vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Välkommen att vakna ytterligare du som mediterar!

See User information
Jag har f.ö. fått in ett anonymt tips om ett mycket bra framtida namnbyte på Intelligent Union, ett mycket genomtänkt positivt alternativ, men det namnet tar jag inte upp här.

Posted on: 2012/4/11 0:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kul! :)

Posted on: 2012/4/11 11:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vilket verktyg kroppen är...

Meditationen gav så mycket fördelar att det är svårt och sätta fingret på en enda punkt.

Beroende av meditation.

Förbättrar inlärning.
Ökar tankekapaciteten.
Lugnar kropp och andning.
Ger perspektiv.
Mening i livet.
Självkännedom.
Hjärnan blir starkare än kroppen.
Ökar medvetenhet och flödet.
Öppnar upp undangömmda förmågor minnen känslor.
Ökar andligheten.
Kontakt med kroppen.
Inser samband.

Denhär yttre resan är bara en avspegling av den innre.

Posted on: 2012/4/13 7:02
Resized Image

See User information
Javisst. Visst "Ökar det andligheten"....eller hallucineringen om man saa vill. Den direkta upplevelsen aer dock densamma och helt fantastisk.

Jag hallucinerade ex. Enheten med allt levande och arbetar nu foer den till 100%. Kanske vi skall kalla det min "Gud" eftersom jag defakto dyrkar den genom att spendera saa mycket tid med det.

Vissa har ju foeretag, bilar och hus som sina gudar och tror att de kan betala sig in i himmelriket och att himmelriket uppstaar efter detta liv. Jag tror de har missuppfattat det hela.

Himmelriket aer mitt i nuet. Daatiden existerar inte, inte framtiden heller. Endast i nuet kan man goera det goda, det raetta.

Jag upprepar daerfoer att alla i Vaken.se nu har ett positivt alternativ som de kan gynna i valet 2014.

"A small group of thoughtful people could change the world. Indeed, it's the only thing that ever has."
Margaret Mead

Taenk djupt paa saken!

Posted on: 2012/4/14 13:52

See User information
Bumpar vidare följande video från tråden The change is here:
http://youtu.be/N0--_R6xThs

Posted on: 2012/4/14 19:50

See User information
Du undviker kärnan i mitt budskap effektivt genom att lägga ut en video på en person som beskriver meditation när jag talar om vad människor som mediterar nu kan göra konkret.

Se det och förstå varför du undviker att agera korrekt! Förklara sedan gärna din inaktivitet ärligt.

Every day that you attempt to see things as they are in truth Is a supremely successful day.
/ Vernon Howard

http://www.qotd.org/search/search.html?aid=6845

Posted on: 2012/4/15 2:40

See User information
Förstod inte att allt var tvunget att handla om ditt budskap i denna tråd. Jag skulle ha låtit videon vara kvar i den andra.

Posted on: 2012/4/15 2:57

See User information
Det handlar inte om "mitt budskap" men om att du kanske ska ta dig en titt på konceptet där vi med öppet sinne försöker se vad som är viktigt i händelse av att vi båda vill bidra positivt till mer intelligens i politiken. Något som sannolikt alla inkl. du, naturen och därför framtidens barn skulle kunna gynnas av.

Posted on: 2012/4/20 2:32

See User information
Nå? Nu har ni allt haft god betänketid. Vad är er respons och varför? Jag tror inte att ni vill svara med tystnad för det blir ju ett slags bevis om att er vakna super-intelligens inte används helt optimalt.

Det finns nämligen fler alternativ. Ex.
1. Intelligent Union har rätt och du väljer att bli aktiv och hjälper till och skapar ett intelligent samhälle även genom politiken. Antingen genom Vakna partiet i samverkan via Valsamverkanspartiet eller genom Intelligent Union.
2. Jag har fel och du kan förklara varför.

Posted on: 2012/4/27 23:05

See User information
Apa med maskingevär kommer vara vändpunkten?
http://intelligentunionswe.wordpress. ... -kommer-vara-vandpunkten/

Posted on: 2012/5/4 1:20

See User information
Ge politiker en vecka ledigt för att flumma på magisk svamp eller dmt och vi skulle se en större förändring i deras sinnen en flera månaders mediterande. Det är mitt förslag.

Posted on: 2012/5/4 12:01

See User information
Politiker?

Ge hela befolkningen timeout.

Man upplever elden resa sig i en förkylning.

Enda skillnaden är att den passerar njurarna och tar med sig eldvatten som sköljer bort blockeringar och skit man upplever som snor "Giftig eld" .

I början är det bara jobbigt speciellt när giftet passerar huvudet och gör det hett och tungt. Men när man tömmer sig effektivt lär man sig uppskatta förkylningens goda sidor trots tröttheten värken och stelheten sätter sig men den kan man släppa eller hur.

Nuförtiden drar jag ut på förkylningen genom att när jag nästan stoppat den aktiverar jag elden och äter så mycket saker som går att få den fortsätta.

Ja en rening är igentligen vad det är.

Ju mer skit som byggs upp, desstå tyngre förkylning.

Posted on: 2012/5/6 8:35
Resized Image

See User information
Droger är en återvändsgränd, anser jag. Inte har väl drogerna lett till att du är med och förbättrar världen? Förmodligen har de nog mest förstört ditt liv och din kropp.

Posted on: 2012/5/7 22:07

See User information
Quote:
Droger är en återvändsgränd, anser jag. Inte har väl drogerna lett till att du är med och förbättrar världen? Förmodligen har de nog mest förstört ditt liv och din kropp.

Det finns enormt många typer av droger i världen som funkar på olika sätt och som även har olika effekt på olika människor. Våran egen kropp är en liten drogfabrik som bland annat producerar den mest hallucinogena drogen som existerar i denna värld, nämligen dmt. Utan den så skulle du inte kunna drömma på natten.
Jag är ingen större förespråkare för droger men det är en enorm skillnad på droger som bara får dig att må bra för stunden och dom som får dig att se saker och ting ur ett annat perspektiv. Dom som fungerar mer som en inre resa eller upplevelse.
Dom flesta hallucinogena droger är varken fysist och sällan psykiskt beroendeframkallande. I rätt doser brukar dom inte vara skadligt för kroppen heller.

Jag har inga som hälst problem med människor som är totalt emot droger. Det är absolut inget fel i att försöka leva det drogfria hälsosamma livet. Vad jag har problem med är dom som vill ta bort min rätt att göra vad jag vill med min egen kropp. Att äga sig själv är trots allt grogrunden till mänsklig frihet.

Posted on: 2012/5/8 1:31

Anonym
@FreedomX:
Vill folk knarka så tänker inte jag hindra dom. Men jag ser det som så, vilket du också tar upp, att kroppen har så många egna droger. Det är vårt belöningssystem för att vi tar hand om vår kropp. Får kroppen sitt får också själen sitt.

Jag har nog inte sett många drogbrukare eller missbrukare som verkligen tar hand om sin kropp, eftersom de tar en genväg till det själsliga välmåendet.

De alra flesta brukare tycker jag mest går omkring (eller kanske rättare sagt sitter) och tänker en massa saker.

Men sen tycker jag också det finns alldeles för många idrottare också som bara har sin idrott i huvudet och ådrar sig skador på sin kropp.

Men ett samhälle behöver ju alla typer av människor. Jag har valet att bestämma vem jag vill vara och jag har inte valt att vara en av dom 2 typerna.

See User information
Droger och knarka?

Lol folk är ju efterblivna västerlnningen kan inte ett skit om droger sin egen natur eller sina egna känslor.

Därför ofta folk som inte vet nämner droger ochså.

Men alla är mer eller mindre beroende av BS.

Ska man ge sig in i droger utan förståelse för elden eller sinnet`?

Riktigt fett supersmart.

Som att doppa handen i elden .

Människans EQ och IQ ligger verkligen högt på kurs.

Titta mamma en svamp .

Nej ussshhh den är giftig , lita inte på naturen.

När folk talar mot droger är dom redan styrda av eliten för att drogerna är just droger pga eliten använder sig av dem och aktivera sig själva.

Men inte du.

Att folk ytterligare inte kan hantera droger är en annan konsekvens av lögnerna.

Att vara människa är det itne många som är.

Som högst är dom 30% påväg mot att vara människa.

Posted on: 2012/5/8 9:42
Resized Image

See User information
Att känna sakers natur kommer från att lära känna sig själv.

Det finns dom som ser #naturliga droger# som en substans som inte hör till universum sen finns det dom som förstår att vi är en del av naturen.

Om man inte får lära sig hantera sitt sinne eller tömma sig och upptäcka sig själv hur ska man då hantera droger när man inte kan hantera sig själv?

Kunskapen är gömmd av en orsak, det är bara kolla dom gammla skrifterna som är HEMLIGSTÄMPLADE på 2000 talet eller flr den delen hittar du inte mycket skrifter på hur du använder naturen för att kunna se in i framtiden eller konnekta med andar likt shamanerna i amazonas.

Ja just det jag glömmde ju att delvis dom böckerna ligger gömmda under vatikanen.

Precis som man dödade alla helare och dom som hade kunskapen om livets träd i forna dagar.

Läkemedelsbolagen och monopolbolagens ideal har blivigt den nya tidens riktlinjer och normer i livet.

Posted on: 2012/5/8 9:59
Resized Image

See User information
Quote:
Att folk ytterligare inte kan hantera droger är en annan konsekvens av lögnerna.

För att spinna vidare på det. Det som är väldigt farligt framför allt för ungdommar idag är den totalt svartvita synen att alla droger i alla sitvationer och i alla doser är något fruktansvärt dåligt. Problemet med det är att ungdommar som naturligt sätt blir rebeliska när dom går från barn till ungdom lätt skapar sub grupper kring droger. Ett bra exempel på det är rastafari och marijana.

Eftersom deras expriment lust och nyfikenhet har gjort dom kriminell enligt staten så kan subgruppen bli ännu viktigare vilket gör att en person blir ennu mer alienerad från det vanliga samhället eftersom han känner en viss trygghet i gruppen. Eftersom rättssamhället inte finns där för personen eftersom han eller hon står på fel sida av lagen.

Om vuxna människor och samhället i stort skulle ha en mer vuxen syn på droger. Med andra ord en mer balanserad syn på fördelar och nackdelar så skulle också ungdommar ta mer ansvar. Vad jag försöker säga är att ansvarslösheten i synen på droger speglar oftast ansvarslösheten i ett drogmissbruk, även om inte det behöver vara hela sanningen.

Posted on: 2012/5/8 12:01

See User information
Ja du har rätt det är ochså en stor faktor.

Det handlar mycket om Eq och kunskap.

Dom vuxna är farlig ovuxna.

Därför vi har hela detta övergreppsamhället som totalt håller på flippa ur.

Och dom fortsätter bara med sina lögner och kejsaren står och blåser propaganda i sin basun iklädd sina nakna kläder och låtsas allt är väl. Och folket bara står och jubblar och ungdomarna skakar på huvudet opch frågar sig vad det är för idiotgeneration som skapat samhället dom lever i idag.

reggie festivalen är väl ändå ett praktexempel.

Lol rasta utan marijuana något sånt kan bara svenskar komma på.

Posted on: 2012/5/8 12:10
Resized Image

Anonym
@Shen:
Vare sig du gillar orden eller inte så är knarka ett annat ord för att bruka eller missbruka droger. Att ordet är så negativt laddat hos dig beklagar jag, men jag kan inte kalla att röka på en holk eller att ta en macka för att göra en sallad.

See User information
Isåfall är hela befolkningen knarkare.

Posted on: 2012/5/9 7:16
Resized Image

Anonym
Låt mig förtydliga då.

Knarkare egentliga betydelse är brukare, användare och konsument.

I dagens läge har ordet innebörden att man använder en drog som man inte lagligen har tillgång till. Det vill säga receptbelagda läkemedel eller narkotikaklassade preparat.

Kan vi försöka sluta fastna på ord och diskutera det som sägs?

See User information
Ordet har innebörden men inte betydelsen. Kan inte hålla med dig där din första förklaring stämmer bättre.

Kolla dokumentären sefyr.

Har du träffat någon som får ångest om dom inte får en kopp kaffe eller fika?

Det har jag.

Så revidera lite.

Och ja hela befolkningen är mer eller minre knarkare ändå för du hittar knappt någon som inte är missbrukare av något.

Posted on: 2012/5/10 6:08
Resized Image

See User information
Det enda som man igentligen bör diskuteras istället för om droger är bra eller dåligt är, vilken äger din kropp du eller staten?
Om folk tycker i allmänhet att man inte ska äga sin egen kropp vad finns det då för anledning att ta hand om den.

En sådan enkel fråga är dock lite för svår att hantera inom politiken eftersom politik handlar till största delen om materialism både på höger och vänster sida. Frihet kommer altid att vara motsatsen till vad staten i grund och botten står för.

Posted on: 2012/5/10 11:59

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper