vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Orgone / Vril. Fri energi?
#1


See User information
Samlingstråd för Orgone och Vril.

Efter googlande och efterforskande, verkar det inte helt osannolikt att denna "fria" energi existerar, men att dess forskningar har undanhållits för allmänheten.

För er som sett star wars, är det ganska enkelt att dra referenser till "the force".

Introduktion till Orgone:
http://www.youtube.com/watch?v=sPV-JExUPns

Vril:
http://www.youtube.com/watch?v=AVl4vmVLX7w

Finns säkerligen de här som vet mycket mer än det jag lyckats läsa mig till, vore intressant med lite input och vidare information.

Posted on: 2011/11/27 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#2


See User information
@eyecreate

Kolla upp orgonite om du är intresserad av orgone.

Har inte så mycket(alla fall i nuläget) att göra med fri energi, men är väldigt intressant.

Orgonite har en etherisk kraft och det finns 10 000-tals eller kanske 100 000-tals människor på den här planeten som har fått upp ögonen för detta.

Många håller på och experimenterar med olika projekt.

http://orgonite.info/what-is-orgonite.html
http://www.ethericwarriors.com/ip/forum.php
http://forum.davidicke.com/showthread ... 104633&highlight=Orgonite



Posted on: 2011/12/1 19:20
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#3


See User information
Har en vibrerande orgone hemma som jag såg i en kiosk som såldes med en stensamlartidning lol.

Drar planer till att bygga hus som kan plockas ihop på kort tid som är rymmliga stabila isolerande och självdrivna och sköter vatten avlopp mat elektricitet värme mer eller mindre av sig självt automatiskt.


Ska kunna slås upp i praktiken var somhelst på kort tid.

Önskar jag var bra på teckna ni skulle smälla av.

Letar efter bra matrialval.

Stabilt matrial som tål väta och värme och miljövänligt kan användas som paneler.

Tips?




Posted on: 2011/12/3 20:21
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#4


See User information
@snapcase, intressant, ska fördjupa mig i ämnet.

@shen, säger man A måste man säga B

Posted on: 2011/12/3 22:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#5


See User information
Jag vet jag vet jag vill inte sabba överasskningen.

Sitter och kluddar på ritningarna till alla dom olika modulerna som ska interagera med varandra varje dag trots att jag har extremt lite tid övers igentligen.

Saknar bollplank skulle behöva en ingenjör en cad ritare någon som kan hjälpa till satsa sen sörrö blir det eld i baken.

Men ritningarna blir allafall klara även om det blir lite kalle anka.

Så jag kanske finputsar allt tills det är 100% innan ni får ta en titt.

Lite svårt och hinna med allt just nu men men det får gå så gott det går.


Posted on: 2011/12/3 22:15
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#6


See User information
intressant :)
pm:a om du vill ha hjälp med det grafiska.

Posted on: 2011/12/4 14:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#7


See User information
Någon som vet hur man bygger miniatyr ångturbiner som fungerar i långa loppet?

Eller någon som vet en bra metod och utnyttja trycket i ånga till kinetisk energi?

Jag ser den största vinsten i tryck och värme från ånga.

Har redan energi från värme utnyttjat på många sätt nu återstår trycket.

Ångmotorer suger i effektivitet dom nya finns inte ute än.

Tänker att man blåser upp tryck i en tank och har en jättepedal som går till en generator med utväxling.

Att skapa ångan effektivt är redan mer eller mindre fixat nu är frågan vad att göra med överskottsvärmen och trycket?

Posted on: 2011/12/5 2:04
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#8


See User information
@shen: jag hade en bekant som experimenterade med en mikrovågsångmaskin men han dog plötsligt, jag fick aldrig veta varför.

Posted on: 2011/12/5 4:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#9


See User information
Microvågorna kanske låg före hans tid så han stekte sig själv?

Problemet uppstår för mig när man vill ha ut mer energi än värme eftersom värmen är en restprodukt.

Så om jag vill ladda min elbil så måste jag ha värme på köpet.

Låter lite hårt men så jag tänkte jag får installera en bastu och en liten pool och använda som värmeväxlare.

Lol vilken slogan.

Behöver du ladda bilen och har dragit extra mycket energi.

Ingen fara slå på bastun och ta ett dopp..

Äkta turkisk ångbastu lol hahahaha.

Löser sig i vilket fall somhelst .

Hade nästan planer på dra rör underjord och skapa en yta utomhus som motsvarade en uppvärmt trädgård som kan brukas på vintern även.

Men ångan är några hundra grader om jag inte har fel.

Huset kommer kunna uppvärmas genom luft vatten och el.

Miniatyr turbiner vore dock itne dumt och ha om dom fungerade.

http://cedesign.net/steam/turbines.htm


Så tänker man igentligen finns tekniken och ge varje människa egen energi.

Men man väljer att skapa uran.

Det är ju så gott och käka lite uran på flingorna på morgonen eller hur?

Posted on: 2011/12/5 9:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#10


See User information
Om du vill ha effektiv men väldigt tunn isolering för att väggarna ska ta mindre plats och vara enklare att frakta så kan du köra med ThermoReflekt.
http://www.wiedland.se/thr/
15cm glasfiberull isolering är lika effektiv som 0,8cm ThermoReflekt.

För att få ventilation som inte kyler ner huset allt för mycket så kan man använda SolarVenti.
http://www.solarventi.se/produkter/modeller.htm

För att lagra energi så kanske en stor tank skulle vara något för att lagra hydrogen. Eftersom den gasen går ganska lätt att omvandla till vanlig el och är perfekt för värme. Som jag har fattat det hela så kan man lagra mycket mer energi på mindre yta om man jämför med batterier men problemet är brandrisken.
Hittade en väldigt inspirerande film om den gasen på tuben.
Hydrogen; Natures Fuel
http://youtu.be/76ujMtLr5Z8

För att återgå till ämnet så tycker jag att Orgone värkar vara väldigt intressant. Har funderat på om man ska prova och göra en liten pyramid. Man har ju sett på tuben när dom har tagit bort moln i himlen och fått växter att växa bättre med det ämnet, om inte allt bara varit fake.

Posted on: 2011/12/5 10:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#11


See User information
Jag hade tänkt att skippa isoleringen och använda varmluft mellan väggspalterna istället, och fånga upp kondensen på utsidan för byggnaden kommer ändå ha vattenuppsamlar system.

På så sätt blir det lättare och transportera och kan klickas ihop på plats.

Vattendrivet hus lol.

Hydrogen är inte ekonomiskt och lagra.

Om du inte kan lagra den under väldigt kalla grader.

Men det kan man ju ochså ordna om det är så .

Vissa gaser håller kyld temperatur vid tryck och vätskeform.

En sådan gas är koldioxid som ex butan osv osv i praktiken allt under tryck..

Varför inte lagra hydrogen i en koldioxid termos ; )

Ett sätt och få det lite mer ekonomiskt.

Posted on: 2011/12/5 11:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#12


See User information
Quote:
Jag hade tänkt att skippa isoleringen och använda varmluft mellan väggspalterna istället, och fånga upp kondensen på utsidan för byggnaden kommer ändå ha vattenuppsamlar system.

Låter som det kommer att dra väldigt mycket energi även om du lyckas göra varmluft väldigt effektivt. Tänkte du bygga ett mobilt kärnkraftverk eller har du kommit på någon ny fri energi uppfinning. Om inte så kan du börja räkna på u-värden och hur många watt som kommer att krävas för varje kvadratmeter tak, vägg och golv.
Quote:
Varför inte lagra hydrogen i en koldioxid termos ; ) Ett sätt och få det lite mer ekonomiskt.

låter som en bra ide för enklare saker som matlagning och uppvärmning av vatten, har själv funderat kring samma sak.

Posted on: 2011/12/5 12:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#13


See User information
Ja ett litet eget värmeverk.

Posted on: 2011/12/5 14:27
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#14


See User information
Tänkte såhär.

En kupol dela den i två + en övervåning med ett litet sovrum.


För familjer.
En gång till nästa kupol.

I gången en hydro trådgård som även går ut över en trädgård på utsidan. och ett sällskapsrum i mitten av gången så man får shyyst luft.
Ljus för växterna och en motordriven tyg skärm ifall man vill ha det mörkt.
I mitten av gången åt andra sidan ska det finnas ett fykantigt rum med artficiell hydrokultur.
Huset ska ha ett inbyggt hydrokultur system i ett rum sker mesta produktion men en del runt i huset och en del utanför organiskt i odlingsboxar runtom huset + valet att plasta in trädgården och värma upp delar av den på vintern.
Jag valde kupolerna för att dom är en naturlig form och stabil form. Därav ligger hydrorummet ochså i ett artificiellt fyrkantigt rum.
Värmen funkar så att golvet har ett mellanrum där det löper en fyrkantig gång av tegelsten 1 rad hög på var sida av golvets bredd parallelt. I fyrkantsformen av tegel löper värmerören teglet ovan har hål i sig så varmluften åker ut där och teglet värms upp.
Teglets ovansida är placerat mellan väggarna med balkar som tillåter luften passera fritt så varmluften sugs ut mellan väggarna av en liten fläkt i toppen på kupolen. Eftersom varmluften vill stiga uppåt så finner jag detta en bra lösning.

Men det är inte lite snurrigt och ta en titt på alla ventiler kopplingar växlar osv.

Jag tänkte att det bästa vore att sätta in så många manuella kranar som möjligt för att kunna utjämna värmen och utnyttja den på bästa sätt.

Men glöm det då får man springa runt huset och vrida av och på kranar hela tiden för att utnyttja energin som bäst.

Så ett automatiskt system måste utvecklas med termostat automatiska kranar och digitalt.

Köket luftvärme ugn bad bastu dush tvätt och trädgård bör ligga närmast energikällan för bästa effekt.


För singel version är kupolen delad ytterliggare för bad toalett sällskapsrum.

Sovrummet högst upp ska ha ett runt himmeltak där man kan stirra på stjärnorna.

Delar av kupolerna ska vara avskärmade väggar och andra delar med fönster kan man en gardinskärm över (ser vackert ut).

Försöker hitta den ultimata planlösningen för att ljuset ska nå runt man ska få en shyyst vy värmen ska fungera som effektivast och energin ska flöda fritt.

Igentligen vill jag bygga allt väldigt symetriskt men det drar bara tankarna till gömd symbolism lol hahahaha.



Posted on: 2011/12/6 11:33
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#15


See User information
Lol i said so.


Månbas alfa typ.

Väldigt effektiv dock och mycket invändig odlingsyta markerat i grönt.

http://s842.photobucket.com/albums/zz ... ew¤t=Flerfamilj.jpg

Mmm gillar det dock. Som att leva i en frukt och grönsaksdjungel.

Förmodlingen inget för den som inte gillar växter.

Modulen som ser ut som ett avlångt piller i högra hörnet ska få vara sticklingskamare och för moderplantor + produktion.

Mer eller mindre alla väggar blir odlingsbara.

Ska leta efter en bra kompakt enkel effektiv lösning för vattenrening.

Största delen av avlopp avföring osv tänkte jag bränna och använda till odling.

Detta skulle bli 8 rum med kök.

Dom 2 nedersta kupolerna har 3 rum var och den stora överst till vänster 2 rum.
Odling även i en triangel och kök i en annan.

Tror det skulle vara något liknande.

Posted on: 2011/12/6 12:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#16


See User information

Posted on: 2011/12/6 13:03
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#17


See User information
Quote:
Värmen funkar så att golvet har ett mellanrum där det löper en fyrkantig gång av tegelsten 1 rad hög på var sida av golvets bredd parallelt. I fyrkantsformen av tegel löper värmerören teglet ovan har hål i sig så varmluften åker ut där och teglet värms upp. Teglets ovansida är placerat mellan väggarna med balkar som tillåter luften passera fritt så varmluften sugs ut mellan väggarna av en liten fläkt i toppen på kupolen. Eftersom varmluften vill stiga uppåt så finner jag detta en bra lösning.

Jag förstår fortfarande inte hur du ska kunna få all värme energi som krävs. Jag har gjort en del värmeberäkningar även om det var ett tag sedan nu så jag hoppas att jag räknar rätt.

Fasadtegel värmeledningsförmåga = 0,60
http://energihandbok.se/x/a/i/10673/T ... n-for-olika-material.html

(skiktets tjocklek[m] 0.1 meter) / (värmeledningsförmåga 0,60)
= 0,167
(U-värdet) 5,988 = 1/0,167

DUT = ortens lägsta dimensionerande utetemperatur
[°C] här kan vi ta -20 som det är kring Sundsvall.
(Effekten) P = U-värdet * ytan(m2) * (temp inne - (-20 DUT)
5,988 * 1 * 40 = 239,52

Med andra ord så krävs det 239,52 watt om teglet är 1dm tjockt för varje kvadratmeter du vill värma upp med enbart tegel som isolering. Här finns formeln.
http://energihandbok.se/x/a/i/10672/B ... uster-fran-byggnader.html

http://www.frico.se/swe/pdf/techical_hb_radiant_heater_se.pdf

Posted on: 2011/12/6 13:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#18


See User information
Meningen med teglet är bara att hålla i rören och ligga nertill i väggen mellan väggspalten som är väldigt varma det är luften som ska värma kåken som dras förbi rören in i väggen och inte matrialet i sig som i vanliga fall ska hålla kylan ute genom vinkeln på fibrerna i isoleringsmatrialet inte ska tillåta kylan tränga in.
Så länge luften hålls i rörelse värms huset upp.

Energi tillverkningen ger uppehov till en massa överskott varmluft även som kan fortsätta användas till uppvärmingen, ugnen, och avlopp. Och än mer indirekt uppvärmning..

Posted on: 2011/12/6 13:17
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#19


See User information
Om Vaken vill är jag redo och planera fram något.

Potentialen är enorm.

Problemt brukade vara hur att få ihop tillräkligt med bränsle men tack vare att huset skapar egen kondens pga väggarna värms så kan man samla upp en hel del och all snö som faller på huset smälter och samlas upp.
För torrare klimat gräv ett litet rum underjord samla vatten och plocka upp fukten från jorden.
Nära kuster kan vattengeneratorer göra jobbet osv.

Problemet är snarare hur att använda sig av energin effektivast.

Det är där skon klämmer för inga nya metoder finns och dröjer och dom gammla är inte effektiva nog med gammla bränslen med denna metod går man i vinst iallafall men det skulle vara mycket trevligare med mer effektiv konstruktion och hatera spillvärme tryck osv.
Industrin har ju turbiner men dom är ju stora i Mw klassen.

Svårt och hitta något för småskalig produktion.

30 40 Kw borde väl räcka gott?

En del energi går ju åt matproduktionen men jag har även där lyckats hitta väldigt effektiva metoder på alla fronter vad gäller rotning ljus näring osv. Hydrometoder för rotning och massproduktion är ju enkelt snabbt och man slipper ohyra och kan lätt uppehålla matproduktion men det kostar tid precis som vilket jobb somhelst eftersom allt måste ske per shema och alla växter rör på sig och har sin livscycle så att säga.En annan tanke som slår mig är att man kan skapa ett litet extra rum specialanpassat till Vävnadsodling till extrem massproduktion eftersom när man nu har tillgång till effektiv ånga kan man specialkonstruera en mass ångkokare som tillåter en att sterilisera många behållare eller formar på en gång.

Så till sommaren kan du slå upp några åkrar med frukter över en kort period.

Om nu vill det.

Tänk dig scenariot.


Fixa kåken hyr marken ordna moderplantor.

Plantera 500.000 frukter skörda och ät och sälj.

Sköna är när dom är förgrodda att dom har ett försrång i utvecklingen.

Kunstruera staplingsbara former som kan belysas.
Lagra dem i ett tält med varmlufttills tiden är inne.

Mini fabrik.

lol.

Posted on: 2011/12/6 13:37
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#20


See User information
Du kommer hur som helst behöva ha enormt mycket värmeluft helt oberoende på hur kraftigt värmeluften går. Snabbheten på luftflödet kommer inte hindra värmeförlusterna.

Om jag har fattat det hela rätt så ska luften gå mellan yttre och inre vägg upp till taket där du ha ett utblås. Om du inte ha någon isolering så kommer den luften att kylas av väldigt kvikt på vintern.

Posted on: 2011/12/6 13:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#21


See User information
Värmeluften i väggen kommer vara ledningsvärmen från rörens strålningsvärme som kan hålla en temp på 2-300 och även mer grader (därav teglet) vars värme bärres med av luften med hjälp av en fläkt precis som du säger

Luftvärmen som är på insidan av huset som kommer mer direkt från förbränningen kommer vara extremt extremt het så hur den värmefödelningen ska gå vet jag inte.

Köra en luftström på 1000 grader genom en luftvärmepump lol inte så lyckat.
Jag hade tänkt bygga huset en bit ovan mark och använda en del av funktionerna som muduler under huset men det måste ligga väldigt stabilt till underlaget för det skulle inte vara något vidare om ett ångrör brast med 500 grader och högt tryck.

Kokt skinka på plats.


Posted on: 2011/12/6 14:05
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#22


See User information
Jag gissar på att en liten kupol för 2 pers med kök toalett bad bastu vardagsrum/sovrum odlingsrum skulle behöva 180 watt att kickstarta därav batterier. Eller 5-8 amp.

Jag tror energiutvinningen borde kunna ligga mellan 9-15 men inte säker kan vara högre Kw.

Flerfamilj ca 3 ggr.

Men man kan lika bra använda större kapacitet till mindre hus likväl det gör systemet mer responsivt men nackdelen är om man vill ha ut mer energi än värme.
Man kan ju bara hetta upp huset och dess värmeväxlare och möjligtvis trädgårdsmarken till viss grad.

Mycket rör dock.

Luftvärme ter sig mer lockande på något sätt just pga säkerhetsrisken och kostnad..

Svårt att balansera.

Kanske om man kombinerar spillvärmen från förbränningsluft och tillägg av luft skapad av någon fläkt och värmelement.

Fördelen med ångan är dock att den är en restprodukt så taskigt och inte använda den på fler sätt.

Posted on: 2011/12/6 14:47
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#23


See User information
Väcker liv i denna gammla tråd.

Jag har dom senaste dagarna intresserat mig för orgone. Så jag skaffade mig lite material och provade att gjuta tre orgone formationer.

Här är en bild på en av dom. Den ligger i en burk med vatten eftersom det sägs att dom måste jordas.
http://i47.tinypic.com/2i1ytxl.jpg

Eftersom jag hade läst att vatten skulle reagera på ett specielt sätt när man fryser det och har orgone ovanpå så gjorde jag det testet.
http://i50.tinypic.com/v5wvo0.jpg
Som ni ser så har vattnet "dragits" mot orgone formationen. Märket som ni ser är från skålen som jag lade orgone biten på.

Jag har lagt en ute på landet så man får se om några dagar om det växer bättre. Tänkte göra ett bättre test framöver.

Posted on: 2012/6/29 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#24


See User information
Ken Rohla: How to Neutralize Radiation and Chemtrails From the Sky, Your Garden, and Your Body
http://www.youtube.com/watch?v=_yxTotA604M&feature=related

Posted on: 2012/7/4 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
56 user(s) are online (56 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 56

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS