vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Månen

See User information
Är det någon mer än jag som tycker att det är märkligt att vi aldrig får se några nya bilder från månen? De bilder som togs i slutet av 60-talet cirkulerar ju fortfarande, de flesta ser dessutom ut som de är tagna i en studio. Bush snackade för ett par år sedan om att det fanns vatten på månen och att Nasa skulle bygga en permanent bas där senast 2010, det har varit väldigt tyst om det sedan dess..

Posted on: 2008/12/23 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Månen
Quote:

Dawn skrev:
Är det någon mer än jag som tycker att det är märkligt att vi aldrig får se några nya bilder från månen? De bilder som togs i slutet av 60-talet cirkulerar ju fortfarande, de flesta ser dessutom ut som de är tagna i en studio. Bush snackade för ett par år sedan om att det fanns vatten på månen och att Nasa skulle bygga en permanent bas där senast 2010, det har varit väldigt tyst om det sedan dess..
Inte direkt egentligen, eftersom senast de var på månen var iom Apollo XVII 1972...
Om de nu var på månen överhuvudettaget.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja sex turer från 1969 -72, jag syftar på de bilder(-69) som bl a visar hur Neil Armstrong (eller om det var Buzz Aldrin) saluterar den Amerikanska flaggan, vad konstigt att den blåser i vinden eftersom det inte kan finnas någon blåst på månen..? Samtliga av astronauterna som gick på månen var frimurare. Predestinerat eller bara en märklig slump?

Posted on: 2008/12/23 21:59

See User information
Quote:

Dawn skrev:
vad konstigt att den blåser i vinden eftersom det inte kan finnas någon blåst på månen..

Vad är din teori? Korsdrag i studion?

Posted on: 2008/12/24 0:39
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
http://www.enterprisemission.com/hubble.htm

Hubble Shoots the moon.

To the shock and amazement of many in the planetary science community, the Space Telescope Science Institute (STSI) on April 16th, 1999, released the first Hubble Space Telescope images ever taken of the Moon. What was shocking to so many of these scientists and researchers was not what was on the images, but rather that the images themselves even existed. You see, for more than 5 years, the STSI and NASA have been consistently claiming that the Hubble flatly could not image the Moon!

Posted on: 2008/12/24 19:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Hur kan man forfarande älta detta om att flaggan rör på sig? över huvudtaget är nivån och åldern på detta forum i nivå med flashback, folk (inte alla) på detta forum tror på allvar att det finns dom iblands oss som är ödlor! och detta kom upp efter tv-serien V. mm

Posted on: 2008/12/25 1:45

See User information
”Konspirationsteorier är de intellektuellas motsvarighet till runda ord”. Och visst finns det något infantilt spännande – eller snarare pubertalt spännande – med just konspirationsteorier. Inte minst för att de ofta egentligen är omöjliga att motbevisa, eftersom det alltid finns någon redo att påstå att det vi hävdar vara fallet i själva verket är en del av konspirationen, att vi grundlurad famlar i rökridåerna. Men ifall du för ett ögonblick tror på den version tv och tidningarna ger den allmänna-opinionen så är det snarare du "grisen" som inte tänker längre än din näsa räcker. Desto mer vi verkligen undersöker saker, desto mer inser vi att de har ljugit för oss, vi börjar se lögner överallt. Vartenda institut har ljugit för oss och i synnerhet den "tredje makten".
Våra politiska debatter är ofta teatrar där den "mest trovärdiga" anses tala sanning, vissa politiska ledare är experter på detta, de konstgjorda tv-debatterna är bra exempel på detta. Sättet de levererar en mening på, hur de stoppar mitt i en mening för att ge emfas, för sedan titta ner för att ge intrycket av uppriktig (men tyvärr fejkad) känslosamhet. Det är ett exempel på en falsk dikotomi.
Den som låter trovärdig behöver inte tala sanning. Men vi ska inte utgå från att alla politiker ljuger, en del är ju faktiskt bra sådana, men som jag ser det så är de få. För övrigt så tror jag att det är sunt att vara skeptisk..

Posted on: 2008/12/25 13:12

See User information
Personligen är det för mig ganska uppenbart att att hela historien om månen "smells fishy" på ett eller annat sätt, men det spelar ju ingen roll för det kan jag ju aldrig bevisa ändå.

Posted on: 2008/12/25 13:22

See User information

Posted on: 2008/12/28 19:24

See User information

Posted on: 2008/12/29 7:54

See User information
Quote:
Om du vill veta hur fel deras teori är, titta från 6:45 på
http://se.youtube.com/watch?v=zspt2xD4VsY
Fortsätt sedan med nästa del här: http://tinyurl.com/2tvg6n

Till sist, titta på del 5 för att se dödstöten... http://se.youtube.com/watch?v=ExJofca4dFA

Om du nu vågar...

Posted on: 2008/12/29 15:49

See User information
Det är klart att människan har varit på månen, på riktigt

Posted on: 2008/12/29 16:05
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Just när det gäller månlandning eller inte så har jag ändrat mig flera gånger utefter vilken information jag har läst/sett, men jag har nu med hjälp av bland annat Richard C Hoaglands information kommit fram till att USA självklart har varit på månen..

Bush sa ju senast när det gäller månlandningar att dom skulle dit igen vid år 2015 om jag minns rätt eller var det 2020? Frågan man ska ställa sig är om dom ens har lämnat månen? För månbaser har det ju pratats och skrivits om i decennier...

Dark side/baksidan av månen syns ju aldrig såvida du inte flyger förbi med en satellit och Japan eller Kina hade väl planer på att sända ut en sån..

Indien har tydligen varit där..

INDIA LEAVES ITS FOOTPRINTS ON MOON
http://www.hindu.com/2008/11/15/stories/2008111558410100.htm

Jag tror att det pågår saker på månen och kanske t.o.m Mars som vi inte har en aning om, information om att sådant pågår finns "där ute" och bland annat Richard C Hoagland är en baddare på dessa frågor..

Posted on: 2008/12/29 19:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
NASA kanske planterar träd på månen I hemlighet

Nasa vill plantera träd på Mars

http://www.nyteknik.se/nyheter/innova ... veckling/article44831.ece

Posted on: 2008/12/29 23:47
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
zpz2
Hade gärna viljat se del5 men: "This video is no longer available due to a copyright claim by a third party. " tydligen fick den inte vara kvar längre.

Försöker du fortfarande övertyga mig om det ena och det andra?
Jag förslår att du undviker det.

Posted on: 2008/12/31 19:58

See User information
Quote:

Muhammed skrev:

Det är klart att människan har varit på månen, på riktigt

Hahaha!

Apollo-månlandningarna är fejk, jag tycker att det är solklart.

Posted on: 2009/1/1 11:07

See User information
Det finns rätt mycket skrot på månen, eller det borde finnas där om nu Apollolandningarna var på riktigt. Varje landning lämnar en "descent module" (ca 9 m diameter) kvar på månens yta, varje "ascent module" kommer efter dockning med kommandomodulen i omloppsbana att kraschlanda på månen. Tillsammans väger descent + ascent module (en lunar module enl bilden nedan) ca 14 ton. Det ska alltså finnas 6 st (Apollo 11,12,14,15,16,17) lunar modules på månen, plus 3 st lunar rovers som fanns med på Apollo 15,16,17. En obemannad sond borde kunna fotografera eller dokumentera något av allt detta skrot på månen. Men hittills finns inget sådant, vilket jag ser som ett av många bevis på att månlandningarna var fejk.

Resized Image

Posted on: 2009/1/1 17:23

Edited by miksjo on 2009/1/1 18:17:12

See User information
miksjo, betänk möjligheten med att ta bort fokus från månen och vad som egentligen kanske händer där, detta kan fungera genom att sprida en konspirationsteori om att dom inte ens har varit där..!?

Flera länder har redan sagt att dom vill till månen för att ta vara på den Helium3 som finns där.. Kanske USA/NASA/NRO redan gör detta och har gjort i årtionden?

Posted on: 2009/1/1 18:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Klart dom har varit på månen och installerat installationer för stjärnornas krig.

Posted on: 2009/1/1 18:31

See User information
Quote:

TeBe skrev:
miksjo, betänk möjligheten med att ta bort fokus från månen och vad som egentligen kanske händer där, detta kan fungera genom att sprida en konspirationsteori om att dom inte ens har varit där..!?

Flera länder har redan sagt att dom vill till månen för att ta vara på den Helium3 som finns där.. Kanske USA/NASA/NRO redan gör detta och har gjort i årtionden?

Det är inte bra när vuxna människor tror på sagor. Det är så självklart när man tittar på den tekniska utvecklingen t.ex. och på vilken nivå den var 1969, för att fatta att de inte klarade att göra en landning på månen då. Vad gör ni av den informationen då? Jo, ni köper ännu större lögner som propageras av såna som Richard Hoagland med flera! Skärp er för f-n!

Posted on: 2009/1/1 18:39

See User information
Att flaggan vajade är väl inte så konstigt egentligen...
Att den överhuvudtaget stod ut från stången berodde på att den var uppstagad med en pinne. Att den sedan vajade är väl självklart, på månen är det ingen atmosfär vilket innebär att det inte finns något luftmotstånd, således bromsas inte flaggans rörelser så lätt. Den lägre gravitationen gör också att uppbromsningen blir långsammare.

Nu säger inte jag att detta är bevis för att man har varit på månen, men jag säger att resonemanget att man inte har varit på månen eftersom flaggan rör sig inte är så vattentätt...

Posted on: 2009/1/2 16:37

See User information
miksjo, vet du när F-117 Nighthawk togs fram?

Första flyturen togs 1981..

Tror du att människorna på 80-talet skulle ha trott på nån som sa att USA har ett plan som inte syns på radar..?

"F-117A's first flight was in 1981, and it achieved Initial Operational Capability status in October 1983"

http://en.wikipedia.org/wiki/F_117

Har hört att denna teknik togs fram redan på 70-talet..! Och det måste man ju nästan gjort då man inte kan trolla bort ett plan från radarn på något år väl?

Posted on: 2009/1/2 23:08

/Benjamin Franklin

See User information
Jo jag vet att den militära tekniken, flyg och vapen, ligger före det som är officiellt. Men att jämföra stealth-planet med andra plan från den tiden är inte på långa vägar så extremt som att att jämför månlandningarna med den tidens teknik. Försök att sätta dig in i den enorma tekniska utmaningen det är att sätta två män på månen, med teknik från 1969! På den tiden kunde man lämna jordens atmosfär/gravitation och sätta en satellit i omloppsbana, det var vad man klarade då. Det är ett enormt steg att därifrån flyga till månen, landa där, starta igen från månen, docka med kommandomodulen, flyga hem igen och landa i havet. Och detta lyckades inte mindre än 6 gånger! Enda debaklet var Apollo 13 (!), en "cliff-hanger" som behövdes för att öka intresset bland folk. Jag tror nämligen att folk på ett omedvetet sätt fattade att det var fejk. Det faktum att de tre sista Apollolandningarna hade med sig varsin Lunar Rover, månbilen på drygt 200kg, borde ju få de som har kvar ett uns av intelligens att tänka till. Jag tror att det handlar om ett önsketänkande, många vill helt enkelt att det ska vara sant, som en Hollywood-produktion med ett lyckligt slut. Alla älskar hjältar (även om de är frimurare i det här fallet).

Posted on: 2009/1/2 23:51

See User information
Quote:

Al_Kyder skrev:
zpz2
Hade gärna viljat se del5 men: "This video is no longer available due to a copyright claim by a third party. " tydligen fick den inte vara kvar längre.

Försöker du fortfarande övertyga mig om det ena och det andra?
Jag förslår att du undviker det.

"The original Lunar Legacy 5 was pulled by YT because of a copyright claim by Aulis Online (David Percy's organization). Despite the fact that the "offending material" was only 3 seconds long, and was well within the guidelines set by Title 17 Section 107 of the U.S. Code, as well as being a clear case of retaliation by a desperate David Percy, YT in their typical fashion decided to delist it first and ask questions later."

Men här kan du se den:
http://www.livevideo.com/video/E51C06 ... we-land-on-the-moon-.aspx

Posted on: 2009/1/4 5:18

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper