vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Till Gab och Woffer
#25


See User information
Bra försök sebben :)

Posted on: 2008/8/22 0:59
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#26


See User information
Twoofer skrev:

Quote:

Well, jag är en skeptiker då jag anser att det är fundamentalt viktigt i vårt samhälle att vara det. Om du tycker det är negativt är inte mitt problem.


Du är en skeptiker som är skeptisk till dom som är skeptiska till den värld vi lever i idag. Jag håller med om att det är fundamentalt viktigt att vara skeptisk MOT vårt samhälle. I mina ögon twoofer är du en kvasiskeptiker som gillar att gotta dig i teorierna kring 9/11 (som ovanstående skriver) utan att göra en tillstymmelse till djuplodande analys i ämnet false flag operations, banksystemen, lobbyorganisationerna (pnac mfl), CIAs terrorsponsring (al quaida mfl), USAs oräkneliga interventioner runt om i världen, el överhuvudtaget sätta dig in i någonting av den historia av det slag som lagt grunden till 9/11.
Du gillar för och emot argumentation av det slag vi ser i tex program som agenda mfl... Detta är en ytlig, destruktiv och förödande form av diskussion som inte leder till en bättre värld, tvärtom. Denna typ av diskussion bottnar i ett egocentriskt behov av att vilja känna sig duktig och motbevisa sina debattörer till varje pris.
I mina ögon tyder det på en stor omognad och/el en rejäl indoktrinering/prägel från skolsystemet/samhället.

9/11 är oavsett gärningsmän en händelse i mängden som utnyttjats av krigshetsare för att skapa sig legitimitet att starta anfallskrig/befästa kontroll över regioner och inte minst för att motivera att nya lagar och regler införs som inskränker på människors fri och rättigheter. Oavsett gärningsmän är det fakta att hundratals "first responders" nu är dödsjuka pga den "säkra" luft de andades in under räddnings/röjarbetet. Oavsett gärningsmän är det fakta att uppåt en miljon Irakier har mördats av amerikansk trupp (stora flertalet civila) Oavsett gärningsmän är det fakta att vi idag har börjat få ett märkbart hårdare kontrollsamhälle på halsen, trots att vi som bor i Sverige aldrig ens har haft ett enda terrordåd.
Det är orsakerna till krigen som vi måste vara skeptiska till, hur kontrollerade massmedia är och hur dom vinklar och censurerar sin information för att den skall passa ägarnas intressen.

Utan att se den stora bilden fattar man ingenting av vad som händer i världen utan allt som sker ter sig vara slumpartat och kaotiskt. Det är när man börjar undersöka alla bitarna av kakan som man efter ett tag kan börja lägga ut pusslet framför sig. Då klarnar det fram en bild som radikalt kan skilja sig från den man hade tidigare och händelser/företeelser som tidigare verkat fundamentalt åtskiljda blir plötsligt fundamentalt sammanlänkade.
Personer som saknar helhetsperspektiv blir ofta väldigt trångsynta och ointressanta att diskutera med. Det är detta som är fallet med sättet dom presenterar nyheter i massmedia/skolan/samhället. Och det är även fallet med dig twoofer, no ofense. Att vara skeptisk är bra om det bottnar i en genuin vilja att förändra samhället till det bättre, att vara skeptisk för sakens skull el för att man får en egokick av det är däremot enbart förödande och dessutom väldigt ogenomtänkt.

Quote:

Jag har verkligen inget stort ego, något du skulle känna till om du faktiskt kände mig och inte dömde mig efter ett par inlägg.


Ditt ego lyser igenom i alla dina inlägg hittills, men visst får man oftast en annan bild av en person genom att träffas irl och sitta ner och snacka igenom saker.

Posted on: 2008/8/22 1:35

Edited by jonte on 2008/8/22 1:52:24
Edited by jonte on 2008/8/22 1:57:17
Edited by jonte on 2008/8/22 2:02:04
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#27


See User information
Tänker inte svara på ditt inlägg jonte, då det endast består av fördomar och annat trams.

Det enda jag tänker säga är att jag menar på att det visst går att studera 911 utan att se en större bild. Men visst, ifall du har rätt borde även Loose Change-gänget, Judy Wood, Steven Jones, Richard Gage, James Fetzer, Les Jamison och flera andra sluta med det de gör och gå vidare. Förövrigt så är det tråkigt med självgoda personer som dig som försöker läxa upp andra användare för att framställa dem som sämre. Väx upp och lär dig debattera istället och acceptera min tro på saker och ting.

Posted on: 2008/8/22 11:05
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till Gab och Woffer
#28
Vad jag menar med Xbox-exempletär att man kan inte bara anta någonting bara för att alla tar det som en sanning.
Ta xbox exemplet... Om du säger detta till dina kompisar kommer de tycka du är dum i huvudet, eftersom trots att den är grön antar alla att den är svart och därför är den svart för människor. Sanningen blir satt ur spel bara för att så många vill och tycker den är svart.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till Gab och Woffer
#29
Mitt tips är läsning av Cathy O Briens "Trance Formation of America".

Den finns på www.scribd.com, bli medlem och ladda hem e-böcker av alla de slag, helt gratis.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till Gab och Woffer
#30
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Arthax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Fast du kan studera fotbollsstraffar utan att kunna hela sporten, bara med att känna till straffreglerna, ellerhur? Sen så, detta har jag sagt i diverse trådar innan också, var det ju inte vi skeptiker som började debatten om 911 utan det var "truthers". Det jag gör som skeptiker är att ifrågasätta dessa argument som de har och visa på var de har fel.



Det var en enkel jämförelse, det där med straffarna. Strunt samma. Det är ju just vad dom vill att vi goyim skall göra, kriga mot varandra. (Zions vise protokoll).

Att du tilldelar dig etiketten "skeptiker" är illavarslande i mina ögon. Välja sida, (-parti, lag, färg etc etc). Är också ett intellektuellt fördärv. Släpp alla intellektuella (ego, tanken) ridåer och bli gudomlig. Motsatsen är alltså egendomlig.


Allt annat är mellan öronen spel.


Vilka är "dom"? Och krigar vi nu?! Herrejävlar vad det eskalerade snabbt!

Well, jag är en skeptiker då jag anser att det är fundamentalt viktigt i vårt samhälle att vara det. Om du tycker det är negativt är inte mitt problem.

Menar du att man ALLTID ska vara neutral? Det kan jag inte förstå. Om man vill att Sverige ska styras på ett visst sätt(t.ex. av Socialdemokraterna) är det då negativt att jag väljer att stå bakom deras partiagenda?

Jag har verkligen inget stort ego, något du skulle känna till om du faktiskt kände mig och inte dömde mig efter ett par inlägg.


Vilka är "dom"? ja du... vi kan börja med dom 13 familjerna. Vi krigar inte, men vi diskuterar .. ordkrigar, utan att komma någon vart. Ordbajseri. I större skala, utanför illusionen pågår krig på alla plan, för att upprätthålla illusionen.

Du beskyller mig för att placera dig i ett fack, men gör likadant själv.
Lugna ner dig och försök att släppa din fasad av strunt som du har runt dig. Ingen här försöker misskreditera dig, bara upplysa. Ta IN, om det inte passar, släng UT. All den tid du lägger på ORD här kunde du lagt på självinsikt, urskiljningsförmåga.

Glöm inte att ge xboxen en kram innan du lägger dig, mitt barn.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#31


See User information
Och Twofeer inbillar att bilderbergaren Reinfeldt är verkligen motståndare till bilderbergaren Shalin

Posted on: 2008/8/23 14:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#32


See User information
Arthax:

Dessa "dom" som ni tror på ja. Tror du dom bryr sig om vi skulle diskutera här?

Ni har inga belägg för att denna illusion ens finns.

"Ta IN, om det inte passar, släng UT." Där har vi det. Precis så fungerar många av er. Tar in det som passar. Eller menade du inte det du sa?

puppa:

1. Du vet inte ett skit om mig så sluta påpeka saker du inte har en aning om.

2. Eftersom du tydligen endå vet så mycket om mig borde du iaf veta att jag är här för att diskutera 9/11, och jag skiter i Bilderberggruppen.

Posted on: 2008/8/23 14:43
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#33


See User information
Så myket jag vet om dej att du är NWO:s och satanistelitens hantlangare

Posted on: 2008/8/23 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#34


See User information
Quote:

puppa skrev:
Så myket jag vet om dej att du är NWO:s och satanistelitens hantlangare


Ifall det gör dig glad att tro så, så är det väl roligt för dig :) Eller det kanske är väldigt skrämmande?

Posted on: 2008/8/23 14:59
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Till Gab och Woffer
#35
Denna illusionen som det inte finns belägg för?! Kanske bäst att du läser på om vilka som äger banker, oljeföretag, försvarsorganisationer, federala organisationer et cetera. I denna frågan så kommer du få svårt att bevisa motsatsen när dom är öppet ärliga om sina uppsåt. Läs bla Rockefellers bok.


Du är kanske lite för ung trots allt. Jag backar nu.
morgonen gryr och du slummrar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#36


See User information
Quote:

Arthax skrev:
Denna illusionen som det inte finns belägg för?! Kanske bäst att du läser på om vilka som äger banker, oljeföretag, försvarsorganisationer, federala organisationer et cetera. I denna frågan så kommer du få svårt att bevisa motsatsen när dom är öppet ärliga om sina uppsåt. Läs bla Rockefellers bok.


Du är kanske lite för ung trots allt. Jag backar nu.
morgonen gryr och du slummrar.


Ja, jag är för ung för att ha läst om allt ni begär att jag ska ha läst om, så en diskussion om det får vänta för min del. Tyvärr.

Posted on: 2008/8/24 21:12
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Till Gab och Woffer
#37


See User information
Har följt diskutionen fram och tillbaka, det här blev ju iaf hyffsat intressant.

Förlåt att jag kallade dig woffer, kom inte ihåg ditt namn.
Det är klart att du inte kan ha läst lika mycket som ett helt internetforum men 45 minuter borde du väll kunna avvara? Titta på filmen Money as debt http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279
Kom ihåg att den här filmen har stöd av t.ex. JAK den räntefria banken och att det som de förklarar i filmen inte på något sätt är en hemlighet. Om du skulle studera ekonomi ordentligt skulle du få lära dig det här ganska snabbt.
Om inte det här får dig att iallafall undra lite lite grann om det inte kanske ligger något i det vi säger så vet jag inte vad som kan få dig att ändra åsikt.
Ser fram emot att höra vad du har att säga om den.

Posted on: 2008/8/31 2:14
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
89 user(s) are online (89 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 89

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS