vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#1


See User information
Jag hittade ett dokument som visar att Svensk Tingsrätt och Hovrätt dömer under Maritime Jurisdiction i Sverige, detta betyder att eftersom den fiktiva identiteten "PER PERSSON" ar ett VESSEL on the HIGH SEAS kommer den intet ont anandes "Per Svensson" dömas under Maritime Jurisdiction även i Sverige, om han accepterar att liokställas med sin fiktiva identitet. Lika som det redan är i Usa, och i resten av världen för den delen, om man skall tro andra källor, vilket allt tyder på.

SWEDISH MARITIME LAW
by Hugo Tiberg
Professor of Maritime Law at the Stockholm University
bland annat kan man läsa: (South Roslag DC Södra Roslagens Tingsrätt) Dom dömer under Maritime Jursdiction!


1.4. Sale of vessel
1.4.1. Good faith purchase
South Roslag DC 15 Nov. 2002 matter T 3359-00, Svea AC 13 Nov. 2003 matter T 10301-02, SC 7 June 2005 matter T 4824-03 (Mirabelle)
Norwegian Peculium A/S bought a vessel which for tax reasons they left at seller’s boatyard without informing the yard of their title, whereby its title was not protected. The vessel was thereafter distrained for seller’s unpaid taxes and bought on executive auction by P Charter. Peculium claims entitlement to redeem the vessel for P’s purchase amount under the Act (1986:796) of good faith purchase of chattels. The DC acknowledged such a right while the AC denied it. – SC. The matter concerns the relation of the Enforcement Code (EnfC) Ch. 14 sections 1 and 2 to general property principles. The protection of acquired property involves both the purchaser’s relation to competing acquisitions (section 1) and his protection against seller’s creditors in distraint or bankruptcy (section 2). Under EnfC 14:1 an executive sale gives the buyer the same right to the object as a voluntary sale, except as otherwise provided in the chapter. Thus a good faith purchase can be made through an executive auction, giving the deprived third party owner the right to redeem the object. The good faith rule also applies between two purchasers of whom one alone has gained possession of the object. This protec-tion of a third party owner against the distrainee’s creditors requires a protected title. Where the third party owner’s title is not protected, section 2 provides that if the distraint has preced-ence above a purchase of the object, this protection extends to the executive purchaser of the distrained object. Thus in the absence of protection of prior title, the executive buyer assumes the right of the distraining creditors independently of good faith and the conditions required for a good faith purchase. There is thus no right of redemption, and the appeal is dismissed.
1.5. Vessel safety
1.5.1. Pilotage requirement
Malmö DC 18 Jan. 2005 matter B 3675-05(Alice af Råå)
As master of a dry cargo vessel, Stig S had on two occasions been towing an earlier Russian submarine of over 70 metres length without using a pilot, as required. For this and for depart-ure with a short crew (see under 3. below) he was sentenced to fines. – Non-appealable.
1.5.2. Passenger vessel certificate
Stockholm DC 9 Dec. 2005 matter B 3582-2002 (Car Ferry Duncker)

Posted on: 2007/10/25 16:34
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#2


See User information
Länk till dokumentetSWEDISH MARITIME LAW Länk

Posted on: 2007/10/25 17:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#3


See User information
Bra letat Steffo.. Detta sparas som bokmärke!

Posted on: 2007/10/25 19:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#4


See User information
Om jag förstått saken rätt här så menas med "Swedish Maritime Law" svenska sjöfartslagar, t.ex. Sjölagen (1994:1009).
http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19941009.HTM

Man kan läsa i dokument du länkade:
Quote:
I. Legislation
1. The Maritime Code (MC 1994:1009) and consequential amendments

Så det är den svenska sjölagen de refererar till.
Sedan fortsätter man med
Quote:
2. Vessel safety and environment
2.1. Vessel Safety Act (2003:364) and Ordinance (2003:438) etc.

Vilket är svenska lagar och försordningar som kan läsa här:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20030438.htm
http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/20030364.htm

osv.

Alla koder på formen "Årtal:nummer" refererar till svenska lagar och förordningar.

Dvs det du hänvisar till handlar inte om internationell Maritime Law utan om svenska sjölagar, vilket översatt till engelska blir "Swedish Maritime Law", och är alltså svenska lagar stiftade av Sverige Riksdag.

Quote:
detta betyder att eftersom den fiktiva identiteten "PER PERSSON" ar ett VESSEL on the HIGH SEAS kommer den intet ont anandes "Per Svensson" dömas under Maritime Jurisdiction även i Sverige, om han accepterar att liokställas med sin fiktiva identitet.

Jag kan inte se någonstans i http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19941009.HTM att en persons namn skrivet med stora bokstäver skall behandlas som ett fartyg i lagens mening.
Du får visa var det står nånstans.

Och sjölagen kommer aldrig att appliceras på områden som inte har med sjöfart att göra.
T.ex. i detta mål
http://www.kammarratten.goteborg.se/d ... okument_67427_6241979.pdf
är "Maritime Law" helt irrelevant, det är den svenska körkortslagen man dömt efter.

Posted on: 2007/10/25 20:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#5


See User information
Va, zpz är inte övertygad.. jag är förvånad.

Posted on: 2007/10/25 20:11
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#6


See User information
zpzpzp kan mkt väl ha rätt, jag har inte lusläst denna lag ännu men jag ska kolla genom den och se vad som står..

Posted on: 2007/10/25 20:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#7


See User information
Här är en dom jag valde helt slumpmässigt.
http://centrumforrattvisa.blogs.com/cfr/docs/TRdom_20050112.pdf

Inga namn är skriva med enbart versaler. Varför inte?
Har du någon dom där namnen är skrivna med versaler? Om du letar lite kommer du se att det normala är att man inte skriver namn med enbart versaler i domar. Därmed faller din tes lite platt eller?

Jag har forfarande inte sett lagtexten som reglerar detta med versaler i namn. Jag börjar mer och mer tro att det är ett rent påhitt.

Posted on: 2007/10/25 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#8


See User information
Jo, men du tycker ju att allt vi skriver om är påhittat så det betyder ju ingenting i våra ögon..

Posted on: 2007/10/25 20:38
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#9


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Om jag förstått saken rätt här så menas med "Swedish Maritime Law" svenska sjöfartslagar, t.ex. Sjölagen (1994:1009).
http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19941009.HTM

Man kan läsa i dokument du länkade:
Quote:
I. Legislation
1. The Maritime Code (MC 1994:1009) and consequential amendments

Så det är den svenska sjölagen de refererar till.
Sedan fortsätter man med
Quote:
2. Vessel safety and environment
2.1. Vessel Safety Act (2003:364) and Ordinance (2003:438) etc.

Vilket är svenska lagar och försordningar som kan läsa här:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20030438.htm
http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/20030364.htm

osv.

Alla koder på formen "Årtal:nummer" refererar till svenska lagar och förordningar.

Dvs det du hänvisar till handlar inte om internationell Maritime Law utan om svenska sjölagar, vilket översatt till engelska blir "Swedish Maritime Law", och är alltså svenska lagar stiftade av Sverige Riksdag.

Quote:
detta betyder att eftersom den fiktiva identiteten "PER PERSSON" ar ett VESSEL on the HIGH SEAS kommer den intet ont anandes "Per Svensson" dömas under Maritime Jurisdiction även i Sverige, om han accepterar att liokställas med sin fiktiva identitet.

Jag kan inte se någonstans i http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19941009.HTM att en persons namn skrivet med stora bokstäver skall behandlas som ett fartyg i lagens mening.
Du får visa var det står nånstans.

Och sjölagen kommer aldrig att appliceras på områden som inte har med sjöfart att göra.
T.ex. i detta mål
http://www.kammarratten.goteborg.se/d ... okument_67427_6241979.pdf
är "Maritime Law" helt irrelevant, det är den svenska körkortslagen man dömt efter.


sist tjafsade du om att Maritime inte gällde i sverige, det ville du se beivs för, något jag inte ens har, precis som jag sa kan du inte leta i Svensk lagstiftning om detta, eftersom det är Maritme som står för jurisdiktionen.

Läs följande om namn:
Are You the Name?
There is a big difference between a name and an appellation.
The name is itself a fiction. It is merely a combination of sound and visual symbols that exist simply to acknowledge and reference something that factually exists.

"Nom de guerre" (F. war name): a fictitious name: Pseudonym
- Third New International Dictionary of the English Language, Merriam-Webster, pg. 1534.

In the time of the Phoenicians (phonetics) the use of lower case letters was reserved for the royalty and the use of upper case letters for slaves.
Since commercial enforcement is military, the name can still be considered a shield which protects the soft human soul from the harsh dealings and realities of the outside world.
In modern context it can be considered a storefront or means of engaging in commerce with the world outside the surface of your skin.
Your appellation on the other hand, is what we call you, it is a way for entities in fact- souls, identify with each other.
The way the name appears represents your social class.
There is a big difference between your autograph and your sign-ature.
Your autograph represents the human soul.
A sign-ature is an advertisement, a sign, for the business.
Where the name appears on a record in proper English format in upper and lower case letters this can be considered a true Christian Appellation referencing the private human; like this:
First-Middle:Last
The name in the ALL CAPITAL LETTERS means that person is either DEAD or a CORPORATION.
Where the name appears in all caps, as on the Birth Certificate or driver’s licence, it can be considered an artificial person and public like WAL-MART:

FIRST MIDDLE LAST

Look at it like a DBA business name. First-Middle:Last (the real you) Doing Business as FIRST MIDDLE LAST the corporation. The first a fact, a real living, breathing, thinking human and the latter a fictional corporation franchisee of the UNITED STATES corporation or a privately owned business shield.
Keeping it Private
In a commercial contract it is a binding guarantee of performance by the parties involved but you should always separate the private individual from the corporation contract by reserving the rights of the human in the contract with the phrase:

“WITHOUT PREJUDICE” UCC 1-207
First-Middle:Last

Artificial persons have no rights and unless privately owned, are subject to admiralty/maritime law. If you admit to being the all caps name, you will likely be shanghaied.

You may want to secure the exclusive private use of any all capital letter likenesses of your name by copyrighting them as trade phrases or trade secrets. That way if any body uses your copyrighted trade secret for profit (on a warrant) you can send them a bill for their use or in the alternative charge them with copyright and trade phrase infringement and identity theft.

"The omission of the Christian name by either plaintiff or defendant in a legal process prevents the court from acquiring jurisdiction, "
-Bouvier's Law Dictionary, 8thed., pg. 2287

This means that corporations cannot lawfully bring suit against humans. But humans can bring suit against corporations.


Om du tittar noga har du referenser till olika lagböcker, vill du dementera dessa, ta kontakt med närmaste psyke för konsultation

Det viktiga här var att jag kan bevisa är att Maritime Jurisdiction finns i Svenska domstolar, men övertyga dig är inte mitt mål, tillräckligt många vet vad som gäller i Usa om detta, det de inte vet är att detta ochså gäller i Sverige, sen kan man räkna ut resten själv, om man har en hjärna, har man ingen hjärna, faller man i farstun för detta, jag undrar vad du vill, som kommer till räddning för Maritime Law, har du personliga intressen att promota Maritime Jurisdiktion och försvara att den tar ifrån oss alla rättigheter, och förslavar oss från vaggan till graven.
Berätta lite mer om din ståndpunkt, vill du bara tjafsa emot, eller tror du verkligen du har rätt?

du kan ju läsa denna bok om du ids

[url=http://www.datordoktorn.nu/This%20Sovereign%20Civilian's%20Handbook.doc]This Sovereign Civilian's Handbook.doc[/url]

Posted on: 2007/10/25 20:41
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#10


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Här är en dom jag valde helt slumpmässigt.
http://centrumforrattvisa.blogs.com/cfr/docs/TRdom_20050112.pdf

Inga namn är skriva med enbart versaler. Varför inte?
Har du någon dom där namnen är skrivna med versaler? Om du letar lite kommer du se att det normala är att man inte skriver namn med enbart versaler i domar. Därmed faller din tes lite platt eller?

Jag har forfarande inte sett lagtexten som reglerar detta med versaler i namn. Jag börjar mer och mer tro att det är ett rent påhitt.

Vad mig anbelangar, är det fritt att börja tro på Tomten eller nån annan auktoritet för din del, jag bryr mig inte vad du tror eller förstår, Det har jag redan sagt. Om jag inte googlar efter länkar för att du ber om dem, betyder inte att jag har fel, du har paj i din logik, och jag förstår inte vad du försvarar? Du kommer inte hitta bevis för allt på internet, du kanske måste kunna tänka ochså.

Posted on: 2007/10/25 20:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#11


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Här är en dom jag valde helt slumpmässigt.
http://centrumforrattvisa.blogs.com/cfr/docs/TRdom_20050112.pdf

Inga namn är skriva med enbart versaler. Varför inte?
Har du någon dom där namnen är skrivna med versaler? Om du letar lite kommer du se att det normala är att man inte skriver namn med enbart versaler i domar. Därmed faller din tes lite platt eller?

Jag har forfarande inte sett lagtexten som reglerar detta med versaler i namn. Jag börjar mer och mer tro att det är ett rent påhitt.

Hur dum får man bli? Domarna kan skrivas av Nämdemän, vanliga privatpersoner utan juridisk utbildning, kallelsen till rätten däremot utfärdas av DOMSTOLEN där står ditt namn med STORA BOKSTÄVER och du legitimerar dig med din legitimation med STORA BOKSTÄVER, sedan vem som skriver resultatet, spelar ingen roll, när du sen skall betala böter kommer räkningen med ditt namn i STORA BOKSTÄVER och om du går i fängelse eller psykvård, gäller STORA BOKSTÄVER, hittta du ett enda undantag, ett körkort eller ett pass, en skattsedel eller ett annat lagligt dokument utfärdat av STATEN till ett annat FÖRETAG till exempel dig själv. Gräv igenom alla papper du har, du kommer inte hitta ett SKIT.

Posted on: 2007/10/25 21:01
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#12


See User information
Quote:

Steffo skrev:

Om du tittar noga har du referenser till olika lagböcker, vill du dementera dessa, ta kontakt med närmaste psyke för konsultation

Var hittar jag lagtexten som instiftat som du påstår om stora och små bokstäver i namn?

Det här var den enda referens du gav:
"The omission of the Christian name by either plaintiff or defendant in a legal process prevents the court from acquiring jurisdiction, "
-Bouvier's Law Dictionary, 8thed., pg. 2287

Ganska långt från ämnet.


Quote:
Det viktiga här var att jag kan bevisa är att Maritime Jurisdiction finns i Svenska domstolar,

Nej, det var inte det du visade. Du visade att sverige har svenska sjöfartslagar som är stiftade av Sveriges Riksdag och som på engelska benämns "Swedish Maritime Law".

Quote:

Berätta lite mer om din ståndpunkt, vill du bara tjafsa emot, eller tror du verkligen du har rätt?

Min ståndpunkt är att i Sverige gäller svensk lag och svenska domstolar dömer efter de lagrum i svensk lag som är aktuellt i respektive rättsfall. De dömer inte efter någon internationell Maritime Law.

Posted on: 2007/10/25 21:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#13


See User information
Quote:


Nej, det var inte det du visade. Du visade att sverige har svenska sjöfartslagar som är stiftade av Sveriges Riksdag och som på engelska benämns "Swedish Maritime Law

Nu ljuger du igen, sverige har ingen EGEN Maritime law, och det var dokumentet som hette SWEDISH MARITIME LAW inte LAGEN

Maritime infördes i Sverige för första gången År 1608 och då fnns inte Sveriges riksdag puckohuvve, sluta och ljug och skarva bara för att du inte skall verka lika dum i huvudet som du är.

källa The_Maritime_Law_of_Europe.pdf

Posted on: 2007/10/25 21:17
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#14


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Nu ljuger du igen, sverige har ingen EGEN Maritime law, och det var dokumentet som hette SWEDISH MARITIME LAW inte LAGEN

Dokumentet behandlade rättsfall och förändringar avseende Svensk sjölagstiftning.

Quote:
Swedish maritime law
Introduction
Shipping is international by nature. So is maritime law. Within Scandinavia, the rules and provisions of maritime law have long been co-ordinated between the Scandinavian countries - the Swedish Maritime Code 1994 ('SMC') is a result of this co-operation. Obviously, it also reflects the large number of international conventions to which Sweden is a party.

http://www.icclaw.com/devs/sweden/tr/sdtr_002.htm
Swedish Maritime Code är engelska för Sjölagen.
http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19941009.HTM
http://www.notisum.se/rnp/SLS/fakta/a9941009.htm
Är inte det en svensk lag???

Quote:
Maritime infördes i Sverige för första gången År 1608 och då fnns inte Sveriges riksdag puckohuvve, sluta och ljug och skarva bara för att du inte skall verka lika dum i huvudet som du är.

Oavsett vad som gällde på 1600-talet är idag är den aktuella sjölagen den som stiftades 1994 och ersatte då en sjölag från 1891.
http://web.mac.com/johan.schelin/iWeb ... 1F18FB_files/Jubileum.pdf

Idag är det Sveriges Riksdag som stiftar lagar i Sverige.

Posted on: 2007/10/25 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#15


See User information
Rätta mig om jag har fel, men denna info kommer ursprungligen från Dis-Info-agenten Jordan Maxwell.

Eller finns det annan ursprungs-källa


Maxwell kör väl med nåt typ att du är född ur din mors "birth-canal"..bla...bla...bla och därför är det samma lag som gäller på canaler och hav.

Posted on: 2007/10/25 21:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#16


See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Rätta mig om jag har fel, men denna info kommer ursprungligen från Dis-Info-agenten Jordan Maxwell.

Eller finns det annan ursprungs-källa


Maxwell kör väl med nåt typ att du är född ur din mors "birth-canal"..bla...bla...bla och därför är det samma lag som gäller på canaler och hav.

OMG det var den äldsta DISINFO agenten de skickade ut i såna fall, Jordan har sysslat med detta i 40 år, tror du han är disinfo, ja då vet inte jag vem du kan lita på.
Det Jordan säger om birth Canal osv stämmer, det kommer från Maritime LAW andra whissleblowers säger samma sak, troligen var detta argumenten man använde från början när man ändrade maritime från att bara gälla på haven, till att ochså gälla på land. Minns inte just nu vart jag läste detta men jag skall kolla igenom mina dokument jag har. Jordan är en av de som först talade om detta med Maritime Law.

Posted on: 2007/10/25 22:10
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#17


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Oavsett vad som gällde på 1600-talet är idag är den aktuella sjölagen den som stiftades 1994 och ersatte då en sjölag från 1891.

Först ljuger du och säger att Sveriges riksdag stiftade det du kallar Sjölagen, något jag kan bevisa infördes på 1600 talet, nu säger du "oavsett" det spelar roll att man snackar skit och ljuger.
Maritime admiralty Law är en internationell lag (internationell betyder global om du inte visste det) och skapades av Engelsmännen, det är ingen Svensk lag, även om den kan ha Svenska tillägg, vilket alla internationella lagar kan ha.
du snackar så mycket i mössan så man undrar om du är yr, varför bryr du dig ens, du kommer aldrig fatta det här, lägg ner och kolla på tv istället, ta en par muffins och somna i soffan.

Många är kallade, få är utvalda.

Posted on: 2007/10/25 22:17
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#18


See User information
Quote:

Idag är det Sveriges Riksdag som stiftar lagar i Sverige.


Självklart stiftar Sveriges Riksdag lagar, men det betyder inte att de lagarna är de enda lagarna som gäller i Sverige. Jag tycker du skall bevisa att MARITIME ADMIRALTY LAW INTE gäller i Sverige, dvs bevisa det du ljög och sa från början att namnet i passet har STORA BOKSTÄVER för att "man skall se bättre" som du helt idiotiskt påstod. Vart är lagen om ATT SE BÄTTRE, ta fram den nu, ta fram lagen som säger att det skall vara STORA BOKSTÄVER i körkort och på SKATTSEDELN, ta fram lagen som säger attt det skall vara STORA BOKSTÄVER när du fyller i banklån osv osv osv

Posted on: 2007/10/25 22:24
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#19
detta hänger oerhört starkt ihop med den "stora" konspirationen.

vi är alla skolade/programmerade att se haven som någon slags "gräns" när det i själva verket har genom alla tider varit en motorväg för den internationella eliten..

vattnet är bäraren av liv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#20


See User information
Quote:

Banned4life skrev:
detta hänger oerhört starkt ihop med den "stora" konspirationen.

vi är alla skolade/programmerade att se haven som någon slags "gräns" när det i själva verket har genom alla tider varit en motorväg för den internationella eliten..

vattnet är bäraren av liv.


Det är säkert som du säger om bäraren av liv - det är så och djupare, alltså djupa saker som har att göra med denna plats samsara, eller jorden, med gudar, de som har detta som sin farm... på ett sätt en slags agenda för att styra - fast det är är i sin ordnung, och ytterst från början inget evil, eller utanför oss själva, vad vi själva skapat. Det kanske är som någon slags nedtransformering av något, eller styrning, som sedan inkorporetats och blivt till vanlig lag. Men att det bottnar i något som är väldigt ancient, inte något från denna plats eller nivå, eller hur man ska säga.

Kommer vi/allt från vatten, då är det det kring vatten som rules.

Senare har det blivit strunt och låga saker av det.

"Alla" kulturer pratar om vatten, tex här Dogon:

"The Dogon say their astronomical knowledge was given to them by the Nommos, amphibious beings sent to Earth from Sirius for the benefit of mankind. The name comes from a Dogon word meaning "to make one drink," and the Nommos are also called Masters of the Water, the Monitors, and the Teachers.

[...]

The Dogon tells the legend of the Nommos, awful-looking beings who arrived in a vessel along with fire and thunder.

After they arrived here - they put out a reservoir of water onto the Earth then dove into the water.

There are references in the oral traditions, drawings and cuneiform tablets of the Dogons, to human looking beings who have feet but who are portrayed as having a large fish skin running down their bodies.

The Nommos were more fishlike than human, and had to live in water. They were saviors and spiritual guardians: "The Nommo divided his body among men to feed them; that is why it is also said that as the universe "had drunk of his body," the Nommo also made men drink. He gave all his life principles to human beings."

The Nommo was crucified and resurrected and in the future will again visit the Earth, this time in human form. Later he will assume his amphibious form and will rule the world from the waters.

Dogon mythology is known only by a number of their priests, and is a complex system of knowledge. Such carefully guarded secrets would not be divulged to friendly strangers very easily. If the star Emme Ya is eventually discovered in the Sirius system, this would give considerably weight to the Dogon's story.

The Nommos, who could live on land but dwelled mostly in the sea, were part fish, like merfolk (mermaids and mermen).

Similar creatures have been noted in other ancient civilizations -- Sumer, Babylonia's Oannes, Acadia's Ea, Sumer's Enki, and Egypt's goddess Isis.

It was from the Nommos that the Dogon claimed their knowledge of the heavens.



Jag spånar...

Posted on: 2007/10/26 0:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#21


See User information
Quote:

novax skrev:


"Alla" kulturer pratar om vatten, tex här Dogon:

"The Dogon say their astronomical knowledge was given to them by the Nommos, amphibious beings sent to Earth from Sirius for the benefit of mankind. The name comes from a Dogon word meaning "to make one drink," and the Nommos are also called Masters of the Water, the Monitors, and the Teachers.



Kolla vad jag hittade häromdagen
Amfibier i Kaspiska havet, fiskare såg hälften människa hälften fisk varelse.
http://www.gust.st/okandadjur_amfibie_i_KaspiskaHavet.html

Posted on: 2007/10/26 13:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#22


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Idag är det Sveriges Riksdag som stiftar lagar i Sverige.


Självklart stiftar Sveriges Riksdag lagar, men det betyder inte att de lagarna är de enda lagarna som gäller i Sverige. Jag tycker du skall bevisa att MARITIME ADMIRALTY LAW INTE gäller i Sverige, dvs bevisa det du ljög och sa från början att namnet i passet har STORA BOKSTÄVER för att "man skall se bättre" som du helt idiotiskt påstod. Vart är lagen om ATT SE BÄTTRE, ta fram den nu, ta fram lagen som säger att det skall vara STORA BOKSTÄVER i körkort och på SKATTSEDELN, ta fram lagen som säger attt det skall vara STORA BOKSTÄVER när du fyller i banklån osv osv osv

Bara för att namn skrivs med stora bokstäver på vissa dokument betyder inte det att det finns en lag om att det skall göras på det viset. Menar du att om jag skriver på ett lån utan att använda stora bokstäver så är jag inte juridiskt bunden till detta och kan strunta att betala utan att det går att komma åt mig juridiskt?

Du har fortfarande inte visat vilken lagtext som reglerar detta om stora bokstäver, så jag tror fortfarande att du fabulerar om detta.

Kan du förklara lite närmare hur du menar att Maritime admiralty law konkret påverkar oss svenskar, och hur det påverkar domstolbeslut i skattemål, brottmål etc.
Hittills har du bara visat att den svenska sjölagen används i svenska domstolar när den dömer i sjörättsliga mål.

Jag har för mig att du påstod förut att Maritime Law gör att vi inte behöver betala skatt? Kan du isåfall utveckla det?

Posted on: 2007/10/28 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#23


See User information
Inget svar från Steffo, vad synd...
Vi kanske kan anknyta till ett aktuellt fall här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1162726.ab

Är det lagligt att anlita svart arbetskraft om man inte skriver sitt namn med versaler?

I artikeln refererar de skattebrottslagen:
Quote:
Skattebrottslagens andra paragraf säger att skattebrott innefattar:

Att undanhålla en uppgift för att komma undan skattebetalning.

Att på annat sätt än muntligt lämna en oriktig uppgift.

Att ge upphov till att personen själv eller annan felaktigt återbetalas skatt.

Straffet för skattebrott är högst två års fängelse och högst sex år för grovt skattebrott.

Är brottet ringa betecknas det som skatteförseelse. Då är straffet böter.

Gränsen mellan skattebrott och skatteförseelse går vid tre fjärdedelar av ett basbelopp (36 600 kronor 2003) i undandragen skatt.


Är det din uppfattning att denna lag inte är giltig eftersom att det är Maritime Law som gäller?

Posted on: 2007/11/4 10:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bevis att Maritmie Jurisdiction gäller i Svenska rätter!!
#24


See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

Idag är det Sveriges Riksdag som stiftar lagar i Sverige.


Självklart stiftar Sveriges Riksdag lagar, men det betyder inte att de lagarna är de enda lagarna som gäller i Sverige. Jag tycker du skall bevisa att MARITIME ADMIRALTY LAW INTE gäller i Sverige, dvs bevisa det du ljög och sa från början att namnet i passet har STORA BOKSTÄVER för att "man skall se bättre" som du helt idiotiskt påstod. Vart är lagen om ATT SE BÄTTRE, ta fram den nu, ta fram lagen som säger att det skall vara STORA BOKSTÄVER i körkort och på SKATTSEDELN, ta fram lagen som säger attt det skall vara STORA BOKSTÄVER när du fyller i banklån osv osv osv

Bara för att namn skrivs med stora bokstäver på vissa dokument betyder inte det att det finns en lag om att det skall göras på det viset. Menar du att om jag skriver på ett lån utan att använda stora bokstäver så är jag inte juridiskt bunden till detta och kan strunta att betala utan att det går att komma åt mig juridiskt?

Du har fortfarande inte visat vilken lagtext som reglerar detta om stora bokstäver, så jag tror fortfarande att du fabulerar om detta.

Kan du förklara lite närmare hur du menar att Maritime admiralty law konkret påverkar oss svenskar, och hur det påverkar domstolbeslut i skattemål, brottmål etc.
Hittills har du bara visat att den svenska sjölagen används i svenska domstolar när den dömer i sjörättsliga mål.

Jag har för mig att du påstod förut att Maritime Law gör att vi inte behöver betala skatt? Kan du isåfall utveckla det?


Jorå, du kan få information här, men läsa kan du göra själv, http://www.natural-person.ca/jag har förklarat detta i andra trådar tidigare att jag skiter i dig personligen, så om du kommer fatta eller inte fatta, personligen tror jag inte du har kapacitet att förstå, eftersom din utgångspunkt alltid är att jag har fel, andra, det verkar som du har köpt grisen i säcken så att säga, lögnen om sammhället är inget för dig att förstå, du är tryggast med ett chip i röven, och en munkavle runt skallen, och fastkedjad i elementet, hemma, framför din fingeravtrycksläsande dator, som kan konfirmera att du inte är på rymmen.

Så sluta gnäll över om jag inte kan svara dig så fort du vill, jag har andra saker för mig än att pilla i näsan och dadda runt här på Vaken.

Och kom ihåg, det finns inte en enda Svensk kommunallag på den sidan jag gav dig adressen, så är det det du vill ha, kan jag inte hjälpa dig, och det behövs inte ens eftersom Maritime Admiralty är den högsta lag som existerar på denna planet, det är alla andra lagar, som gäller UNDER den, detta vet alla domare om. Bara för att dom inte talar om det för DIG betyder inte det att det är så ändå. Inga advokater utbildas heller i detta, detta vet bara domarna, och dom som tillsätter dem.

Tex står det i Patriot Act att lagen gäller överallt där USA's intressen kan försvaras, det är därför dom kommer i omärkta flygplan och hämtar fångar till tortyr här i Sverige, och detta sker med tyst medgivande. Men du hittar det inte i lagen, tvärtom bryter dom mot svenska lag, fast självklart står det inget om det i din favorittidning METRO. Man får allt ta reda på själv ser du, och fatta med EGEN intelligens, och det är det du får göra nu, (om du ens kan) har som sagt inget intresse av att prata med dig, då jag tycker du inte har ens en chans att fatta.

Så tråkigt är det, och du kan bara hoppas att det inte är sant, för om jag har rätt, får denna ignorans oväntade konsekvenser för dig, inom en snar framtid, och du kan varken göra ett skit åt det, eller aldrig ens förstå vad som hände, detta är vad som drabbar "majoriteten" när kärva tider kommer, och att dom kommer, det kan vi nog de flesta vara överens om.

Så ta det lugnt nu grabben, men förvänta dig inte att jag har tid med dig mer.

Posted on: 2007/11/4 14:26
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS