vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


I skuggan av bitcoin
#1


See User information
Om du aldrig har hört talas om bitcoin så rekomenderar jag att du tar en titt på http://www.bitcoin.se/
Där kan man läsa att bitcoin valutan startade 9:e januari 2009 och att en pizza inhandlades den 22:e maj 2010 för 10000bc vilket motsvarar ca 760000kr i dagens BC värde.

Eftersom mjukvaran till bitcoin släpptes som open source så fanns det en verklig möjlighet för duktiga programerare och hackers att undersöka systemet under ytan. Vilket gav tilltro till ett system som tekniskt sätt är ganska komplicerat.

Men på grund av att tekniken är open source så fanns det också möjlighet för vem som helst att starta sin egen valuta. Så nu finns det en hel drös av alternativa bitcoin valutor som tex Devcoin, Ixcoin, Liquidcoin, Litecoin, Terracoin, SolidCoin och så vidare.
Här ser vi också den verkliga styrkan med open source. Vem som helst med kunskap kan skapa en valuta, men det krävs att andra värdesätter den för att den ska kunna bli använbar som handels redskap. Därför kommer den som vill skapa sin egen valuta att tvingas erbjuda förbättringar på olika sätt som inte existerar i tidiga BC baserade valutor. Detta driver så klart tekniken frammåt men det skapar också möjligheten för människor att värkligen klura över syftet och valutans funktion. Det betyder i praktiken att det är du som bestämmer och kan skapa den valuta utopi som du tror på.

Personligen tror jag på litecoin som har en del tekniska fördelar i jämförelse med bitcoin och börjar också bli mer och mer populär. Självklart kommer många BC valutor att gå under, men vad jag försöker få fram i tråden är att det inte är valutan Bitcoin som är den verkliga revolutionen här utan tekniken bakom, som tack vare open source ständigt kan utvecklas och formas efter vad vi vill.

Här är två exempel på vad jag pratar om.

Devcoin = En valuta för mjukvaru programmerare.
http://www.devcoin.org/

Namecoin =
http://dot-bit.org/Main_Page
Dot-BIT is a project based on the namecoin software that free internet users from imperial control of DNS by ICANN.
It is a distributed, fully decentralized and anonymous way of registering domains. Project is already usable but still in an early phase.
Security is deeply integrated in the software to allow only the owner of a domain to modify name attributes in the distributed database.
The first TLD available is .bit.

Någon kommentar på detta?

Posted on: 2012/11/9 21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#2


See User information
Bara jag som tänker varför är ditt nickname Frihets Kors .. Ska du hänga friheten på korset som jesus eller vad är du ute efter egentligen?

Jag känner mig fortfarande skeptisk och ännu mera nu när du säger att det är nånting att satsa på hahhaa..

vad händer om en stor del av datorerna fösvinner eller en storägare av bitcions dör i en bilolycka, visst bra att man inte kan trycka upp pengar från luft men dom lär nog fixa bankomatkort som fungerar i affär innan det kan slå igenom som ett betalminingalternativ som verkligen kan användas...

ja menar hur skulle jag köpa på Ica med bitcoins?

Och fortfarande, vem äger hemsidan ? vart står servern? vem är ansvarig för den?

Man kan ju inte säga att hemsidan ligger överallt på allas datorer, eller?

Posted on: 2012/11/10 0:59
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#3


See User information
Vet du över huvudet taget hur bitcoin fungerar anvendarnamn?

Posted on: 2012/11/10 1:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#4


See User information
Quote:
Vet du över huvudet taget hur bitcoin fungerar anvendarnamn?

Tydligen inte...

Posted on: 2012/11/10 1:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#5


See User information
aah peer-to-peer som torrents men det spelar väl ingen roll för hemsidan måste ju ligga nånstans?

Hur vet ni att inte FBI och CIA och aliens gemensamt skapat hemsidan för att kunna släcka ner den när tillräckligt många satsat egna pengar i systemet..

Hur skulle ni klara er då om bitcoinhemsidan la ner idag och inga nya hemladdningar kan göras av programvaran. Hur skulle det hålla igång om inte nya datorer kan komma in ?

Blir det inte egentligen helt ologiskt att använda en elektronisk valuta som aldrig kan få nått rätt värde så länge den inte kan användas smidigt som bankomatkort?

Folk bara hoppas hoppas hoppas och jag tyckte inte Stefan Molyneux såg så speciellt entusiastisk ut när han berätta om Bitcoins..

Bitcoins kommer aldrig nånsin komma in i bankomaternas valutasystem så vi kan ha ett bitcoinkort och ta ut svenska pengar med ett bitcoinkort och få lön i bitcoins..

Så det är helt ologiskt att betala för nånting som vi inte kan använda direkt och därför aldrig kan få samma värde som valutorna som kan användas åpå smidigast sätt tex. på ICA..

Jag har mina aningar om hur bitcoins fungerar men från en större perspektiv ser jag inte att det fungerar att tävla med bankomaterna och smidigheten med vanliga valutor och bankomatkort..

Men bitcoins skulle vara en smart move av bankerna faktist för dom skulle naturligtvis förstå att bitcoins aldrig kommer släppas in på dom vanliga valutornas värld där bankomatkort och sånnt används.. folk skulle bara mata in riktiga pengar 27 miljoner bitcoins och jag vet inte hur mycket som egentligen går in i systemet som fortfarande inte kan ha samma värde som vanliga valutor tack vare tilgängligheten och smidigheten ..

ni kan ju inte säga att ni vet för då ljuger ni, ligger hemsidan på peer-to-peer eller finns den på en server och varför skulle dom inte bara kunna nämna det att det finns ingen server för hemsidan ens för ingen ledare finns..

hemsidan har väl lite koll på transaktioner eller? du kan se på hemsidan transaktionhistoria och sånnt?

MVh

Posted on: 2012/11/10 1:46
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#6


See User information
Quote:
Hur skulle ni klara er då om bitcoinhemsidan la ner idag och inga nya hemladdningar kan göras av programvaran. Hur skulle det hålla igång om inte nya datorer kan komma in ?

Man fortsätter att sprida den mjukvara som redan finns på andra ställen en den officiella hemsidan och låter någon ny duktig utvecklare skapa nya versioner som sedan kan kontroleras och undersökas av bitcoins community. Innan den släpps till den stora massan.
Quote:
Bitcoins kommer aldrig nånsin komma in i bankomaternas valutasystem så vi kan ha ett bitcoinkort och ta ut svenska pengar med ett bitcoinkort och få lön i bitcoins..

Ett företag jobbar på en bitcoin atm (bankomat) i usa.
BitCoin ATM Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=1h42QUOugIQ
Quote:
Så det är helt ologiskt att betala för nånting som vi inte kan använda direkt och därför aldrig kan få samma värde som valutorna som kan användas åpå smidigast sätt tex. på ICA..

Valutan är först och främst tänkt att användas på nätet. När man gör en donation eller köper en vara på någon webbshop. Men man kan också ha sin wallet installerat på en mobiltelefon och på så sätt handla i vanliga butiker som accepterar BC.
Quote:
hemsidan har väl lite koll på transaktioner eller? du kan se på hemsidan transaktionhistoria och sånnt?

Systemet är uppbyggt på transaktionhistoria. Det behövs ingen hemsida för det.
Quote:
Jag känner mig fortfarande skeptisk och ännu mera nu när du säger att det är nånting att satsa på hahhaa..

Du verkar inte ha något större intresse för ämnet så om du bara vill bråka med mig, så kan du lika gärna skriva till mig privat.

Posted on: 2012/11/10 11:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#7


See User information
Tyvärr har jag u inte datorkapacitet nog att tjäna pengar på bitcoin, men det är ju en bra grej.
Tycker anvendarnamn bör skaffa sig mer kött på benen innan han kommenterar som en expert i varje tråd.

Posted on: 2012/11/10 14:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#8


See User information
Quote:
Tyvärr har jag u inte datorkapacitet nog att tjäna pengar på bitcoin, men det är ju en bra grej.

Om det är mining du menar så kan jag hålla med om att det är ganska meningslöst när det sitter människor med specialbyggda supersnabba datorer för det ändamålet. En fördel med litecoin är att Bitcoin miners maskiner kan "mina" både BC och LC sammtidigt utan att dom själ datakraft av varandra. Litecoin systemet är också fyra gånger snabbare en BC.

Posted on: 2012/11/10 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#9


See User information
Om bitcoins skulle bli ett "hot" eller en verklig utmanare till valutor under bankernas kontroll så skulle det göras illegalt omedelbart. Antingen det eller så tas det under bankernas kontroll via diverse metoder (så som att, förmodligen med en stor portion sanning, beskylla bitcoins för att användas av brottslingar). Hur ska man komma undan detta?

Kanske missar jag något?

Tycker idén är fascinerande, men personligen tycker jag det behövs mer verkliga pengar som man kan ta på och som inte kan styras/kontrolleras av bankerna eller annan tredje part.

Posted on: 2012/11/11 2:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#10


See User information
Quote:

Om bitcoins skulle bli ett "hot" eller en verklig utmanare till valutor under bankernas kontroll så skulle det göras illegalt omedelbart. Antingen det eller så tas det under bankernas kontroll via diverse metoder (så som att, förmodligen med en stor portion sanning, beskylla bitcoins för att användas av brottslingar). Hur ska man komma undan detta?

Kanske missar jag något?

Att stora stater skulle kunna förbjuda valutan är ett stort problem. Men BC har endå den fördelen att den är internationel. Vilket betyder att alla världens stater måste förbjuda, för att den ska kunna dö ut om valutan visar sig bli väldigt populär på den fria marknaden.

ECB ser en så länge inte BC som ett större hot och skriver i sin senaste rapport både positivt och negativt om valutan.
http://www.bitcoin.se/2012/11/03/euro ... centralbanken-om-bitcoin/

Quote:

Tycker idén är fascinerande, men personligen tycker jag det behövs mer verkliga pengar som man kan ta på och som inte kan styras/kontrolleras av bankerna eller annan tredje part.

Bara för att valutan är digital betyder inte att den skulle kunna styras av tredje part mot privatpersoners vilja. Att man väljer att lagra BC på en internet bank som ägs av något privat företag ser inte jag som ett hot. Alternativet är annars att man spara sina BC på ett minne som man har i plånboken och för säkerheten skull lägger upp en krypterad kopia av sin plånbok på en server någonstans om minnet skulle gå sönder.

Jag skulle säga att ideen om "verkliga" pengar som man kan ta på är onödig så länge internet existerar. Man behöver inte kunna äta en valuta eller använda den inom industrin som guld och silver.
En valuta som du kan ta på kräver också att den kan transporteras som värdetransporter vilket är mycket dyrare och osäkrare en att skicka ettor och nollor över internet.

Det enda som krävs av en valuta är att den fungerar smidigt och bra som en valuta och det viktigaste är så klart att människor har förtroende för den.
Att man ska kunna hålla sina slantar i handen är nog viktigast för den äldre generationen som inte har vuxit upp med internet.

Sedan är jag självklart inte för att kontanterna håller på att försvinna men det är en annan diskution.

Posted on: 2012/11/11 10:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#11


See User information
Såg nu att man kan köpa knark för bitcoins online..

Och jag förstod direkt varför bitcoins kommer användas för diverse produkter som enligt "makten" inte är önskvärt att vi införskaffar..

exempel på hur knark köps med bitcoins i Sverige: https://www.flashback.org/t1867482

Jag tar avstånd från droger för det är olgaligt och förespråkar inte att nån ska göra nått olagligt , dokumenterar bara verkligheten och vad som egentligen händer på dom ställen där vi helst inte ska kolla..

MVH

Posted on: 2012/11/26 13:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#12


See User information
Ledsen, men hur kan en fiktion avge sen skugga?
BC är bara samma fiktion i en annan form...

Det är inte BC eller tråden i sig jag vill ge en reflektion av, utan tokigheten vi blivit inlurade att tro är något verkligt... Sen om det är våra egna fantasier som kommit upp med denna form... Kallad: pengar...

Det är en "illusion", hela skiten... Ett verktyg att hålla dig i "beroendeställning"...


Har till och med en familjemedlem som försöker göra allt för att få denna fiktionen tryggad, även att resa för att i kommersiellt syfte och redå att döda en annan människa...


Snälla, någon... Ge mig ett bevis på att "pengar" finns i naturen och inte existerar enbart i skallen på oss? Och visa mig inte ett papper med lite tryck på...

Posted on: 2012/11/26 14:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#13


See User information
Vi borde byta ut valutor mot ett simpelt system där alla äger plantor för att kunna se sig själv som rika..

Visst finns det redan ett värde i en blomma..

Så kanske det är nya valutan, en valuta som backas upp av plantor istället för guld..

Plantor som står överallt i folks hem och i banker för folks om blivit rika genom att ha miljontals små växter..


Posted on: 2012/11/26 14:40
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#14


See User information


Vi har faktiskt redan provat detta, känner du till tulpan-"kriget"? Det gick inte så bra...

Posted on: 2012/11/26 15:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#15


See User information
aaah , jag fick tänka efter ett tag men sen kom jag på att Holländarna var fanatiska i sina tulpaner och förstod inte att den sorten som dom tyckte var finast, egentligen var en tulpansjukdom som sen spred sig och utrotade hela tulpanbeståndet i landet.. typ.

Men vadå? användes tulpanerna som valuta i Holland?
Och sen svallt folk för att tulpanerna dog?

Posted on: 2012/11/26 15:31
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#16


See User information

Det fanns folk, som blev av med allt dom ägde i den "hysterian"...

"Mammons" makt och beroende, är sannerligen stor...

Posted on: 2012/11/26 15:34

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#17


See User information
Jag kan förstå att det kan bli en risk om enbart tulpaner hade värde..

Men så länge alla plantor har lika värde så skulle alla kunna tjäna sina pengar genom att odla vad som helst..

Kanske ha företag som vi alla äger som tar emot det som folket odlat och förvandlar det till diverse förfinade saker..

Jag skulle verkligen vilja ha en dörr som är öppen om man vill tjäna pengar. Och ett företag som svenska folket äger som ger alla möjligheten att odla och komma ner och lämna in det man odlat hemma och få kontanter i handen.. Eller bitcoins..

Posted on: 2012/11/26 17:30
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#18


See User information
Nog är pulpaner vackra, andra har en särskild relation för dessa...

Ett gäng frågor...

Om något är naturligt, varför ska det "tjänas" denna pengen på? Ska du inte ha rätten till liv i alla fall, utom dessa fiktioner?

Gällande detta "företag", så kallas den idag "AB Sverige" och finns på Wallstreet... Varför heter det "Tjänsteman" btw?

Jag pratar om ett koncept, som ligger bakom för tanken "pengar"...

Kanske pratar för djupt igen...

Kommer ihåg för något år sen då jag uppgav att jag presenterats en dröm om att detta ekonomiska system skulle rasa... Du skulle sett hur 17 av 20 folk loggade av med en gång... Folk skulle hellre lämna familjer, sina liv, döda, sina religioner osv, för säkerheten av denna fiktion... Detta "hjärnspöke"...

Posted on: 2012/11/26 17:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#19


See User information
Jo helt sannt, som Bill Hicks sa: Man betalar för livet med döden så allt därimellan borde vara gratis.

Klart det borde vara förbud på att ta betalt för nånting som växer naturligt eller som skapas med hjälp av teknologier..

Posted on: 2012/11/26 18:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#20


See User information
Jag ser inte bitcoin som den sista lösningen men möjligheten som finns att skapa alternativ handel utanför systemet med hjälp av ett bra valuta system, är ett steg i rätt riktning. Att ha många konkurerande valutor är något som anarkister står för, i alla fall dom som tror på mutalism i stället för kapitalism.

Jag vet att pengar bara är en tro men var annars finns det något realistiskt alternativ.
Bytelshandel av olika varor? tror inte det eftersom det är för klumpigt...

Jag funderade en tid på ett valutasystem som var baserad på relationen mellan olika varor. Men kom på att det skulle bli ett väldigt komplext system. Men vem vet det kanske skulle funka.

Att omvanla ett system till någon typ av "venus projekt" är knappast det enklaste heller.

Jag tror som dom flesta här inne, att självständighet är rätt väg att gå men lyckas man inte själv bli självständig, hur ska man lyckas att göra en hel grupp med människor självständiga. Självklart kan man alltid hoppas på att bättre lösningar ska finnas tillgänglig framöver.

Posted on: 2012/11/27 1:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#21


See User information
Bitcoins är perfekt för att köpa skräckfilmer , porr och knark.. Sånna produkter som bankerna anser sig själva ha ett ansvar över oss så att vi inte ska behöva frestas av att ens kunna köpa en skräckfilm..

Ta valen åt folk för deras eget bästa, wow vart har jag hört det förut..
Ja just det, svenska skolan..

Barnen kan inte ta hand om sig själva, därför tar vi alla val åt barnen tills dom är 18 år..

härligt samhälle, härlig elit :D

Posted on: 2012/11/27 9:15
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#22


See User information
Bitcoin är helt klart en revolution inom valutateknologi. Men den kan aldrig bli verklighet så länge som vi beskattar transaktioner. För så länge som en myndighet behöver ha möjligheten att kontrollera penningflöden i skattesyfte så kommer regeringen bara tillåta penningskapare (banker) som är under statens kontrollmyndighet.

Sedan vill jag tipsa om Ripplepay.com och den senare versionen villages.cc som använder samma teknologi.

Rippletekniken är enligt mig lite bättre eftersom den eliminerar alla möjligheter till spekulation. Den är mer i linje med vad pengar faktiskt är för något. Pengar är bara löften till sina medmänniskor.

Så även om jag gillar Bitcoin väldigt mycket så tror jag att Ripple-valutor ger en sundare valuta utan den spekulation som Bitcoin lider av.

Ripplevalutan kräver tyvärr också att samhället slutar beskatta transaktioner. Så för att göra dessa valutor till verklighet i framtiden arbetar jag intensivt med att sprida kunskap om Geolibertarianismen. Endast med landskatt kan samhället börja tillåta fria valutor.

www.landskatt.se

Posted on: 2012/11/28 19:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#23


See User information
Allt går ju att spekulera i. Saker får ju ett värde genom att folk vill ha saken, dvs det finns en efterfrågan på saken.
Är tillgången på saken lägre än efterfrågan så kommer den alltid att kosta, oavsätt vad priset mäts i.

Förstår inte vad skillnaden är mellan Ripplepay.com och vad banker gör idag mer IOUs och obligationer? För mig låter det som ett 100% skuld baserat system, i princsip det samma som dagens fiat valutor som bygger på stats obligationer.

Spekulation innebär att man köper något idag med förhoppning om att man ska kunna sälja det dyrare i framtiden.
Om man mäter priset på saken (eller vad det än må vara) i fiat-valutor och endast bryr sig om den nominella vinsten/priset och inte vinsten i realt värde så kan man lätt lura sig själv.

Fiat valutor har en viss inflation som dom olika centralbankerna försöker hålla genom att höja/sänka räntan, detta existerar inte hos tex bitcoins eller guld/silver.

I fallet med tulpanerna så handla det inte om att någon använde dom som pengar, utan att man spekulerade i dom som en investering och en bubbla skapades när den stora massan började hoppa in. Precis samma sak som IT-bubblan 2000, eller vilken annan bubbla som helst.

När många vill ha samma sak så stiger priset på den, oavsätt vad man väljer att mäta priset i.

Pengar i sig är bara ett medium för att utföra byteshandel, men har dom senaste 100 åren blivit kapat av stater och banker för att kunna beskatta befolkningen och ge stor makt till en liten elit.
Om vi en dag går tillbaks till guldfot eller i stor skala börjar använda bitcoins (eller liknande) så rasar hela systemet och dena elit förlorar sin makt.

Sen är en saks värde alltid i betraktarens ögon, någon kanske tycker att en gammal bil är värd 100 miljoner medans jag tycker den är skot. Priset på en vara sätts genom en överrenskommelse mellan köpare och säljare. Gillar inte köparen ett pris så betalar han/hon inte och säljaren tvingas hitta någon annan eller sänka sitt pris.

Posted on: 2012/12/17 19:14
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: I skuggan av bitcoin
#24


See User information



Posted on: 2012/12/17 19:34

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS