vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Anonym
Ny logo till vaken.se
#1
Någon som vill leka ihop ett par logos som vaken.se kan alternera med?

Den nu varande logon är i PNG format. 214*96 pixlar.
http://vaken.se/themes/nyvaken/images/logo.png

Fonten som används är living hell.ttf
http://www.maxfonts.com/fonts/l/living-hell.font

-----------

Använd gärna Living hell igen om du önskar. Den uppochnedvända pyramiden kan ju bytas ut mot annat, tex något mer positivt, stärkande och ljuvligt.

Krav är 370*96 i storleken igen, samt PNG format.

Maila till info@vaken.se eller posta här.


Edited by void on 2008/12/25 16:04:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#2


See User information
Om du gör en logga så är det lika bra att göra den i 600 dpi och kanske 15 * 8 cm så att det går att använda för tryck i senare dagar.

Posted on: 2008/10/22 19:18
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#3
Jag sätter mina byxor på att en positivt subliminal logga skulle dra hit fler användare, samt snygga upp i tankarna hos människor.

Man får inte ljuga, men manipulera.

Svart pyramid ner, med capstone, ovanpå den en vit pyramid som pekar upp, också med capstone i. Som Israels Stjärna, fast ifylld.

Det subliminala i den är balanserad, fullkomlig kraft, (upplysning). Man ser också vem det är som bestämmer.

Frid så länge

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#4


See User information
Quote:

ance skrev:Som Israels Stjärna, fast ifylld.

Man ser också vem det är som bestämmer.

Frid så länge

En davidstjärna, för att visa "vem det är som bestämmer"? Jo, det kommer ju dessutom att tysta de som kritiserar vaken.se för anitsemitism...

Posted on: 2008/10/22 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#5
Det var du som sa det, jag tänkte inte så.

Jag sade också, "Som" Israels Stjärna, för att dra en jämförelse, det är bara en symbol, eller 2 pyramider, eller en sexkantig plupp etc. Det finns många länder som har kors på flaggor, det finns också väldigt många som går i Jeans.

Tändare är inte kapsylöppnare, men man kan använda dom till det. En kniv i ett hem kan fungera som kökskniv i många år, och användas som vapen i 3 sekunder.
Beroende på hur man uppfattar saker får man svar!

Vem som bestämmer, en vit pyramid uppåt, god kraft, svart pyramid neråt, mörk kraft (balans).

Lika är inte samma

Frid!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#6


See User information
jag tycker loggan är jätte bra som den e.

Posted on: 2008/10/23 7:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#7


See User information
Tycker att loggan är bra och ju längre man har en logga desta mer 'invand' blir den, men om någon gör en ny så kan vi sätta upp en poll eller nåt eller så bestämmer de som sköter sidan.

Det där lilla ögat i den uppochnedvända pyramiden kanske orsakar någon typ av sublim påverkan :)

Posted on: 2008/10/23 8:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#8


See User information
Jag har tyckt att den nuvarande pyramidloggan var bra förut. Men det skulle faktiskt kännas bättre med en mer positiv logga tycker jag nu. En pyramid är alltid en pyramid och den nuvarande loggan känns negativ. Lite svart, riva ner. Mer positivt innehåll skulle nog vara bra.

Ubuntu-loggan tycker jag är är ett exempel på en positiv logga. Hur skulle det vara med en sexsidig fylld stjärna med en cirkel runt om? Stjärnan består ju av trianglar riktade uppåt och neråt - dvs baland mellan jing/jang, man/kvinna etc.

Posted on: 2008/10/23 12:19
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#9


See User information
använd inte elitens symboler, färger kan vara bra dock, hund loggan var notoriskt frimurare,
dog=sirius dog=god=sun=on=baal=atlantis=alien

Posted on: 2008/10/23 17:17
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#10


See User information
tycker det suger med pyramid, är det vaket, kan det ju vara egen konstruktion symbolik, kan man bara planka illuminatis logga, kanske det inte är så vaket?

Posted on: 2008/10/23 17:19
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#11


See User information
Quote:

sebben skrev:
Jag röstar för en säng, det vore naturligt - man sover ju i den.
Man kan utgå från:
Godnattstunden med Micro, Void, Lorax, 555


Resized Image


ochså pyrAMID!!!!!!!!!! KOLLA DIN SIGNATUR!
"Det finns bara en Sanning"
FINNS INGEN! ELLER ALLA OLIKA SORTER. frimureri.

Posted on: 2008/10/23 17:20
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#12


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

ance skrev:Som Israels Stjärna, fast ifylld.

Man ser också vem det är som bestämmer.

Frid så länge

En davidstjärna, för att visa "vem det är som bestämmer"? Jo, det kommer ju dessutom att tysta de som kritiserar vaken.se för anitsemitism...


döp om vaken till "Khazaria spokesmen"! i såna fall!!! hahaha inte israel, khaxarerna som bestämmer, israel scapegot innan allt är klart, sanna mina ord, du kommer få äta upp dem. med sked.

du skall aldrig prata om Judar, khazarer är vad de var är ock förblir. Judarna är gisslan, = sant

Posted on: 2008/10/23 17:23
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#13


See User information
Quote:

Parsifal skrev:
Jag har tyckt att den nuvarande pyramidloggan var bra förut. Men det skulle faktiskt kännas bättre med en mer positiv logga tycker jag nu. En pyramid är alltid en pyramid och den nuvarande loggan känns negativ. Lite svart, riva ner. Mer positivt innehåll skulle nog vara bra.

Ubuntu-loggan tycker jag är är ett exempel på en positiv logga. Hur skulle det vara med en sexsidig fylld stjärna med en cirkel runt om? Stjärnan består ju av trianglar riktade uppåt och neråt - dvs baland mellan jing/jang, man/kvinna etc.


du kanske orkar klippa in ubuntiloggan eller skall man googla för att verifiera din info. Ta inte illa upp nu!

Posted on: 2008/10/23 17:35
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#14


See User information
Quote:

ance skrev:
Det var du som sa det, jag tänkte inte så.

Jag sade också, "Som" Israels Stjärna, för att dra en jämförelse, det är bara en symbol, eller 2 pyramider, eller en sexkantig plupp etc. Det finns många länder som har kors på flaggor, det finns också väldigt många som går i Jeans.

Tändare är inte kapsylöppnare, men man kan använda dom till det. En kniv i ett hem kan fungera som kökskniv i många år, och användas som vapen i 3 sekunder.
Beroende på hur man uppfattar saker får man svar!

Vem som bestämmer, en vit pyramid uppåt, god kraft, svart pyramid neråt, mörk kraft (balans).

Lika är inte samma

Frid!

blir fortfarande illuminati "as above so below"= zodiaken

Posted on: 2008/10/23 17:36
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#15
Quote:

JohnC skrev:
Quote:

sebben skrev:
Jag röstar för en säng, det vore naturligt - man sover ju i den.
Man kan utgå från:
Godnattstunden med Micro, Void, Lorax, 555




ochså pyrAMID!!!!!!!!!! KOLLA DIN SIGNATUR!
"Det finns bara en Sanning"
FINNS INGEN! ELLER ALLA OLIKA SORTER. frimureri.


Det är väl inget fel på pyramider.

Det finns bara en Sanning, det som kan sägas vara tråden som Theseus skulle följa för att komma ut/hem - följa sanningen, sitt sanna hjärta, sin/kosmos natur//kriterie/egenskap och det.

Det är inte noll tråd - hur skulle något då finnas... det är inte heller 6 miljarder trådar - sluta flumma...
Jag kan garantera dig, det är absolut så, det är helt sant... att alla Vakna självklart vet ruta ett, att det finns en Sanning.

Samma som The Law Insider tog upp om - det är det vi avviker från - vad skulle det finnas karma för, eller Samsara, om det inte finns en måttstock att avvika från?

Nu är det 2008, och massa new age och alientankar mm flyter fortfarande runt i soppan.

"The least initial deviation from the truth is multiplied later a thousandfold."
-- Aristotle


...så fick vi Samsara...


Edited by The Lorax on 2008/10/24 18:50:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#16


See User information
OK då! Härär enlänk till Ubuntu. Logga med cirkel och tre punkter. Cirkeln känns positiv tycker jag.
Kanske en cirkel med Vaken skrivet mitt i? Fast det känns rätt likt många komersiella loggor med swoshar eller saturnusringar runt. Vad tycker andra?

Posted on: 2008/10/23 21:41
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#17

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#18


See User information
Skickade exempel förslag till info...

Hmm try this....Resized Image


Its Happier, "AWAKENED" har ett "ÖGA" mot makteliten...

Energi sprider UTÅT.....Med KÄRLEK i mitten...

Men inte mesig...

Vad tycker ni?

Posted on: 2008/10/24 2:42

Edited by The Lorax on 2008/10/24 18:47:39
Edited by The Lorax on 2008/10/24 18:49:04
Edited by The Lorax on 2008/10/24 18:49:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#19
Nice Lorax



Resized Image


Compare the energies, feel!

Resized Image


Edited by LightMaster on 2008/10/26 13:02:01
Edited by LightMaster on 2008/10/26 13:03:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#20
Quote:

The Lorax skrev:
Vad tycker ni?
Skitsnygg Lorax!
Men jag kan tycka att varför ska vaken rätta sig efter elitens symboler?

Kanske en Tallkotte istället för ett öga eller nåt?

Men din logga tycker jag var färgglad och snygg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#21


See User information
Lessen Lorax men den skriker "Iluminati älskar dig!"

Vill man utveckla det lite kan man dra parraleller till Orwells kärleksministerium även det pyramidformat.

Posted on: 2008/10/27 0:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#22


See User information
Snälla inga sexsidiga sjärnor likt Israel. Fårstår vad du vill säga med det och att du inte har någon zionistisk agenda men tyvärr är detta ungefär lika illa som att göra vår nya logga i form av en svastika även den en mycket positiv symbol i många österlänska religioner. Tyvärr skulle det dock tolkas anorlunda i Sverige.

Vänligen

Mig

Posted on: 2008/10/27 1:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#23
Quote:

TimOsman322 skrev:
Lessen Lorax men den skriker "Iluminati älskar dig!"

Vill man utveckla det lite kan man dra parraleller till Orwells kärleksministerium även det pyramidformat.
Fast det finns INGET illuminati! Det som finns idag är helt andra grupperingar med andra namn som iofs använder illuminati som förlaga.
Jag vet att du och många andra felaktigt använder illuminati som samlingsnamn på dessa hemliga sällskap, men eftersom de inte finns längre uppfattar många nytillkomna sanningssökare det som att det inte fanns någon sanning i det som sas.
Förstår du och andra mitt resonemang?

Vi måste alla tänka på att sluta använda ordet "illuminati". Jag vet att det slinker ur mig ibland också iofs, men man får rätta varandra tills det sitter...

Dessutom är inte agendan densamma idagsläget som den var på illuminatis tid.

Illuminati upplöstes iofs inte 1790 som det sägs utan fortsatte ett tag till, men i början på 1800-talet fanns det ingenting kvar av illuminati, förutom en massa "lokalföreneningar" med egna namn och egna mål även om dessa liknade varandra.

Som jag sa till Lorax tidigare tycker jag att det är synd vi måste använda oss av hemliga sällskaps symboler. Vi borde ha våra egna.
Jag vet att det inte är så bra ur marknadsföringssynpunkt att ha en tallkotte. Men den är dubbeltydig (och jag älskar dubbeltydiga saker)
Dels står den för naturen och är en frökontainer med mat för diverse djur och dels står den för tallkottskörteln, dvs "Det tredje ögat"

Jag skulle nog gärna vilja se en enkelt skissad tallkotte som logga, men som sagt. Jag kan förstå om ni tycker det är en dålig idé.


Titta på en tallkotte! Den har fjäll som går i åtta spiraler motsols och fem medsols. Och vad är åtta delat med fem? Jo, 1,6, alltså nästan exakt det gyllene snittet!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#24


See User information
Fördelen med tallkotten tycker jag är att det ger en nordisk touch...

Posted on: 2008/10/27 11:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
53 user(s) are online (53 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 53

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS