vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Anonym
Re: Fake it to the moon, 13 nollor som aldrig var där
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

zink wrote:
Foton är inte ett vetenskapligt bevis

Foton från apollo och månlandningen som "bevisar" månlandningen kan inte tolkas som bevis då? Kan du inte ta upp det för nogi & co

Utryck citat som ändrar på meningen jag skrev. Jag skrev faktiskt att tydliga foton duger:

Om 100 personer säger att UFO finns men sedan inte presenterar ett enda bevis som delar från en farkost, signaler från dessa farkoster eller tydliga fotografier som inte har ändrats i Photoshop eller utförts av trickfotografer.

Det flesta UFO foton är lång ifrån tydliga utan har uppförstorade delar av foton som kan tolkas på fler olika sätt och då som UFO om man tror på dem.

Jag har sett några av dem och anser att de inte visar på något säkert överhuvudtaget.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Det som fastnade på min näthinna i höstas när det kommer en airbus med kondensslingor efter sig och en korv som var halva storleken av planet efter sig utan vare sig kondensslingor eller vingar så behövs det inte något photoshop eller annat för att det ska vara bevisat för mej......sågs alldeles vid solvalla solsken molnfritt...

Hur stor var farkosten? Åkte farkosten iväg? Varför fanns den bara bakom Airbussen? Hur många fler än du själv såg farkosten?

1. storleken beskrevs med -halva storleken av planet-
2. eftersom airbus inte kan stå still i luften så får man anta att det "åkte"-
3. eftersom jag ännu inte hunnit tala med dom så vet jag inte varför dom flög ett hundratal meter efter "korven"-
4. antalet människor som såg det är okänt, men de 50-talet människor som var vid centrat både såg och diskuterade fenomenet-
5. varför de efter ett tag drog i väg i nordlig riktning..swosch.....borta, känner jag inte heller till.......

när jag i detta skriver korven så menar jag att den såg ut som målskjutningskorven som kustartelleriet använder vid övning, men att det skulle ha varit en sådan är uteslutet ty dessa brukar inte hänga efter trafikplan och de kan inte flyga iväg på egen hand eftersom de hänger i en vajer bakom bogserplanet......

Posted on: 2007/1/23 11:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:

Hur stor var farkosten? Åkte farkosten iväg? Varför fanns den bara bakom Airbussen? Hur många fler än du själv såg farkosten?

1. storleken beskrevs med -halva storleken av planet-
2. eftersom airbus inte kan stå still i luften så får man anta att det "åkte"-
3. eftersom jag ännu inte hunnit tala med dom så vet jag inte varför dom flög ett hundratal meter efter "korven"-
4. antalet människor som såg det är okänt, men de 50-talet människor som var vid centrat både såg och diskuterade fenomenet-
5. varför de efter ett tag drog i väg i nordlig riktning..swosch.....borta, känner jag inte heller till.......

när jag i detta skriver korven så menar jag att den såg ut som målskjutningskorven som kustartelleriet använder vid övning, men att det skulle ha varit en sådan är uteslutet ty dessa brukar inte hänga efter trafikplan och de kan inte flyga iväg på egen hand eftersom de hänger i en vajer bakom bogserplanet......

1. OK
2. Menar du att föremålet och Airbus planet hade samma hastighet?
3. Vilka är ”dom”? Piloterna på Airbusen eller personerna i punkt 4?.
4. Vad kom ni fram till efter diskussionen?
5. OK

Det är ganska vanligt att folk ser okända saker i närheten av flygplan så dessa observationer är enligt min tolkning då orsakade av flygplanen.

Det sägs som jag skrivit tidigare att astronomer aldrig har rapporterat om UFO för de vet vad de tittar på.

Eftersom jag är amatörastronom kan jag utan vidare se skillnaden på stjärnor, planeter som Jupiter och Saturnus, flygplan och satteliter bara genom att titta på himlen utan kikare när det är mörkt.

Har du och andra som observerar UFO tränat upp er på samma sätt?

See User information
fråga 2: korven som jag väljer att kalla de, beroende på utseéndet, låg till en börja ca två flygplanslängder efter straxt under contrailen, sackade lite efter i fart så att när den avvek från kursen låg den ca fem flygplans längder efter .

fråga 3: eftersom frågan om varför den låg där bara kan besvaras av de som framförde den, så avsåg svaret dom.

fråga 4: ingen av iakttagarna kunde finna någon rimlig förklaring, men en man som gjort "lumpen" vid kustartelleriet på ostön utanför sundsvall sa att det såg ut som målskjutningskorvarna som släpas efter flygplan vid skjutövningar, men eftersom det rörde sig om ett civilplan över sthlm så var det uteslutet ansåg han......

beträffande om jag är tränad att se vad jag ser, och lita till mina sinnen så kan jag bara svara att naturvetenskap gällande allt från galaxer till elementarpartiklars uppkomst ur den joniserade kosmiska höjdstrålningen på 3 MeV (har tecknat illustrationer till läromedel i ämnet) är ett snart 60-årigt intresse.
kort sagt påläst.

synd att du inte var där, skulle vilja hört din kommentar, märk att jag inte vill verka synisk.

Posted on: 2007/1/26 12:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
zink, då vet du ju... det var många som såg detta, de kan inte identifiera vad det var, det var med andra ord ett Unidentified Flying Object = UFO.

Posted on: 2007/1/26 12:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
zink, då vet du ju... det var många som såg detta, de kan inte identifiera vad det var, det var med andra ord ett Unidentified Flying Object = UFO.
hehe ja annars kallas det för ifo (identifierat flygande objekt..........

Posted on: 2007/1/26 12:12

Anonym
Quote:

gaston wrote:
fråga 2: korven som jag väljer att kalla de, beroende på utseéndet, låg till en börja ca två flygplanslängder efter straxt under contrailen, sackade lite efter i fart så att när den avvek från kursen låg den ca fem flygplans längder efter .

fråga 3: eftersom frågan om varför den låg där bara kan besvaras av de som framförde den, så avsåg svaret dom.

fråga 4: ingen av iakttagarna kunde finna någon rimlig förklaring, men en man som gjort "lumpen" vid kustartelleriet på ostön utanför sundsvall sa att det såg ut som målskjutningskorvarna som släpas efter flygplan vid skjutövningar, men eftersom det rörde sig om ett civilplan över sthlm så var det uteslutet ansåg han......

beträffande om jag är tränad att se vad jag ser, och lita till mina sinnen så kan jag bara svara att naturvetenskap gällande allt från galaxer till elementarpartiklars uppkomst ur den joniserade kosmiska höjdstrålningen på 3 MeV (har tecknat illustrationer till läromedel i ämnet) är ett snart 60-årigt intresse.
kort sagt påläst.

synd att du inte var där, skulle vilja hört din kommentar, märk att jag inte vill verka synisk.

Kul att du tog upp det. Vi här i norr såg en dag ett kraftigt blått litet moln och alla undrade vad det var. Därmot var det ingen som förslog att drt var ett UFO av dem jag talade med. Det visade sig vara Esrange som gjorde en norrskenstest.

See User information
zink wrote:
Quote:

Kul att du tog upp det. Vi här i norr såg en dag ett kraftigt blått litet moln och alla undrade vad det var. Därmot var det ingen som förslog att drt var ett UFO av dem jag talade med. Det visade sig vara Esrange som gjorde en norrskenstest.

Det var ett UFO då ett tag, kanske ni sedan fick fram vattentäta foton på objektet och såg att det stod Esrange ... på det. Det är ju bra.

Posted on: 2007/1/26 15:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
zink wrote:
Quote:

Det var ett UFO då ett tag, kanske ni sedan fick fram vattentäta foton på objektet och såg att det stod Esrange ... på det. Det är ju bra.
Ett kraftigt blått litet moln mot en himmel som var,- grön grå blå orange.................?

Posted on: 2007/1/27 2:18

See User information

Posted on: 2007/1/27 2:26

Anonym
Vad fan snackar du om? Och för min del så skulle stackars Krister kunna stanna i omloppsbana. Tönt idioter tror det är en bedrift, 50 år efter Juri Gagarin.

Anonym
Quote:

Kan du inte förstå ironi? Jag skrattade åt det för jag förstod på en gång vad hon menade. Är han klonad för att hinna med ett så digert progam här i Sverige så man nästan måste vara på flera ställen samtidigt.

Anonym
Hur många här har läst ur Juri Linas bok "Världsbyggarnas bedrägerier" om "Gagarins" sk rymdresa?

http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/doldahistoria.html

Jag har dock inte det han skrivit om Gagarin framför mig då jag inte är hemma. Någon annan som kan manuel-cut-n-paste:a?

See User information
Quote:

novax wrote:
Jag har för mig att Bart Sibrel tog upp det:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26212#forumpost26212

Intressant att du har en Frimurar symbol i din logga, en så kallad double square, med en reverserad svastiska. Har du funderat på varför?
Mvh Steffo

Posted on: 2007/1/27 17:52
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Steffo wrote:
Quote:

novax wrote:

Intressant att du har en Frimurar symbol i din logga, en så kallad double square, med en reverserad svastiska. Har du funderat på varför?
Mvh Steffo

Vad olika människor eller grupper använder i tillvaron inverkar ju inte på universella symboler - Hitler skapade inte universum...

Om någon cyklar på en enhjulig cykel, så är det inte samma som att han cyklar på en kapad vanlig cykel.

Du får se efter bra info om detta, just nu så är du ute och cyklar...

Utveckla gärna vad du tror om den bild jag har.

Posted on: 2007/1/27 19:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
[Quote:

void wrote:
Hur många här har läst ur Juri Linas bok "Världsbyggarnas bedrägerier" om "Gagarins" sk rymdresa?

http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/doldahistoria.html

Jag har dock inte det han skrivit om Gagarin framför mig då jag inte är hemma. Någon annan som kan manuel-cut-n-paste:a?

Hur VET du att det som skrivs är sant när det påstås att det är dolt? Var finns facit?

”Författaren Jüri Linas nya bok är en sådan nyckel som ger inblick i den dolda maktstrukturen bakom händelserna i det förflutna och i nutiden"

Vad jag fattar så är de egentligen inte dolda fenomen det handlar om utan bara en annan tolkning av historien än den normala och sådana tolkningar finns ganska gott om.

Vad som är dolt eller inte är också en tolkning men jag har läst och sett flera tolkningar av dolt som Frimurarorden och annat och kommit fram till att makten på dessa "dolda" strukturer överdrivs kraftigt. Att göra på det viset är ganska farligt då man flyttar fokuset på mer eller mindre inbillade maktstrukturer från dem som har makten.

Makten i Sverige är fördelad på stat, landsting och kommuner. Att dessa tillsammans skulle samordnas av en högre dold samordnande maktstruktur är enligt mig osannolikt då den samordningen inte märks överhuvudtaget i något som den vanlige medborgaren råkar ut för. Om du inte håller med mig visa då på några exempel där man som vanlig medborgare ser deras makt.

See User information
Vet inte om denna dokumentären är med i denna tråden men den är ifrån 2001 "Did we land on the moon", tar upp en rad olika ämnen , månlandaren , Gus Grissom's död m.m.
personligen tycker jag att de olika ljuskällorna med skuggor i olika riktningar är konstigt , när den enda ljuskällan var solen + foton på exakt samma terräng både med och utan månlandaren.
http://video.google.ca/videoplay?docid=-1138935117048624484

och att wires ( "vajrar" på svenska ? ) kanske användes , se hela klippet på 3 min , ser ut som en astronaut dras upp av vajrar.
http://video.google.ca/videoplay?docid=-1545215479860438866

ett till på 2 min:
http://www.youtube.com/watch?v=VYJumGjmSjU

Posted on: 2007/2/1 23:27

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Steffo wrote:
Quote:

novax wrote:

Mvh Steffo

Vad olika människor eller grupper använder i tillvaron inverkar ju inte på universella symboler - Hitler skapade inte universum...

Om någon cyklar på en enhjulig cykel, så är det inte samma som att han cyklar på en kapad vanlig cykel.

Du får se efter bra info om detta, just nu så är du ute och cyklar...

Utveckla gärna vad du tror om den bild jag har.

Frimurare använder sina symboler för att kunna identifiera sig själva och sin propaganda.

Att Hitler valde svastikan, är helt naturligt eftersom det mesta kretsar kring soldyrkan i det gamla Egypten, som en hel del av den ockulta religion dom tillber kommer ifrån. Och Hitler var ju medlem av Thule Society, en gren av frimurarna.

Kan du inte motivera mer varför du har symbolen än att det inte spelar nån roll, vet jag nog varför du inte säger det. Klart det spelar stor roll vilken symbol man har, man skall inte ta lätt på vilket bomärke man väljer, där man samlar sina skatter kommer man att ha sitt hem, så att säga.

Många symboler används ochså för mindcontroll, och man skall av det skälet veta varför man använder sina symboler, så att man inte påverkar människor negativt. Men det är klart, många är ute efter att påverka människor negativt.

Tex tv. Men det är klart, alla vet att den kallas dumburken.

Ignorans isent bliss.

Ps sluta borsta tänderna med fluor =)

Posted on: 2007/2/3 1:30
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Vad ni träter hörni.

Istället för att läsa igenom hela debatt-strängen och se efter ifall följande länk finns där, postar jag den med detsamma, här och nu.

http://www.aulis.com/jackstudies_1.html

Länken leder till första sidan i en serie. Ganska övertygande studie om du frågar undertecknad.

Klicka givetvis på "Next Page" längst ned på sidorna för att gå vidare.

Jag har laddat hem alla sidorna utifall att hemsidan stängs ner.

PS. För övrigt. Slutade använda tandkräm för snart två år sedan. Har numera bättre andedräkt och den inflammation jag hade vid roten av en tand gav med sig, till tandläkarens förvåning (som ville rotfylla för 5000-7000 kronor. Det naturliga fluor kroppen behöver finns i grönsaker, medan det som används i tandkräm är en biprodukt från aluminium-tillverkning, sägs det. DS.

/Joroma

Posted on: 2007/2/3 5:17

Anonym
Jag undrar om Neil hade med sig en sådan på månen, han också?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,993740,00.html

See User information
Quote:

Joroma wrote:
Vad ni träter hörni.

Istället för att läsa igenom hela debatt-strängen och se efter ifall följande länk finns där, postar jag den med detsamma, här och nu.

http://www.aulis.com/jackstudies_1.html

Länken leder till första sidan i en serie. Ganska övertygande studie om du frågar undertecknad.

Klicka givetvis på "Next Page" längst ned på sidorna för att gå vidare.

Jag har laddat hem alla sidorna utifall att hemsidan stängs ner.

PS. För övrigt. Slutade använda tandkräm för snart två år sedan. Har numera bättre andedräkt och den inflammation jag hade vid roten av en tand gav med sig, till tandläkarens förvåning (som ville rotfylla för 5000-7000 kronor. Det naturliga fluor kroppen behöver finns i grönsaker, medan det som används i tandkräm är en biprodukt från aluminium-tillverkning, sägs det. DS.

/Joroma

Jag gratulerar, alla som slutar borsta tänderna med fluor och alla som slutar dricka Fluortantens älsklingsdricka, Ramlösa som innehåller dagsdosen av fluor Det är den största enskilda förändringen man kan företa sig, i sitt uppvaknande....

Posted on: 2007/2/7 3:34

See User information
Fortsättning på måntemat:

FROM THE EMINENT SOVIET JOURNAL: 'SPUTNIK'

IS THE MOON THE CREATION OF INTELLIGENCE?

http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/moon_spaceship.htm

Posted on: 2007/6/19 20:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Fortsättning på måntemat: I går fick jag reda på att Usa under apollo
tiden satsade ca:1 milijon dollar för att utvekla en bläckpenna att fungera i rymden(tyndlöshet och bläck)fungerar dåligt

Men Ryssarna tog en blyertspenna i stället. Vet ej i denna stund om det är sant , men skulle inte förvåna mig om det ligger till på den nivån ..Jag hittade detta

Rymdpennor - Tjänstepennan No 1

Det finns en skröna i USA om "rymdpennorna" Fisher Space Pen som går ungefär så här:

"NASA spenderade miljontals dollar på att ta fram en bläckpenna som fungerar i rymden.
Ryssarna tog med sig en blyertspenna".

Pennan var helt i metall förutom bläcket, vilket hade en antändningstemperatur på över 200 C. Pennan testades genomgående och klarade alla tester, blev godkänd för bruk i rymden i September 1965 ( kallades för "Data Recording Pen" på NASA-språk ). Fisher bekostade utvecklingen helt själv ( över 1.000.000 $ ), utan kostnad för NASA. I December 1967 sålde Paul Fisher 400 stycken AG 7 till NASA för 2.95$ styck, vilket får betraktas som dyrt eftersom NASA endast betalade 1$ styck för sina Omega Speedmasters.

Första gången Fishers pennor följde med ut i rymden var med Apollo 7 1968.

http://urtid.blogspot.com/2006/08/rym ... or-tjnstepennan-no-1.html

http://justwrite.com.au/product_info.php?products_id=127

Posted on: 2007/6/21 13:16

See User information

Posted on: 2008/1/3 12:39

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper