Vakencorner

Re: Hur kommer det sig att Vaken.se är emot ’NWO’ – men samtidigt för New Age?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Truthprevail "Men den viktigaste frågan är om du skeptikoi vågar inse att kristendomen och islam har avikit från sanningen."
Utveckla det här, för det är bland det dummaste jag hört. Vilken sanning har dom "kristna" avvikit ifrån. Och svara mig är dom "kristna" en homogen grupp. Kristna följer en levande Gud, och leds av sanningen dag och natt.
Posted on: 2009/10/29 7:42
|
|||
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Joshua, jag snackar om kristna som i kristdyrkare. Är du en kristföljare så bör du inte kategorisera dig inom "kristendomen".
Den abrahamistiska religionen har alltid varit densamma, det är också därför gamla testamentet och koranen är i harmoni medans nya testamentet är full av motsägelser och pauline korruption. Nya testamentet finns inte ens i sin orginala text utan de närmaste man kan komma är de grekiska skrifterna, ett språk som PROFETEN Yashuah inte talade. Ska man vara nojjig så kan man nästan påstå att Yashuah var en falsk messiah då den kristna teologin inte överensstämmer med judedomen. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
För det första nya testamentet är inte full av motsägelser.
Evangelierna är skrivna av vittnen till Jesus. Om dina motsägelser innebär att en författare tar med detaljer som en annan inte tar upp. Så ger det bara ökat trovärdighet att det är unika vittnesskildringar. Tex under en rättegång, säger alla vittnen exakt samma sak, så kan du räkna med att vittnena har pratat ihop sig. och dom blir inte trovärdiga. Så det är ett tröstlöst argument. Paulus skrev under gudomlig inspiration, precis som andra profeter i bibeln. Att han skulle korrumperat något, köper jag inte. Den judiska teologin fullbordas i och med Jesus, det är precis det Messias ska göra enligt gamla testamentet. Offer läran försvinner eftersom Jesus tar på sig offret. Många regler blir överflödiga i och med att frälsaren kommit och uppenbarat sitt rike. Skrifterna finns i original, och många av dom skrevs på grekiska för att grekiskans roll var som engelskan är för oss idag. Och den glada nyheten skulle spridas till den hedniska världen En del av skrifterna är skrivna på armeniska, och din språk problematik är oväsentlig. Att nya testamentet skulle vara förvanskat finns det inga belägg för. Ditt problem är att du inte känner igen Gud när han visar sig för dig. Gamla dogmer gör dig blind för hans verklighet.
Posted on: 2009/10/29 8:35
|
|||
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Dom motsägelser jag snackar om är pauls läror som motsäger både GT och Yashuahs läror. Vill du diskutera vidare om ämnet kan du öppna en ny tråd.
Problemet med kristendomen är att den är byggd på lögner, lögner som motsäger all logik. * Treenigheten * Arvsynd/original sin * Frälsning genom mänskligtblod Allt det är är sataniska påhitt av djävulen paul Jag läste precis i en tråd där du skrev om hur kristföljarna blev förtrykta och slaktade av icke troende och väljer sen att försvara paul, som har dödat hundratals om inte tusentals kristföljare. Paul erkänner med egna ord att han är/var en hycklare som gjorde allt för att få folk att dyrka Yashuah istället för att följa hans läror men du väljer självklart att acceptera djävulens läror bara för du är en egoist som önskar att det vore sant att Gud slaktade sin son för din skull. Du säger att det inte finns bevis på att NT har blivit förvanskat, det i sig visar att du inte gjort din hemläxa. Varför valde man bort James testamente ? Varför valde man bort barnabes testamente ? Bara för att dom lär ut att Yashuah inte var mer än en profet ? Varför har man inte kunnat hitta Mateus 28:19 I den grekiska texten ? Varför låter man en hycklare som paul, en djävul som ALDRIG träffat Yashuah skriva nästan hela nya testamentet ? Vem är det som är hjärntvättad av oss två ? en som växt upp i en sekulär familj som sökt sanningen i flera år, läst dom flesta religionsböckerna och med Guds hjälp funnit sanningen, en sanning som inte ens familj accepterar eller en som tror på pauls lögner ? Läser du ens bibeln i sitt "orginal" språk eller litar du på människors översättningar ? Många litade ju på king james version och föll rakt ner i eldensflod. Du vet väl att king james var en frimurare ? Tänk efter nästa gång du skriver nåt, du vill väl inte ha ansvaret på dina axlar ? Du vilseleder folk omedvetet broder. Om valet stog mellan zeitgiest eller kristendomen skulle jag hellre råda folk att börja börja från zeitgiest för att snera försöka hitta sina sanningar. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det är kanske Joshua som borde ta och läsa Da Vinci koden före han kommer med sådana udda påståenden.
Spoiler Alert: Da Vinci koden handlar ju om att Jesus aldrig korsfästes utan skaffade barn med Maria och gick ut på att klura ut hans släktträd och visade sig vara att en av huvudpersonerna var Jesus sista ättling. Åtminstone enligt bioversionen ;) Jordan Maxwell, David Icke och Peter Joseph däremot påstår att Jesus aldrig existerat. Jag medger jag inte lagt mycket tid själv på att söka upp om Horus och alla andra mytologiska figurer, men litar ganska långt på vad dessa 3 experter som lagt enorm tid på att utforska saker och ting och varit så akkurata på allt annat. Hur kan man förvänta sig kristna att tro på dessa saker då majoriteten av kristna fortfarande tror att jorden är 6000 år gammal och dinusaurierna och människorna levde sida vid sida oberoende vad bevisen säger? ;) Kristna har varit hård på att förstöra och förfalska dokument och är en religion skapad av eliten så jag har mycket svårt att tro på nå mainstream påståenden om Horus and Company. Kristna påstår forskare har kunnat bevisa Jesus föddes på hösten[hur de kommit fram till detta hokkuspokkus förstår jag ej], men däremot tror de samma metod inte kan tillämpas på att förutspå jordens ålder och att jorden är 6 000 år iställe än 4 500 000 000 000 år =D Eliten lag 25 december som hans födelsedag p.g.a av dess astrologiska betydelse och att alla deras andra påhittade "gudar" med samma egenskaper hade även sin "födelsedag" då.
Posted on: 2009/10/29 13:17
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Tänk hur alla kan tolka vad som helst "mellan raderna". Det finns ingenting mellan raderna, själva begreppet säger ingenting mer än en hypotetisk subjektivt projektion ifrån en människans synvinkel. En "känsla" är ingen sanningen, en fakta ingen sanningen, fast en bedömning av något vi själva tolka ur våran direkta erfarenheter, att samla fakta, information, kan väl leder till en tolkning. Som du göra med vaken till ex... Och det är kanske SANNINGEN för dig. Men jag uppleva det inte alls. Tänk om jag anklagar dig för att du är här för att skapa bara bråk, även HOTA andra för att jag läser mellan raderna. Det tror jag inte på, men detta är lika dumt tycker jag. Ta din TID, kolla noga och inser själv (om du ORKA) genom forumet hur allting ifrågasättes. Det finns plats för alla åsikter, i samband med reglerna, och kontext (forumsdelar)
Posted on: 2009/10/29 13:43
|
|||
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
truthprevail
Varför vräker du ut dig massa antydningar? Och frågar mig varför massa olika böcker inte är med. Det finns ett svar till det, Bibeln är fullkomlig med det som är skrivet. Gamla Testamentet har också den sållats. Tror du alla hebreiska skrifter upptar den? På frågan om jag läst bibeln i dess original språk, så nej. Men jag har förtröstan till min Gud och är övertygad om att jag får hans ord genom en svensk bibel och den heliga andes vägledning. Han öppnar för den som knackar. Ingen har hittills kunnat visa på några förvanskningar, något som hade gjorts direkt. Tror du dom kristna skulle tillåta förvanskningar i sin heligaste skrift?, samma människor som är beredda att dö för sin tro. Arvsynden är en tolkning och du finner den inte i Bibeln. ”Barnen tillhör mitt rike” hittar du dock. Arvsynden finns bara inom vissa grenar av kristendomen. Här väljer du använda dig av en tolkning som belägg för att NT är falskt? Treenigheten är ett och det samma. Fadern, sonen och den heliga anden. Allt detta utlovat av gammaltestamentliga profeter. Inte frälsning genom människoblod, frälsning genom Guds barmhärtighet och den enda sanna vägen. ”Jag är vägen och sanningen och livet.” Offerlamm i gamla testamentet fungerade som försoning med Gud, han försonade sig med människan i sitt offer. Att du kommer från en sekulär familj är helt ovidkommande. Paulus var given en andra chans, och led senare martyrdöden (skulle en hycklare, göra det?). Han bekänner sina synder och tack och lov för det. Och Paulus träffade Jesus, blev övertygad om honom och vigde sitt liv till den sanna kungen. Jesus själv hävdade att han skulle dyrkas, det är inte Paulus ide. "Ty så högt älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom icke skall gå förlorad utan ha evigt liv." Johannes 3:16 "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Johannes 14:6 Hitta sina sanningar skriver du... Det finns bara en sanning, en sanning kan aldrig vara ens egen, då är den bara en dimma, en illusion. Till MegaKungen, ”jag har mycket svårt att tro på nå mainstream påståenden om Horus and Company. ” Snälla, du tror dina experter har hittat andra bevis, kan du inte be dom visa dom för dig. Dessa omvälvande dokument som dom måste ha. Sen det med 6000 år. Det är en 1500 tals munks beräkningar. Bibeln utger sig inte för att svara på den frågan. Det är irrelevant, en dag är som tusen år och tusen år som en dag... Gud är tidlös.
Posted on: 2009/10/29 16:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Hade inte förväntat mig att du skulle hålla med mig. Dock har jag en förmåga att dra en slutsats vilket jag har gjort i det här fallet. Om du vill ha något 'att ta på' - förutom de åsikter som exempelvis ni ADMIN ger prov på med jämna mellanrum - så kan du kolla på vilka symboler/avatarer/länkar som förekommer på den här sidan. Därtill är det ju en huvudtanke med den här sidan att folk skall bli medvetna/'vakna'/'somna' vad gäller religionsbiten. Buddism är förresten en gren av NewAge-trädet. Är allt detta bara en projektion och påhitt från min sida. Tror inte det. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Snark.... sömnigt värre av att läsa denna tråd. Vilket ältande.
Vaken.se har nog tillskrivits det mesta vid det här laget... Det är tur att vaken består av så många olika engagerade individer. Jag är ytterst tacksam och glad för att få träffa och lära känna flera människor genom detta. Forumet är dock bara ett internetforum, inget mer och kommer aldrig vara något mer heller. Mitt råd är att den som vill göra något ska ut i världen och inte mala saker i detta forum.
Edited by void on 2009/10/29 20:21:20
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Joshua
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Det mesta av de nya testamentet skrevs inte under Yashuahs tid utan skrevs långt efter. Haru hört om Chinese Whispers ? På samma sätt skrevs det nya testamentet och det kan därför inte vara 100% korrekt. Inte nog med det så blev NT ändrat av romarna, paganisterna för att förena alla kristsekter med andra treenighet dyrkare (icke kristna). Det hela skedde för att romarna skulle ha ytterligare makt. Förstår du nu att kristdyrkan skapades för makt och kontroll ? Läs ´The Council of Nicaea ´. Du säger att människor var beredda att dö för att bevara bibeln och det gjorde dom, dom dog men lyckades aldrig bevara den. Folket hade inte tillgång till bibeln utan den låg hos kyrkoeliten, romarna, paganisterna. Sen kmr du med något riktigt korkat och säger att hycklaren saul/paul träffat Yashuah/isa i efter att ha mördat dom flesta krist-följarna. Skulle du lita på mig om jag skrev något i Yashuahs namn bara för att jag påstår att jag träffat han i mina drömmar ? Hur korkad får man vara Vill du ha mer bevis ? Läs vad kristföljaren Benjamin Wilson skriver om treenighetversen i 1 John 5:7-8 "This text concerning the heavenly witness is not contained in any Greek manuscript which was written earlier than the fifteenth century. It is not cited by any of the ecclesiastical writers; not by any of early Latin fathers even when the subjects upon which they treated would naturally have lead them to appeal to it's authority. It is therefore evidently spurious." Mr. Edward Gibbon skriver : "Of all the manuscripts now extant, above fourscore in number, some of which are more than 1200 years old, the orthodox copies of the Vatican, of the Complutensian editors, of Robert Stephens are becoming invisible; and the two manuscripts of Dublin and Berlin are unworthy to form an exception...In the eleventh and twelfth centuries, the Bibles were corrected by LanFrank, Archbishop of Canterbury, and by Nicholas, a cardinal and librarian of the Roman church, secundum Ortodoxam fidem. Notwithstanding these corrections, the passage is still wanting in twenty-five Latin manuscripts, the oldest and fairest; two qualities seldom united, except in manuscripts....The three witnesses have been established in our Greek Testaments by the prudence of Erasmus; the honest bigotry of the Complutensian editors; the typographical fraud, or error, of Robert Stephens in the placing of a crotchet and the deliberate falsehood, or strange misapprehension, of Theodore Beza." Litar du fotfarande på människors översättningar ? Den som dyker upp i dina drömmar är inte heliga anden, det är ingen annan än lucifer som hjärntvättar dig. "Arvsynden finns bara inom vissa grenar av kristendomen" Min vän jashua, utan arvsynd finns ingen frälsning genom kristiblod och finns inte kristiblod så faller kristendomen i bitar. Det förstår du väl ? Du är på rätt spår nu, studera vidare och be Skaparen om vägledning. Be och meditera i skapraens namn och ingen annan så kommer GUD sända ljus och vägledning. FEL "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Korrekt "Jag är vägen till sanningen och det (eviga) livet, ingen kommer till Skaparen utan att följa mina läror" Jag har inte lust att svara på allt nu. DU måste vara ärlig mot dig själv när du studerar bibeln och be Skaparen om vägledning. Bibel Hosea 4:6 "My people are destroyed for lack of knowledge. Because you have rejected knowledge, I also will reject you from being My priest. " Quran Bani Israel 17:36 "And pursue not that of which thou hast no knowledge; for every act of hearing, or of seeing or of (feeling in) the heart will be enquired into (on the Day of Reckoning). " Frid |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Min vän det du säger stämmer inte, alla olika församlingar i den tidiga kristendomen hade tillgång till dom heliga skrifterna. Du förenklar också historien, efter att Jesus återigen visat sig för sina lärjungar började dessa predika för folket. I och med andedopet. Enligt bibeln blev enorma mängder människor frälsta under tex Petrus vittnesbörd om uppståndelsen. Tusentals bara på en dag. Kristendomen började sprida sig som en löpeld i regionen och spreds sig även ut över världen tack vare bland annat Paulus missionsfärder.
Historien bekräftar också att läran om Jesus spreds sig explosionsartat. Det här kort efter Jesus död och återuppståndelse, att så många kom till tro bevisar, om vi ska tala objektivt att någonting måste skett. Skulle det handla om rena fantasier så skulle dessa ha avblåsts som lögn direkt, då människor träffat och visste vem Jesus var i dessa trakter. Så att folk kom till tro är ett starkt argument för sanningen i evangelierna. Romarna svarade först med att förfölja dom kristna, det här är vi nog eniga om. Historien bevisar också att förföljelserna inte kunde hejda spridningen. Nu är det en viss spekulation men jag tror att Rom inte hade annat val än att acceptera kristendomen, om dom inte gjort det hade rom fallit sönder . Så enormt inflytande gjorde Jesus på människor att inga straff hjälpte. Jag upprepar detta pågår under Jesus egen generation, i hans egna ”områden”. Senare blir kristendomen statsreligion och ett möte kallas in för att samla skrifterna, men vad som händer på det mötet är vi helt oeniga i. För till mötet kallas församlingsledarna och dom skrifterna som dom förkristna använde sig av, dom kristna själva bestämde och dessa var djupt troende som lidit förföljelse! Skulle dom plötsligt sälja sig?. Med stor enighet fastlog man att bara skrifter som har direkt koppling till Jesus fick ingå. Härav vittnesskildringar. Du påstår att det dröjde länge innan dessa skrifter blev nedtecknade, det stämmer inte, max 40 år efter Jesus fanns evangelierna. Då levde fortfarande många som upplevt Jesus. Personligen så tror jag skrifterna skrevs tidigare av lärjungarna eller av någon som nedtecknade lärjungarnas berättelser, som en journalist arbetar. Därför är det uppmuntrande och se vissa skillnader i evangelierna för det stöder att det är så det gått till. Angående Paulus så måste du läsa på hans väg till tron, för det handlar inte om någon dröm, och det fanns många att vittna det spektakulära som han fick uppleva. Han gjordes blind, sändes till en stad där en förföljd Gudsman gav han synen tillbaka, allt efter Kungarnas Kung vägledning. Wilson är en av många amerikaner som skapat sig en egen liten församlingsteologi, finns många utbrytargrupper. Det betyder inte att dom har rätt. Edward Gibbon som är en liberal upplysningsfilosof ser jag inte alls som någon trovärdig auktoritet. Verkligen inte större än Guds folks, som gett sina liv för att bevara evangeliet. Arvsynden är inte alls nödvändig jag förstår inte din logik, eller jag gör det till viss del, och det är en intressant tes, nog en som dom som tror på arvsynden skulle hålla med om . Fast jag gör det inte. Jag ser korsfästelsen som segern över synden och det sista försoningsoffret. Treenigheten är allt i ett, det är Gudsväsen. Jag vet inte om du gör felet att se den som tre separata gudar. För så är inte fallet. Ännu en personlig reflexion av mig, den heliga anden är guds kärlek personifierad det är en del av guds väsen som har sin boning i din själ. Jesus är Gud i människoskepnad vårt lösen. En haltande bild kan vara is, vatten, ånga, allt detta är det samma. Gud välsigne dig.
Posted on: 2009/10/30 20:33
Edited by Joshua on 2009/10/30 20:59:34
Edited by Joshua on 2009/10/30 21:04:28 |
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
paskharen skrev: "Jesus var inte guds son och hävdade aldrig något sådant själv"
Jag tycker faktiskt att det framgår ganska tydligt i Johannes evangelium 10:36 "Jag är Guds Son!" Kan det bli mycket tydligare? Du kanske skulle testa kolla upp fakta innan du skriver något. Samma sak med alla som går på lögnerna i Dan Browns böcker, lögnerna från t.ex. Zeitgeist med mithra liknelserna etc. Det är er eviga själ det handlar om och Satan vill dra med er dit han ska. Studera Bibeln. Gamla och Nya testamentet hör intimt ihop, och NT uppfyller tusentals profetior, hundratals specifika om Jesus. Koranen däremot, fylld av motsägelser. Du som tror på Islam. Hur ska du bli frälst? Ska Gud förlåta bara så där? Som jag redan skrivit sa han själv att han var Guds son. Skulle Gud sända sin son för att dö för ingenting? Då måste han vara en grym, elak och sadistisk Gud, vilket han inte är. Joh 11:25 Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör Må Gud välsigna er med den Helige Andes vägledning i ert sökande efter sanningen. Joh. 18:37 "Ja, för att vittna om sanningen är jag född, och därför har jag kommit till världen. Var och en som är av sanningen lyssnar till min röst." Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.
Posted on: 2009/10/31 4:55
|
|||
"Jag har alltid trott att frimurare var murare utan kollektivavtal..." - Min goda vän
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Låt mig lära dig en sak soldier, islam är inte ett namn på nån religion, det är ett ord. Islam = submission = underkastelse. Det är något som alla profeter lärde ut. James 4:7 Submit yourselves, then, to God. Resist the devil, and he will flee from you. Du kanske inte läste igenom tråden, men jag skrev att dagens islam har avikit från sanningen. Dom följer inte koranens läror utan deras förfäders läror, sharia bland annat är helt emot koranen. Det kan vi diskutera nån annan gång. Quote:
Yashuah, Guds budbärare, son till Mariam som brukade leka som alla andra barn under sin barndom, som blev omskärd och åt, sov och gick på jord som alla andra människor dog inte på korset. Han dog inte för dina synder, det kan ingen göra : Ezekiel 18:20-32 The soul who sins is the one who will die. The son will not share the guilt of the father, nor will the father share the guilt of the son. The righteousness of the righteous man will be credited to him, and the wickedness of the wicked will be charged against him. "But if a wicked man turns away from all the sins he has committed and keeps all my decrees and does what is just and right, he will surely live; he will not die. None of the offenses he has committed will be remembered against him. Because of the righteous things he has done, he will live. Do I take any pleasure in the death of the wicked? declares the Sovereign LORD. Rather, am I not pleased when they turn from their ways and live? "But if a righteous man turns from his righteousness and commits sin and does the same detestable things the wicked man does, will he live? None of the righteous things he has done will be remembered. Because of the unfaithfulness he is guilty of and because of the sins he has committed, he will die. "Yet you say, 'The way of the Lord is not just.' Hear, O house of Israel: Is my way unjust? Is it not your ways that are unjust? If a righteous man turns from his righteousness and commits sin, he will die for it; because of the sin he has committed he will die. But if a wicked man turns away from the wickedness he has committed and does what is just and right, he will save his life. Because he considers all the offenses he has committed and turns away from them, he will surely live; he will not die. Yet the house of Israel says, 'The way of the Lord is not just.' Are my ways unjust, O house of Israel? Is it not your ways that are unjust? "Therefore, O house of Israel, I will judge you, each one according to his ways, declares the Sovereign LORD. Repent! Turn away from all your offenses; then sin will not be your downfall. Rid yourselves of all the offenses you have committed, and get a new heart and a new spirit. Why will you die, O house of Israel? For I take no pleasure in the death of anyone, declares the Sovereign LORD. Repent and live! Deuteronomy 24:16 Fathers shall not be put to death for their children, nor children put to death for their fathers; each is to die for his own sin. Yashuah/Isa kom inte för din skull utan ENDAST för att leda judarna ur mörkret Matthew 15:24 [size=large]He(Yashuah) answered, "I was sent only to the lost sheep of Israel."[/size] Quote:
Quran 5:69 Those who have faith (in the one God), the Jews, the Sabion and the people of Nazeret,- anyone who believe in Allah and the Last Day, and work righteousness,- on them shall be no fear, nor shall they grieve. Quran 33.35 "Men who submitt to the will of God, and women who submitt to the will of God, and men who have faith and women have faith, and men who obey and women who obey, and men who speak the truth and women who speak the truth, and men who persevere (in righteousness) and women who persevere (in righteousness), and men who are humble and women who are humble, and men who give charity and women who give charity, and men who fast and women who fast, and men who guard their modesty and women who guard (their modesty), and men who remember Allah much and women who remember Allah much - Allah have prepared for them forgiveness and a vast reward." Quran 2:177 Righteousness is not turning your faces towards the east or the west. Righteous are those who believe in (The one and only) GOD, the Last Day, the angels, the scripture, and the prophets; to spend of your substance, out of love for Him, for your kin, for orphans, for the needy, for the wayfarer, for those who ask, and to set slaves free, to be steadfast in prayer, and practice regular charity; to fulfil the contracts which ye have made; and to be firm and patient, in pain (or suffering) and adversity, and throughout all periods of panic. Such are the people of truth, the God-fearing. Quran 5:9 God have promised unto those who have faith, and do that which is right, that they shall receive pardon and a great reward. Quran 7:42 But those who have faith and work righteousness, - no burden do We place on any soul, but that which it can bear, - they will be Companions of the Garden, therein to dwell (for ever). Quran 6:164 Say, "Shall I seek other than GOD as a lord, when He is the Lord of all things? No soul benefits except from its own works, and none bears the burden of another.At last ye shall return to your Lord, and he will declare that to you about which you differ. Quran 22:36-37 The animal offerings are among the rites decreed by GOD for your own good. You shall mention GOD's name on them while they are standing in line. Once they are offered for sacrifice, you shall eat therefrom and feed the poor and the needy. This is why we subdued them for you, that you may show your appreciation. Neither their meat, nor their blood reaches GOD. What reaches Him is your righteousness. He has subdued them for you, that you may show your appreciation by glorifying GOD for guiding you. Give good news to the charitable. VS pauls sataniska läror : Romans 5:8-12 But God commendeth his love toward us, in that, while we were yet sinners, Christ died for us. Much more then, being now justified by his blood, we shall be saved from wrath through him. For if, when we were enemies, we were reconciled to God by the death of his Son, much more, being reconciled, we shall be saved by his life. And not only so, but we also joy in God through our Lord Jesus Christ, by whom we have now received the atonement. Wherefore, as by one man sin entered into the world, and death by sin; and so death passed upon all men, for that all have sinned Hebrews 9:22 And almost all things are by the law purged with blood; and without shedding of blood is no remission. Galatians 3:13 Christ have redeemed us from the curse of the law, being made a curse for us: for it is written, Cursed is every one that hangeth on a tree Romans 5:4-5 Now to him that worketh is the reward not reckoned of grace, but of debt. But to him that worketh not, but believeth on him that justifieth the ungodly, his faith is counted for righteousness. Är inte pauls gud satan ? Sluta lyssna på lögner, sluta lyda dina närmaste och dina präster. Be i Skaparens namn, meditera över bibeln, och visa tålemod så lär du hitta sanningen. Glöm inte "You shall know the truth and the truth shall set you free" Och "truth hurts the ego" Må Gud vägleda den som söker, frid min vän. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Intressant om NewAge och infiltrationen av den s.k. 'sanningsrörelsen'.
http://keithtruth.blogspot.com/2009/05/httpmegaupload.html eller New Age Infiltration of the Truth Movement part 1: http://www.youtube.com/watch?v=hLZngPUUeqs&feature=related |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Psalm 22 -gamla testamentet-
1För sångmästaren, efter »Morgonrodnadens hind»; en psalm av David. 2Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig? Jag brister ut och klagar, men min frälsning är fjärran. 3Men Gud, jag ropar om dagen, men du svarar icke, så ock om natten, men jag får ingen ro. 4Och dock är du den Helige, den som tronar på Israels lovsånger. 5På dig förtröstade våra fäder; de förtröstade, och du räddade dem. 6Till dig ropade de och blevo hulpna; på dig förtröstade de och kommo icke på skam. 7Men jag är en mask, och icke en människa, till smälek bland män, föraktad av folket. 8Alla som se mig bespotta mig; de spärra upp munnen, de skaka huvudet: 9»Befall dig åt HERREN! Han befrie honom, han rädde honom, ty han har ju behag till honom.» 10Ja, det var du som hämtade mig ut ur moderlivet och lät mig vila trygg vid min moders bröst. 11På dig är jag kastad allt ifrån modersskötet; du är min Gud allt ifrån min moders liv. 12Var icke långt ifrån mig, ty nöd är nära, och det finnes ingen hjälpare. 13Tjurar i mängd omgiva mig, Basans oxar omringa mig. 14Såsom glupande och rytande lejon spärrar man upp gapet mot mig. 15Jag är lik vatten som utgjutes, alla mina leder hava skilts åt; mitt hjärta är såsom vax, det smälter i mitt liv. 16Min kraft är förtorkad och lik en lerskärva, min tunga låder vid min gom, och du lägger mig i dödens stoft. 17Ty hundar omgiva mig; de ondas hop har kringränt mig, mina händer och fötter hava de genomborrat. 18Jag kan räkna alla mina ben; de skåda därpå, de se med lust på mig. 19De dela mina kläder mellan sig och kasta lott om min klädnad. 20Men du, HERRE, var icke fjärran; du min starkhet, skynda till min hjälp. 21Rädda min själ från svärdet, mitt liv ur hundarnas våld. 22Fräls mig från lejonets gap. Ja, du bönhör mig och räddar mig undan vildoxarnas horn. 23Då skall jag förkunna ditt namn för mina bröder, mitt i församlingen skall jag prisa dig: 24I som frukten HERREN, loven honom; ären honom, alla Jakobs barn, och bäven för honom, alla Israels barn. 25Ty han föraktade icke den betrycktes elände och höll det icke för en styggelse; han fördolde icke sitt ansikte för honom, och när han ropade, lyssnade han till honom. 26Genom dig skall min lovsång ljuda i den stora församlingen; mina löften får jag infria inför dem som frukta honom. 27De ödmjuka skola äta och bliva mätta, de som söka HERREN skola få lova honom; ja, edra hjärtan skola leva evinnerligen. 28Alla jordens ändar skola betänka det och omvända sig till HERREN. Hedningarnas alla släkter skola tillbedja inför dig. 29Ty riket är HERRENS, och han råder över hedningarna. 30Ja, alla mäktiga på jorden skola äta och tillbedja; inför honom skola knäböja alla de som måste fara ned i graven, de som icke kunna behålla sin själv vid liv. 31Kommande ättled skola tjäna honom; man skall förtälja om Herren för ett annat släkte. 32Man skall träda upp och förkunna hans rättfärdighet, ja, bland folk som skola födas att han har gjort det. - Läs om jesus korsfästelse, och ödmjuka dig inför sanningen. Han var den profeterna lovat skall rädda människosläktet
Posted on: 2009/10/31 16:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Undrar vilken religion som är av djävulen. Ska vi kolla lite citat från koranen:
Sura 4-89: “They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): but take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (from what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks…” Sura 9-29: “Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.” Sura 22-9: “As for the unbelievers for them garments of fire shall be cut and there shall be poured over their heads boiling water whereby whatever is in their bowels and skins shall be dissolved and they will be punished with hooked iron rods.” [B]Sura 47-4: “When you meet the unbelievers, strike off their heads; then when you have made wide slaughter among them, carefully tie up the remaining captives”[/B] Dags att inse att Muhammed var fylld av djävulen?
Posted on: 2009/10/31 19:44
|
|||
"Jag har alltid trott att frimurare var murare utan kollektivavtal..." - Min goda vän
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag tror inte islam är ett hot. Muslimer känner inte igen den verkliga guden, det gör inte judarna och verkligen inte den moderna idealismen heller. Moderna läror däremot är ofta ondskefulla och försöker medvetet förleda.
Men att säga att muslimer dyrkar djävulen är att gå alldeles för långt, närmare sanningen är att dom är vilsna får. Dom tror på Abrahams Gud vilken är allas Gud, dom känner tyvärr inte igen honom. Men att dom flesta muslimer är goda är jag övertygad om. Liksom dom flesta människor är det. Hotet kommer inte från religionerna! Hotet kommer från den nya smältdegen. Som ska forma vilsna får till avgudadyrkare. Och mänskligheten till en enhet under mörkret.
Posted on: 2009/10/31 23:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Varför är du så arg suryoyo ? Varför försöker du förvrida sanningen genom att citera några verser utan att posta hela sammanhanget ? Är det en av Yashuahs läror ? nej, hyckleri är inte Yashuahs läror. Se här vad han hade att säga om hycklare som du : "But WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES… FOR YOU SHUT UP THE KINGDOM OF HEAVEN AGAINST MEN… WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES… you DEVOUR WIDOW’S HOUSES… you shall receive the greater damnation. WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES… WOE unto you, ye BLIND GUIDES… You FOOLS AND BLIND… You FOOLS AND BLIND… WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES! You… have omitted… JUDGMENT, MERCY, and FAITH… You BLIND GUIDES, which strain out a gnat, and SWALLOW A CAMEL. WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES… within they are full of EXTORTION AND EXCESS. You BLIND PHARISEES… WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES! You are FULL OF DEAD MEN’S BONES, and ALL UNCLEANESS… and HYPOCRISY and INIQUITY… WOE unto you, Scribes and Pharisees, HYPOCRITES!… you are the children of them which KILLED the prophets. FILL YOU UP then the measure of your fathers. You SERPENTS, you GENERATION OF SNAKES… you KILL AND CRUCIFY… you SCOURGE in your synagogues… Behold your house is left unto you DESOLATE"!! Allt jag har citerat ovan kan hittas i Matthew 23 Vill jag vara en hycklare som du kan jag göra så här : Luke 19:26-28 He (Jesus) replied, 'I tell you that to everyone who has, more will be given, but as for the one who has nothing, even what he has will be taken away. But those enemies of mine who did not want me to be king over them—bring them here and slay them in front of me." After Jesus had said this, he went on ahead, going up to Jerusalem. Matthew 10:34-36 "Do not suppose that I have come to bring peace to the earth. I (jesus) did not come to bring peace, but a sword. For I have come to turn a man against his father, a daughter against her mother, a daughter-in-law against her mother-in-law -a man's enemies will be the members of his own household. Anyone who loves his father or mother more than me is not worthy of me; anyone who loves his son or daughter more than me is not worthy of me; and anyone who does not take his cross and follow me is not worthy of me. Whoever finds his life will lose it, and whoever loses his life for my sake will find it. Luke 12:49-53 "I (jesus) have come to bring fire on the earth, and how I wish it were already kindled! But I have a baptism to undergo, and how distressed I am until it is completed! Do you think I came to bring peace on earth? No, I tell you, but division. From now on there will be five in one family divided against each other, three against two and two against three. They will be divided, father against son and son against father, mother against daughter and daughter against mother, mother-in-law against daughter-in-law and daughter-in-law against mother-in-law." Luke 12:59 I (jesus) tell you, you will not get out until you have paid the last penny. Luke 14:26 If anyone comes to me and does not hate his father and mother, his wife and children, his brothers and sisters, yes, even his own life, he cannot be my disciple. Revelations 13:9-10 If any man have an ear, let him hear. He that leadeth into captivity shall go into captivity: he that killeth with the sword must be killed with the sword. Here is the patience and the faith of the saints. Men jag vet bättre än så. Därför ska jag inte vara en hycklare som du. Istället ska jag förklara för dig, så att du förstår. Verserna du citerade ovan är 1. Fel översatta, 2.måste citeras i sitt sammanhang. Vad dina präster misslyckas att förstå är att Profeten och hans följare blev attakerade och utkörda från Mekka för att dom inte dyrkade pagan gudarna. Många av Profetens följare blev dödade och/eller förlorade sina hem och sina familjer. Allt detta för att dom vägrade att dyrka stenar som araberna brukade göra. Jag vet att paul/satan lär ut kärleksbemötande mot folk som våldtar ens familj, men det är inget en frisk vuxen människa kan tro på. Det är ett av satans knep, att låta dig förblinda dig själv i falsk kärlek för att försvaga dom troende. En GUD som inte ger tillåtelse till SJÄLVFÖRSVAR måste vara SATAN. Förstå nu, jag säger inte att profeten Yashuah var satan, tvärtom, han är en av historiens viktigaste personer. Jag pratar om paul, paul var ingen annan än jävulen. Du får tro hur du vill, men snälla syrian sluta vara så hatisk och fördomsfull. Vi försöker här hitta sanningen tillsammans. Vem vet, kanske du kan lära mig något jag inte känner till ? Försök bara att vara ödmjuk, låt inte lucifer ha kontroll över dig. Här är vad du inte ville citera, för att försöka skrämma människor iväg från koranen och sanningen. : Quran 25:63-68 De som dyrkar den Nådigaste är de som träder varsamhet på jorden, och när de okunniga talar till dem yttrar de endast frid. I nattens ensamhet är de försjunkna i tankar om sin Herre, och prostrerar. Och de säger, "Vår Herre, bespara oss Helvetets vånda; dess straff är fruktansvärt. "Det är den värsta boningen; det värsta ödet." När de ger är de varken slösaktiga eller snåla; de ger med måtta. De ber aldrig till någon annan gud vid sidan av GUD, ej heller dödar de någon för GUD har gjort livet heligt förutom i rättvisans namn. Ej heller begår de äktenskapsbrott. De som begår dessa brott kommer att få betala för det. Vad är rättvisans namn ?Vad är rättvisans namn ? Quran 2:190-195 Ni får slåss för GUDs sak mot dem som attackerar er, men ni ska inte attackera. GUD älskar inte de som attackerar. Ni får döda dem som för krig emot er, och ni får driva ut dem eftersom de drivit ut er. Förtryck är värre än mord. Slåss inte emot dem vid den Heliga Moskén, såvida de inte attackerar er där. Om de attackerar er, får ni döda dem. Det är det rättvisa straffet för dessa otroende människor. Under de Heliga Månaderna får angrepp bemötas med ett likvärdigt gensvar. Om de attackerar er, får ni slå tillbaka genom att utsätta dem för ett likvärdigt straff. Ni ska iaktta GUD, och var medvetna om att GUD är med de rättfärdiga. Ni ska spendera för GUDs sak; men kasta er inte självmant in i fördärvet. Ni ska vara barmhärtiga; GUD älskar de barmhärtiga. Quran 60:1 O ni som tror, ni ska inte främja Mina fiender och era fiender, och ge dem kärlek och vänskap, trots att de inte har trott på sanningen som kommit till er. De förföljer budbäraren, och er, bara för att ni tror på GUD, er Herre. Quran 60:2 Varje gång de möter er, behandlar de er som fiender, och skadar er med sina händer och tungor. De vill att ni inte ska tro. Hoppas det underlättar för dig, kompis. Må den som söker finna. Frid |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
shermjyl
Lugna sig nu. Allt du tror dig veta om "islam" och profeten är bara lögner skrivna 150-300 år efter profetens död av persier till hämnd av förlusten av persiska riket. Dessvärre har "muslimerna" accepterat dessa lögner. Så, tro mig, jag förstår din frustration. Men försök att kontrollera ditt vrede, det kan inte vara hälsosamt för hjärtat och sinnet ? Quran 6:112-113 Thus did We make for every prophet an enemy of satans from among men and jinn, some of them suggesting to others vanished falsehood to deceive, and had your Lord pleased they would not have done it therefore leave them and that which they forge. This is to let the minds of those who do not believe in the Hereafter listen to such fabrications, and accept them, and thus expose their real convictions. Quran 17:36 And pursue not that of which thou hast no knowledge; for every act of hearing, or of seeing or of (feeling in) the heart will be enquired into (on the Day of Reckoning). Quote:
Jo det var så att jag ville hämnas muslimerna efter att mina släktingar blev mördade av "muslimer" i hemlandet. Bästa sättet tyckte jag var att läsa koranen och försöka finna fel som jag kunde peka på å skratta åt. Men nu blev det tvärtom, till min förvåning. Du kanske också borde ta och läsa den ? jag vet att den kan hjälpa dig att bli av me dina aggressioner. Vill du inte läsa så kan jag inget annat än beklaga din förlorade själ och ditt hatfyllda hjärta. Lev i ditt ego å må väl, tills dagen kmr. Men kom ihåg att du har blivit varnad. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Truthprevail
"Vill jag vara en hycklare som du kan jag göra så här :... postar massa citat ur sitt sammanhang (som han kritiserar att andra gör).. Men jag vet bättre än så. Därför ska jag inte vara en hycklare som du" Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men du visar på hyckleri rätt tagen ur regelboken. Du är inget annat än en orm. Din tro är inte fylld av kärlekens gud. Du försvarar svärdets religion. Du säger att det kommer från Satan att älska sin fiende, och vända andra kinden till. Lyssna på dig själv. Du har ingen koll heller, det är inte paulus som säger det, det är JESUS. Tyvärr ger du shermjyl rätt. Synd att dina exempel finns.
Posted on: 2009/11/1 20:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
shermjyl
Att ta info från "islamiska" sajter är en lika bra ide som att fråga Bush om 9/11. Det finns idag över 1.5 miljarder "muslimer" men endast ett få tal av dom är muslimer per koranisk definition. Det finns nästan fler muslimer bland judarna än "muslimerna", om man ska tolka efter koranisk definition. Vi har idag små grupper i judendomen som kallas Karaites och Samaritans, dom enligt koranen är bättre muslimer än dom som påstår sig vara muslimer idag. Jag vet inte hur mycket tydligare jag kan säga det här, jag har sagt det tidigare men ingen verkar förstå. Tillåt mig därför skriva med stora bokstäver. JAG ÄR INTE HÄR FÖR ATT PROMOTA ISLAM. JAG SKULLE SE DET SOM BIG FAILURE OM NÅGON AV LÄSARNA ACCEPTERAR ORTODOX ISLAM EFTER ATT HA LÄST DET JAG SKRIVER. ISLAM LIKT ALLA ANDRA RELIGIONER HAR AVVIKIKT FRÅN SANNINGEN OCH STYRS NUMERA AV ELITEN. DAGENS ISLAM ÄR SOM TALMUDIC JUDENDOM Vad jag försöker sprida här är bara sanningen. Många av er här är medvetna om att alla världsreligioner styrs mer eller mindre av eliten. Men det ni inte vet är HUR dom styrs. Jag tycker att det är mkt viktigt att ni får veta hela sanningen för att kunna sätta stopp för det, om möjligt. Är det förstått ? tror inte jag kan göra det så mkt tydligare. Sluta förknippa koranen med islam, bibeln me kristendomen. Och nej kvinnor inom den sanna islam ska inte ha hijab. Ordet Hijab används 7 ggr i koranen och inte en enda gång refereras den till kvinnor. Dock kan man finna det i bibeln bland pauls läror. Öppna dig för sanningen, fråga å få svar. Jag kom inte hit endast för att lära mig saker, utan för att också dela med mig av mina mångåriga studier i religion och religionshistorik. Frid shermjyl |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Joshua jag har inte mkt att säga dig. Jag säger bara lycka till med att visa kärlek till människor som försöker döda din familj. Bjud gärna dom mat och dryck efter att dom utsatt dig för fysisk och psykisk våld
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ett tidigare inlägg i denna tråd länkade till jesustro.se och deras förklaring till zeitgeist är att idéerna kommer från boken The Christ Conspiracy. Fast det stämmer inte, dessa idéer är mycket äldre än så. Första delen i Zeitgeist kommer från Jordan Maxwell och han har i sin tur fått det från Manly P. Hall. Om Halls idéer kan man läsa hos Philosophical Research Society.
http://www.prs.org/ Den organisationen figurerar i många dokumentärer. Bland annat kretsar stora delar av "Eye of the phoenix: secrets of the dollar bill" runt PRS. Edit. För den som inte är insatt handlar alltså dessa idéer om att jesus är den senaste inkarnationen av Amon-Ra, Helios, Apollo, Horus m.fl. Alltså att jesus är en personifiering av Solen och att bibelns budskap egentligen är symboliska berättelser om astrologiska händelser (vintersolståndet m.m.).
Posted on: 2009/11/2 21:49
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login