vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Jüri Linas föredrag
Quote:

void skrev:
Helt OT på flera punkter i tråden. Shape up eller leave!
Jag tvingas ju till det av andra forumsdeltagare som jag vet inte svarar på PM. De som vill sprida skit på forumet...

Quote:

void skrev:
Du kan starta en ny tråd i annan forum del om de där "auktoriserade ledarna" du pratar om och sen är det ju bara tråkigt att du tycker övriga användare "inte vågar tänka själva".

Fast detta gällde ju Jüri Lina. Jag vet att han är en personlig vän till dig och man råkar lika illa ut om man kritiserar honom som om man kritiserar Alex Jones.

Jag menade heller inte alla forumsdeltagare utan vissa.

Vad jag vidare menar med "auktoriserad ledare", är någon vars ord tas som sanning. Tyvärr ofta för vad de än säger. Tokteorier som no-plane mot WTC-tornen sopas under mattan och man tillåts inte diskutera dessa saker.

Som jag tidigare sa, har väl Jüri Lina rätt om en del, men på andra områden är han helt ute och cyklar... Hans personliga avslöjanden ger jag inte mycket för, men han har rätt om det han lärt sig av andra.

Sen att jag försöker uppmuntra de forumsdeltagare som inte vågar tänka själva till att göra detta, möts självklart med protester av just dig Void. Då du är den på forumet som försöker styra och ställa mest vad andra ska tycka, tänka och göra.
Jag är hemskt ledsen att du inte finner mina inlägg intressanta, men det finns en hel del som gör det och jag får en hel del PM av folk.

Tyvärr triggas jag för enkelt och låter mig provoceras av dina kompisar från vakensucks, men även av andra.

Jag visste inte man inte hade tillåtelse att säga emot de saker som diskuteras här på forumet. Jag håller med om mycket, men inte allt och tyvärr skjunker nivån väldigt snabbt på detta forum så fort man inte är av samma åsikt som de andra. Och även här kommer åsiktspolisen fram.

Tråden gäller J~uri Linas föredrag och det är just detta jag försöker diskutera till sale gick off topic och började diskutera mig.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
CPuterrorn, du borde kanske ägna lite mer energi åt din så populära blog istället..

Här spammar du ju var ända tråd, det är ju bara en tids fråga innan överheten här inne får nog av ditt eviga ursäktande som du bakar ihop med ditt utdragna grinande.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Heh heh... kul att se hur du rusar till din kompis Voids försvar.

Void: Hur var det jag som började sa du? Öppna ögonen...

Anonym
Tyvärr triggas jag för enkelt och låter mig provoceras av dina kompisar från vakensucks, men även av andra.

Då är det nog bäst att du snart flyttar till öppet forum om du inte kan hålla dig ur konflikter.

Anonym
Quote:

void skrev:

Då är det nog bäst att du snart flyttar till öppet forum om du inte kan hålla dig ur konflikter.
Det är alltså inte provokatörerna som borde bli förpassade dit, utan de som blir provocerade?

Det låter väl inte så rättvist hörru?

Ja just det! Vakensucksarna kommer ju till era träffar, medans det inte alls är så lockande för mig att dela ut flygblad som inte gör någon nytta... Det enda dessa flygblad gör är att locka till diskussion med de som redan fattat en del.

Ytterligare där blir det som en grupp för invärtes beundran.

Du håller dig inte till ämnet själv förresten... 95% av dina inlägg på vaken är att klaga på andra, främst mig, eller chattande.
De övriga 5% är kort om aktivism. Du är inte så aktiv i det privata forumet heller.

Min undran är vad en som inte "har tid" med ett forum sysslar med som administratör för forumet...
Och varför man inte tillåts att kritisera dina förebilder, eller sporra folk till att tänka själva?

Ditt motto är "Take no heroes, only inspiration.", men det är pinsamt hur du gör just motsatsen.

Ensamma personer bär inte på hela sanningen och ingen säger saker som är 100% korrekt. Därför behöver vi hjälpas åt att skilja felaktigheterna från sanningarna.
Speciellt på de som fungerar som ikoner för andra sanningssökare.

Jag tycker du, Void, försöker forma vakens forum till en skyddad verkstad där dina egna åsikter gäller. Detta märks tydligt på hur du direkt tror på någon som snackar skit om mig, bara för att du själv inte gillar mig pga mina åsikter.

Jag har helt enkelt inte så stor lust att delta på vakens aktivism, då jag som sagt inte tror den hjälper alls. Jag har däremot träffat flera från forumet och pratar flitigt med andra privat.
Jag har heller inte läst några regler att man måste delta i vakens aktivism för att delta i forumet.

Barnslig är du också som anser jag bör hålla mig till min blogg, samtidigt som du kritiserar den med saker som inte ens är sanna, utan bara speglar DIN EGEN UPPFATTNING.
Inte ens det du rekommenderar klarar du dig ifrån att kritisera och orättvist dessutom.
Du ser ner på allt som inte passar dig, och sådant beteende i sig behöver ju inte betyda man är psykopat, men det är en egenskap du delar med psykopaterna.

Jag låter folk ha precis vilka åsikter som helst och diskuterar inte ens dina åsikter jag definitivt inte delar, men väljer du att gå ut med dessa i en debatt är jag inte sen att debattera för min sak.

Men du är för feg att gå ut med vad du tycker och tänker i det öppna, för du vet många tycker dina åsikter är avskyvärda.

Sluta tycka och tänka om andra människor så mycket hela tiden. Det visar på en empatistörning att du inte kan acceptera andra som de är bara för att de uttrycker sin åsikt och du ger dig hellre på mig för att du inte gillar mina åsikter, än att ta hand om de troll som härjar på forumet som är dina vänner irl.

Låt mig slippa dina påhopp i fortsättningen och ägna dig mer åt de som provocerar istället för de som blir provocerade.

Vi vet redan du inte gillar mig... Det är lugnt. Jag bryr mig inte. Däremot måste du inse att det faktist finns forumsdeltagare som är aktiva på forumet som faktist finner lite av det jag skriver intressant. Vad gör du på forumet?
När du väl skriver någonting intressant är det ju bara någonting du klippt och klistrat från någon annan. Jag har den uppfattningen att du är rädd att tänka själv. Lägg därtill till ditt fantastiskt omogna beteende att spy ur dig saker över MSN för att sedan direkt gå offline så man inte kan svara dig.

För att återgå till dina klagomål om min blogg kan jag upplysa dig ännu en gång att du avslöjade dig själv med att tillskriva inlägget så som du gjorde. Ett felaktigt påstående.

På min blogg har jag förresten bland annat skrivit om att man kanske lagrar minne på andra ställen än enbart i hjärnan, hur företag tillåts mixtra med vädret, om klimatbluffen, om fluorid, Iran-hotet, om hur vi förstörs moraliskt med hur sex öses över oss, om mordet på pressfotografen bl a i Irak, Hitlers släktskap med Rothschilds och om Illuminati och kopplingen till NWO och kort om vad detta innebär.
Detta är klockrena ämnen som diskuteras här på vaken. Däremot har jag skrivit betydligt mer som kanske ligger i gråzonen, men som säkert intresserar någon härifrån ändå. Ibland skriver jag om någonting som intresserar mig, eftersom det är min blogg...
Mitt mest kommenterade inlägg handlar förresten om Ronnie Peterson.

Det är bara småsint och löjligt av dig att klaga på ett inlägg där, dessutom hade du totalt fel som sagt och blottade dig själv med ditt uttalande.

Jag trivs på vakens forum och bryter heller inte mot några regler, förutom att jag inte skriver saker som du inte finner intresserande, men handen på hjärtat Void... Du tycks mest intresserade dig för infoutdelningen och jag tror inte ni väcker någon med en händelse som haft nio år på sig att skjunka in i folks medvetande, utan folk väcker man under en längre process att mata aktuella händelser för dom. De kanske inte fattar första, andra eller tredje gången... Kanske inte ens efter fjärde och femte heller, men fortsätter man att mata kommer de snart att märka en trend och då gäller det att finnas tillgänglig för dom och svara på deras frågor om hur saker och ting hänger ihop.

Som jag ser det kommer det inte några medlemmar på forumet efter era infoutdelningar heller. De som hittar hit har aktivt sökt sig hit och inte tvärtom. Detta är min fasta övertygelse och den är du så illa tvungen att respektera.
En annan stor anledning till att vakens aktivism inte är så lockande är just du. Hade inte du varit så fruktansvärt fördömande hade jag nog tyckt det var trevligt att träffa er, men som sagt... Jag träffar hellre och pratar med andra, än att komma till en aktivism jag inte tror på tillsammans med någon som inte respekterar mig. För mig är det ofattbart hur man kan vara så fruktansvärt gnällig och respektlös samtidigt som man tjatar om att man ska sluta upp tillsammans med dig.

Och innan du börjar beklaga dig om att jag inte följt topic med detta inlägg, kanske du borde tänka på att du själv adresserade mig i tråden, istället för att göra det i ett PM.

Som jag ser det kräver en publik fråga ett publikt svar, då du redan blandat in alla andra. Det var heller inte jag som började med provokationerna, utan en av det privata forumets deltagare.
Men du är och förblir blind för sådant.

Du ser det du vill se och du beskyller mig för att använda forumet som ett "privat vardagsrum", när det i själva verket är du som gör det när du försöker reglera vad folk ska tycka och tänka.
Här tycker jag vakensucks har rätt i sak, då du har ett visst sektbeteende med hur du sköter saker och ting. Dock är inte detta jag dömer ut hela forumet för...

Edited by computerror on 2010/4/21 13:43:03
Edited by computerror on 2010/4/21 13:46:20
Edited by computerror on 2010/4/21 14:26:52
Edited by computerror on 2010/4/21 14:42:34
Edited by computerror on 2010/4/21 14:46:16

See User information
computerror.. man kan ju undra varför du ALLTID är inblandad i konflikter.. du drar tyvärr ner nivån på forumet och kör nåt slags forum-blitzkrieg på alla som inte orkar med dig.. både i öppna trådar och även privat via pm.. att vakens admins låter dig hållas här och från insidan sabotera sanningsrörelsens anseende är för mig ett stort mysterium...

det enda som egentligen skiljer dig från andra är din extrema uthållighet när det kommer till att sitta uppe hela natten och besvara allt och alla.. med detta missar du faktumet att du faktiskt aldrig vinner några resonemang.. vad som händer är att du helt enkelt tråkar ut den eller de du för tillfället diskuterar med..

Posted on: 2010/4/21 17:23

Anonym
Quote:

assegai skrev:
computerror.. man kan ju undra varför du ALLTID är inblandad i konflikter.. du drar tyvärr ner nivån på forumet och kör nåt slags forum-blitzkrieg på alla som inte orkar med dig.. både i öppna trådar och även privat via pm.. att vakens admins låter dig hållas här och från insidan sabotera sanningsrörelsens anseende är för mig ett stort mysterium...
Fint att ni från vakensucks kan arbeta tillsammans med de ni utger er för att hata.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=151008#forumpost151008

Vad är det som får dig att gå off topic bara för att klaga på mig? Du vet mycket väl hur ni provocerar mig.

Dessutom "vinner" jag samtliga resonemang med er från vakensucks, men det är svårt för klent begåvade individer att förstå detta, då ni, om ni nu är en, två eller tre, håller varandra bakom ryggen och peppar varandra.

Jag diskuterar förresten inte på några forum för att "vinna" diskussioner, utan för att ta del av vad andra har att säga om saker och ting, samtidigt som jag delger för intresserade vad jag har att säga.

Det är dock intressant att se vad som driver er. Som jag tidigare sagt. Var vänliga att inte utgå ifrån er själva när ni bedömer andra, då detta är grundstommen i projicering, samtidigt som ni själva inte når upp till någon annans nivå på forumet.

Quote:

assegai skrev:
det enda som egentligen skiljer dig från andra är din extrema uthållighet när det kommer till att sitta uppe hela natten och besvara allt och alla.. med detta missar du faktumet att du faktiskt aldrig vinner några resonemang.. vad som händer är att du helt enkelt tråkar ut den eller de du för tillfället diskuterar med..
Tydligen finns det ju andra som är uppe hela nätterna, då det är dessa jag besvarar. Så om ni ska börja ha synpunkter på inte bara "hur" jag postar, utan även "när" jag postar, kanske ni borde se hur det står till i de egna leden först?

Det är fullkomligt opassande att som ni från vakensucks och Void, ständigt göra bedömningar på mig som person. Gillar ni inte vad jag skriver kan ni ju försöka er på att ge konstruktiv kritik angående detta, men tänk på att alla inte fungerar som ni gör och somliga faktist finner mina inlägg vara intressanta.
Vaken skulle må mycket bättre utan dessa ständiga bedömningar av personen bakom inläggen. Det är för mycket begärt av vakensucks-gänget, men du Void, borde fan veta hut!
En admin som dessutom ser ner på dem som tillbringar tid på forumet han är admin på. Mycket bakvänt tänk!
Alla har vi viktigare saker än ett forum, men att ständigt säga det som ursäkt när man inte gör sitt jobb som administratör borde man se sig själv i spegeln och ifrågasätta varför man har administratörsstatus.

Forumsadmin borde de bli som faktist bryr sig om ett forum och som spenderar sin tid där. Den absolut enda admin man överhuvudettaget ser röken av är i stort sett TreeOfLiberty. Visst att TeBe också syns och gör rättvisa beslut, men så speciellt aktiv är han inte.

Edited by computerror on 2010/4/21 18:50:34
Edited by computerror on 2010/4/21 18:53:46
Edited by computerror on 2010/4/21 20:21:35

See User information
CP,jag vill ha dig ONLINE innan jag svarar dig...välkommen.

Posted on: 2010/4/22 18:27

Anonym
Det är väl inte admins som ska sköta forumet med inlägg och poster, jag tror heller inte att de vill försöka påverka någon bara för att de är admins.... Så du menar om du hade varit admin hade du postat och fyll hela forumet med varje inlägg du skulle tycka var bra för dig.

Snälla sluta tjata någongång, sluta klaga, sluta förklara dig, spela inte oskyldig, spela inte offer, försök inte vinna alla komentarer du gör för hittill shar du inte vunnit ett enda men du verkar ha fått för dig att du just vunnit alla. om så var fallet varför gör du så mycket för att försöka bekräfta dig? ......

Snart flippar jag ut.

See User information
Quote:

Orion skrev:
Snart flippar jag ut.

Det är positivt. Jag flippade nog ur första gången jag besökte Vaken. Efter det hänger jag mig inte upp på vad folk skriver eller inte skriver.

Så flippa ut och känn lugnet :)

Posted on: 2010/4/23 9:37

See User information
Det är ju det här med att se innåt, inte stå och peka på andra utan vill man uppnå förändring måste man börja med sig själv. I det lilla som i det stora. Det är högtid nu.

Posted on: 2010/4/23 9:58
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:
Det är positivt. Jag flippade nog ur första gången jag besökte Vaken. Efter det hänger jag mig inte upp på vad folk skriver eller inte skriver.

Så flippa ut och känn lugnet :)

:) ju visst, fast det kanske finns folk som inte är lika starka som du, sen tänker jag mest på de starkars nybörjare som vill regga sig de kommer knappast hit för att höra sånt de redan hört tillräckligt på tv och media, jag tror de flesta som besöker forumet har en helt annan inställning till den , mera åt det andliga och en plats där man fritt kan yttra och fråga saker utan att skämmas eller bli hånad.

tyvär tror jag många blir skrämda fort och vill inte komma tillbaks och vågar kanske inte säga det de hade haft på hjärtat.

error tenderar också att skapa en vägg mellan vakensucks medlemmar och vaken.se . vad jag sett hittills är det ingen annan medlem av vaken som gjort så mycket pådrag och bråk som error gjort, både gällande vakensucks och allmän trådförstörare.

Om inte admins har pungkulor att banna honom så låt mig få ha admin 10 minuter.

See User information
Varför göra sig omtyckt bland sådana man ändå inte tycker om?Då överger man sig till "DOM"Typ antisvensson beslut.

De flesta psykiska problem beror på självförtroendet-egofixeringen.En med dåligt självförtroende vänder det mesta inåt och tar åt sig det mesta såom det var riktat mot dem....På så vis kommer man sållan eller aldrig åt dem med samtal(det är samlag som gäller;)effter som det är ANDRA som är orsaken till att de mår dåligt!MAN ÄR HELT ENSAM I DENNA VÄRLD,DET FINNS INGEN ANNAN.Så försök inte med det!

Edit:Bireal inlängnägg

Posted on: 2010/4/23 17:24

See User information
Quote:

sale skrev:
CP,jag vill ha dig ONLINE innan jag svarar dig...välkommen.
Varför logga ut?NU?Fullföljer du inte dina sjuka celler?Jag tar det som självklander...tack jag har vunnit!

Smakade inte mina svar?Det är"felet"Men när vi tvingar dem att frångå deras egen princip med hjälp av att påkalla uppmäkrsamhet på all sköns vis med skallror,baby prat ti ti ti blupp,blupp...vansinnesprogramiring...

Jag ringde fel ,men ringde upp dig igen,och förklarade...Varför så ljuger du?Och du plockar bort ,varför,sådant man behöver?

Posted on: 2010/4/23 18:13

Edited by sale on 2010/4/23 18:35:19
Edited by sale on 2010/4/23 18:47:46

See User information
Quote:

Förlåt mig kära sale, men kan du förtrydliga det där för mig?, var allt du skrev ett svar till mig?. Ibland kan jag inte tyda ditt sätt att skriva;).

Posted on: 2010/4/23 20:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information

Posted on: 2010/4/23 21:01

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Quote:

Förlåt mig kära sale, men kan du förtrydliga det där för mig?, var allt du skrev ett svar till mig?. Ibland kan jag inte tyda ditt sätt att skriva;).
Nej det var inte till dig,men ditt inlägg var skönt ,tyvärr fattar visa(inte) det viktiga i det...sorry:)

Posted on: 2010/4/23 22:28

See User information
Quote:

Orion skrev:
ju visst, fast det kanske finns folk som inte är lika starka som du, sen tänker jag mest på de starkars nybörjare som vill regga sig de kommer knappast hit för att höra sånt de redan hört tillräckligt på tv och media, jag tror de flesta som besöker forumet har en helt annan inställning till den , mera åt det andliga och en plats där man fritt kan yttra och fråga saker utan att skämmas eller bli hånad.

Mmm, jag vet inte om det här med styrka spelar in. Kanske, någon form av det. Ja, det är aldrig fel att vara stark men hur stark man än är så har man sina svagheter. Det allra viktigaste med att figurera på ett forum är att göra beständigt intryck på sin egen eller andras utveckling/väg. Att vara oense är i själva verket en grundläggande faktor bakom ett forums själva existensberättigande - men att kriga ner andra med ord är inte konstruktivt. Det är alltså inte KONSTRUKTIVT. Att kriga ner andra med ord är att förstärka en redan negativ självbild.

Vilka illa valda ord som än riktas mot just dig skall de inte såra dig på ett eller annat plan. Om orden inte är konstruktiva i sig skall de heller inte få bli dess motsatts utan ignoreras. Man tar det som är av värde och det som inte är det låter man vara. Internet är ingen plats för ordkrig.

Hur "vet" jag allt detta? Been there, done that. Jag har varit utsatt för många onödiga påhopp och frågor sen jag blev vegan runt 1995. I själva verket visar sig det vara som att prata om väder och vind - en del människor pratar bara på nonsens i brist på annat. Ofta var det så att folk vill egentligen inte veta - munnen går men hjärnan och framförallt hjärtat inte bara for åt pipsvängen utan visade sig aldrig.

När någon annan inte hör när man pratar, skall man då skrika? Förvånad blir då den som viskar och gör sig hörd...

Posted on: 2010/4/23 23:07

See User information
Quote:
Nej det var inte till dig,men ditt inlägg var skönt ,tyvärr fattar visa(inte) det viktiga i det...sorry:)

Okey då är jag med på noterna. ;P

Posted on: 2010/4/24 12:50

See User information
Jüri Lina är kompis med Lars Adelskogh, båda är hylozoiker.

"Adelskogh var grundaren och chefredaktören för New Age tidningen "Nexus Nya Tider", som numera är nedlagd men hann utkomma med tio nummer. Tidningen var en svensk motsvarighet till Nexus New Times och var efterföljaren till "Insikt". Det kan noteras att Nexus Nya Tider distribueras av den nazistiska organisationen NSF och kan köpas av "Den Svenske Nationalsocialisten". Adelskogh har nära band med NSF och den 13 mars 2003 höll han en föreläsning i Örebro som anordnats av NSF. Nexus lanserade märkliga konspirationsteorier om Bilderberggruppen, Trilaterala kommissionen, Illuminater, frimureriet (dvs. den nazistiska ZOG-teorin) maffian, och EU samt om hur M/S Estonia sänktes (Estoniagate). För Adelskogh är EU en konspiration styrd av judar, se t.ex. hans ökända Internetartikel "Är EU en judegrej?". Självklart handlade också tidskriften Nexus om miljöförstöring, ekofundamentalism, sedvanlig New Age flum, hälsokost, alternativmedicin, aromterapi och hedendom. Adelskogh har också varit aktiv inom UFO-rörelsen, bl.a. i Intergalaktiska Federationen. Ufo-tron är för övrigt den mest spridda New Age-myten. Han har skapat en märklig blandning av UFO, ockultism, antisemitism och konspirationsteorier."

http://www.skma.se/2005/apr2005.pdf

Inte konstigt att sådana typer vill framställa Hitler som medmänsklig. De är ju nazister! En gammal kompis till Lina och Adelskogh, Håkan Blomqvist, har berättat i Sökaren att Lina och Adelskogh brukar sjunga nazist-sånger tillsammans när de träffas.

Posted on: 2010/4/25 10:17

Anonym
Det är roligt att Jüri Lina och Adelskogh klumpas samman med socialister med titeln nationalsocialister, men dom förklarar öppet och tydligt att socialism, kommunism är onda ting skapade av frimureriet och dess kumpaner.

Jag förstår inte varför kommunister och socialister inte kramar sina blodsbröder "nazisterna" för dom är skapade av samma grupp människor. Det är klart, vänster/höger-spektaklet måste vara vid liv för att splittra folket så dom inte sammarbetar. Samma sak gäller "konspirationsrörelsen" och VOF. Splittra, splittra, splittra och åter splittra.

Heja heja alla som göder sin egna undergång! Även jag själv?

See User information
Desired. Hitler tjatade också jämt om att det var judar och frimurare som skapade marxismen och den bolsjevikiska revolutionen i Ryssland. Så att Lina och Adelskogh säger samma sak är inte konstigt. De är nazister. Varför tror du att de vill framställa Hitler som medmänsklig? För att de hatar Hitler?

Nazisterna ger ut deras böcker, säljer deras böcker och bjuder in dem att föreläsa. Tror du att det är en slump?

Posted on: 2010/4/25 13:59

See User information
Det finns olika stiftelser som ger pengar till antisemitiska aktivister, mest känd är Carlbergska stiftelsen. En liten koll av vilka som stöder såna stiftelser kan få kaffet att fastna i halsen...

Posted on: 2010/4/25 20:28
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Vad spelar det för roll om Hitler sa att marxismen var skapad av judar när det är ganska uppenbart att det var så. Att zionister gillar att köra med sina "anti-semit" tricks börjar bli ganska uttjatat och om dom säger att solen är gul och himlen blå, så skulle jag gå ut och kolla.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper