vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Boston Marathon
#25


See User information
Håller med Cupio och vill även tillägga lite ur min vy.

Jag ställer mig emot "bärare av falska löften", tillika bedragare och immitatörer.

Att det är USA som ligger i focus, är i många fall dit bevisbördan faller som Cupio beskriver och även vi själva är ofrivilligt delaktiga i det som sker bakom låsta dörrar.
Varesig vi vill eller inte, blir vi även delaktiga i det som utspelar sig i världen, så det är inte svart eller vitt.

Ett exempel är bolagiseringen av det vi tror är länder idag och är registrerat på Wallstreet i USA som under FEDs förvaltande... Spåren slutar mycket möjligt i Vatikanen, men det skriver jag inte under på än.

Att sedan utgöra detta agerande mot medmänniskor via krig och elände och även där "vi" bidragit (Libyen, afganistan mfl).

Allt detta är för mig omoraliskt, speciellt när det inte spelas med öppna kort och svepskälen maskeras, där medmänniskor far illa. Att sedan självberättiga sitt agerande för att vara mer rätt än andra, förefaller omoraliskt.

Jag vänder samma kritik mot både USAs och vår egna påstådda regering. När även "vår" regering undviker att presentera sitt förehavande och via hemligstämplingar (Ett av ett berg av exempel är drönarhistorian där SAAB nu tasslar med och vapen fabriker är ett annat).

Tyvärr leder mycket av dessa ledtrådar till USA, men vi får inte räkna bort vår egna delaktighet. Se bara på hur även våra egna vägpirater fluktar allt mer efter folks surt förvärvade pappersbitar.

Jag själv står helt emot denna skymf av manipulation och skådespeleri från alla håll och det är även här jag finner moraliskt att inte delta i denna sammanslutning kallad Sverige.

Står helt emot "bärare av falska löften" sedan inom vilken handelsgräns det än ageras ifrån spelar ingen roll.

Jag kan enbart svara för min egna vy och alla står ansvariga för sitt handlande, både vi och dom.

"Skynet" har blivit självmedveten och för själviskhetens girighet har vi formats om till ett batteri. Jag tackar min lyckliga stjärna att detta är på väg att implodera och något positivt kan enbart urkomma från det, tyvärr kanske det behöver bli värre först innan vi fullt inser vad vi håller på med...

I fred och <3!

Posted on: 2013/4/19 16:30

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#26


See User information


Fel post! /del post

Posted on: 2013/4/19 21:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#27


See User information
Tydligen kan man twittra med idioten om man skriver till @J-tsar och det allra värsta är att han påstås vara en "truther"!

Hitler var katolik och gick aldrig ur kyrkan. Gör det alla katoliker till massmördare??

Jag bara nämner detta för att visa hur desperata människor kan försöka smeta ner andra i sin iver att verka oskyldiga själva.

För desperation är tydligen det känsloläge man befinner sig i i Boston.

Inte så konstigt, i och för sig.

Posted on: 2013/4/20 15:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#28


See User information

Sant Asgeir,

Problemet är att vi uppfostras till att se saker svart och vitt, det finns så gott som inget imellan dessa två alternativ.

Nu vet vi inte riktigt vad som verkligen skedde eller om det ens var dom eller om det hänt över huvud taget, kan vara icensatt.

Vad som kan bli riktigt oroande är vilken "spin-off" detta kan ge för alla former av sanningssökare idag, då det är ett allt växande problem för vissa.

En del av US befolkningen tror redan att "freeman" är mordiska undergångs troende idioter som är beväpnade till tänderna efter 60 minutes klippet, som skjuter först och frågar sen...

Posted on: 2013/4/20 16:23

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#29


See User information
En sak säker, och det är att det finns nån sorts hjältebildning kring beteendet av värva sig i extremistorganisationer och begå terrordåd. Se bara Breivik!

I en värld så kemiskt fri från möjligheten att umgås med tjejer annat än i tvångsäktenskap och en profet som manar till fysisk träning om man inte gifter sig och en svartvit verklighet i kubik uppstår det givetvis värvningar.

Jämför gärna med Waffen SS under kriget, det strömmade ungdomar in under fanorna som mest av äventyrslusta drömde om att bli stora håriga män som stormade fram och klippte löjliga fiender i huvudet med stora yxor och frälste världen.

Om det är så, vilket det förmodligen är, finns det bara en sak att göra eftersom ordet FRED är så illa hört nu för tiden.

Och det är...

Stenhård fysisk träning, skapande av en knallhård disciplin, ett accepterande av auktoriteter och så pang på rödbetan kosta vad det kosta vill.

Är nu detta möjligt i Sverige? Knappast. Är detta möjligt i USA? Kanske lite mera än i Sverige men fosterlandskärleken börjar nog falna där också.

Och vem vinner då då?

Man kan lika gärna börja slänga sig på bönemattan med rumpan i vädret omgående.

Alla kommer att undra varför man inte gav sig när de sitter i mullaskolorna i Sverige om femtio år.

Man borde ha insett att läget var hopplöst...

Posted on: 2013/4/20 20:05
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#30


See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Man borde ha insett att läget var hopplöst...


Nu från andra sidan "myntet":

Visar även på potentialen, om viljan finnes... Besegra din egna jävul, demon, jin, egot (Ursäktar alla andra labels).

Gillar citatet "The Universe conspires towards you for your benefit".

Ju tyngre erfarenhet, ju större möjliggörs lärdomenen för insikt.

Det är här det magnifika kommer in, vem det än råkar beröra och vad vi klänger oss som och vad alla "ledsagarböcker" vekligen handlar om. Även här får ateisten rätt i sin vy.

Efter regn kommer solsken...

Posted on: 2013/4/20 21:47

Edited by Avatar on 2013/4/20 22:05:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#31


See User information
Troligtvis fake bild men postar den ändå:
http://i.huffpost.com/gen/1094637/thu ... W-PHOTO-SUSPECT-2-570.jpg
Tagen av en David Green och där har den misstänkte nr 3 på sin keps, i FBI bilderna så har han nr 1.
http://media2.newsnet5.com//photo/201 ... 0130418173032_640_480.JPG

Posted on: 2013/4/20 22:24
John Moore även känd som patentnummer. 4,438,032.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#32


See User information

Sett filmen Avatar, Matrix, star wars, osv? Tror ni inte lite bilder kan förvanskas, du får ju den i 1080, men kan presenteras på 480? Själv vill banka på ett eget möjligt tankesätt för denna möjlighet...

Posted on: 2013/4/20 22:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#33


See User information
https://www.youtube.com/watch?v=qZRzB_nYkFQ
Här visar FBI upp sina bilder, 2:00, även 1:an på deras bild ser lite konstig ut på bilden nere i högra hörnet.

Lyssna vad han säger ca 2:40


Bild på keps nr 3: http://newshour.s3.amazonaws.com/phot ... 19%2Fsuspect-number-2.jpg

http://s9.postimg.org/sb6ycdfp9/1_and_maybe_a_3.png

Posted on: 2013/4/20 22:35

Edited by $ten on 2013/4/20 23:04:21
John Moore även känd som patentnummer. 4,438,032.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#34


See User information

GAME OVER !!!

ETT 100% BEVIS FÖR INSIDE JOB !!!

http://www.youtube.com/watch?v=aO2xuMYjna4 (3 minuter, hot stuff! )


KOPIERA DETTA KLIPP, IFALL YOUTUBE SKULLE DELETA DET !!!


Detta klipp ingår i den översta videolänken på följande sida, som är den mest omfattande vad gäller Boston-attentatet sett från alternativmedia:

http://humansarefree.com/2013/04/the- ... ombing-is-inside-job.html

Posted on: 2013/4/20 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#35


See User information
Det är inte 100% bevis. När skrevs tweeten, och när exploderade första bomben?

Posted on: 2013/4/21 1:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#36


See User information
Första explosionen ca: 2:50
http://news.blogs.cnn.com/2013/04/15/ ... inish-of-boston-marathon/

Boston.com News 12:53 E.M
https://twitter.com/BostonDotCom/status/323886877746790402

Officials: There will be a controlled explosion opposite the library within one minute as part of bomb squad activities.



The Boston Globe 12:53 E.M. - 15 april 13
https://twitter.com/BostonGlobe/status/323886829596205056

BREAKING NEWS: Police will have controlled explosion on 600 block on Boylston Street


Längst ner på Boston Globe sidan:
lori ‏@Larabina34 april 16
2 HOURS b4 the explosions?? How exactly does that happen??

Finns det någon bra förklaring för denna typ av frågor som inte involverar false-flag teorier?

Posted on: 2013/4/21 1:47
John Moore även känd som patentnummer. 4,438,032.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#37


See User information
Anledningen att jag tvekar har att göra med tidszoner och sånt. När jag bytte språk på tweeter till engelska så stämplades plötsligt tweetsen till 7:53 E.M (varför E.M undrar man också?). I filmen säger han dessutom att explosionerna skett en minut efter inläggen på tweeter, vilket tydligen inte stämmer (har han som gjort filmen en helt annan tidszon, och fel på 4 minuter?).

Om dessa tweets lades upp innan explosionerna så är det självfallet mycket "skumt".

Posted on: 2013/4/21 11:30

Edited by Cupio on 2013/4/21 11:49:02
Edited by Cupio on 2013/4/21 11:49:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#38


See User information


AGENTEN LÄMNADE SCENEN UTAN RYGGSÄCK !!!

I den här videon ser man hur den påstådde bombmannen lämnade explosionen MED sin ryggsäck, samtidigt som Craft-agenten lämnade scenen UTAN ryggsäck, vars ryggsäck matchar den exploderade perfekt:

http://www.infiniteeureka.com/videos/ ... on-marathon-bombing-event


BOSTONGATE - 100% bevis för att aktörer var inblandade:

http://www.youtube.com/watch?v=kaYw3UyPq18


RIGGADE BOMBSKADOR - AKTÖRER:

http://cotocrew.wordpress.com/2013/04 ... athon-bombing-was-staged/

Posted on: 2013/4/21 13:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#39


See User information
Konstigt nog har inga danska media tagit upp det faktum att det sitter en tjetjensk terrorist i danskt fängelse sedan 2010 efter att ha planerat terrordåd i Köpenhamn.

http://da.wikipedia.org/wiki/Eksplosi ... 3%A5_Hotel_J%C3%B8rgensen

Här borde finnas en hel del intressanta jämförelser att göra.

Dom har sagt att bilderna som visats finns att se på fbi.com och jag sökte där men kom inte in på sidan.

Posted on: 2013/4/21 18:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#40


See User information
[AB] Bostonbombarens första ord i förhör

"19-åringen ska i förhören ha uppgett att han och brodern Tamerlan Tsarnajev, 26, har ”självradikaliserats” genom internet, enligt CNN."

Det är ibland fascinerande hur saker och ting passar den "dagliga agendan". I tider där man tjatar om näthat och liknande så kommer en terrorist som visar sig ha "självradikaliserats" på nätet. Vart ska kryssningsmissilerna riktas nu?

En liten tanke till alla som tror på vapnen i USA: Det fria ordet och den egna tanken är mycket, mycket farligare för makthavare och dolda agendor än vilka vapen som helst.


Funderade förresten på en annan sak. Det var (minst) fyra bomber? I vilket tillstånd hittades de två som inte exploderat? Var dessa bomber också i väskor eller hade man placerad tryckkokare öppet? Släpade dessa två herrar runt på två väskor var, utan att någon reagerade?

Om så är fallet så undrar jag om man kommer få se någon stå ansvarig för misslyckandet. Jag menar, två herrar med "mellanöstern-utseende", vardera bärandes på två ryggsäckar, borde vara.. mycket uppseendeväckande.

Posted on: 2013/4/23 8:59

Edited by Cupio on 2013/4/23 9:16:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#41


See User information

Det kom en rättelse sedan att det bara var 2 bomber.

Att sedan detta kommer i samband med att lagförslagen hanteras, är på inga sätt ett sammanträffande.

"Självradikaliseringen" via nätet slår mot alla, som inte håller med "Status quo". Även med tanke på mediers focis på detta, gör sig även gällande att så är fallet.

Jag har god misstanke att dessa två på inga sätt riktigt var vilka medierna beskriver. RT inrevjuade släktingar som står förvånade och fullt obegripliga över att dessa skulle vara fanatister. "Martial law" över 1-2 män, låter lite väl.
Skrik om övningar före händelsen, vilket har samma beteendemönster som själva dådet. Vad är sammanträffandet med alla dessa sista tidens "false flags" som har statliga övningar runt kröken och relaterade lagar som hanteras eller vill inplementeras? Detta är bara toppen av ett isberg av hål och betänkligheter som uppkommit efter mediernas beskrivning av det inträffade.

Låter som lämpliga syndabockar (Med bakrung osv), vilka passar väl in i en uppdiktad story.

Posted on: 2013/4/23 9:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#42


See User information

Posted on: 2013/4/23 16:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#43


See User information
Det han säger 7:20 in i klippet bör vara en ringande klocka i allas huvud. Det går lite för fort ibland då det efter varje händelse av vikt verkar komma igång en sorts tävling i "vem som kan hitta sanningen snabbast". Spekulera och fundera är helt rätt, men att påstå är en annan sak. Speciellt med 100% säkerhet. Det skadar. Det är jag.. erhm.. helt säker på. ;)

Posted on: 2013/4/23 21:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#44


See User information
Håller helt med dig Cupio; det VET vi, som de schizofrena politikerna och vetenskapsmännen brukar ge uttryck för.

Posted on: 2013/4/23 22:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#45


See User information
Tydligen har man tagit illa vid sig hos PK-sidans propagandamakare, för nu meddelas det att de båda attentatsmännen bearbetats av rödskäggiga imamer med koppling till såna idioter som tror att 9.11 skulle kunna ha något med amerikanska regeringslierade organisationer att göra!

Kort och gott, man har tagit illa vid sig av alla de videor som lagts ut på sidor som denna och nu kommer hämnden, det är de misstänksamma som är de skyldiga!

Problemet, kära motståndare, är att FOLK INTE BRYR SIG OCH DE FLESTA LUTAR ÅT VÅRT HÅLL VID NÄRMARE EFTERTANKE!

GRATTIS!!!

9.11 var PK-ismens Stalingrad. Nu ger snart front efter front vika och man får dra sig tillbaka och försöker få tid att slicka såren...

Men detta är detsamma som en SIGNAL TILL ANFALL!

Dom jävlarna ljuger vad dom än säger, otroligt men sant. Men dom är fysiskt oförmögna att tala sanning. Skulle dom göra det får dom en blister på läppen!

Posted on: 2013/4/24 9:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#46


See User information
Det här ser ut att ha samma sorts kopplingar som 9/11 där flygkaparna hade kopplingar till MI6 agenter som hade kopplingar till Iran contra affären precis som Graham Fuller.


Boston bombers’ uncle married daughter of top CIA official
http://www.madcowprod.com/2013/04/26/ ... hter-of-top-cia-official/

All In The Family: Uncle Ruslan Married to Daughter of Top CIA Official
http://www.infowars.com/all-in-the-fa ... hter-of-top-cia-official/

TSARNAEV UNCLE MARRIED TOP CIA MAN'S DAUGHTER
http://aangirfan.blogspot.se/2013/04/ ... married-top-cia-mans.html

'BOSTON BOMBERS' CIA LINK REACHES MAINSTREAM MEDIA
http://aangirfan.blogspot.se/2013/04/ ... ers-cia-link-reaches.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Fuller

Posted on: 2013/4/28 10:56
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#47


See User information
Hejsan, hela bostonbombningen ser ut att vara en teaterföreställning med skådespelare. Jag hittade den här hemsidan:
http://buelahman.wordpress.com/2013/0 ... believer-or-do-you-think/

Posted on: 2013/5/2 1:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Boston Marathon
#48


See User information
Det allvarliga i det här är att det vanliga scenariot omkring terror är att det finns två sidor. Typ "vi" vilket betyder Väst i det här fallet och så "dom" vilket betyder världsislamismen.

Men kritiken kommer ju i det här fallet från "vi-sidan". Det borde ju istället vara islamisterna som hysteriskt antingen förnekar eller applåderar händelserna.

Synnerligen anmärkningsvärt.

Kanske det lik fan är nån omvältning på gång i Staterna... jag har alltid trott att demokratisk president och amerikanernas allmänna optimism skulle hjälpa den amerikanska nationen genom alla problem till sist men detta liknar faktiskt ...ankskit!

Om det nu skulle visa sig att det hela var fakat och att Obama verkligen känt till och gett godkännande åt de här senaste attackerna finns det bara en sak att göra:

Att doppa honom i tjära, rulla honom i fjädrar och bära honom på en stång genom stan.

Låt oss hoppas att vi har fel...

Posted on: 2013/5/2 11:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS