

Snacka om minflt... Dessa sjlviska "ledare" (Hr har jag riligt ringer ibland, speciellt i Domenic-mlet)...

Undrar varfr, jag inte ens fr "betrda" en domstol... Kanske fr ett betrgande jag knner till, mot ett ekonomiskt lfte?

I fred och <3!

Fixa kundskapen om PROMESORYNOTES... (Jag sjlvt vgrar) frebygger skiten med.

(VARNING: Insikt fre agerande, ur agression eller annan form)

---> Jvla idiot lag att agera fr bttring fr en medmnniska... Hur sjuka skall vi bli, st i diG, frga Vem och Varfr...?

(Kul vetande)

-Still not me, as a person!

Hr i hoppas jag varenda NWO tomte lser in och var i en "rumpa".

Postat den: 2013-05-04 12:44

Redigerat av Avatar den 2013-05-04 13:02:03
Redigerat av Avatar den 2013-05-04 13:04:49

FRI

Bttring fr alla!

Registrerade sig:
2014-09-06 13:54
Frn Berlin
Inlgg: 2
Till avatar:
Vart har du lst om att inom juridikens sprk finns tre olika sorts personer: naturlig, juridisk och fiktiv?
Och var kan man lsa om definitionerna av dessa ord? ( har frgat p lawline.se men de sjer att definitioner p lagens sprk inte ges ut.. Och i norstedts juridiska ordbok finns endast definitionen p juridisk person)
Du sjer ocks:
S snart du visar upp ditt ID, agerar du som jur. person. Du identifierar dig som 1974:174, hr i ligger ditt fria val att frng ART 6 av UHR.
Men som jag frstr det kan inte en mnniska vara "juridisk person" utan det kan endast stater , fretag o s v vara (1974:174). S..
Vad r man d nr man identifierar sig? Fysisk person? Fiktiv person?
Om nn kan ge mej klarhet och hnvisa till kllor hade jag blivit glad.
Ps,
I Art 6 av UHR str att man har rtt att vara en person. Men har man rtt att neka till att vara en person om konstapeln frgar mej?

Postat den: 2014-09-07 10:16

Registrerade sig:
2014-09-06 13:54
Frn Berlin
Inlgg: 2
Edit:
Missade det du skrev om att vi representerar ett "enkelt bolag" my bad.
Men vill hemskt grna lra mej var du ftt din kunskap om ordens definitioner i lagens mening. Officiella definitioner som kan anvndas i rttegng.

Postat den: 2014-09-07 11:25

Registrerade sig:

Hej,

Det r svrt att beskriva, utan det bara fastnade och sammanhangen bara "satt" dr i 3D form. Lter kanske "udda", men s r det.

Gllande din tidigare frga om olika former av person, r vl "person" den faktiska ordet, inte vilken form den rkar ha...

Person hrstammar ju frn latinskans persona, vilket betyder (ansikts) -mask, skdespelare som spelar en roll... (SOAB).

Sen kanske du fr se till den jur. ordboken fr mer direkt se lagsprkets(Allts r ej svenska) frklarningar p orden.

Du kommer snabbt se att mnniskan saknas... Och andra ord som fyller bl bokens sidor r tex Den, Ngon, Man, Individ osv... Ger dig en direkt versttning till "Person".

Vad dom gjort r att nyttja samma ord, fast med massor av labels/omskrivningar som "rkrid"...

I fred och <3!

Postat den: 2014-09-14 12:41

FRI

Bttring fr alla!

Topp   Fregende mne   Nsta mne

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 8000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser: banner-250x250-expressvpn.png

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

31 anvndare r online (31 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 31

mer...
Nya medlemmar
Janssen 2017-11-15
JerryKallstrom 2017-10-10
Futcc 2017-07-26
ankanp 2017-07-23
ankijansson 2017-07-19
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska