vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Expressen, om Peter Mangs: " Han ifrågasatte den officiella förklaringen till 11 september."

See User information
Här är en länk som visar pistolen han hade licens för:

http://www.glock.com

Och här är vad Floridasvenskarna tycker om saken:

http://www.skandinaviflorida.com/

Lägg märke till övriga intressanta synpunkter, floridasvenskarna följer faktiskt med vad som händer i Sverige, till och med Dominique-fallet är relaterat.

I början av tråden talades det om att han eventuellt haft ett konto på Vaken. Det kanske börjar brännas en smula nu, därför är utveckligen dubbelt intressant. Det vore illa om vi inte följer upp detta noggrant och korrekt på alla vis...

Posted on: 2010/11/11 11:32

Edited by Asgeir on 2010/11/11 11:49:15
Edited by Asgeir on 2010/11/11 11:50:12
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Expressen, om Peter Mangs: " Han ifrågasatte den officiella förklaringen till 11 september."

See User information
Det finns några omständigheter kring Peter Mangs som påminner om Victor Gunnarsson, alltså den s.k 33-åringen som först blev anhållen som misstänkt för Palmemordet men sedan släpptes. Först och främst anknytningen till USA men också hans politiska aktivitet som ju var knuten till EAP som var aktiva på den tiden och sågs som en högerextrem grupp, inte helt olik synen på Sanningsrörelsen.

Också kring honom fanns en mängd motsägande uppgifter och det utreddes aldrig ordentligt hur det hela hängde ihop. Han släpptes ju efter ett tag, kanske när hans egentliga uppgift att svärta ner EAP var slutförd. Den advokat han fick var om jag inte minns fel Gunnar Falk och han figurerade kring flera rättegångar där de anklagades släpptes som heta potatisar. Men han lär vara för gammal nu, det skall verkligen bli intressant att se vem Peter Mangs får!

För den som inte förstår min tankegång: Hur kan en person med grava personliga störningar få tillstånd att inneha och skjuta med ett vapen främst avsett för poliser. Personen har dessutom uppenbarligen en otydlig adress. I Sverige har vi stränga regler för vapenskåp och medlemskap i skytteklubbar för det fåtal personer som utöver skytte som en sport, varav en mycket stor del är poliser. Därför kan man misstänka att han hittats av "talangscouter" för att ingå i det stall av dårar som tidigare rymt storheter som Christer Pettersson, Juha Valjakala och Mihailo Mihailovic!

Bara för någon vecka sen blev en annan skribent här, Corruptio hämtad av polis och anklagad för hot mot tjänsteman. I samband med det avslöjades det att han skrivit om en omfattande handel med stulna vapen som funnits i polisens förvar och som skulle ha skrotats men istället hamnat på avvägar.

Synnerligen anmärkningsvärt!

Posted on: 2010/11/11 13:38
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lasermannen II ifrågasätter den officiella versionen av 11-septemberattackerna. Det gör läget glasklart. Dessa 911-truth aktivister måste stoppas. Tänk så många muslimer som skulle skjutas om deras idéer blev allmänt vedertagna!

Posted on: 2010/11/11 22:48

See User information
En detalj i sammanhanget: Man låtsas oja sig över att vittneskonfrontationerna inte kan bli bevisvärdiga för att "pressen läckt uppgifterna om hans namn!".

Pressen? Det finns summa två utgivare av tabloider i Sverige!

Läckt? Om någon har läckt ut något så måste det väl vara de som gjort ett tillslag... inte de som skriver om det?

Logik står inte högt i kurs måste man säga. Men brasklappen för att släppa "Peter Mangs" är redan skriven... nu väntar vi med spänning på att se vem advokaten är!

Posted on: 2010/11/12 9:11

See User information
Freddan; har inte varit inloggad så missade ditt inlägg, jag tror att jag skrev att de har "svårt" med känslor och empati. Jag bygger det på mina erfarenheter med flertal asperga vänner bland annat har jag tillbringat längre tid i sydamerika med en, dessutom tränat ihop i fem år med en annan.

Att uttrycka sig om empati som jag gjorde är fel, för en människa med asperga känner såklart empati "när" de väll förstått att de har gjort fel ur perspektivet av det sociala spelets regler.
En klassiker är en person med asperga syndrom som meddelar en annan person om att denna är överviktig utan att inse och förstå att personen blir oerhört ledsen av kommentaren. Dock är det inte brist på empati utan förståelse för människors känslor.
Nu Asperga är väldigt brett och det går inte att generalisera, men visst lider de jag känner väldigt mycket av sitt handikapp, av min erfarenhet blir de ofta enstöringar ensamma(mot sin vilja) och hårt behandlade i samhället p.g.a man inte har förståelse för deras syndrom. Vilket mycket väl kan skapa en negativ syn på samhället och dess människor.
Likt hur en mobbad elev i skolan kan orsaka bowling for columbine.

Posted on: 2010/11/12 13:16
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Hela historien stinker fisk...

Jag låter mina teorier vara osagda tills media ger oss en "klarare" bild, men jag kan inte annat än att dra paraleller till filmen Kopps

Fattas väl bara att han begår självmord i cellen...

See User information
Jag förstår inte varför ni tvivlar? Han är ju urtypen för en sådan skjutare och jag gav också en 100% gärningsmannaprofil innan. Det är han. Inget snack om saken.
Är det att han ifrågasätter 11 September ni tvivlar? Det skriver ju bara tidningarna som ett bevis på att han var en kufisk typ, ett utanförskap. Inte att han var mördare.
Jag tycker ni gör en tupp av en fjäder.

Skulle han ta livet av sig i cellen är inte det så konstigt, för de har en förhöjd risk för självmord. Han som tog livet av sig i direktsändning hade också aspergers.

Ett av Peter Mangs intressen var cyklar, men jag ser inga hetsa upp sig över det på Crescents nätforum.
Det med 11 September är bara för att visa att han var kufisk som sagt, eller känner inte ni själva ett utanförsskap vad gäller detta?

Posted on: 2010/11/12 19:45

See User information
lol Tror det är många som har så mycket medkänsla för andra människor att lögnerna i samhället får dem att begå självmord.
Sedan tror jag ochså det finns en himmla massa människor som inte ser sin plats reflektioner eller anpassning som begår självmord pga detta.

Att må bra i lögnen utan någon kunskap om sig själv är snarare ett tecken på trasig självt.

Det jag tycker är trasigast i hela denna cirkus är alla asocciationer.

Akta er ,för folk som inte tror på den officiella versionen av 911 och som motsätter sig Nwo gillar skjuta folk och är livsfarliga terrorister.

Ja man är verkligen gravt sjuk om man ifrågasätter , gravt sjuk det är en psykisk sjukdom, vi måste klassa alla normala beteenden som är en produkt av liv i lögn som sjukdom och normalisera alla psykopatbeteenden.

Helt klart.

Posted on: 2010/11/12 19:52
Resized Image

See User information
Nu sa inte jag gravt sjuk, utan "kufisk". Folk tycker vi 11 Septembeförnekare är kufiska över lag, men du kanske inte har tänkt på det? Detta ger ett visst utanförsskap som jag tror är orsaken till att tidningarna skriver om. De skriver också om hur han surfade på högerextrema sidor.

Hans aspergers kopplas snarare ihop med skytteklubben och cykelintresset, inte att han ifrågasätter 11 September. Därför tycker jag många gör en tupp av en fjäder.
Det är ingenting att bry sig om, utan det står där för att visa på visst utanförsskap och inte att han är en mördare.

Posted on: 2010/11/12 19:55

Anonym
Som sagt Freddan, jag låter tankarna vara osagda, åtminstone tills vi får ett uttalande antingen av Mangs själv eller genom hans advokat. (?)

Lite sunt förnuft och lagomhet är bra i det mesta, precis som man inte ska dra på trissor i förväg, är det sunt att inte köpa mediabilden rakt av heller.

Följer med spänning vad som sker härnäst i denna historia...

Vart hittade du förresten att ett av hans intressen var cyklar?

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Vart hittade du förresten att ett av hans intressen var cyklar?

I alternativ media som har liksom mainstream media pratat med hans grannar osv.
Han kunde sitta och meka med cyklar långt in på småtimmarna

Posted on: 2010/11/12 20:36

See User information
Varken Peter Mangs deltagande i olika forum, hans intressen, hans resor eller hans eventuella diagnos är av något som helst intresse!

Frågan är om det skjutits kulor som sedan hittats inne i lägenheter, bilar eller döda människor som avfyrats med hans vapen.

Och om det av någon anledning inte skulle finnas något sådant - åtminstone två oberoende vittnen som kan gå ed på att dom sett just honom skjuta vid några av de tillfällena som det refereras till.

Eftersom åklagaren står på sig måste hon lägga fram dessa bevis vid rättegången, och då lär han bli dömd.

Victor Gunnarsson sprang omkring i Stockholm natten då Olof Palme mördades och mötte flera vittnen som tyckte att han var upphetsad "lite för tidigt", om man skall säga så. Han hade krutstänk på kläderna men inget vapen på sig.

Han tillhörde en organisation som hade sin bas bland vissa element inom polisen.

De politiska åsikterna han stod för illustreras bäst av att organisationen satte upp gula plakat på stan med texten "Palme Yxmördare" före mordet.

Men detta var faktiskt inte bevis för att han mördat Olof Palme!

Det var faktiskt inte förbjudet att tycka illa om OP och heller inte att vara polis och inte att leka med knallskott!

Om avsikten med hans verksamhet var att leda misstankarna mot polisen och att misskreditera EAP lyckades detta.

Och den egentlige gärningsmannen kunde dra sig tillbaka medan media kväkte som ankor i en damm och egentligen bara reagerade i olika tonarter på pressreleaser från Hans Holmér efter att han skyndat sig hem (från Paris?) och tagit över ledningen av spaningsarbetet.

Så nu väntar vi med spänning på att advokaten skall uttala sig. Eftersom Peter Mangs inte själv kan kommentera sitt gripande får man dra slutsatser av advokatens kroppsspel. Tänk nu noga efter: om dom inte har några bevis mot killen borde han verka glatt obekymrad inseende att han kommer att greja ett frisläppande. Verkar han trots en brist på bevis bekymrad är det nåt lurt, då har han gått med på låta saken dra ut på tiden av nåt procedurskäl.

Peter Mangs är inte dummare än att han blånekar och det är han faktiskt tvungen att göra, även om han inte är skyldig.

Så jag tycker att vi lägger alla indicieresonemang på hyllan ett tag...

Posted on: 2010/11/12 20:55

See User information
Försvararen är en kvinnlig advokat vid namn Christina Brink och tydligen vill man dra ut på förundersökningen trots att man säger sig ha säkrat spår som binder Mangs vapen vid åtminstone en av skottlossningarna. Tydligen inte den som ledde till mord, för då hade ju saken varit klar redan. Men inte ser det ljust ut för PM, den saken är klar...

Posted on: 2010/11/12 22:25

See User information
Men personen hade ju licens det betyder att han är en utmärkt skytt. Personen som har skjutit verkar inte vara en mbra skytt.

Posted on: 2010/11/13 0:58
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information

9/11...

Ja, folk (säger folk som en free man) ser verkligen allt genom ett sugrör... Men vi Vakna, måste väl frågaställa oss varför det skedde?

Posted on: 2010/11/13 3:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Ballistiken vid pistolskjutning kanske förvånar de icke insatta. Det rör sig om förvånansvärt korta avstånd. Oftast tränar man inomhus på femtonmetersbanor. Utomhus är banorna tjugofem meter och så kan man träna s.k. terrängsskjutning men även där gäller "vitögeavstånd". Kort och gott, en pistolskytt bör se sitt offer i vitögat innan skott går!

En tränad skytt eller för den delen en jägare med gevär skjuter antingen för att träffa en måltavla på kort avstånd eller för att döda. Allt annat är oproffessionellt och stämmer inte in med psykologin hos en tränad skytt.

Men, till yttermera visso: jag gick i tisdags in på pistolskytte, Malmö på Google och hittade en hemsida där man räknade upp de sex aktiva pistolskytteklubbarna i Malmö (Malmö-Lunds Skyttegille, Elbogen, Krabban, Malmö Pistolklubb, Malmötullen och Sjöormen). När jag sökte på dom för att se om dom hade några hemsidor dök bara Malmö-Lunds Skyttegille upp. De andra var "icke åtkomliga" eller icke existerande.

När sedan pressen skall rota i det hela dyker det strax upp en klubb som heter Limhamn där det också finns medlemmar som uttalar sig om sin bekantskap med Peter Mangs.

Må dä.

Men jag tycker inte att jag känner igen eller hittar den första hemsidan... istället en dyker en ny fräsch hemsida för Pistolskytteförbundet upp där det saknas länkar till klubbarna!

Tydligen har arresteringen av Peter Mangs utlöst en febril aktivitet när det gäller att städa upp på internet! Pistolklubbarna som plötsligt blivit sju är en sak, men det har ju också tydligen gjorts raderingar i Eniro och Hitta.se!

Därför ber jag åter någon som bor i Malmö just nu, har ni en gammal telefonkatalog liggande, så pliz kolla om klubben och PM står på tryckt papper, ju äldre katalog desto bättre!!!

På förhand tack

Posted on: 2010/11/13 8:04

Edited by Asgeir on 2010/11/13 8:19:55
Edited by Asgeir on 2010/11/13 8:21:09
Edited by Asgeir on 2010/11/13 8:28:34

See User information
Jaha och så har jag tittat på Eniro Finland där den "finlandssvenska släkten" Mangs kommer ifrån. 3 träffar, varav ett ett gårdsnamn. Men på Eniro Sverige finns det 607 träffar.

Detta luktar bluff hela vägen!

Varje grej jag har kollat upp är egendomlig.

Posted on: 2010/11/13 12:29

See User information
Akta dig Asgeir, snart kommer dom och hämtar dig för olovlig spaning

Ps. en fråga: Vari ligger det "konstiga" med att du får 607 träfar på Mangs på eniro? Släkten är ju utvandrad.

Posted on: 2010/11/13 12:41

Anonym
Aftonblaskan har plockat ner "skotten i malmö" från löpet.
Låt mig gissa att det måste svalna...kanske finns risken att det kommer bli ett fiasko likt 33-åringen?

Hur många pistollicenser finns utfärdade i malmö, som innehar 9mm pistoler (poliser borträknade) som dessutom bor i närområdet där skotten avlossats?

Låt mig gissa på ett ganska ringa antal. Om allt vore som det skulle i den här historien borde Peter Mangs varit på polisen tapet för länge sedan.

Vi får se, vi får se...

See User information
Det konstiga är att man tillmäter det någon betydelse överhuvud taget. När någon mördas av en person som inte är född i Sverige brukar det vara väldigt noga med att INTE hänvisa till mördarens etnicitet... och varför tala om finlandssvensk när 0,5% av släkten bor i Finland. Vafan är du själv, liksom. Bor 0,5% av släkten i utlandet är du hamsahamsa (arabiska för 50/50) tydligen! En tvåhundradel av killens härstamning är värd att nämnas! Man tar sig för pannan! Men Fria Tider hade förstås jublat om inte killen varit finlands-SVENSK. Man frågar sig också varför det finns så detaljerade upplysningar tillgängliga, killen var ju enligt reklamen en "enstöring" och till grejen med att vara enstöring hör ju att ingen vet vem man är. Men här finns det arbetskamrater, föräldrar och grannar och klubbkamrater i långa banor som beredvilligt berättar vad dom vet.

Detta är faktiskt mycket ologiskt om nu ingen uppfattat det(!)

Mina grannar vet inte ett skit om mig. Och jag vet inget om dom heller. Min närmaste granne är minst lika knepig som Mangs tydligen varit, han går bara ut på nätterna och har ingen namnskylt på dörren och det hörs aldrig ett ljud.

Men Mangs försvarare är verklig nog och brukar ha hand om bråkstakar som ställt till med diverse våldsbrott. Första personen i den här storyn med nån sorts verklighetsförankring!

Posted on: 2010/11/13 17:45

Edited by Asgeir on 2010/11/13 18:18:38
Edited by Asgeir on 2010/11/13 18:22:49
Edited by Asgeir on 2010/11/13 18:25:16

See User information
För att hjälpa privatspanaren Asgeir kan jag nämna att det finns 112 personer över 16 år med efternamnet Mangs i Sverige. Förutom möjligtvis någon med skyddad adress, för dessa kan jag inte se.

Jag förstår däremot inte alls hur detta ska visa vare sig det ena eller andra och att använda eniro är knappast så lyckat då flera personer kan ha flera abonnemang och vissa har inget alls. Använd andra siter för sånt som har med folkbokföring att göra.

Posted on: 2010/11/13 20:07

See User information
Jag tog helt enkelt fasta på Leif G W Perssons uttalande om gärningsmannen "att det nästan var för bra för att vara sant".

Inget annat.

Jag känner inte G W men tycker att det verkar vara en reflekterande person. Spontana yttranden från sådana personer gör att man ändrar riktpunkten på något sätt... och får syn på "utbuktningen på draperiet som förklarar varför det står ett par skor vid väggen!"

Posted on: 2010/11/13 20:32

See User information
Men för böveln Asgeir. Det är ju bara ett sätt att säga att han passade precis in på gärningsmannaprofilen. Allt som sägs är inte dubbeltydigt. :)

Du överanalyserar ;)

Posted on: 2010/11/13 20:33

See User information
Kanske det. Men har man börjat ljuga så måste man fortsätta... på samma sätt - har man börjat nysta så vill man gärna fortsätta!

Jag har en gång varit väldigt säker på min sak. VÄLDIGT säker. Och så var det likförbaskat fel... enligt pressen.

Det tog mig ett par tre år att släppa den grejen men till sist slutade jag att tänka på det.

Och sen visade det sig att jag hade haft rätt! Lik förbannat...

Men jag HAR lärt mig att släppa dåliga tankar och fått förmågan att skita i grejer på köpet.

Det fordrar en sorts inre balans och mycket empati.

Låt oss säga att du gillar en tjej väldigt mycket. Du har också en kompis som är din bäste vän i hela världen. Så en dag råkar du komma hem oanmält och hittar dom båda i sängen.

Då skall du bli glad, för du gillar ju båda två och nu gillar dom också varandra och det är väl om något en sak att glädja sig över!!

Men det tog mig som sagt tre år att nå så långt.

Frid!

PS Jag skiter väl i "PM" jag är bara en vän av ordning och gillar inte lögner DS

Posted on: 2010/11/13 20:44

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper