vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Criss Angel leviterar med mera
Om man kollar på Chis Angels avslöjning på hur man leviterar så är den andra "En annan som leviterar:" i novaxs post uppenbar:

http://www.dailymotion.com/relevance/ ... /x5jmj_maximes-levitation

Kolla hur hon rättar till benet i slutet innan hon går fram mot kameran.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är den levitationen som Angel har debunkat sig själv på och lagt ut på YouTube. Och ja, man ser hur hon sätter ner foten på slutet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nej...

och Angel driver med tittarna...

Posted on: 2007/5/18 0:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information

Posted on: 2007/5/18 2:15

See User information

Posted on: 2007/5/18 2:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Denna är lite kortare än en annan samma... fast kanske lite bättre kvalitet.

http://www.youtube.com/watch?v=L_lu6LV5Je4&mode=related&search=

Så ni har inte sett David Copperfield då nej...

Posted on: 2007/5/18 2:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Ja dom vill ofta hålla kvar en möjlighet för alla... för det kallas ju för magiska trick och sådant, och det ska inte gå att göra, vetenskapen säger att... så de ger ibland små saker så vi kan ha en tankar om att det är något tekniskt arrangemang eller något. speglar brukar vara zzz standardgrej...

De kan inte spräcka denna världens illusion hur som helst - men Copperfield får det - inget är hundra procent - så de som vill fatta kan fatta, och kan tänka vidare. Foliehattar går bara vidare som de programmerade får de blivit till.

Copperfield leviterade sittande i meditation, och höll varje hand i en stång som stod på golvet på var sida av kroppen - då kan de ge att det är något tekniskt/elektriskt... men sedan släppte han stängerna. Har ni sett när svävar över Grand Canyon, när han flyger med sin dåvarande hustru Claudia Schiffer i famnen.... när han går genom den kinesiska muren, när han får bort Frihetsgudinnan, flygplanet, osv - såg ni det på TV när det gick?

We still can't figure out why Claudia Schiffer is still married to David Copperfield. Maybe he really is a magician after all.
http://babes.enterquery.com/models/claudia_schiffer.htm

Resized Image

Resized Image

Resized Image

http://www.davidcopperfield.com/

David har sagt i intervju i Tyskland att det inte är tricks, utan att det är förmåga - om ett lotteritricks där han förutsade vilket nummer som skulle vinna högsta vinsten

Copperfield insisted that the lottery drawing was not a trick, but an experiment for exploring the potential of the human brain, going beyond the normal use of 10% of brain capacity. He said that he never played the lottery for himself. Whenever he had tried to predict lottery numbers for friends, he could never succeed. He drew the conclusion that his success was linked to keeping his abilities secret. In other words, he correctly enlightened to the fact that supernormal capabilities should not be used for money.

The author of the newspaper article was unimpressed with Copperfield's claim of "exploring human brain potential," and concluded that the way to exceed 10% brain capacity was to merely put lottery numbers in a box after the results came out.

From the perspective of cultivation, David Copperfield seems to possess the ability of precognition and retrocognition. In the past, he always claimed himself to be a magician, an entertainer simply performing tricks. He publicized his abilities as worldly matters, mere illusions, and so was allowed to become famous and earn a living. Gradually, people accepted his abilities as hard-to-explain "magic" tricks and nothing more. Now, when he claims that he really has supernormal capabilities, people laugh at him.

Läs hela:

Revelation from David Copperfield
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=973

Posted on: 2007/5/19 12:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
En liten förklaring till ett av hans stunts:
http://www.youtube.com/watch?v=vFvetRFj7A0

Posted on: 2007/7/5 0:08

See User information
Quote:

Al_Kyder wrote:
En liten förklaring till ett av hans stunts:
http://www.youtube.com/watch?v=vFvetRFj7A0

Эрб вг афеефк тфвф

Äh du fattar nada...

Posted on: 2007/7/5 1:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
hehe

Posted on: 2007/7/5 22:27

Anonym
Эрб вг афеефк тфвф = Zrb vg afeefk tfvf

vilket saknar någonsomhelst innebörd, ungefär som rer tm dmrrdt gzvz.

Psykmupp.

See User information
Quote:

disinfo wrote:
Эрб вг афеефк тфвф = Zrb vg afeefk tfvf

vilket saknar någonsomhelst innebörd, ungefär som rer tm dmrrdt gzvz.

Psykmupp.

Just det, "fattar nada..." är du med eller emot. Kamma dig.

Posted on: 2007/7/5 23:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Job tvymo' mat.

Anonym
Den där när han går på vatten e väl inge svår, kom igen nu!!! En glaskiva med slipade kanter. Har gjorts många gånger på film! Ingen korsade hand väg på ytplanet, endast under!

Ska kolla på dom andra, men en sak är säker. Dom som suger in pengar på detta brukar oftast inte vara mycket annat än "artist"!

See User information
Quote:

osm wrote:
Den där när han går på vatten e väl inge svår, kom igen nu!!! En glaskiva med slipade kanter. Har gjorts många gånger på film! Ingen korsade hand väg på ytplanet, endast under!

Ska kolla på dom andra, men en sak är säker. Dom som suger in pengar på detta brukar oftast inte vara mycket annat än "artist"!

Blanda inte ihop olika saker...
Den här meningen säger ingenting.

Vad vill ni ozzunda zzkeptiker ha fram egentligen.

Ni sover... många kan göra dessa saker. Jag vet det.

Posted on: 2007/7/6 20:08

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Criss angel leviterar inte, han blir upplyft av en mobil lyftkran, med linor som nästan är genomskinliga och inte syns emot himlen. Man ser tydligt i början då han lyfter hur han försökar hålla balansen, hur lyftet stannar upp (som med lyftkran) och sedan hur han försöker att vända sig åt höger för att förbereda sig inför lyftet till det andra hustaket.

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Criss angel leviterar inte, han blir upplyft av en mobil lyftkran, med linor som nästan är genomskinliga och inte syns emot himlen. Man ser tydligt i början då han lyfter hur han försökar hålla balansen, hur lyftet stannar upp (som med lyftkran) och sedan hur han försöker att vända sig åt höger för att förbereda sig inför lyftet till det andra hustaket.

hehe, nejdå, inte alls på detta viset för...

Nästan genomskinliga... det där ser vi allt igenom - no more svampgryta...

Posted on: 2007/7/7 19:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper