vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)

Anonym
Re: Hemlighet bakom Davidsstjärnan
skit samma det syns...men vi glömmer det... låt oss tala lite vidare om Davidsstjärnan... vill du?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Då kan du roa dig med att titta på dessa två filmer. Jag har bara sett någon minut av första delen, men den verkar innehålla bra med information...
Dit jag kommit hitintills visar iallafall på att symbolen är mycket äldre än judendomen och tom äldre än bronsåldern som jag tidigare sa.
Det är en hednisk symbol alltså.
Filmen berättar också om att symbolen antogs av judarna som symbol 1648, under inrådan av Mayer Rothschild.
1897 blev det en symbol även för sionismen.

Då detta är en hednisk symbol från början har jag aldrig emotsagt att den kan stå för manligt och kvinnligt, tvärtom har jag även uppmuntrat detta med min bild på toalettsymbolerna.
Men det är knappast någonting som står för Adam och Eva för judarna.
Den teorin faller platt på att det helt enkelt finns alldeles för mycket som talar emot detta.

De flesta religioner har inte "kommit på" sina symboler, utan har oftast valt redan befintliga symboler att representera dom. Detta gäller dock inte sekter och kulter, som gärna designar sina egna symboler.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Dit jag kommit hitintills visar iallafall på att symbolen är mycket äldre än judendomen och tom äldre än bronsåldern som jag tidigare sa. Det är en hednisk symbol alltså.

Jag har ju hela tiden försökt få dig förstå att den är äldre än bromsåldern som du trodde den härstammde i från....
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=149405#forumpost149405

Ska se på filmerna nu..

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Jag har ju hela tiden försökt få dig förstå att den är äldre än bromsåldern som du trodde den härstammde i från....

Ok. Du sa flera tusen år gammal... bronsåldern började för cirka femtusen år sedan.
Du sa också någonting i stil med "#OOPS# min bronsålder"
Nåja. om det var det du menade missförstod jag... Men detta är ju att du talar emot dig själv. Adam och Eva är ett mycket yngre påfund nämligen.

Dock tror jag inte symbolen står för saturnusdyrkan, eftersom hexagrammet vid ena polen på Saturnus knappast kan ha setts när symbolen kom till.

Symbolen står enligt mitt tycke till solen som så väldigt många andra religiösa symboler.

Att den representerar ondska tror jag främst har att göra med att det experimenterats med symbolen och då man inte förstod sig på sånt förr har symbolens användande fått negativa energier.

Jag tror, som jag redan uttryckt i en annan tråd, att Gud och Satan är ett... som Yin och Yang.
Att det handlar om balanser till detta. Detta kan du även se i mina äldre inlägg, men jag har tonat ner på detta eftersom jag blev beskylld att vara satanist pga detta.

Om du gillar Davidsstjärnan och nödvändigtvis vill koppla den till judendomen, kan du ju alltid kika in på sidan http://www.forgottentruth.net/david.html
Den har massor av matematik och sådant, men enligt mig tänker den bakvänt, då dessa teorier skulle betyda att Jesu födelse varit planerad i årtusenden innan han föddes.

http://www.forgottentruth.net/ finns mera saker om såna grejor... Men som sagt... Tag i beaktning att de teorier som delges där är framtagna ur ett bakvänt perspektiv.

Edited by computerror on 2010/3/16 3:28:10

Anonym
"teorier skulle betyda att Jesu födelse varit planerad i årtusenden innan han föddes."

Ä*r du ute och cyklar igen error.... hur trodde du annars han hamnade i bibeln...

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Ä*r du ute och cyklar igen error.... hur trodde du annars han hamnade i bibeln...
För att han var en profet och illusionist.
Jesus var knappast Guds son, däremot lät han folk tro han var detta.
Förr i tiden fanns inget internet eller tidningar. Folk berättade från mun till mun vad de sett. Historierna om Jesus späddes på som så många andra historier förr.
Det var dessa överdrivna historiers storslagenhet som gjorde att de skrevs ned.

Jag skulle kunna berätta varför det blivit som det har blivit om allt detta, men väljer att låta bli eftersom jag häcklats för ofta på detta forum...
Lite kort kan jag dock säga att det har med våran missuppfattning om vad tid är för något och vad vi lagt energier i. Vi har själva valt hur allt detta ska vara.

Det är inte Jesus som är Messias, utan vi kan alla vara Messias... Det handlar bara om att förstå.

Somliga tror de förstår, men målar in sig själva i ett hörn, eftersom ju längre de forskar om saker och ting - Desto mer ovetande blir det.
Ta Peter Caspersson exempelvis. Han tror han kommit på någonting revolutionerande, men i själva verket har han satt gränser på sin förståelse.
Han har förklarat händelser med hjälp av matematik, men förstår inte att allting beror på matematik. Att allt kan förklaras med matematiska regler.
Du kan ju titta på hans nya sajt om du vill, då den är ett längre steg ifrån hans första som jag tidigare gav.

De sajterna är en orgie i siffror osv, men förklarar inte ett dugg. Det är som om jag ska beskriva en bil för någon och säger att den var blå. Det ger knappast en korrekt bild av bilen.

Matematik är visst bra, det säger jag ingenting om, men oftast fungerar det bara som en verifikation på att saker stämmer. En slags kontroll över vad som är möjligt.

Här är Peter Casperssons nya sidor:
http://www.caspersson.net/
http://www.caspersson.net/pp

Jag var dock själv inne på pyramiderna etc förr och skrev ett gammalt inlägg om detta, men ingen var intresserad.
Bland annat gick jag in på hur pyramiderna byggdes osv...

Ett råd till dig, nu när du lugnat ner dig är: Släpp dina regler. Se inte på saker utifrån regler och försök komma på hur reglerna lyder, utan vänd på det.
Kom på nya saker och kontrollera dessa själv emot reglerna.

Tar du en form kan du fylla den nästan hur som helst... Men om du istället fyller ut någonting som du sedan kan fixera med en form, först då har du kommit någonstans.

EDIT: Fastna dock inte i såna här tokerier:
http://parabook.wordpress.com/2009/09 ... -faces-in-the-9-11-smoke/

EDIT2: Har vi lämnat teorierna att det skulle stå för Adam och Eva bakom oss?

EDIT3: Kort sagt, det är Peter Caspersson som är ute och cyklar. Han medger själv att det är det gyllene snittet han är ute och leker med bland annat, men blir fortfarande förvånad när han ser hur det återfinns i saker och ting.
Det är som att åka med i den blåa bilen och sen när man stiger ur fortfarande är förvånad den är blå.

Det finns dessutom andra tal som är så sköna, men som ingen ännu kommit på var de används till. Det finns speciellt ett jag tänker på, nämligen 1089. Du kan ha mycket skoj med just detta tal.
Var inte rädd för att skriva här vad du kommit fram till... Jag kan fylla på med fler roligheter om detta tal.

Edited by computerror on 2010/3/16 4:11:26
Edited by computerror on 2010/3/16 4:37:51
Edited by computerror on 2010/3/16 4:42:06

See User information
Quote:

Orion skrev:
..hur trodde du annars han hamnade i bibeln...

Jesus hamnade i Bibeln i och med att man år 325 på första konciliet i Nicea röstade fram att han var Gud. Simple as that.

Posted on: 2010/3/16 14:24

See User information
Quote:

Miri skrev:
Jesus hamnade i Bibeln i och med att man år 325 på första konciliet i Nicea röstade fram att han var Gud. Simple as that.

Ibland måste man läsa dessa ord för att åter igen nicka instämmande. Enkelt, verkligen. Och helt skvatt galet!

Så, egentligen skulle man kunna ha en stor folkomröstning inför en fråga om påven är Gud eller inte? I sådana fall tror jag risken för valfusk är överhängande!

Posted on: 2010/3/16 15:34

Anonym
Resized Image

See User information
Quote:

Therold skrev:
Så, egentligen skulle man kunna ha en stor folkomröstning inför en fråga om påven är Gud eller inte? I sådana fall tror jag risken för valfusk är överhängande!

Oh ja. Valfusk skulle tvivelsutan förekomma, i synnerhet då man från katolskt håll redan betraktar påven som gud då han sitter "a stola". Pedofil eller inte, men gud är han i vilket fall då han sitter där upphöjd. (skulle en omröstning ske och han blev allmängiltig gud över hela världen och inte bara katolikerna, så finge de ju dessutom rusta upp de gamla kristna fängelsehålorna där alla kättare och otrogna torterades. Favorit i repris.)

Posted on: 2010/3/19 14:16

Anonym
Hur kan katoliker kalla nån guds sändebud när han håller i deras nyckel till friheten...

Resized Image

Vatikan staten: En stor nyckel
Resized Image

Observera också 54 symbolen, 8-kantiga med en egyptisk obelisk i mitten av den.

Anonym
PS:Obelisker användes först av egypterna för att mäta tiden med. Nu står några sådana obeliseker utsprida lite överallt i världen. men också i kärnan av det katolska huset.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
PS:Obelisker användes först av egypterna för att mäta tiden med. Nu står några sådana obeliseker utsprida lite överallt i världen. men också i kärnan av det katolska huset.
Fel igen... Obelisker symboliserade i det gamla Egypten guden Ra.

Dessutom användes de oftast i par vid ingångar till tempel. Dvs knappast lämpliga positioner för tidsmätning.

Däremot självklart intressant eftersom det då bildar två torn...
"Sagan om de två tornen" WTC1&2 osv...

Anonym
Däremot kan tilläggas att de obelisker som stod fria dock kastade en skugga som folket drog nytta av i form av att mäta tid, men det var knappast syftet.

Anonym
Error Fel igen... Obelisker symboliserade i det gamla Egypten guden Ra.

Det finns gott om källor ute om detta som kommer göra dig besviken... men:

3500 före Kristus: Forntidens egyptier använde de flera meter höga obeliskerna för att hålla koll på tiden. Området kring pelaren stensattes med graverade, platta stenar så att de invigda kunde avläsa hur mycket klockan var.

Egyptierna upptäckte att obeliskens skugga hade exakt samma riktning mitt på dagen oavsett vilken tid på året det var. De kom också underfund med att skuggan är längst på årets kortaste dag och kortast på den längsta dagen. ­Utifrån obeliskernas skugga kunde egyptierna sedan fastställa när vår- och höstdagjämningen inföll.

Men viktigast av allt: de forntida egyptierna kom på den revolutionerande idén att låta dygnet börja vid midnatt. I de andra forntida kulturerna började dygnet när solen gick upp. Det betydde att dygnets början flyttade sig lite framåt eller bakåt varje dag, vilket i sin tur medförde att ett solur behövde en vridbar skiva för att kunna användas.

man tillbad samtidigt SOl ex guden RA...

Anonym

PS källan http://varldenshistoria.se/dagligt-liv/kultur/tidmatning-fore-ar-0

men detta står också dokumenterat redan vid Luxor templet.

Anonym
För det första är obeliskerna äldre än 5 500 år. Som jag sa är deras primära syfte någonting helt annat. Sekundärt upptäcktes det att man också kunde mäta tiden med dem...

Läste förresten ditt inlägg igen nu och jag förhastade mig först. Jag läste det som att de uppfanns till att mäta tiden med, men det är ju fel. Det du skrev var att man först använde dessa till att mäta tid, vilket är rätt... Men som sagt, detta var inte det primära syftet med dom.

Anonym
Intressant att notera dock är att jag hade lite fel med hur jag läste ditt argument, vilket gav en öppning så du kunde bemöta det jag sa. hur blir det med alla andra förevändningar mot det du säger?

Här kunde du på ett korrekt sätt bemöta mig med både källa och argument. Inga personangrepp osv.

Anonym
Gå och lägg dig nu min vän.... och tyst med dig.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Vad fan är ditt problem egentligen?
Jag har redan sagt jag läste inlägget fel. Starkt påverkad av det skitsnack du svamlar om via PM. Du hade rätt!
Jag gav dig tom beröm för att du för en gångs skull (Förmodligen för att du hade rätt) kunde bemöta argumentet.

Skunda dig nu och visa samma mognad på andra ställen du fått frågor och/eller fått dina argument särskådade.

Vill man begå ett argumentationsfel här kan man påstrida att här kunde du bemöta argumentet och alltså hade rätt, vilket gör det övriga trams du kommit med till felaktigt eftersom du där inte kunnat bemöta argumenten.
Jag vill inte begå detta argumentationsfel, men någonstans inom mig tror jag ändå att det är precis så det förefaller att vara.

Anonym
Quote:

Orion skrev:

Du bryter mot reglerna igen Orion. Läs igenom inlägget noggrant innan du svarar, computerror erkände sin missuppfattning och gav dig beröm. Ta hans råd i posten då det skulle hjälpa dig i det här fallet.

Quote:

Computerror sa:
Läste förresten ditt inlägg igen nu och jag förhastade mig först. Jag läste det som att de uppfanns till att mäta tiden med, men det är ju fel.

Skynda dig nu och visa samma mognad på andra ställen du fått frågor och/eller fått dina argument särskådade.

Anonym
Ni får banna mig va fan, om jag bryter mot så många regler hela tiden, varför har jag inte sagt en dåligt ord till någon annan på forumet hittills , och inte heller blandat mig i saker jag inte har förstånd för, och skriva att saker de presenterat är inte sanna.
så som han nu gjort i flera trådar. Jag vill inte ha berömmelse av någon för det är inte det som är meningen med att man registerar sig här, utan man bara delar och tar del av det som erbjuds, och jag är inte rädd för ny information och jag har tillräckligt med förstånd att bestämma själv vad som låter vettig och inte.

Jag har gjort förtal mot någon men jag står för de fortfarande, jag varande den personen flera gånger att han skulle hålla sig borta från mig. Om ni vill banna mig eller radera mitt nick, gör så.

« 1 ... 4 5 6 (7)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper