vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: bilder pa månens yta

See User information
"Another astronaut, Aldrin, said, 'We also saw several smaller objects passing by, causing turbulence to our ship, then we saw this brighter object flying by."

Är det inte vakum eller iaf väldigt ont om gaser i rymden? För det kan väl inte bli någon turboläns i vakum?

Posted on: 2007/5/8 18:54
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: bilder pa manens yta

See User information
Mini wrote:
Quote:

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=976

på sidan står det att astronauter tog med sig prover från månen.

"Yet, analysis of the moon soil samples brought back by astronauts indicates that the composition of the moon is different from that of the earth."

Men om ingen varit där, hur tog dom då hem jorden/dammet därifrån?

Om det är så att dom hämtade det med något annat borde det ju stå på sidan... annars tycker ja inte den kan ses som helt trovärdig , även om han har en poäng i det han skriver där..

Nu är jag nog inte riktigt med på noterna...

Det du skriver att ha kan ha "en poäng" - är det allt du har att säga om det han har?

Som vaken... ser man inte på kringrejer, utan går direkt på kärnan... artikeln är om MÅNENS URSPRUNG.

Om jag, du eller författaren skriver en sådan artikel så kan man inte begära att de ska veta allt, eller kanske anse det vara till gagn för det man vill lyfta fram - se artikelns rubrik... - att samtidigt då ta med kring en annan het potatis - det skulle få många lite mer ovetande att kanske tycka ett "detta är ju bara för mycket...". Jag anser inte att "det borde stå på sidan" - det som är om månfärder eller inte månfärder.

Andra artiklar/texter kan vara om tex religion/Jesus eller annat - och det är mer att ta upp det som i linje med allmän uppfattning - det behöver inte innebära att det samtidigt är att hålla vanlig tro/uppfattning om tex Jesus som sanning. Om man tex vill skriva en artikel eller något... som tar upp andliga saker, nycklar... så kan man ta upp något som tex Jesus sa... för att det i sig har innehåller stor sanning och ger bra effekt - artikeln blir ju något helt annat om man samtidigt ska lägga till massa saker om vem Jesus var eller vad det handlar om, solen och astroteologi och sådant där.

Posted on: 2007/5/8 19:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Förstår vad du menar!

Tycker mycket av det han säger är helt vettigt och mycket väl kan stämma.
Jag tror inte på slumpen så bara det som står i början av texten med att våran måne är MYCKET större i förhållande till jorden än alla andra månar är till sinna planeter räcker för mig för att förstå att det är något MYCKET specielt med våran "ost".

Orkade inte skriva ner allt det jag tycker har en poäng i texten så är därför jag fattade mig så kort där..

Men det kan ju säkert vara så att han skriver så om månlandningarna för att inte "vanligt" folk ska avfärda allt som stunt.. tycker det finns många exempel på där dom gör så nu bara för att folk inte kommer kunna hantera hela saningen eller inte kommer att bry sig om att göra nått om dom får veta den..

Posted on: 2007/5/8 19:59
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Resized Image
Månen?

Posted on: 2007/5/8 20:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Is the Moon an Ancient Space Craft?

From the book "Underground Bases and Tunnels, by Richard Sauder, Ph.D., ISBN 0-9644979-0-5

http://www.subversiveelement.com/Moon2.html

Posted on: 2007/5/9 0:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag borjar nastan helt tro pa att alla planeter och manar ar naturligt ihaliga och att dom expanderar.

See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
Jag borjar nastan helt tro pa att alla planeter och manar ar naturligt ihaliga och att dom expanderar.

Njet... jorden är inte ihålig.
Men visst, innan något exploderar så utvidgas det.... se ut i kosmos - till och med religionen science säger nu att de har under senare tid upptäckt att utvidgningshastigheten ökar... det är en himla smäll - de har kallat det för big bang, och skapelsen av kosmos... det är snarare tvärtom... det når snart vår yta, vårt tidsrum... jag spånar...

Posted on: 2007/5/10 22:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
Finns det nagra narbilder pa manensyta dar man kan verifiera om manlandingarna verkligen hande och sen for att kolla in obeliskerna som tycks vara resta dar av aliens.
Perkeele så klart dom har
varför byggde teleskopet "Hubbel"? När jag tog upp detta ninja så sa
konspirationsteoretikerna, det går inte att "se"dom vill bara titta .Men
en bil+massor av mänsiskans ultimata spår i sanden, att bara släppa
detta mirakel av Usa? Bara låta dessa bevis(spår/eller sår) vittra sönder. Kritiker sa att man hade Hasselbladh, till hemfärden, med självutlösningsapparat . Men Hubbel var för avdvanserat.

Bevis att detta går.

http://hubblesite.org/newscenter/arch ... y%20moon/1999/14/image/a/

Posted on: 2007/5/11 3:30

Anonym
Hubble är bara en av många keyhole satelliter, det finns ett dussintal av dem, Hubble är dock den enda som tittar bort i från jorden, de andra tittar på jorden. Visst är det märkligt att ingen av dessa kan hitta den där Tim Osman?

See User information
Jag håller mig till förste talare i detta inlägg .Vi jordbor landade på månen 1969 nu är det 2007 och vi har gjort många månlandningar därimellan , Men ändå det skarpaste bild-dokument som kan frambringas allmänheten är som en present hittad i ett flingpaket fast med en masssa smör och skit på och dj ligt dålig skärpa ja som att beskåda en nebuoloousa i tre d med vackra färger men som ligger så djävla långt härifrån så det knappt finns siffror att beskriva avståndet men ändå så undrar ingen någonting utan allt är frid och fröjd . Vet inte om nån fatta min vink ,jag är ingen talare jag är bara mig själv men vill gärna höra om det finns fler som mig ?

Posted on: 2007/5/27 1:16

See User information
Jag håller mig till förste talare i detta inlägg .Vi jordbor landade på månen 1969 nu är det 2007 och vi har gjort många månlandningar därimellan , Men ändå det skarpaste bild-dokument som kan frambringas allmänheten är som en present hittad i ett flingpaket fast med en masssa smör och skit på och dj ligt dålig skärpa ja som att beskåda en nebuoloousa i tre d med vackra färger men som ligger så djävla långt härifrån så det knappt finns siffror att beskriva avståndet men ändå så undrar ingen någonting utan allt är frid och fröjd . Vet inte om nån fatta min vink ,jag är ingen talare jag är bara mig själv men vill gärna höra om det finns fler som mig ?

Posted on: 2007/5/27 1:18

See User information
Jag håller mig till förste talare i detta inlägg .Vi jordbor landade på månen 1969 nu är det 2007 och vi har gjort många månlandningar därimellan , Men ändå det skarpaste bild-dokument som kan frambringas allmänheten är som en present hittad i ett flingpaket fast med en masssa smör och skit på och dj ligt dålig skärpa ja som att beskåda en nebuoloousa i tre d med vackra färger men som ligger så djävla långt härifrån så det knappt finns siffror att beskriva avståndet men ändå så undrar ingen någonting utan allt är frid och fröjd . Vet inte om nån fatta min vink ,jag är ingen talare jag är bara mig själv men vill gärna höra om det finns fler?

Posted on: 2007/5/27 1:21

See User information
Jag håller mig till förste talare i detta inlägg .Vi jordbor landade på månen 1969 nu är det 2007 och vi har gjort många månlandningar därimellan , Men ändå det skarpaste bild-dokument som kan frambringas allmänheten är som en present hittad i ett flingpaket fast med en masssa smör och skit på och dj ligt dålig skärpa ja som att beskåda en nebuoloousa i tre d med vackra färger men som ligger så djävla långt härifrån så det knappt finns siffror att beskriva avståndet men ändå så undrar ingen någonting utan allt är frid och fröjd . Vet inte om nån fatta min vink ,jag är ingen talare jag är bara mig själv men vill gärna höra om det finns fler?

Posted on: 2007/5/27 1:23

See User information
cmhnjethndg

Posted on: 2007/5/27 1:26

Anonym
Quote:

matsism wrote:
Quote:

novax wrote:
Jag har läst att en indisk eller pakistansk grej skulle skjutas upp i år tror jag, den ska ha möjlighet att fotografera ganska små ting på månen, som kvarlämnade saker från de eventuella månfärderna

En japansk farkost kommer att ta närbilder av månens yta. De startar 2008.

Intressant vad de skriver här:
"The Japanese lunar penetrator mission, LUNAR-A, will be launched on an Mu-5 three-stage solid-fuel rocket from Kagoshima Space Center in an attempt to explore inside the Moon."

Ni som läst Sitchin minns säkert vad Nephilim använde för att stiga ner till Jorden?
De flög i sin Mu...

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Quote:

matsism wrote:
Quote:

novax wrote:
Jag har läst att en indisk eller pakistansk grej skulle skjutas upp i år tror jag, den ska ha möjlighet att fotografera ganska små ting på månen, som kvarlämnade saker från de eventuella månfärderna

En japansk farkost kommer att ta närbilder av månens yta. De startar 2008.

Intressant vad de skriver här:
"The Japanese lunar penetrator mission, LUNAR-A, will be launched on an Mu-5 three-stage solid-fuel rocket from Kagoshima Space Center in an attempt to explore inside the Moon."

Ni som läst Sitchin minns säkert vad Nephilim använde för att stiga ner till Jorden?
De flög i sin Mu...

hehe... inside the Moon. Är det felskrivet, eller...?
Var har du hittat infon?

Härär lite gamla trådar som jag tror tar upp om månen som en konstruktion mm:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=1995&forum=10

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=7194#forumpost7194

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0
Kronblom är jag...

Posted on: 2007/5/27 18:13

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper