vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Startat en blogg
#25


See User information
Slängde upp en lite text om DMT och ett youtubeklipp med filmen DMT: The spirit molecule, klart sevärd om man är intresserad av andlighet, droger, högre medvetande och sådant.. :)

http://sedigom.wordpress.com/

Posted on: 2012/6/21 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#26


See User information
Lyssnade på en intervjuv med Tom Montalk via radio 3fourteen som var intressant.. Länk till den och hans egen sajt finns på bloggen.. :)

Posted on: 2012/6/23 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#27


See User information
Jag har ofta glömt tevatten på spisen så det torrkokat. Vi har inte så förorenat vatten som de pratar om. Jag har aldrig set korn med metaller i kranvatten så som de talar om i radioprogrammet.

Så jag skulle vilja säga såhär:
Vatten med rätt mängd olika mineraler och minimalt med tungmetaller och gifter, är bäst. Vatten är främsta källan för många livsnödvändiga mineraler.

Om man har förorenat vatten (pga exempelvis fracking som är vanligt i USA) så är det nyttigare att istället dricka destillerat vatten än att dricka det förorenade vattnet. (Men då måste man kompensera med att äta mer mat så att man får mineralerna den vägen.)

Regnvatten är även det väldigt smutsigt. (testa att åka till en stor stad och samla in några liter regnvatten i början av regnskuren. Koka bort det i kastrull och se att det är smutsigare än det du har i kranen. Har gjort det själv en gång som barn. Så jag är säker på det här.)


http://www.gaslandthemovie.com/whats-fracking/


Så jag vill nog inte rekommendera att dricka regnvatten eller bara dricka destillerat om du har bra mineralvatten att tillgå. (Skicka det till labb och få exakta värden om du är osäker. Kostar inte många hundralappar.)

Men bara för att USA har dåligt vatten ska inte du dricka sämre vatten än vad som är möjligt här i Sverige. Vi har riktigt bra vatten uppåt landet här i Sverige. (I södra Sverige är grundvattnet fortfarande fullt med bekämpningsmedel som varit förbjudna i mer än 20 år.)


Sedan pratar de om dinkel. Men alla sorters korn och säd kan göras mindre farliga.
http://www.westonaprice.org/food-features/be-kind-to-your-grains

Posted on: 2012/6/25 4:48

Edited by pingubenji on 2012/6/25 5:17:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#28


See User information
Webber snackar om att det är skillnad på organiska och oorganiska mineraler. Vi människor tar upp organiska mineraler och de är nyttiga för oss. Medan oorganiska mineraler kan ansamlas i kroppen och istället vara skadliga, orsaka sjukdomar osv.

Så destillerat vatten som inte innehåller några oorganiska mineraler som jag antar att de mesta kranvatten gör, även i Sverige, kommer att rena kroppen från de farliga oorganiska mineralerna då vattnet binder till sig dem.

Så enligt honom så är mineralerna problemet. De oorganiska alltså. Människan är anpassad att äta växter och djur. Inte sten och jord.

Men jag själv vet inte såklart att detta är sant. Jag kan inte bevisa det. Men jag tycker det är väldigt trovärdigt, och jag ska själv testa och kommer då veta om det hjälper min hälsa. Att rent vatten skulle vara skadligt tror jag inte en suck på iaf.

Mineraler du dricker är ändå nästan alltid oorganiska så att man måste kompensera det med mer kost verkar konstigt. Om det nu är så att vi människor tar upp oorganiska mineraler bättre och att de hjälper vår kropp att behålla hälsan.

Posted on: 2012/6/25 12:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#29


See User information
Jag har lyssnat på alla Webbers intervjuer o blivit väldigt intresserad av det här.
Jag är nu på dag 10 i min juicefasta som kommer hålla på minst några veckor till, ev 60 dagar eller ännu längre.
Undantaget kvällen på dag 2(då jag fick jobbig huvudvärk) så har jag varit piggare o lättare än vanligt.
Jag väntar på destillator som kommer om nån vecka o då blir det hardcore frukt/grönsaksjuice + destillerat vatten :P
Jag kan rapportera vidare, men de hälsoeffekter Webber snackar om är ju inte efter en vecka utan snarare månader. Vi får se

Posted on: 2012/6/25 13:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#30


See User information
Kul att höra att det är fler som provar på att fasta även om jag var lite mer hardcore en GordonShumway eftersom jag körde nästan enbart med destilerat vatten, visseligen en ganska kort tid. Förutom viktminskning så har jag fått en mycket mer tålig mage "bättre magsmältning".

Posted on: 2012/6/25 18:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#31


See User information
Jag väntar själv på en destillator från Kina som jag beställde på ebay. Borde komma snart. Då kör jag igång är tanken. Men vet inte om jag kommer att fasta så som ni två gjort. Men tror såklart att det är en bra grej att starta med om man verkligen vill rensa sin kropp och bli ren.

Men jag kommer testa att dricka 4 liter om dagen i 3 månader och sen utvärdera läget.

Det kan ske utrensningar som skapar sjukdomsliknande tillstånd vad jag förstått men de ska vara snabbt övergående. Kan vara bra att veta om så att man inte blir rädd och tror det är något fel på vattnet. Men klart man ska vara observant och lägga märke till förändringar, positiva som negativa.

Kan bli kul om vi är några som kör detta och sen delar med oss av våra erfarenheter. Kanske kan samla ihop allt sen lite kortfattat för att kunna sprida vidare och dela med oss till andra testpiloter :)

Btw, nytt inlägg uppe nu, Michael Tsarion, som jag antar att alla här redan känner till. Men iaf, han har mycket info att dela med sig av.... http://sedigom.wordpress.com/

Posted on: 2012/6/25 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#32


See User information
Indeed indeed, vi rapporterar allteftersom.
Ev kanske i en ny tråd, istället för att kapa den här stackars tråden

Posted on: 2012/6/25 23:44
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#33


See User information
Ja det blir bra Gordon, vi drar upp en ny tråd, kan starta en om ingen annan gör det när jag fått hem min destillator.

Nytt inlägg med en dokumentär om HIV och AIDS på bloggen. Värd att se. HIV verkar inte ens existera och AIDS är nått väldigt brett och otydligt som en mängd av sjukdomssymtom hamnar inom. Så vad handlar det hela om egentligen?

http://sedigom.wordpress.com

Posted on: 2012/6/29 16:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#34


See User information
Idag har jag fått min destillator, men det är en "giftig" plastbehållar med som samlar upp vattnet så tänkte försöka fixa något i glas, alternativt rostfritt stål. Någon som jar tips vart man får tag på en 4liters behållare i glas, gärna med smal överdel likt en flaska eller med lock då som en tillbringare kanske, kaffebehållare i stor storlek..

Håller iaf på att destillera nu för fulla muggar, den kör ca 1liter i timmen. Så det går hyfsat fort,flläkten susar på rätt högt, vattnet som kommer ut är varmt som satan, så man får ta delite chill tills det svalnat. Ska börja nu med 2liter om dagen tänkte jag under en veckas tid så får vi se vad som sker..

Posted on: 2012/7/1 11:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#35


See User information
Här är den enda i sverige jag hittat
Uppsamlingsflaska i glas

Posted on: 2012/7/1 12:20
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#36


See User information
Var väldigt försiktig om ni ska rengöra insidan av kokkärlet, då det lätt ges en smak av järn av vattnet, men man kan tydligen köra en sväng med en dl vinäger i vattnet så ska det fixa till detta, därefter kör man med vanligt vatten igen, detta ska ske utan kolfiltret oxå..

Nu vet jag det oxå.. :)

Posted on: 2012/7/1 19:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#37


See User information
La upp lite om Rik Clay på bloggen, någon som har några tankar om hans påstådda självmord, vad som kan ha orsakat det eller om han blev "borttagen" vad isf han var på spåret egentligen?

Posted on: 2012/7/3 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#38


See User information
Remote viewers verkar funnit att inom ett år så kommer vissa platser på jorden vara näst intill utplånade av en stor våg med vatten som skapats av någon form av energi från ovan.

Men remote viewing ger inte den exakta framtiden för vår verklighet utan för en av de möjliga tidslinjerna. Så beroende på vad som händer och vad människor gör så kan olika saker hända i framtiden.

Men vissa stora saker påverkar fler tidslinjer och riktigt stora saker verkar påverka alla tidslinjer.

Så det kan finnas stor risk för katastrof av något slag som kommer ske innan juli 2013..

läs mer på min blögg!

Posted on: 2012/7/10 20:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#39


See User information
Slängde upp lite nya grejer på bloggen idag. Har gått lite på sparlåga nu under senaste tiden då jag haft full upp med bla familj och studier.

Tre filmer upplagda, en visar en magnetmotor (fri energi?), en om människans större frågor som, livets mening, själen och universum osv och den sista handlar om vad man ska äta för mat för att leva länge och slippa någon allvarlig sjukdom!

http://sedigom.wordpress.com/

Posted on: 2012/8/10 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#40


See User information
Hej igen..

Gjort ett inlägg nu om hampa olja (hemp oil) på bloggen. Kort och gott verkar det vara bot mot många sjukdomar bland annat cancer.

http://sedigom.wordpress.com/2012/10/ ... cancer-med-olja-av-hampa/

Om ni inte hört om Rick Simpson eller sett Run from the cure så ta en titt och lyssna även på intervjun på Red Ice..

Dela vidare om ni vill.. kan vara värt att sprida detta då det kan hjälpa många människor som behöver hjälpen..

Posted on: 2012/10/10 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#41


See User information
Indeed indeed. Jädrar vad jag önskar att jag kunde få tag i hampaolja utan att riskera att bli inlåst i en bur.
Jag tar gärna emot tips om det går att få tag i

Posted on: 2012/10/11 0:03
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#42


See User information
Mmm, någon som vet vad som är lagligt och olagligt i Sverige exakt med cannabis? Kan man köpa och äga frön, kan man ha en planta på gården, får man köpa och äga oljan, skulle vara ntressant att veta vad som gäller..

Samt vilka straff det är för de olika grejerna. Antar det är värre om man har tio plantor i garderoben än om man har en tub med olja i skåpet?

Knark gör dig stark :)

Posted on: 2012/10/11 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#43


See User information
Apoteket har ju CBD-medecin men gruppen som använder den medecinen (MS-sjuka) är så pass liten så dom kan inte "säga att medecinen fungerar" till så många andra svenskar.

Finns fortfarande inga planer att testa fler medeciner eler ens testa THC som medecin för det blir ju folk "höga" på och då är det direkt farligt. Då vill man gärna bortse ifrån att cannabisruset är det som skapar seratoninerna i folk huvuden som gör at folk får känslan att dom mår supergött..

Dom som är MS-sjuka i Sverige har inte tillgång till alternativ och det är nog bra ekonomiskt eftersom dom skulle komma till slutsatsen att den organiska naturliga cannnabisen är den bästa medecinen och inte nån spray som kostar 1000 kronor som vi har på Apoteket.

anldningen till att dom MSsjuka är dom enda som får testa CBD-medecin samtidigt som man ignorerar all forskning på THC för ekonomiska skäl, är att dom ska kunna slänga er i fängelse om ni testar att få nån medecin ur cannabis. Så håll i hatten om ni ska försöka, det är ett krig som svenska staten och krigarna bland folket krigar mot dom som förösker få medecin ur cannabis.

Cannabis är fortfarande ett dödligt knark och det är därför man ger det till MS-sjuka, man tycker helt enkelt illa om dom så man vill döda dom genom cannabis. Medan resten av befolkningen inklusive er vill man rädda från cannabis genom att slänga er i fängelset och jag hoppas ni inte har nått att säga om det för då har vi en speciell plats åt er på Abu graib tortyr-basen som amerikanska staten hahaha närrå nu svävade jag iväg där på slutet ..

Men det kändes som resten och kanske tillåmed slutet är ganska "mitt i prick".

Kram på er

Posted on: 2012/10/12 16:44
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Startat en blogg
#44


See User information

Posted on: 2012/10/12 16:46
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS